Na podstawie ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym Prezydent Miasta Krakowa Zarządzeniem nr 513/2022 z dnia 28 lutego 2022 r. powołał Komisję Bezpieczeństwa i Porządku. Komisja została powołana w celu realizacji zadań Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Do zadań Komisji należą:
1. ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
2. opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
3. przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
4. opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
5. opiniowanie projektu budżetu powiatu w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
6. opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
7. opiniowanie, zleconych przez starostę, innych zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Dokumenty do pobrania:
1. Harmonogramy posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku:
w roku 2023
2. Sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku:
3. Sprawozdanie z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie oraz informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie Krakowa.
Informacje z zakresu współpracy Straży Miejskiej Miasta Krakowa i Policji: