Centrum Integracji Społecznej dla mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków.
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie wsparcia zadania publicznego w zakresiedziałalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Tytuł zadania publicznego: Centrum Integracji Społecznej dla mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków.
Komórka realizująca: Dział Koordynacji Pracy FiliiMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 2 566 800,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset sześćdziesiąt sześć tysięcy osiemset złotych 00/100), w tym:
w 2024 roku – 406 410,00 zł (słownie: czterysta sześć tysięcy czterysta dziesięć złotych 00/100);
w 2025 roku – 855 600,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt pięć tysięcy sześćset złotych 00/100);
w 2026 roku – 855 600,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt pięć tysięcy sześćset złotych 00/100);
w 2027 roku – 449 190,00 zł (słownie: czterysta czterdzieści dziewięć tysięcy sto dziewięćdziesiąt złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 lipca 2024 r. do 30 czerwca 2027 r.
Miejsce realizacji zadania:teren Gminy Miejskiej Kraków.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2023 przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środki finansowew wysokości 1 141 091,94 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienia realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienia ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Realizacja zadania obejmuje dofinansowanie prowadzenia w okresie od 1 lipca 2024 r. do 30 czerwca 2027 r. Centrum Integracji Społecznej, zwanego dalej Centrum, dla nie więcej niż 50 mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków miesięcznie, zwanych dalej Uczestnikami, zgodnie z:
1) wnioskiem o przyznanie statusu Centrum, na podstawie którego została wydana decyzja o nadaniu statusu Centrum, z uwzględnieniem ewentualnych zmian we wniosku zgłoszonych Wojewodzie Małopolskiemu,
2) warunkami określonymi w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 2241), zwanej dalej ustawą.
Liczba Uczestników Centrum określona w ust. 1 może ulec zwiększeniu adekwatnie do potrzeb środowiska lokalnego, co wymaga wprowadzenia aneksu do umowy pod rygorem nieważności. Ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Zleceniodawca.
Dotacja, zgodnie z art. 10 ust. 4 ustawy, ustalana jest według stanu na koniec miesiąca, za który przyznana została dotacja, w oparciu o następujące dane:
1) liczbę uczestników Centrum, w rozumieniu przepisów o zatrudnieniu socjalnym;
2) liczbę pracowników Centrum;
3) kwotę określoną uchwałą Rady Miasta Krakowa;
4) łączną kwotę maksymalnej dotacji wynikającą z sumy iloczynów kwoty określonej uchwałą Rady Miasta Krakowa oraz liczby uczestników i pracowników Centrum za poszczególne miesiące, narastająco od początku roku budżetowego;
5) koszty działalności Centrum pomniejszone o przychód uzyskany z działalności, o której mowa w art. 9 ustawy o zatrudnieniu socjalnym, narastająco od początku roku budżetowego;
6) sumę przekazanych wcześniej dotacji, narastająco od początku roku budżetowego.
W sytuacji, w której wysokość kwoty, o której mowa w ust. 3 pkt 4 jest niższa od kwoty lub równa kwocie określonej w ust. 3 pkt 5, to wysokość dotacji będzie ustalona jako różnica:
- kwoty o której mowa w ust. 3 pkt 4 oraz
- kwoty, o której mowa w ust. 3 pkt 6.
W sytuacji, w której wysokość kwoty, o której mowa w ust. 3 pkt 4 jest wyższa od kwoty określonej w ust. 3 pkt 5, to wysokość dotacji ustalona będzie jako różnica:
- kwoty, o której mowa ust. 3 pkt 5 oraz
- kwoty, o której mowa w ust. 3 pkt 6.
Realizacja wypłaty dotacji odbywać się będzie do 10 dnia każdego miesiąca w następujący sposób:
1) w pierwszym miesiącu realizacji zadania dotacja wypłacona zostanie w wysokości stanowiącej 50% iloczynu kwoty określonej uchwałą Rady Miasta Krakowa oraz sumy maksymalnej liczby Uczestników i maksymalnej liczby pracowników Centrum, o której mowa w ust. 11;
2) w kolejnych miesiącach realizacji zadania dotacja wypłacona zostanie jako suma kwot stanowiących:
a) 70% iloczynu kwoty określonej uchwałą Rady Miasta Krakowa oraz sumy maksymalnej liczby Uczestników i maksymalnej liczby pracowników Centrum, o której mowa w ust. 11 oraz
b) różnicę pomiędzy kwotami wyliczonymi zgodnie z niniejszym ogłoszeniem, tj. pomiędzy kwotą wynikającą z ust. 3-5 a liczoną narastająco od początku roku budżetowego łączną kwotą wynikającą z ust. 6 pkt 1 oraz 6 pkt 2 ppkt a,
z zastrzeżeniem ust. 7-8.
Jeżeli kwota, o której mowa w ust. 6 pkt 2 ppkt b będzie stanowiła wartość ujemną, wówczas o wartość tą pomniejszona zostanie do wypłaty kwota określona w ust. 6 pkt 2 ppkt a.
W każdym roku budżetowym, w miesiącu grudniu, realizacja wypłaty dotacji stanowić będzie sumę kwoty określonej zgodnie z ust. 6 oraz kwoty ustalonej jako różnica kwot, o których mowa w ust. 3 pkt 4 i ust. 3 pkt 6 i ust. 6 pkt 2 ppkt b określoną za miesiąc listopad.
Ostateczna kwota dotacji należnej za realizację zadania w danym roku budżetowym musi być zgodna z art. 10 ust 4 ustawy o zatrudnieniu socjalnym. Jeżeli łączna wartość dotacji wypłaconej za realizację zadania w danym roku budżetowym, będzie wyższa niż wynikałoby z wyliczenia określonego w art. 10 ust 4 ustawy, wówczas niewykorzystaną kwotę dotacji Zleceniobiorca jest zobligowany zwrócić w terminach zgodnych z ust. 17 niniejszego ogłoszenia.
Wysokość kwoty dotacji może ulec zwiększeniu w przypadku zmiany wysokości kwoty określonej uchwałą Rady Miasta Krakowa, o której mowa w art. 10 ust. 4 ustawy o zatrudnieniu socjalnym.
Przy ustalaniu wysokości dotacji, maksymalna liczba pracowników Centrum może wynieść 12 osób, natomiast maksymalna liczba Uczestników Centrum może wynieść 50 osób.
Liczba pracowników Centrum oraz Uczestników Centrum określona w ust. 10 może ulec zwiększeniu w przypadku wprowadzenia zmiany, o której mowa w ust. 2 niniejszego ogłoszenia, co wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności Ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Zleceniodawca.
Dotacja na realizację zadania przysługuje wyłącznie w okresie posiadania przez Zleceniobiorcę statusu Centrum Integracji Społecznej, o którym mowa w art. 5 ustawy.
Przekazane środki finansowe z dotacji podlegają wykorzystaniu poprzez realizację wszystkich płatności, w tym podatków i świadczeń od wynagrodzeń, które powstały do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego albo do 30 czerwca 2027 roku, nie później jednak niż do dnia zakończenia realizacji zadania publicznego, z zastrzeżeniem ust. 15 i 16.
Dotacja za grudzień, przekazana do 10 stycznia następnego roku budżetowego, podlega wykorzystaniu w terminie do 31 stycznia roku, w którym została przekazana.
Dotacja przekazana do 10 lipca 2027 r. za czerwiec 2027 r. podlega wykorzystaniu w terminie do 31 lipca 2027 r.
Kwotę dotacji niewykorzystaną w terminie należy zwrócić odpowiednio do 31 stycznia następnego roku albo w terminie do 15 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego, z tym że kwotę dotacji niewykorzystaną do 31 stycznia danego roku za grudzień roku poprzedniego należy zwrócić do 15 lutego roku kalendarzowego, w którym została wypłacona, a kwotę dotacji niewykorzystaną do 31 lipca 2027 r. za czerwiec 2027 r., należy zwrócić do 15 sierpnia 2027 r.
