Kampanie promocyjne w 2008r.
Urząd Miasta Krakowa działając w oparciu o Strategię Promocji Krakowa począwszy od 2004 roku, rokrocznie przeprowadza profesjonalne kampanie wizerunkowe zarówno ogólnopolskie jak i zagraniczne (Niemcy), współpracując w zakresie doradztwa, konsultingu i opracowania kreacji z ekspertami.
Kampania polegała na ustawieniu instalacji multimedialnej w centrum Wiednia, będącej wirtualnym przewodnikiem po Krakowie w czasie rzeczywistym. Kamera w Krakowie (osoba spacerująca po Rynku), sterowana była joystickiem z Wiednia. Każdy chętny Wiedeńczyk zapraszany był do kilkuminutowej, wirtualnej wizyty w Krakowie – operując joystickiem zwiedzał okolice Rynku. Na trasie zwiedzania zaskakiwany był różnymi, przygotowywanymi animacjami: pozdrowienia od Krakowian, poczęstunek obwarzankiem (od razu poczęstowany był w Wiedniu), itp. Dodatkowo, organizowane były konkursy; „szczęśliwiec” wygrywał weekendowy pobyt w Krakowie.
Wydarzenie w Wiedniu wokół konstrukcji było animowane: terminale komputerowe z mini stroną o Krakowie w języku niemieckim, hostessy częstujące obwarzankami i regionalnymi wyrobami, pracownicy Urzędu Miasta Krakowa służący informacją merytoryczną, rozdający ulotki promocyjne i przygotowujący upominki.
Informacje o wydarzeniu umieszczone były zarówno w największych gazetach wiedeńskich (Osterreich, Der Standard, Kronen Zeitung, Heute), na stronach internetowych oraz w federalnej stacji telewizyjnej ORF. Dodatkowo po zakończeniu eventu, w internetowych informatorach przedstawiane były relacje z całego wydarzenia.
25 lipca 2008 roku rozpoczęła się kampania reklamowa Miasta Krakowa na Pomorzu (w Sopocie i Świnoujściu) pod hasłem KRAKÓW PORUSZA ZMYSŁY. Celem kampanii było przede wszystkim zaprezentowanie nowej jakości promocji Miasta Krakowa mieszkańcom i turystom wypoczywającym na polskim wybrzeżu, w Sopocie i Świnoujściu i zachęcenie ich do przyjazdu właśnie do Krakowa. Główny przekaz kampanii to informacja, że jest tylko jedno miejsce w Polsce, które w szczególny sposób „porusza zmysły”. Tym miejscem jest Kraków, który poprzez najnowszy projekt „6 zmysłów” rozwija tzw. turystykę festiwalową. Ważnym elementem kampanii promocyjnej Krakowa w Sopocie i Świniujściu było wykorzystanie najnowocześniejszej techniki i niekonwencjonalnego oraz unikatowego w skali Europy narzędzi promocyjnego - urządzenia multimedialnego, zwanego Joystickiem. Każdy mieszkaniec Sopotu i Świnoujścia oraz turysta wypoczywający w obu miejscowościach mógł w czasie rzeczywistym odbyć wirtualny spacer po krakowskim Rynku. Dodatkowym atutem kampanii było bezpłatne kino letnie, gdzie prezentowane były „krakowskie filmy” – „Vinci” oraz „Anioł w Krakowie”.
Największym zainteresowaniem obok Joysticka cieszyły się bezpłatne zaproszenia na koncerty plenerowe krakowskich artystów – Andrzeja Sikorowskiego, zespołu Kroke z orkiestrą Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” ze Słupska i Grzegorza Turnaua. Kampania miała przede wszystkim zwrócić uwagę na niepowtarzalny klimat i charakter naszego miasta i zaprezentować nowe, niespotykane do tej pory formy promocji.
Outdoor
Ulotki
Outdoor
Prasa
Druki
Radio
Internet
Prasa
a) Kroniki jubileuszu wiktorii wiedeńskiej obejmującej 10 całokolumnowych, specjalnie przygotowanych stron z szatą graficzną zawierających m.in.:
- zapowiedzi wszystkich imprez odbywających się w ramach jubileuszu,
- relacje z imprez odbytych,
- informacje historyczne (np. Kraków w czasach Jana III Sobieskiego, itp.)
- wywiady z historykami, organizatorami i uczestnikami imprez jubileuszowych,
- tureckie ślady w Krakowie, itp.
b) Historycznej mapy Krakowa z czasów Jana III Sobieskiego (opracowanie materialnych pamiątek epoki odsieczy wiedeńskiej w postaci mapy ze specjalnym uwzględnieniem krakowskich zbiorów muzealnych)
c) Tekstów magazynowych dot. postaci Jana III Sobieskiego, królowej Marysieńki oraz tradycji II LO im. Jana III Sobieskiego
Internet
ARCHIWUM:
Kampanie promocyjne w latach 2004-2008