PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W REFERACIE DS. KONTROLI POSTĘPOWAŃ I EGZEKUCJI OBOWIĄZKÓW NIEPIENIĘŻNYCH
W WYDZIAŁE EGZEKUCJI ADMINISTRACYJNEJ I WINDYKACJI URZĘDU MIASTA KRAKOWA
PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4, 31-004 KRAKÓW (1 ETAT)
(NR REF. 1-EW-2023)
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy
1. Wymagania niezbędne (formalne):
1. obywatelstwo polskie,
2. wykształcenie wyższe,
3. doświadczenie zawodowe: minimum 6 m-cy,
4. spełnianie pozostałych wymagań określonych art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
*„staż pracy” rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru)
*„doświadczenie zawodowe” rozumiane jako okres nabywania umiejętności w oparciu o umowę o pracę, umowę cywilno – prawną, staż, praktykę, wolontariat, prowadzoną działalność gospodarczą itp.
*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny) :
1. znajomość ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
2. znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
3. znajomość ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dział III),
4. umiejętność interpretacji ww. przepisów,
5. znajomość zakresu działania Wydziału Egzekucji Administracyjnej i Windykacji,
6. znajomość obsługi komputera w zakresie edytora WORD i EXCEL,
7. doświadczenie zawodowe w obszarze związanym z dochodzeniem należności,
8. orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (nie wykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
3. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
1. prowadzenie orzecznictwa w sprawach prowadzonych postępowań egzekucyjnych w zakresie egzekucji należności pieniężnych i obowiązków o charakterze niepieniężnym, w szczególności:
- przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w przedmiocie zgłaszanych przez zobowiązanych, skarg, zarzutów, zwolnień z egzekucji określonych składników majątkowych zobowiązanego lub wyłączeń spod egzekucji określonych składników majątkowych stanowiących własność osób nie będących zobowiązanym i innych wniosków do prowadzonych postępowań egzekucyjnych oraz zażaleń, przygotowywanie i weryfikacja projektów postanowień dotyczących umorzenia postępowań egzekucyjnych oraz przekazywanie dokumentacji w tym zakresie do wierzycieli, odpowiadanie na wnioski i inne pisma w przewidzianej przez prawo formie i treści oraz terminach,
- przygotowywanie projektów postanowień w sprawie kosztów egzekucyjnych oraz o nałożeniu kar pieniężnych z tytułu odpowiedzialności porządkowej określonych w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- wystawianie tytułów wykonawczych w przypadkach należnych kosztów egzekucyjnych,
2. prowadzenie postępowań i wydawanie rozstrzygnięć z zakresu udzielania ulg w spłacie kosztów postępowania egzekucyjnego na podstawie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz administracyjnych kar pieniężnych na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego.
3. analiza akt oraz przygotowywanie projektów dokumentów w sprawach zawiłych, wymagających interpretacji przepisów prawa oraz współpraca w tym zakresie z Zespołem Radców Prawnych. Przygotowywanie projektów opinii w zakresie zmiany przepisów prawa.
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
4. Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
1. pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany jest od odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
2. wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami),
3. stanowisko : Referent/Podinspektor
4. miejsce pracy: Wydział Egzekucji Administracyjnej i Windykacji
5. siedziba Wydziału: Kraków, Al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków
6. przewidywany termin zatrudnienia: luty/marzec 2023 r.
7. Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
8. wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4 000 do 4.600 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony,
9. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
5. Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
1. dyspozycyjność (tak/nie): nie
2. praca przy komputerze (tak/nie): tak
3. możliwość pracy w terenie (tak/nie): tak
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej w terminie do 12.02.2023 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 15.02.2023 r. o godz. 8.00 w Sali Dietla UMK, Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci/kandydatki będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.