Jeżeli musisz wystąpić o nadanie cech identyfikacyjnych pojazdu i wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej wykonaj poniższe czynności:
Właściciela/współwłaściciela pojazdu.
Z wnioskiem występujesz jeżeli spełniasz warunki określone w:
Wniosek o nadanie cech identyfikacyjnych pojazdu i wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej oraz:
1. Dowód własności ramy lub podwozia.
2. Dowód rejestracyjny.
3. Opinia rzeczoznawcy samochodowego, który jest wpisany na listę prowadzoną przez ministra właściwego ds. transportu - tylko w przypadku, gdy cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu, została zniszczona podczas wypadku drogowego albo naprawy lub nie została umieszczona przez producenta na pojeździe zabytkowym.
4. Oświadczenie, że pojazd został zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej – dotyczy pojazdu, którego markę określa się jako "SAM".
5. Dokument potwierdzający, że w pojeździe:
a) dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego,
b) odzyskanym po kradzieży cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
c) nabytym na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
d) dla którego prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu, cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu.
6. Potwierdzenie wniesienia opłat.
7. Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór pełnomocnictwa na stronie Pojazdy i Kierowcy - https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=22824 w pkt. 3 h),
8. Dokument określający tożsamość:
a) osoby fizycznej i osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej, w tym również umowa spółki cywilnej,
b) pełnomocnika właściciela pojazdu (pełnomocnictwo znajduje się w zakładce załączniki),
c) reprezentanta osoby prawnej lub jej pełnomocnika.
9. Potwierdzenie aktualnego ubezpieczenia OC do wglądu.
Tytuł opłaty |
Opłata za: |
Wysokość opłaty |
Opłata skarbowa |
wydanie decyzji na nabicie numer nadwozia / podwozia/ramy lub wykonaniu tabliczki znamionowej |
10,00 zł |
Sprawę załatwisz w Referatach Rejestracji Pojazdów w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Referat Rejestracji Pojazdów | al. Powstania Warszawskiego 10, parter, Kraków 31-541 | pon.-pt. 7:40-18:00 | link | - |
Referat Rejestracji Pojazdów | os. Zgody 2, piętro 1, Kraków 31-949 | pon.-pt. 7:40-18:00 | link | - |
Referat Rejestracji Pojazdów | ul. Wielicka 28A, piętro 2, Kraków 30-552 | pon.-pt. 7:40-18:00 | link | - |
Wydanie decyzji o nadaniu numeru nadwozia, podwozia lub ramy albo wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej w okręgowej stacji kontroli pojazdów na terenie Krakowa.
1) Jeżeli pojazd nie jest jeszcze na ciebie zarejestrowany, to musisz przedstawić dokumenty jak do rejestracji pojazdu (zobacz - Procedura KM-2 lub KM-14).
2) Organ rejestrujący obowiązany jest do przeprowadzenia kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC pojazdu.
3) Po wykonaniu przez okręgową stację diagnostyczną nabicia numeru nadwozia, podwozia lub ramy należy złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego zawierającego nową cechę identyfikacyjną, w przypadku rejestracji pojazdu marki SAM należy dodatkowo uzyskać decyzję o dopuszczeniu jednostkowym.
Niezwłocznie po przedłożeniu kompletu niezbędnych dokumentów lub w umówionym ze stroną terminie.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców | Referat Rejestracji Pojazdów |
Jeżeli decyzja w całości uwzględnia żądania klienta, to organ rejestrujący może odstąpić od uzasadnienia wydanej decyzji, która na mocy art. 127 §1a kpa staje się ostateczna. Na taką decyzję służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie. Ewentualną skargę wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków, w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji.
Jeżeli decyzja nie uwzględnia w całości żądania klienta, to wówczas od wydanej decyzji administracyjnej klientowi przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków, który wydał decyzję. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Szanowny Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych, 3-4, 31-004 Kraków. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu prowadzenia i aktualizacji danych w centralnej ewidencji pojazdów.
Informujemy, że:
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres e-mail: iod@um.krakow.pl
adres pocztowy: pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków