Oferujemy:
- Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
- Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
- Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
- Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
- Dostęp do najnowszych technologii.
- Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
- Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
- Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
Wymagania niezbędne (formalne):
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe techniczne: ogrodnictwo, leśnictwo, architektura krajobrazu.
- Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w administracji publicznej.
- Pozostałe wymagania określone art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
Uwaga: Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- Znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
- Znajomość przepisów ustawy o ochronie przyrody, Prawa ochrony środowiska w zakresie ochrony zieleni, ustawy o transporcie kolejowym w zakresie dotyczącym zieleni, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, a także ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie ochrony środowiska i planowania przestrzennego w gminie.
- Znajomość zasad urządzania i pielęgnacji terenów zieleni, drzew i krzewów oraz zasad doboru gatunkowego drzew i krzewów do wskazanego zagospodarowania terenu.
- Umiejętność czytania dokumentacji technicznej tj. map sytuacyjno-wysokościowych, map ewidencji gruntów, projektów zagospodarowania terenu, projektów zieleni.
- Umiejętność napisania w programie WORD projektu decyzji o ponownym obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych .
- Umiejętność rozpoznania drzew i krzewów na podstawie materiału roślinnego lub zdjęć, rycin. Obowiązują nazwy polskie i łacińskie.
- Doświadczenie zawodowe w zakresie wydawania zezwoleń administracyjnych na usunięcie zieleni i/lub prowadzenie czynności administracyjnych dotyczących odbioru nasadzeń zastępczych.
- Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (nie wykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych
i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzających stopień spełniania powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
- Kontrola przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o ochronie przyrody oraz Prawa ochrony środowiska.
- Przeprowadzanie kontroli realizacji warunków i obowiązków zawartych w wydanych decyzjach administracyjnych (czy liczba, termin posadzenia, gatunek drzew lub krzewów są zgodne z wydanymi zezwoleniami, czy zrealizowane zostały wszystkie zalecenia i czy spełniono podane w decyzji warunki) na podstawie wizji terenowych lub oględzin.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie decyzji o ponownym wykonaniu obowiązku nasadzeń zastępczych, w przypadku zaistnienia okoliczności o których mowa a art. 86 ust 2 ustawy z dnia 16.04.2004r. o ochronie przyrody.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie decyzji w przedmiocie umorzenia lub pobrania naliczonych i odroczonych opłat za usunięcie zieleni.
- Przeprowadzanie kontroli stanu poprawności wykonanych zabiegów pielęgnacyjnych (cięć w koronach drzew).
- Przeprowadzanie wizji terenowych w przypadku zgłoszenia przez osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne usuwania bez zezwolenia, niszczenia drzew lub krzewów oraz terenów zieleni, ustalonych w decyzjach wymogów ochrony środowiska, przeprowadzanie kontroli realizacji wydanych decyzji (czy zrealizowane zostały wszystkie zalecenia i czy spełniono podane w decyzji warunki), wydawanie doraźnych poleceń przy współpracy z innymi kompetentnymi instytucjami.
- Współpraca ze Strażą Miejską w sprawach usunięcia drzew lub krzewów bez zezwolenia lub ich uszkodzenia bądź zniszczenia.
- Współpraca z Wojewódzkim i Miejskimi Konserwatorem Zabytków w sprawach dotyczących usuwania bez zezwolenia drzew i krzewów z terenów nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków lub ich zniszczenia bądź uszkodzenia.
- Opiniowanie inwestycji do decyzji o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, pod kątem ochrony zieleni oraz przygotowywanie opinii zbiorczych w zakresie ochrony środowiska, na wniosek Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK.
- Wydawanie warunków wynikających z potrzeb ochrony środowiska niezbędnych do określenia ich w decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zgodnie z art. 1 If ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych w przedmiocie inwestycji objętej wnioskiem.
- Wydawanie opinii/stanowisk w zakresie ochrony zieleni w przedmiocie postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko.
- Wydawanie opinii/stanowisk w zakresie ochrony zieleni do planowanych zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego.
- Współpraca z Referatem Przyrody, Rolnictwa, Leśnictwa i Zwierząt w sprawach racjonalnego użytkowania zasobów przyrody.
- Prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie egzekucji wykonania obowiązków o charakterze niepieniężnym w przypadku niewykonania przez stronę obowiązków nasadzeń zastępczych.
- Udostępnianie informacji publicznej i o środowisku w zakresie działania referatu.
- Udzielanie odpowiedzi (pisemnych lub telefonicznych) oraz rozpatrywanie interwencji, wniosków i postulatów mieszkańców miasta w zakresie ochrony zieleni.
- Rozstrzyganie o potrzebie powołania biegłych w zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych. Przygotowywanie zleceń, określanie problematyki niezbędnych ekspertyz i opracowań oraz dokonywanie odbioru wykonywanych prac.
- Przygotowywanie informacji do raportów o stanie miasta i raportów o stanie środowiska w zakresie prowadzonych spraw.
- Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wykonywanych obowiązków służbowych.
- Przygotowywanie innych materiałów i prowadzenie korespondencji.
- Uczestniczenie w spotkaniach z mieszkańcami, radnymi, władzami miasta oraz współpracowanie z organami administracji samorządowej i rządowej, a także z organizacjami społecznymi w zakresie wynikającym z obowiązków służbowych.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
- Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
- Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo, (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
- Stanowisko: Referent lub Podinspektor.
- Miejsce pracy: Wydział Kształtowania Środowiska – Urząd Miasta Krakowa.
- Lokalizacja: Kraków, os. Zgody 2.
- Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 3.500,- do 4.200,- złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy; wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka” (zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej).
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
- Możliwość pracy w terenie: przeprowadzanie kontroli, wizji lokalnych lub oględzin w sprawach dotyczących prowadzonych postępowań.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 27 grudnia 2020 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się 5 stycznia 2021 roku o godz. 10.00 w formie on-line (kandydaci zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
Zarządzenie nr 3217/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 30 listopada 2018 roku w sprawie zasad naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze