Przyjmowanie zgłoszeń o zmianie danych w ewidencji gruntów i budynków:
1. nazwiska właściciela, posiadacza
2. adresu właściciela, posiadacza
3. stanu posiadania
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) uprzejmie informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celach regulacji stanów prawnych nieruchomości, prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, wydawania informacji i materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz wydawania rozstrzygnięć w postępowaniach administracyjnych.
Uprzejmie informujemy, że:
1. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
2. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
3. Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
5. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji składanych wniosków.
6. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowią przepisy prawa, w oparciu o które realizowane są ustawowe zadania Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa.
Ponadto uprzejmie informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.
Wydział Geodezji UMK, ul. Grunwaldzka 8, 31-526 Kraków
Referat Aktualizacji Danych Podmiotowych Bazy EGiB oraz RCN
Kierownik Referatu: Monika Łacic: pok. 208, tel. (12) 616-9658
Referat Aktualizacji Danych Przedmiotowych Bazy EGiB
Kierownik Referatu: Małgorzata Adamczyk: pok. 228, tel. (12) 616-9515
Zadaj pytanie w sprawie procedury: www.bip.krakow.pl/idz
1. Pisemne zgłoszenie zmiany podpisane przez właściciela lub osobę posiadającą inny tytuł prawny do nieruchomości, a w przypadku osób prawnych przez osobę uprawnioną do reprezentowania danego podmiotu prawnego formularz dla osób fizycznych – załącznik nr 1 do niniejszej procedury formularz dla osób prawnych – załącznik nr 2 do niniejszej procedury
2. Oryginał lub odpis potwierdzony za zgodność z oryginałem, zgodnie z art. 76a § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości.
3. Dokument tożsamości (do wglądu).
4. Oryginał lub odpis potwierdzony za zgodność z oryginałem, zgodnie z art. 76a § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, pełnomocnictwa udzielonego przez właściciela (w przypadku, gdy wnioskodawca reprezentuje właściciela).
1. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej wynosi 17 zł.
2. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na konto nr: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do dokumentu zgłoszenia.
3. Możliwość uiszczenia opłat za pomocą karty płatniczej.
1. Wprowadzenie zmiany do bazy danych ewidencji gruntów i budynków.
2. Przekazanie sprawy do postępowania administracyjnego w przypadku braku możliwości wprowadzenia zmiany.
Przewidywany termin załatwienia:
- do 1 miesiąca;
- w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy od dnia złożenia zgłoszenia.
Brak
Nie dotyczy
1. Art. 22–23 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne
2. Art. 35, 76a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wypełnione i podpisane zgłoszenie zmiany do ewidencji gruntów i budynków należy składać w Wydziale Geodezji, ul. Grunwaldzka 8, 31-526 Kraków lub przesłać na podany adres drogą pocztową. Zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków należy zgłaszać w terminie 30 dni licząc od daty powstania tych zmian. Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z dokumentów przekazywanych przez organy administracji publicznej, sądy i notariuszy.