OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT ORAZ NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
Tytuł zadania publicznego: Usługi wzmacniające rodzinę – piecza zastępcza
Komórka realizująca: Zespół ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej – Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 1 781 775,00 zł (słownie: jeden milion siedemset osiemdziesiąt jeden tysięcy siedemset siedemdziesiąt pięć złotych 00/100), w tym:
1) w 2025 r. – 916 350,00 zł (słownie: dziewięćset szesnaście tysięcy trzysta pięćdziesiąt złotych 00/100);
2) w 2026 r. – 865 425,00 zł (słownie: osiemset sześćdziesiąt pięć tysięcy czterysta dwadzieścia pięć złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.
Miejsce realizacji zadania:
1) na terenie Gminy Miejskiej Kraków, w siedzibie Zleceniobiorcy lub innym miejscu wskazanym przez Zleceniobiorcę w zakresie określonym w ust. 4 Warunków realizacji zadania publicznego;
2) w miejscowości położonej w odległości do 150 km od granic administracyjnych Gminy Miejskiej Kraków w zakresie określonym ust. 5 Warunków realizacji zadania publicznego.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2023 nie przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środków finansowych.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienia realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienia ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Zleceniobiorca będzie realizował zadanie zgodnie z Kartą Praw Podstawowych, Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych oraz Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 i Standardami Dostępności dla Polityki Spójności 2021-2027.
1. Odbiorcami zadania zleconego są:
1) osoby przebywające w pieczy zastępczej lub opuszczające pieczę zastępczą, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
2) rodziny zastępcze, przy czym pod tym pojęciem rozumie się również prowadzących rodzinne domy dziecka lub osoby tymczasowo sprawujące tę funkcję zamieszkałe na terenie Gminy Miejskiej Kraków oraz rodziny zastępcze zamieszkujące poza terenem Gminy Miejskiej Kraków, dla których organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej jest Gmina Miejska Kraków;
3) dzieci biologiczne rodzin zastępczych;
4) partnerzy rodzin zastępczych lub osób, które sprawują pieczę nad małoletnim.
Zlecenie usług wzmacniających rodzinę – piecza zastępcza realizowane jest w ramach Projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Krakowski Szlak Integracji” i obejmuje nie mniej niż 480 Uczestników w okresie trwania zadania.
3. Realizacja zadania zleconego obejmuje:
1) wsparcie specjalistyczne osób przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej oraz ich otoczenia;
2) doskonalenie kompetencji i budowanie relacji w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka.
4. W ramach wsparcia specjalistycznego pomoc specjalistyczna świadczona będzie poprzez:
1) poradnictwo psychologiczne indywidualne i grupowe w wymiarze 100 godz. miesięcznie prowadzone przez osoby z wykształceniem wyższym psychologicznym uprawniającym do prowadzenia tego typu wsparcia; w zakresie modelowania właściwych postaw rodzicielskich, motywowania do uczestnictwa w terapii (w przypadku potrzeby); psycholog będzie również przygotowywał pisemne diagnozy psychofizyczne dla dzieci określające ich rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny; diagnozy m.in. powinna zawierać informacje dotyczące wczesnego rozwoju dziecka i jego sytuacji rodzinnej, przyczyn kryzysu w rodzinie biologicznej i jego wpływu na rozwój dziecka, relacje dziecka z jego najbliższym otoczeniem oraz z osobami ważnymi dla dziecka, analizę mocnych stron dziecka i jego potrzeb w zakresie opiekuńczym, rozwojowym, emocjonalnym oraz społecznym oraz wskazania i zalecenia w zakresie pracy
z dzieckiem i rodziną zastępczą;
2) diagnozę zaburzeń zachowania i zaburzeń rozwojowych dzieci z rodzin zastępczych w wymiarze 10 godz. miesięcznie, prowadzoną przez osoby z wykształceniem wyższym psychologicznym i odpowiednimi kwalifikacjami, uprawniającymi do prowadzenia tego typu wsparcia; w szczególności dla dzieci do 3 r.ż.; każda diagnoza będzie zakończona pisemną opinią;
3) terapię procesów integracji sensorycznej w wymiarze 10 godz. miesięcznie, prowadzoną przez osoby z wykształceniem wyższym uprawniającym do prowadzenia tego typu wsparcia; realizowaną na podstawie stwierdzonych w diagnozie dysfunkcji w obrębie funkcjonowania sensorycznego, w tym 5 diagnoz rocznie, każda po 3 spotkania trwające po 60 minut;
4) konsultacje psychiatryczne w wymiarze 25 godz. miesięcznie, prowadzone przez lekarza psychiatrę i obejmujące:
a) diagnozę dziecka, przy czym usługa obejmuje wyłącznie diagnozę (czas trwania do 2 godz.) lub diagnozę i profilaktykę realizowane osobno w odstępach czasowych (średnio 4 godz. na uczestnik lub samą profilaktykę w postaci konsultacji prowadzonego leczenia rozłożonego w czasie trwania zadania zgodnie z indywidualnymi potrzebami (średnio 3 godz. na uczestnika),
b) konsultacje dla rodzin zastępczych po etapie wdrożenia zaleceń celem sprawdzenia skuteczności zarekomendowanych zaleceń.
