Zapisanie do szkoły dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły.
Aby zapisać do szkoły dziecko zamieszkałe w obwodzie szkoły, rodzice lub prawni opiekunowie powinni:
Innym sposobem zapisania dziecka do szkoły podstawowej jest odręczne wypełnienia zgłoszenia/wniosku o przyjęcie, podpisanie i dostarczenie do sekretariatu szkoły.
Zapisanie do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły
W celu zapisania do I klasy ucznia zamieszkałego poza rejonem szkoły należy:
Innym sposobem zapisania dziecka do szkoły podstawowej jest odręczne wypełnienie Zgłoszenia/Wniosku o przyjęcie, podpisanie i dostarczenie do sekretariatu szkoły.
Do klasy I przyjmuje się dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami.
Zapisanie do szkoły ucznia kl. II - VIII
Do klasy programowo wyższej (II - VIII) przyjmuje się ucznia na podstawie świadectwa ukończenia klasy programowo niższej i odpisu arkusza ocen wydanego przez szkołę, z której uczeń odszedł.
Ucznia powracającego z zagranicy przyjmuje się na podstawie świadectwa lub zaświadczenia wydanego przez szkołę za granicą i ostatniego świadectwa szkolnego wydanego w Polsce, na podstawie sumy lat nauki szkolnej ucznia.
Wcześniejsze zapisanie dziecka do szkoły
Dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat, może na wniosek rodziców rozpocząć naukę w szkole podstawowej, jeżeli korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej albo posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno - pedagogiczną.
Aby zapisać dziecko do szkoły rodzice lub prawni opiekunowie powinni:
Odroczenie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego
W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami, rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może być odroczone , nie dłużej jednak niż o jeden rok.
W takim przypadku rodzice lub prawni opiekunowie powinni złożyć do dyrektora szkoły w obwodzie, w którym dziecko mieszka, uzasadniony wniosek z prośbą o odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego oraz przedstawić opinię publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej.
Decyzję w sprawie odroczenia podejmuje dyrektor szkoły.
Zwolnienie z zajęć edukacyjnych
W celu uzyskania decyzji o zwolnieniu dziecka z zajęć edukacyjnych rodzice lub prawni opiekunowie powinni złożyć wniosek do dyrektora szkoły oraz przedstawić
Decyzję o zwolnieniu podejmuje dyrektor szkoły.
Uzyskanie informacji/opinii o uczniu
W celu uzyskania informacji lub opinii o uczniu, rodzice lub prawni opiekunowie powinni złożyć stosowny wniosek do dyrektora szkoły ze wskazaniem celu wydania takowej informacji lub opinii (np. przedłożenie w poradni psychologiczno - pedagogicznej, sądzie, innej szkole itp.). Opinię lub informację wydaje wychowawca, nauczyciel, bądź specjalista.
Duplikat legitymacji szkolnej
W przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji szkolnej należy zgłosić ten fakt w sekretariacie szkoły. Do wyrobienia duplikatu należy:
Odbiór duplikatu legitymacji w sekretariacie szkoły w uzgodnionym terminie.
Duplikat świadectwa szkolnego
W przypadku utraty lub zniszczenia świadectwa szkolnego, w celu uzyskania jego duplikatu należy:
Odbiór duplikatu świadectwa w sekretariacie szkoły w terminie do 14 dni roboczych.