Środki finansowe przeznaczone na realizację zadania powinny zostać przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów określonych w art. 10 ust. 6 ustawy o zatrudnieniu socjalnym.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
1) realizacji reintegracji społecznej i zawodowej rozumianej w sposób określony w art. 2 ust. 4 i 5 ustawy, poprzez usługi określone w art. 3 ust. 1 tej ustawy, tj.:
a) kształcenie umiejętności pozwalających na pełnienie ról społecznych i osiąganie pozycji społecznych dostępnych osobom niepodlegającym wykluczeniu społecznemu,
b) nabywanie umiejętności zawodowych oraz przyuczenie do zawodu, przekwalifikowanie lub podwyższanie kwalifikacji zawodowych,
c) naukę planowania życia i zaspokajania potrzeb własnym staraniem, zwłaszcza przez możliwość osiągnięcia własnych dochodów przez zatrudnienie lub działalność gospodarczą,
d) uczenie umiejętności racjonalnego gospodarowania posiadanymi środkami pieniężnymi;
2) zgodnie z art. 3 ust. 4 ustawy, prowadzenia Centrum w formie jednostki wyodrębnionej organizacyjnie i finansowo w sposób zapewniający należytą identyfikację pod względem organizacyjnym i finansowym, w stopniu umożliwiającym określnie przychodów, kosztów i wyników, z uwzględnieniem przepisów o rachunkowości;
3) zatrudnienia do realizacji zadania pracowników, o których mowa w art. 11 ustawy, których kwalifikacje i doświadczenie zawodowe predysponują do pracy w Centrum oraz gromadzenia dokumentacji potwierdzającej wykształcenie i doświadczenie zawodowe tych pracowników;
4) zachowania wymogów określonych w art. 11 ust. 3 ustawy, dotyczących maksymalnej możliwej liczby Uczestników przypadających na jednego pracownika prowadzącego bezpośrednio zajęcia z Uczestnikami;
5) realizacji reintegracji społecznej i zawodowej w oparciu o indywidualny program zatrudnienia socjalnego (zwany dalej IPZS), zgodnie z art. 12 ust. 4 i art. 13 ustawy;
6) przestrzegania zasad uczestnictwa w Centrum określonych w art. 14 – 15 a ustawy;
7) przestrzegania pozostałych warunków określonych w ustawie oraz uwzględniania ewentualnych nowelizacji tejże ustawy wprowadzanych w okresie realizacji zadania;
8) kontynuacji od dnia rozpoczęcia realizacji zadania procesu wsparcia względem Uczestników, którzy spełniają następujące warunki:
a) mają zawarty IPZS co najmniej do 30 czerwca 2024 r. oraz
b) do 30 czerwca 2024 r. nie byli Uczestnikami Centrum dłużej niż określono w art. 15 ust. 3 ustawy oraz
c) wyrażają zainteresowanie dalszym uczestnictwem w Centrum,
z zastrzeżeniem że całkowity okres uczestnictwa tych Uczestników w zajęciach Centrum (łącznie: przed i po 30 czerwca 2024 r.) nie może być dłuższy niż określono w art. 15 ust. 3 ustawy;
9) realizacji zadania publicznego we współpracy z podmiotami działającymi na polu pomocy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym;
10) realizacji zadania publicznego we współpracy z pracownikami Zleceniodawcy, w tym przede wszystkim niezwłocznego informowania Zleceniodawcy o:
- nieobecnościach nieusprawiedliwionych Uczestników trwających dłużej niż 3 dni w miesiącu,
- łamaniu postanowień Indywidualnego Programu Zatrudnienia Socjalnego (zwanego dalej IPZS) lub regulaminu Centrum,
- rezygnacji Uczestnika z udziału w Centrum,
- sytuacjach wymagających interwencji z uwagi na zagrożenie dobra, zdrowia lub życia Uczestnika i/lub członków jego rodziny – wraz z opisem danej sytuacji;
11) sporządzania i doręczania Zleceniodawcy, do drugiego dnia roboczego każdego miesiąca, pisemnej informacji według stanu na koniec miesiąca za który ma zostać wypłacona dotacja, niezbędnych do wyliczenia kwoty dotacji zgodnie z art. 10 ust. 4 ustawy; pisemna informacja, o której mowa w niniejszym ustępie sporządzana będzie na wzorze dokumentu, który przekazany zostanie Zleceniobiorcy w terminie do 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji zadania; wzór dokumentu, o którym mowa w niniejszym ustępie może ulegać zmianie w okresie realizacji zadania – ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Zleceniodawca;
12) prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zadania, w tym co najmniej:
a) regulaminu Centrum, z którym zapoznawani będą Uczestnicy Centrum – Zleceniobiorca jest zobowiązany do przekazywania Zleceniodawcy ewentualnych aktualizacji regulaminu w przypadku ich wprowadzenia w okresie realizacji zadania,
b) indywidualnego programu zatrudnienia socjalnego oraz ewentualnych aneksów IPSZ, które przekazywane będą drogą mailową do właściwej Filii MOPS oraz na wskazany adres mailowy Zleceniodawcy, w terminie 3 dni roboczych od daty zawarcia dokumentu,
c) decyzji Kierownika Centrum ws. zaprzestania udziału Uczestnika w Centrum, informującej co najmniej o powodzie i terminie zakończenia tego udziału, która przekazywana będzie drogą mailową do właściwej Filii MOPS oraz na wskazany adres mailowy Zleceniodawcy, w terminie 3 dni roboczych od daty zawarcia dokumentu,
d) opinii obejmującej informacje m.in. nt. przebiegu realizacji IPSZ przez Uczestnika oraz efektów udzielonego mu wsparcia, sporządzanej oraz przesyłanej drogą mailową do właściwej Filii MOPS nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy udziału Uczestnika w Centrum, na zakończenie udziału Uczestnika w Centrum oraz na prośbę pracowników Zleceniodawcy, w terminie 14 dni od daty wyrażenia tej prośby,
e) miesięcznego programu zajęć, o którym mowa w art. 14 ust. 1a ustawy,
f) oceny kompetencji społecznych i zawodowych sporządzanych dla Uczestników, którzy pomyślnie zakończyli okres próbny w Centrum, pozwalającej na weryfikację stopnia osiągnięcia rezultatów zadania;
ocena sporządzana będzie w terminach:
- po zakwalifikowaniu Uczestnika do uczestnictwa w zajęciach Centrum, z godnie z art. 15 ust. 2 ustawy, jednakże nie później niż do 30 dni od dnia rozpoczęcia okresu uczestnictwa w zajęciach Centrum – ocena ta przekazywana będzie do właściwej Filii MOPS oraz na wskazany adres mailowy Zleceniodawcy w terminie do 3 dni roboczych od daty jej sporządzenia
oraz
- na zakończenie udziału Uczestnika w Centrum, jednakże nie później niż w dniu zakończenia tego udziału – ocena ta przekazywana będzie do właściwej Filii MOPS oraz na wskazany adres Zleceniodawcy w terminie do 3 dni roboczych od daty sporządzenia oceny;
g) harmonogramów zajęć Uczestnika oraz ich aktualizacji, potwierdzonych czytelnymi podpisami Uczestnika i pracownika Centrum, zawierających co najmniej takie informacje, jak: dni realizacji zajęć, godziny oraz planowane miejsce realizacji zajęć;
h) karty wsparcia Uczestnika stanowiącej ewidencję wsparcia indywidualnego i grupowego udzielonego Uczestnikowi, zawierającej co najmniej takie informacje jak:
- w przypadku obecności Uczestnika: data udzielonego wsparcia, opis tego wsparcia, powzięte ustalenia/uzgodnienia, godziny realizacji wsparcia – potwierdzone bezpośrednio po zakończeniu zajęć czytelnymi podpisami pracownika/pracowników Centrum udzielającego/udzielających wsparcia i Uczestnika,
- w przypadku nieobecności Uczestnika: data nieobecności, informacja czy nieobecność ma charakter usprawiedliwiony (z podaniem przyczyny) czy nieusprawiedliwiony – potwierdzone każdorazowo, bezpośrednio po uzyskaniu informacji nt. nieobecności Uczestnika, podpisem pracownika/pracowników Centrum,
i) list obecności pracowników,
j) dokumentacji potwierdzonej podpisami Uczestników, potwierdzającej zapewnienie przysługujących im uprawnień, o których mowa w art. 14 ust. 2 - 4 ustawy,
k) zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w zajęciach i umiejętności nabyte w ramach reintegracji społecznej i zawodowej, zgodnie z art. 13 ust. 5a ustawy oraz przekazywana ich skanu Zleceniodawcy w terminie do 3 dni roboczych od daty ich sporządzenia,
l) innej dokumentacji niezbędnej do realizacji zadania;
13) przekazania wzorów dokumentów, o których mowa w ust. 18 pkt 12 niniejszego ogłoszenia do akceptacji Zleceniodawcy, w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu ofert na realizację zadania; wzory dokumentacji mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, o czym Zleceniobiorca zobowiązany jest informować Zleceniodawcę;
14) prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zadania w sposób czytelny, umożliwiający identyfikację zapisanych treści oraz złożonych podpisów;
15) dostarczenia Zleceniodawcy, w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia realizacji zadania, wykazu osób zatrudnionych do realizacji tego zadania, obejmującego w szczególności: imię i nazwisko, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe oraz zajmowane stanowisko (z podaniem wymiaru zatrudnienia) oraz przekazywania aktualizacji tego wykazu Zleceniodawcy (w przypadku powstania ewentualnych zmian w składzie zatrudnionych osób) do drugiego dnia miesiąca następującego po miesiącu powstania tych zmian;
16) niezwłocznego przedkładania Zleceniodawcy aktualizacji wniosku o przyznanie statusu Centrum oraz decyzji o przedłużeniu statusu Centrum, jeżeli tego typu dokumenty powstaną w okresie realizacji zadania;
17) sporządzania okresowych i końcowej ewaluacji zadania z uwzględnieniem następujących czynników:
a) ewaluacje okresowe obejmowały będą okres od 1 lipca 2024 r. do 30 września 2025 r. oraz od 1 października 2025 r. do 31 grudnia 2026 r., a ich wyniki doręczone zostaną Zleceniodawcy w terminie 30 dni od daty zakończenia ww. okresów,
b) ewaluacja końcowa obejmowała będzie okres realizacji całego zadania, a jej wyniki doręczone zostaną Zleceniodawcy w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji tego zadania,
c) wzór narzędzia ewaluacyjnego Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Zleceniodawcy do 30 sierpnia 2024 r.,
d) ewaluacja obejmowała będzie co najmniej takie dane, jak:
- cel i zakres ewaluacji,
- kluczowe pytania badawcze, na jakie ma odpowiedzieć przeprowadzona ewaluacja,
- sposób realizacji ewaluacji oraz narzędzia badawcze skonstruowane w sposób pozwalający na udzielenie odpowiedzi na pytania badawcze oraz uwzględniający profil osób objętych badaniem,
e) ewaluacja nie może stanowić powielenia danych zawieranych w sprawozdaniach z realizacji zadania;
18) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności, a także o innych istotnych zdarzeniach, w szczególności ogłoszeniu upadłości.
Zleceniobiorca zadania ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody wynikające z niewłaściwej realizacji zadania.
Oferent zobligowany jest do załączenia do oferty realizacji zadania, składanej w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie otwartego konkursu ofert, następujących dokumentów: a) kopii wniosku o przyznanie statusu Centrum oraz decyzji przyznającej status Centrum, o których mowa w art. 5 ust. 1 ustawy,
b)dokumentu potwierdzającego prawo do lokalu, w którym będzie prowadzone Centrum lub dokumentu potwierdzającego, że takie prawo zostanie przez Zleceniobiorcę nabyte najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji zadania.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Odbudowanie i podtrzymanie u Uczestników Centrum umiejętności uczestniczenia w życiu społeczności lokalnej i pełnienia ról społecznych w miejscu pracy, zamieszkania lub pobytu i/lub zdolności do samodzielnego świadczenia pracy na rynku pracy.
