BIP MJO - Szkoła Podstawowa nr 80 im. Wojciecha Bogusławskiego
Polityki, programy, raporty
Organ prowadzący: Gmina Miejska Kraków
Organ nadzorujący: Małopolskie Kuratorium Oświaty
Programy realizowane w szkole:
Włam się do mózgu: ucz się z łatwością! Celem projektu jest rozwinięcie umiejętności uczenia się. Uczestnicy poznają 8 metod, sposobów skutecznego przyswajania wiedzy i umiejętności, zgodnie z doniesieniami naukowymi i wiedzą o funkcjonowaniu mózgu. Projekt został przygotowany na podstawie książki Radka Kotarskiego „Włam się do mózgu"
Zaprogramuj przyszłość to kompleksowy program edukacji cyfrowej realizowany przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania. Celem projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania nauczycieli oraz uczniów klas 1-3. Realizacje programu zakończono.
Kot w tarapatach – program profilaktyczno – wychowawczy. Celem programu jest pomoc dzieciom i nauczycielom w budowaniu więzi klasowych, radzeniu sobie z trudnymi uczuciami i docenieniu wartości współpracy i koleżeństwa. Koordynatorem programu jest Krakowski Ośrodek Terapii.
Stars – rowerem do szkoły. Celem tego międzynarodowego projektu jest zwiększenie liczby podróży rowerowych dzieci i młodzieży, związanych z dojazdami do szkoły. W ramach projektu uczniowie biorą udział w warsztatach, prelekcjach, konkursach oraz wycieczkach rowerowych.
Program dla szkół. Głównym celem programu jest kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych poprzez dostarczanie uczniom produktów mlecznych oraz owocowo-warzywnych. Program obejmuje również działania o charakterze edukacyjnym i promocyjnym. Ich celem jest budowanie świadomości rodziców i nauczycieli dotyczącej ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci. To unijny projekt koordynowany przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Znamię! Znam je? Program edukacyjny skierowany do uczniów klas ósmych, którego głównym celem jest upowszechnienie wiedzy z zakresu profilaktyki czerniaka. Cele programu to: przekazanie uczniom wiedzy na temat ryzyka zachorowania na czerniaka, uświadomienie zagrożeń i zasad profilaktyki, uświadomienie wartości odpowiednich zachowań i postaw.
InstaLing. Jest to program, który realizujemy w klasach II – VIII i służy do nauki słownictwa angielskiego oraz w klasach VII-VIII z językach hiszpańskiego przy pomocy komputera i Internetu. Uczy zarówno poprawnej pisowni jak i wymowy.
Nie pal przy mnie proszę. Program Edukacji Antytytoniowej skierowany do uczniów klas I-III szkół podstawowych. Celem głównym programu jest zmniejszenie narażenia dzieci na bierne palenie tytoniu. W czasie zajęć uczniowie usystematyzują i poszerzą swoje informacje na temat zdrowia, dowiedzą się, jak o nie dbać.
Znajdź właściwe rozwiązanie. Głównym celem programu jest zapobieganie paleniu tytoniu wśród uczniów starszych klas. W trakcie realizacji programu uczniowie poszerzają swoją wiedzę w zakresie szkodliwości dymu tytoniowego, zwiększają świadomość na temat zagrożeń płynących z czynnego i biernego palenia tytoniu i konieczności odpowiedniego dbania o zdrowie własne i swoich bliskich. Dowiedzą się, jak unikać zachowań ryzykownych dla zdrowia.
Trzymaj Formę. To ogólnopolski program, którego celem była edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród uczniów i ich rodziców poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety.
Klub Bezpiecznego Puchatka. Program edukacyjny adresowany był do uczniów klas pierwszych. Kształcił u uczniów prawidłowe nawyki dotyczące bezpieczeństwa na drodze.
"Czyste powietrze wokół nas” Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej, który realizowany był w zerówce. Celem głównym programu jest wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy oraz zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub, gdy dorośli palą przy nich tytoń.
Myślę, decyduję, działam - finanse dla najmłodszych
To trzyletni program edukacji finansowej uczniów współfinansowany przez Narodowy Bank Polski. Program zapoznał dzieci z podstawowymi pojęciami z zakresu ekonomii, uświadomił im istnienie instytucji finansowych, zbudował wiedzę na temat pieniądza, rozwijał doświadczenia i umiejętności dzieci związane z funkcjonowaniem w rzeczywistości finansowej, uczył zarządzania pieniędzmi. Realizację programu zakończono.
Jedzmy odpowiedzialnie
Projekt koordynowany był przez fundację „ Szkoły dla ekorozwoju”, a jego celem było promowanie postaw i podejmowanie działań w kierunku zrównoważonej konsumpcji w kontekście rozwoju globalnego. Realizację programu zakończono.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli szkół prowadzących kształcenie ogólne na terenie Gminy Miejskiej Kraków. Realizację programu zakończono.
Szkoła w ruchu
Głównymi celami programu było promowanie aktywności fizycznej oraz zdrowego trybu życia wśród dzieci i młodzieży; uświadomienie uczniom, że ruch to nie tylko obowiązkowe zajęcia WF, lecz każda aktywność fizyczna, podejmowana w ciągu dnia. Realizację programu zakończono.