Zespół Szkół Specjalnych przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży z:
Niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym,
Niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym,
Niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim,
Autyzmem oraz z różnorakimi sprzężeniami (niepełnosprawność ruchowa, zaburzenia wzroku, zaburzenia słuchu).
Prowadzone jest również nauczanie indywidualne oraz zajęcia rewalidacyjno- wychowawcze indywidualne lub zespołowe.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TWORZĄ:
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
Szkoła Podstawowa Specjalna nr 79 im. Józefy Joteyko
Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy nr 7 im. Józefy Joteyko
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Obejmujemy opieką dzieci w wieku od 18 miesiąca do podjęcia przez dziecko nauki szkolnej:
z niepełnosprawnością intelektualną z uszkodzeniem OUN
z autyzmem i zespołami ze spectrum autyzmu
z niepełnosprawnościami sprzężonymi
z opóźnieniem rozwoju mowy i języka
z różnorodnymi dysfunkcjami rozwojowymi
o nieprawidłowym rozwoju na tle wad genetycznych
o globalnie opóźnionym rozwoju psychoruchowym
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka organizuje i prowadzi zajęcia:
Korekcyjno- kompensacyjne
Ogólnorozwijające
Logopedyczne
Terapeutyczne obejmujące terapię zachowań i emocji
Gimnastyki korekcyjnej- wspierające rozwój ruchowy
Z rodzicami w postaci instruktażu, informacji, spotkań psychoedukacyjnych
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Szkoła Przysposabiająca do Pracy nr 7 oferuje:
Zajęcia dydaktyczne ogólne -funkcjonowanie osobiste i społeczne, przysposobienie do pracy, wychowanie fizyczne,
Zajęcia rewalidacyjne -korekta wad postawy, korekta wad wymowy, rewalidacja
Zajęcia pozalekcyjne- zajęcia kształtujące kreatywność, zajęcia sportowe, basen, hipoterapia.
Zajęcia z Przysposobienia do pracy realizowane są w blokach: gospodarstwo domowe, wytwarzanie przedmiotów dekoracyjnych i użytkowych, elementy szycia i tkactwa, elementy edukacji informatycznej, ogrodnictwa.
BAZA JEDNOSTKI
Szkoła posiada dobrą bazę dydaktyczną, dostosowaną do potrzeb i możliwości uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z niepełnosprawnością sprzężoną - sale lekcyjne kształcenia ogólnego, a także pracownię gospodarstwa domowego, pracownię komputerową, salę doświadczania świata, salę muzyczną, salę do integracji sensorycznej, salę gimnastyczną oraz gabinety specjalistyczne, w których prowadzona jest korekta wad wymowy, korekta wad postawy.
Na terenie placówki znajdują się również dwie świetlice, stołówka oraz duży, ogrodzony ogród, plac zabaw.
Szkoła dysponuje windą.
POMOC PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA
Podstawowym założeniem naszej szkoły jest stworzenie optymalnych warunków do wszechstronnego rozwoju ucznia, stosownie do jego możliwości. W tym celu zespoły nauczycieli opracowują Wielospecjalistyczną Ocenę Funkcjonowania Ucznia, na podstawie której powstaje Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny. Pogram ten opracowany jest na cały etap edukacyjny i poddawany jest ewaluacji- w zależności od jej wyników- może ulec zmianie.
OPIEKA MEDYCZNA
Opiekę pielęgniarsko- higieniczną sprawuje spółka Medycyny środowiskowo- szkolnej z siedzibą na os. Oświecenia 30 od pon.-pt. w godzinach 7:30-15:00
Miejskie Centrum Opieki dla Osób Starszych, Przewlekle Niepełnosprawnych i Niesamodzielnych w Krakowie z siedzibą przy ul.Wielickiej 267 od pon.-pt. w godzinach 15:00-17:00
EDUKACJA I TERAPIA
W naszej placówce stosuje się m.in. poniższe metody, lub ich elementy:
komunikacji alternatywnej i wspomagającej- Macaton, PCS, Piktogramy, Mówik
Metoda Dobrego Startu,
Metoda Ośrodków Pracy,
Metoda W. Sherborne,
Metoda Ch. Knill,
Metoda M. Montessori
NDT Bobath,
Pedagogika zabawy,
Integracja Sensoryczna,
Muzykoterapia,
Trening standardowy metodą Johansena,
Stymulacja polisensoryczna,
Wielozmysłowego poznawania świata
Karmienie terapeutyczne.
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
Dla zapewnienia wszechstronnego rozwoju uczniów szkoła oferuje dodatkowe formy terapii:
Dogoterapia,
Hipoterapia,
Alpakoterapia
Zajęcia z ceramiki,
Zajęcia na basenie,
Sekcja Olimpiad Specjalnych- Wesołe Smoki,
Kółka zainteresowań (muzyczne, fotograficzne, informatyczne, plastyczne, filmowe, turystyczne Klub Trapera),
Od roku szkolnego 2012/2013 uczniowie klas I-III szkoły podstawowej zostali objęci dodatkowymi zajęciami z alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, usprawniająco- korekcyjnymi, z Metody Dobrego Startu oraz muzykoterapii w ramach projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych".
DYREKTOR PLACÓWKI:
mgr Marek Roszczynialski
DANE TELEADRESOWE:
ul. Ptaszyckiego 9
31-979 Kraków
tel-12 644 07 83
e-mail: zss6@mjo.krakow.pl
www.zss6.krakow.pl
DOJAZD: przystanek ul. Klasztorna
tramwaje nr 10, 16; autobusy nr 123, 149, 163, 174