PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W REFERACIE OBSŁUGI FINANSOWEJ WYDATKÓW W WYDZIALE FINANSOWYM UMK (2 ETATY)
(NR REF. 2-FK-2025)
Od kandydatów/kandydatek przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
1. Spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
2. Obywatelstwo polskie,
3. Wykształcenie: wyższe (preferowany kierunek: finanse, rachunkowość),
4. Doświadczenie: minimum 6-m-cy pracy w służbach finansowo-księgowych.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny) :
1. Znajomość przepisów w zakresie ustawy o rachunkowości oraz zasad dotyczących prowadzenia ewidencji księgowej i klasyfikacji budżetowej wynikających z:
2. Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych oraz o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych:
3. Znajomość przepisów z zakresu rozliczania krajowych i zagranicznych podróży służbowych:
4. Praktyczne umiejętności i znajomość:
5. Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów dot. ustawy o rachunkowości oraz zasad dotyczących prowadzenia ewidencji księgowej i klasyfikacji budżetowej.
6. Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów dot. księgowania operacji gospodarczych w jednostkach budżetowych.
7. Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów z zakresu rozliczania krajowych i zagranicznych podróży służbowych.
8. Dyplom stwierdzający ukończenie studiów w zakresie preferowanych kierunków.
9.Orzeczenie o posiadanym stopniu niepełnosprawności lub dokument potwierdzający przyznanie renty.
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
3. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
1. Weryfikacja dokumentów w zakresie wydatków bieżących pod względem zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
2. Prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dokumentów finansowo-księgowych przedłożonych do zapłaty.
3. Realizacja przelewów bankowych.
4. Dekretowanie dowodów księgowych dotyczących wydatków budżetowych Urzędu Miasta Krakowa, zgodnie z Zakładowym Planem Kont.
5. Weryfikowanie kontrahenta zgodnie z danymi zamieszczonymi w wykazie prowadzonym przez Szefa KAS, tzw. Biała lista podatników VAT oraz zajęć wierzytelności.
4. Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:
1. pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
2. wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami),
3. stanowisko: Referent/Podinspektor/Inspektor
4. miejsce pracy: Wydział Finansowy
5. siedziba Wydziału: Kraków, Plac Wszystkich Świętych 3-4
6. przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2025 r.
7. informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
8. wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 5.500 do 6.500 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony,
9. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
5. Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
1. dyspozycyjność (tak/nie): nie
2. praca przy komputerze (tak/nie): tak
3. praca w terenie (tak/nie): nie
4. praca w soboty (tak/nie): nie
5. uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B (tak/nie): nie
6. inne: brak.
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej w terminie do 24 sierpnia 2025 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 29 sierpnia 2025 roku o godz. 8.00 w Sali Portretowej UMK, Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.