PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W REFERACIE OBSŁUGI FINANSOWEJ WYDATKÓW (1 ETAT)
I REFERACIE OBSŁUGI FINANSOWO-KSIĘGOWEJ INWESTYCJI (1 ETAT) WYDZIAŁU FINANSOWEGO
W URZĘDZIE MIASTA KRAKOWA PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4, 31-004 KRAKÓW
(NR REF. 1-FK-2022) – 2 ETATY
Oferujemy:
stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń,
zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach,
ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze,
dostęp do najnowszych technologii,
terminowo wypłacane wynagrodzenie,
pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji w centrum Krakowa,
dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek,
zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
a) obywatelstwo polskie,
b) wykształcenie: wyższe,(preferowany kierunek: finanse, rachunkowość),
b) doświadczenie: minimum 6-m-cy pracy w służbach finansowo-księgowych,
c) pozostałe wymagania określone dla stanowisk urzędniczych w art. 6 ustawy o pracownikach samorządowych.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny) :
1. znajomość przepisów w zakresie rachunkowości:
a) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 217 z późn.zm.),
b) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 342 z późn.zm.),
c) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz.1053 z późn.zm.).
2. znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych oraz o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych:
a) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 305 z późn.zm.),
b) ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 289 z późn.zm.).
3. znajomość przepisów z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych i ubezpieczeń społecznych:
a) ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1128 z późn. zm.),
b) ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 423 z późn.zm.),
4. praktyczne umiejętności i znajomość:
a) księgowania operacji gospodarczych, sporządzania dokumentów księgowych,
b) obliczania i odprowadzania składek ZUS oraz zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
c) wyliczania składek na PPK w zależności od wieku przystępującego do programu,
5. umiejętność interpretacji i stosowania przepisów z zakresu rachunkowości,
6. umiejętność interpretacji i stosowania przepisów z zakresu podatku dochodowego oraz składek ZUS z tytułu umów cywilnoprawnych,
7. umiejętność interpretacji i stosowania przepisów z zakresu pracowniczych planów kapitałowych,
8. dyplom stwierdzający ukończenie studiów w zakresie preferowanych specjalności i kierunku,
9. orzeczenie o posiadanym stopniu niepełnosprawności lub decyzja przyznająca rentę.
3. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
udzielanie zaliczek na pokrycie wydatków związanych z podróżami służbowymi krajowymi oraz zagranicznymi,
prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie wydatków bieżących,
prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej wydatków budżetowych w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej, kategorii zadań,
przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów w formie i terminach przewidzianych w ustawie o rachunkowości,
prawidłowe ujmowanie w ewidencji księgowej dowodów księgowych zadekretowanych zgodnie z obowiązujących Zakładowym Planem Kont,
dokonywanie uzgodnień kont księgowych zgodnie z ustaloną analityką,
rozliczenia z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz obsługa pracowniczych planów kapitałowych w zakresie realizacji umów cywilnoprawnych zawieranych w UMK,
przygotowywanie informacji i zestawień zgodnie z wewnętrznymi procedurami.
4. Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
Stanowisko: Referent/Podinspektor.
Miejsce pracy: Wydział Finansowy
Siedziba Wydziału: Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4
Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków- Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4.000,00 - 4.500,00 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy, wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka” zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
5. Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
dyspozycyjność- nie
praca przy komputerze-tak
praca w terenie-nie
praca w soboty- nie
uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B- nie
godziny pracy: 7.30 do 15.30 od poniedziałku do piątku.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej w terminie do 23 maja 2022 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 27 maja 2022 r. o godz. 8.00 w sali nr 303 UMK, Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.