Centrum Aktywizacji Zawodowej
Referat Obsługi Krajowego Funduszu Szkoleniowego
i Organizacji Szkoleń
/miejsce wykonywania pracy/
O wyżej wymienione stanowisko/a może/nie może* ubiegać się obywatel Unii Europejskiej oraz obywatel państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Grodzkim Urzędzie Pracy w Krakowie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
1. Wymagania niezbędne (formalne):
- spełnienie wymagań określonych w art. 6 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530) określonych dla stanowisk urzędniczych,
- wykształcenie wyższe,
- min. 1 rok doświadczenia zawodowego w Publicznych Służbach Zatrudnienia, nabytego w trakcie wykonywania pracy na podstawie umowy o pracę, umów cywilno-prawnych, stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych, a dodatkowo na stanowisko specjalista ds. rozwoju zawodowego – min. 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie organizacji szkoleń.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- znajomość przepisów:
- Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 475) ze szczególnym uwzględnieniem przepisów dotyczących organizacji szkoleń oraz przepisów wykonawczych w zakresie aktywizacji osób bezrobotnych,
- Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014 r. poz 667),
- wykonawczych dotyczących zadań realizowanych na stanowisku, przepisów Kodeksu Pracy, Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
- mile widziana znajomość języków obcych,
- swoboda wypowiadania się w mowie i piśmie,
- biegła obsługa komputera (znajomość pakietu Office oraz systemu informatycznego SyriuszStd),
- predyspozycje do pracy związanej z obsługą klienta, odporność na stres,
- doświadczenie w pracy z klientem,
- łatwość nawiązywania kontaktów,
- samodzielność i odpowiedzialność,
- komunikatywność, umiejętność pracy w zespole.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Realizacja zadań ustawowych powiatowego urzędu pracy w zakresie planowania rozwoju zasobów ludzkich oraz organizacji szkoleń w oparciu o obowiązujące standardy realizacji usług urzędu pracy.
- Obsługa komputerowych baz danych w zakresie stanowiska.
- Informowanie o możliwościach i zasadach organizacji form wsparcia m.in. szkoleń, bonów szkoleniowych dla osób uprawnionych, studiów podyplomowych.
- Przygotowanie dokumentacji osób bezrobotnych i innych uprawnionych osób do skierowania na ich wniosek na egzaminy, studia podyplomowe, bony szkoleniowe umożliwiające uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń.
- Przygotowanie dokumentacji osób bezrobotnych i innych uprawnionych osób do sfinansowania na ich wniosek opłaty za postępowanie nostryfikacyjne lub postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie, czyli procedury uznawania dyplomu ukończenia studiów wyższych na uczelni w innym kraju.
- Przygotowywanie wniosku o zakup, skierowanie na szkolenie a następnie monitorowanie przebiegu szkoleń wraz z rozliczeniem całej usługi.
- Monitorowanie realizacji działań finansowanych ze środków Funduszu Pracy za każdy kolejny miesiąc.
- Obsługa finansowania kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
- Ewidencjonowanie w dzienniku korespondencyjnym poczty przychodzącej i poczty wychodzącej z Referatu.
- Archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem Referatu.
- Sporządzanie okresowych analiz, raportów oraz sprawozdawczości w zakresie realizowanych zadań.
- Prowadzenie i aktualizowanie rejestrów wniosków, umów, not korygujących.
- Inne prace zlecone przez Kierownika Referatu w ramach Stanowiska.
4. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- curriculum vitae (CV) (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej),
- kwestionariusz osobowy (do pobrania w Urzędzie – w Samodzielnym Stanowisku ds. Kadr i Szkoleń Pracowników – pok. 211 oraz dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie),
- kopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
- kopie dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe,
- kopie dokumentów poświadczających posiadanie innych umiejętności (zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itp.),
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- kopia dokumentu potwierdzająca niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia wynikającego z przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- „Informacja przedstawiana kandydatom do pracy w Grodzkim Urzędzie Pracy w Krakowie o prawach związanych z ochroną danych osobowych” wraz z podpisanym oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Grodzki Urząd Pracy w Krakowie danych osobowych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych (do pobrania w Urzędzie – w Samodzielnym Stanowisku ds. Kadr i Szkoleń Pracowników – pok. 211 oraz dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie).
5. Proponowane warunki pracy i płacy:
- wymiar czasu pracy: pełny etat,
- proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto wg X / XIII kategorii zaszeregowania (uzależnione od stażu pracy i wykształcenia): od 4.300 zł + dodatek za wieloletnią pracę,
- umowa na czas określony – 6 m-cy z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej, z możliwością zawarcia w przyszłości umowy na czas nieokreślony,
- miejsce pracy: Grodzki Urząd Pracy w Krakowie, ul. Wąwozowa 34.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć:
- w zaklejonej kopercie w siedzibie Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie (Dziennik Podawczy – pok. 119) lub
- przesłać pocztą na adres: Grodzki Urząd Pracy w Krakowie, ul. Wąwozowa 34, 31-752 Kraków lub
- przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: grodzki@gupkrakow.pl pod warunkiem opatrzenia dokumentów aplikacyjnych podpisem elektronicznym lub
- przesłać za pośrednictwem skrzynki ePUAP Urzędu, pod warunkiem opatrzenia dokumentów aplikacyjnych podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym
- w terminie do dnia 06.06.2024 r., z dopiskiem na kopercie lub w tytule wiadomości: Dotyczy naboru na stanowisko specjalista ds. rozwoju zawodowego – stażysta / specjalista ds. rozwoju zawodowego.
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Grodzkiego Urzędu Pracy po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na tablicy informacyjnej Urzędu, na stronie internetowej Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny zostać złożone po zapoznaniu się z „Informacją przedstawianą kandydatom do pracy w Grodzkim Urzędzie Pracy w Krakowie o prawach związanych z ochroną danych osobowych” oraz podpisaniu oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Grodzki Urząd Pracy w Krakowie danych osobowych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych. Informacja powyższa oraz treść oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych stanowią załącznik do niniejszej procedury.