Oferujemy:
- Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
- Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
- Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
- Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
- Dostęp do najnowszych technologii.
- Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
- Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji Krakowa.
- Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
- Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
Wymagania niezbędne (formalne):
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe: geologia, inżynieria środowiska, geologia inżynierska, hydrogeologia.
- Pozostałe wymagania określone w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
Uwaga: Osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
- Znajomość przepisów: ustawy Prawo geologiczne i górnicze; rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych; rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 04.12.2020 r. w sprawie informacji dotyczących ruchów masowych ziemi; ustawy z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko; rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10.09.2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
- Wiedza z zakresu geologii ukierunkowana na znajomość zagadnień z zakresu geologii inżynierskiej, hydrogeologii i ochrony środowiska gruntowo – wodnego.
- Znajomość wymogów stawianych dla:
- Projektów robót geologicznych wynikających z Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonanie wymaga uzyskania koncesji;
- Dokumentacji hydrogeologicznych i geologiczno - inżynierskich wynikających z Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno – inżynierskiej.
- Posiadanie wiedzy dotyczącej stosowania rodzajów robót geologicznych stanowiących podstawę zapisów wprowadzonych do decyzji zatwierdzających projekty robót geologicznych, w tym również wiedzy względem zasad wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Znajomość przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska w zakresie podstawowych pojęć i ochrony powierzchni ziemi.
- Posiadanie kwalifikacji w zawodzie geolog w zakresie czynności polegających na wykonywaniu, dozorowaniu i kierowaniu pracami geologicznymi w kategorii IV, V, VI lub VII, o których mowa w art. 50 ustawy Prawo geologiczne i górnicze.
- Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzji o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełniania powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach dotyczących wydawania decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych, których wykonanie nie wymaga koncesji lub jego zmianę w formie dodatku; przygotowuje projekty decyzji o odmowie zatwierdzenia projektu robót geologicznych lub jego zmiany.
- Przyjmuje zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do wykonywania robót geologicznych.
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach dotyczących wydania decyzji o zatwierdzeniu dokumentacji geologicznej lub jej zmian w formie dodatku; przygotowuje projekty decyzji o odmowie zatwierdzenia dokumentacji geologicznej; w przypadku, gdy dokumentacja nie odpowiada wymaganiom określonym w przepisach prawa, może nakazać zmianę dokumentacji geologicznej, a w razie potrzeby wykonanie dodatkowych prac geologicznych.
- Prowadzi postępowania administracyjne w innych sprawach wynikających ze stosowania przepisów ustawy Prawo geologiczne i górnicze.
- Przyjmuje zgłoszenia projektu robót geologicznych, jeżeli roboty obejmują:
- wiercenia w celu wykorzystania ciepła Ziemi lub
- wykonywanie wkopów oraz otworów wiertniczych o głębokości do 30 m w celu wykonywania ujęć wód podziemnych na potrzeby poboru wód podziemnych w ilości nieprzekraczającej 5 m3 na dobę na obszarach górniczych utworzonych w celu wykonywania działalności metodą otworów wiertniczych;
lub przygotowuje projekt decyzji o sprzeciwie do w/w projektów robót geologicznych.
- Udziela informacji geologicznej na zasadach określonych w ustawie Prawo geologiczne i górnicze.
- Bierze udział w kontrolach nad działalnością regulowaną ustawą Prawo geologiczne i górnicze - prowadzoną w zakresie objętym właściwością miejscową i rzeczową Geologa Powiatowego.
- Bierze udział w sprawowaniu w imieniu Prezydenta Miasta Krakowa kontroli w zakresie ochrony środowiska dot. tematyki geologii.
- Przygotowuje projekty opinii (uzgodnień) - w formie postanowienia - dotyczących:
- zatwierdzenia projektu robót geologicznych - na wniosek innych organów administracji geologicznej,
- udzielenia koncesji na: wydobywanie kopalin ze złóż; podziemne, bezzbiornikowe magazynowanie substancji albo podziemne składowanie odpadów; poszukiwanie lub rozpoznawanie złoża kopaliny - na wniosek innych organów administracji geologicznej,
- zatwierdzenia planu ruchu zakładu górniczego, lub jego zmiany oraz planu ruchu likwidowanego zakładu górniczego – na wniosek przedsiębiorcy,
- w sprawie likwidacji funduszu likwidacji zakładu górniczego.
