Oferujemy:
a) Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
b) Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
c) Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
d) Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
e) Dostęp do najnowszych technologii.
f) Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
g) Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji.
h) Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
i)Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
a) Obywatelstwo polskie.
b) Wykształcenie wyższe.
c) Co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych.
d) Spełnienie pozostałych wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, określonych dla stanowisk urzędniczych: art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
*„staż pracy” rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru)
* wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
a) Znajomość przepisów ustawy Prawo oświatowe, o finansowaniu zadań oświatowych.
b) Znajomość przepisów ustawy Karta Nauczyciela.
c) Znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego w podstawowym zakresie.
d) Znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym.
e) Znajomość przepisów w zakresie spraw związanych z zapewnieniem odpowiedniej formy kształcenia dzieciom i uczniom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym przygotowywanie skierowań do szkół specjalnych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii oraz młodzieżowych ośrodków wychowawczych dla nieletnich posiadających postanowienie sądowe.
f) Znajomość struktury krakowskiej oświaty.
g) Umiejętność prowadzenia rozmów z mieszkańcem załatwiającym sprawy z zakresu działania Wydziału Edukacji.
h) Umiejętność klarownego formułowania myśli.
i) Biegłość w posługiwaniu się komputerem, dobra znajomość pakietu MS Office.
j) Orzeczenie stopnia niepełnosprawności (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
a) Prowadzenie obsługi Zastępcy Prezydenta Miasta Krakowa ds. Edukacji, Sportu i Turystyki w zakresie wykonywania przez niego funkcji nadzorczych nad szkołami i placówkami w zakresie określonym odrębnym zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa.
b) Wykonywanie funkcji nadzorczych nad szkołami i placówkami w zakresie określonym odrębnym zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa, w szczególności dotyczących:
- przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy szkół i placówek,
- przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy uczniów i pracowników szkól i placówek,
- formułowania, w wyniku przeprowadzonych kontroli, zaleceń pokontrolnych.
c) Analiza, monitorowanie i korekta sieci szkół i placówek w zakresie sytuacji demograficznej, potrzeb edukacyjnych oraz kosztów utrzymania.
d) Opracowywanie i aktualizacja standardów funkcjonowania szkół i placówek w obszarach należących do kompetencji organu prowadzącego.
e) Opracowywanie zasad zatwierdzania arkuszy organizacji pracy szkół i placówek oraz analiza i zatwierdzanie arkuszy organizacji pracy.
f) Przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących zakładania, likwidacji lub reorganizacji szkół i placówek oraz nadawania im imion.
g) Nadzór nad realizacją zadań administracyjno-kadrowych związanych z likwidacją lub reorganizacją szkół i placówek.
h) Zapewnienie odpowiedniej formy kształcenia dzieciom i uczniom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
i) Przygotowywanie skierowań do młodzieżowych ośrodków socjoterapii.
j) Przygotowywanie skierowań do młodzieżowych ośrodków wychowawczych dla nieletnich posiadających postanowienie sądowe.
k) Współpraca z Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych w zakresie konsultowania projektów uchwał Rady Miasta Krakowa, mających wpływ na sytuację osób niepełnosprawnych.
l) Współpraca z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Krakowa ds. Osób Niepełnosprawnych w zakresie m.in. realizacji Powiatowego Gminnego Programu na rzecz Osób Niepełnosprawnych w sprawach dot. szkół specjalnych oraz innych bieżących spraw uczniów niepełnosprawnych.
m) Bieżąca weryfikacja danych Systemu Informacji Oświatowej w szkołach i placówkach.
n) Prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli zatrudnionych w samorządowych szkołach i placówkach.
o) Udział w pracach komisji kwalifikacyjnej dla dyrektorów ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.
p) Przygotowywanie projektów ocen cząstkowych pracy dyrektorów nadzorowanych szkół placówek.
q) Udział w pracach zespołów rozpatrujących wnioski dyrektorów szkół i placówek o ponowne ustalenie oceny pracy.
r) Przygotowywanie wniosków o dokonanie oceny pracy nauczycieli szkól i placówek.
s) Organizowanie i przeprowadzanie konkursów na stanowiska dyrektorów samorządowych szkół i placówek.
t) Przygotowywanie opinii i wniosków w sprawach powierzania stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach oraz odwoływania z tych stanowisk.
u) Przygotowywanie poleceń dyrektorom szkół i placówek, dotyczących wykonywania zadań zleconych przez organ prowadzący lub prowadzenia w szkole/placówce inwestycji lub remontów - w czasie ferii szkolnych.
v) Przygotowywanie wniosków o nagrody i odznaczenia dla dyrektorów szkół i placówek.
w) Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów nadzorowanych szkół i placówek.
x) Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem urlopów oraz wyjazdami służbowymi krajowymi i zagranicznymi dyrektorów szkół i placówek.
y) Współpraca z Kuratorium Oświaty w Krakowie.
z) Przygotowywanie opinii w sprawie przeniesienia nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania w samorządowej szkole, na własną prośbę lub z urzędu za jego zgodą, do innej szkoły lub placówki.
aa) Przygotowywanie decyzji w sprawie nałożenia na nauczycieli zatrudnionych w samorządowych szkołach i placówkach obowiązku podjęcia pracy w innych szkołach/ placówkach, w celu uzupełnienia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych.
bb) Przygotowywanie decyzji w sprawie wyrażenia zgody na obniżenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielowi samorządowej szkoły/placówki.
cc) Współpraca ze związkami zawodowymi w zakresie działania referatu.
dd) Współpraca z Miejskim Centrum Obsługi Oświaty.
ee) Przygotowywanie projektów uchwał RMK oraz zarządzeń PMK.
ff) Opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje, wnioski RMK oraz interwencje poselskie i senatorskie.
gg) Przygotowywanie opracowań i analiz z zakresu realizowanych zadań.
hh) Załatwianie spraw wynikających z bieżącej korespondencji.
ii) Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Wydziału, zleconych przez dyrektora Wydziału, jego zastępców, kierownika referatu.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
a) Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracownik zobowiązany jest od odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
b) Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
c) Stanowisko: Podinspektor lub Inspektor.
d) Miejsce pracy: Wydział Edukacji – Urząd Miasta Krakowa.
e) Lokalizacja: Kraków, ul. Stachowicza 18.
f) Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
g) Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 3 800 – 4 500 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę, w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie, o którym mowa, zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
h) Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
a) Możliwość pracy w terenie (dokonywanie przeglądów w szkołach i placówkach).
b) Dyspozycyjność.
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 10 kwietnia 2022 roku. Decyduje data wysłania formularza.
Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 13 kwietnia 2022 roku o godz. 8.30 w formie on-line (kandydaci zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.