Oczekiwane rezultaty zleconego zadania publicznego:
W okresie realizacji zadania, w sposób ciągły, zapewnionych zostanie 50 miejsc w Centrum Integracji Społecznej.
W okresie realizacji zadania wsparciem objętych zostanie co najmniej 100 Uczestników.
Co najmniej 70 Uczestników, którzy pomyślnie zakończą okres próbny, w wyniku uczestnictwa w Centrum osiągnie cel związany z odbudową lub podtrzymaniem:
a) kompetencji związanych z uczestniczeniem w życiu społeczności lokalnej i pełnieniem ról społecznych w miejscu pracy, zamieszkania lub pobytu i/lub
b) zdolności do samodzielnego świadczenia pracy na rynku pracy.
Co najmniej 25 Uczestników w wyniku udziału w Centrum podejmie zatrudnienie lub inną pracę zarobkową w rozumieniu przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub założy spółdzielnię socjalną lub przystąpi do spółdzielni socjalnej lub podejmie działalność gospodarczą.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie wsparciarealizacji zadania publicznego.
Wymagany minimalny wkładwłasny finansowy oferenta (liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji) wynosi 1%. Oferty niezawierające wymaganego minimalnego wkładu własnego finansowego będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o wsparcie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy, jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media), w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%.
W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła sięo więcej niż 15%.
W przypadku wykazywania w kosztorysie oferty wkładu osobowego i/lub rzeczowego, oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego i/lub rzeczowego wskazanego w kosztach realizacji zadania, poprzez uzupełnienie sekcji VI poz. 3 oferty – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” – stosując wytyczne zawarte w załączniku nr 10 do ogłoszenia.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240 ze zm.),wpostaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr2 do ogłoszenia.
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 10-11niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Do zlecenia realizacji zadania objętego niniejszym konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 ze zm.).
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym, stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub w całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników podatku VAT, prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej, podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT, powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciel Działu Koordynacji Pracy Filii MOPS dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w sposób określony w Warunkach realizacji zadania publicznego.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z przedstawicielem Działu Koordynacji Pracy Filii MOPS w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent, przyjmując zlecenie realizacji zadania, zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 31 lipca 2027 r., nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3do ogłoszenia), w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze ofert na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert pracę nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego NGO Generatora ofert, oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików
z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej
za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej/-ych statutowo osoby/-ób oraz pieczątką/-ami imienną/-ymi, z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 12 czerwca 2024 r. ogodz. 12.00.
Ofertę wraz z załącznikami po wygenerowaniu w NGO Generatorze należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator, zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. dostępnym pod adresem: https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2023/336/
LUB
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej, w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta, wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14na Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do MOPS lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, których działalność statutowa obejmuje działalność na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert, wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, oferent zobowiązany jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona, w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty – wraz z załącznikami – podpisanej Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka oraz informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty,
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadani publicznego(w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodnyz ogłoszeniem konkursu),
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodniez danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących – w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
9) złożenie oferty niezawierającej wymaganego minimalnego wkładu własnego finansowego oferenta, określonego w ogłoszeniu konkursowym.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m.in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 6do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych, liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji,
5) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji,
6) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, Dział Koordynacji Pracy Filii, pod numerem tel. (12) 616-53-26 lub w pokoju nr 207 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Centrum Integracji Społecznej dla mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków” w zakresie: działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznegoi o wolontariacie – Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy stanowiący załączniknr 7do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert, do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załączniknr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 3 czerwca 2024 r. o godz. 12.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: dm@mops.krakow.pl lub
- wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy lub
- przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej UMK powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr CXXIII/3361/23 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D27490%26typ%3Du.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Dziale Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie, ul. Józefińska 1