- Opiniuje projekty miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie udokumentowanych złóż kopalin i wód podziemnych, a także w zakresie terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych.
- Sporządza opinie cząstkowe w postępowaniach w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy, w zakresie geologii.
- Uzgadnia projekty decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy w zakresie udokumentowanych złóż kopalin i wód podziemnych, a także w zakresie terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych.
- Sporządza opinie cząstkowe w sprawach o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia - w zakresie geologii.
- Przygotowuje opinie (stanowiska) dotyczące problematyki odwodnień budowlanych.
- Przygotowuje inne opinie z zakresu objętego czynnościami służbowymi.
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach o wydanie decyzji:
- nakładającej obowiązek ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko, przywrócenia środowiska do stanu właściwego lub uiszczenia na rzecz budżetu gminy kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości szkód wynikłych z naruszenia stanu środowiska,
- nakazującej osobom fizycznym, których działalność negatywnie oddziałuje na środowisko, wykonanie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia lub przywrócenia środowiska do stanu właściwego.
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów po działalności górniczej.
- Podejmuje działania na potrzeby sporządzania wykazu potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi.
- Podejmuje działania na potrzeby uzupełnia rejestru terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi oraz terenów, na których występują te ruchy.
- Bierze udział w pracach komisji dot. udzielania zamówień publicznych.
- Prowadzi rejestr spraw.
- Archiwizuje dokumenty z zakresu prowadzonych spraw i przekazuje je odpowiednio do archiwum UMK oraz do archiwum geologicznego.
- Udziela stronom informacje o obowiązujących przepisach dotyczących zakresu wykonywanych obowiązków oraz o przebiegu postępowania administracyjnego.
- Opracowuje odpowiedzi dla klientów (pisemne i e-mailowe) oraz IDZ w zakresie posiadanych obowiązków.
- Przygotowuje projekty:
- zawiadomień przekazujących do organu właściwego sprawy wniesione do Prezydenta Miasta Krakowa, dla których organ ten jest niewłaściwy,
- zawiadomień informujących strony o konieczności wniesienia odrębnego podania do właściwego organu - w przypadku podań dot. kilku spraw podlegających załatwieniu przez różne organy administracji publicznej,
- postanowień zwracających stronie podanie wniesione do niewłaściwego organu.
- Rozpatruje skargi, zażalenia wnioski, postulaty, zapytania wpływające od osób fizycznych i prawnych w zakresie wykonywanych obowiązków.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na wnioski i interpelacje Radnych RMK w zakresie wykonywanych obowiązków.
- Bierze udział w spotkaniach z mieszkańcami Krakowa, Radnymi RMK i Dzielnic Miejskich.
- Udziela informacji o środowisku i informacji publicznej z zakresu geologii.
- Rejestruje czas pracy w systemie RCP, obsługuje podsystem „Rejestracja i Śledzenie Spraw Urzędu” i poczty elektronicznej w zakresie prowadzonych spraw.
- Zapoznaje się na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami prawnymi, pozyskuje interpretacje tych przepisów.
- Wykonuje inne czynności wchodzące w zakres działania Wydziału, zlecone przez kierownika Referatu, Dyrektora Wydziału i Zastępcę Dyrektora.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
- Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
- Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo, (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
- Stanowisko: Referent, Podinspektor.
- Miejsce pracy: Wydział Kształtowania Środowiska – Urząd Miasta Krakowa.
- Siedziba Wydziału: Kraków, os. Zgody 2.
- Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków – Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
- Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 3.800,- do 4.500,- złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
- dyspozycyjność – nie
- praca przy komputerze – tak
- praca w terenie - tak ( przeprowadzanie rozpraw, kontroli, wizji lokalnych lub oględzin w sprawach dotyczących prowadzonych postępowań)
- praca w soboty – nie
- uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B – nie
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 15 marca 2022 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się 18 marca 2022 roku o godz. 10.00 w formie on-line (kandydaci zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
Zarządzenie nr 3217/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 30 listopada 2018 roku w sprawie zasad naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze (z późniejszymi zmianami)