Łączny wymiar usługi konsultacji psychiatrycznych - średnio 3 godz. na uczestnika objętego usługą.
5) konsultacje logopedyczne w wymiarze 8,5 godz. miesięcznie, prowadzone przez osoby z wykształceniem wyższym uprawniającym do prowadzenia tego typu wsparcia i obejmujące:
a) diagnozę wad i zaburzeń mowy zwłaszcza u dzieci (średnio 2-3 godz. na uczestnika), a w tym:
- omówienie z rodziną zastępczą konieczności podjęcia leczenia wady i wpływu zaniechania leczenia na dalszy rozwój dziecka,
- wskazanie na ćwiczenia, które będą wykonywane w oczekiwaniu na podjęcie leczenia, tj. wdrażania zaleceń zapobiegających pogłębianiu się wady w oczekiwaniu na proces leczenia, kontrolowanie zleconych w ramach leczenia ćwiczeń,
- wsparcie i motywacja rodziny zastępczej do pracy z dzieckiem,
- współpraca z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej w formie konsultacji,
b) konsultacje dla rodzin zastępczych na etapie wdrożenia specjalistycznych zaleceń (średni czas trwania na uczestnika 3-4 godz. rozłożone w czasie udziału w zadaniu), w tym:
- edukacja rodziny zastępczej dotycząca prawidłowego wykonywania zleconych przez specjalistę ćwiczeń,
- wsparcie i motywacja rodziny zastępczej do pracy z dzieckiem
- współpraca z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej w formie konsultacji.
Łączny wymiar usługi konsultacji logopedycznych - średnio 5 godz. na uczestnika objętego usługą.
6) konsultacje dietetyczne w wymiarze 5 godz. miesięcznie, prowadzone przez osoby z wykształceniem wyższym uprawniającym do prowadzenia tego typu wsparcia i obejmujące:
a) diagnozę nawyków żywieniowych rodziny zastępczej i ich wpływu na kondycję fizyczną oraz funkcjonowanie psychiczne i społeczne dziecka i rodziny zastępczej (średnio 2-3 godz. na uczestnika), w tym:
- wywiad dietetyczny dot. dziecka z oceną stylu żywienia oraz błędami żywieniowymi,
- omówienie z dzieckiem i rodziną zastępczą wpływu diety na zdrowie i rozwój fizyczny dziecka,
- oraz jego funkcjonowanie w różnych środowiskach (szkoła, rówieśnicy),
- kondycję i funkcjonowanie rodziny zastępczej, wskazanie podstawowych kierunków zmian w diecie do czasu uzyskania możliwości leczenia,
- współpraca z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej w formie konsultacji m. in. w zakresie motywowania do podjęcia leczenia;
b) profilaktykę obejmującą konsultację dla rodzin zastępczych na etapie wdrożenia specjalistycznych zaleceń leczniczych (średni czas trwania 3-4 godzin rozłożony w czasie udziału w zadaniu), w tym:
- wsparcie osób pełniących funkcje rodziny zastępczej we właściwym komponowaniu potraw i przekąsek,
- kształtowania właściwych postaw w odżywianiu,
- wyjaśnianie wątpliwości i obaw dziecka oraz rodziny zastępczej,
- współpraca z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej w formie konsultacji m. in. w zakresie motywowania rodziny zastępczej do kontynuowania nowego sposobu odżywiania,
- monitorowanie prawidłowego wdrażania zaleceń leczniczych uzyskanych od specjalisty.
Łączny wymiar usługi konsultacji dietetycznych - średnio 3 godz. na uczestnika objętego usługą.
7) superwizja grupowa i indywidualna prowadzona przez osoby posiadające przygotowanie zawodowe i doświadczenie oraz certyfikat superwizora i obejmująca:
a) 40 godz. spotkań grupowych (20 spotkań po 2 godz.) rocznie; grupy do 10 osób;
b) 45 godz. konsultacji indywidualnych rocznie;
8) szkolenia stacjonarne, podnoszące kompetencje rodzin zastępczych prowadzone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu psychologa, pedagoga, lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć wymaganą usługę., m. in. dotyczące rozwoju dziecka i wsparcia go w kompensacji deficytów, 4 szkolenia rocznie; tematyka szkoleń będzie ustalana ze Zleceniodawcą na podstawie zgłaszanych przez rodziny potrzeb.
5. W ramach doskonalenia kompetencji i budowania relacji w rodzinach zastępczych pomoc świadczona będzie poprzez organizację szkół wyjazdowych:
1) I szkoła wyjazdowa: dla rodzin zastępczych niezawodowych (osoby pełniące funkcję rodziny zastępczej do ok. 35 r.ż.) i rodzin zastępczych spokrewnionych, w których funkcję rodziny zastępczej pełni rodzeństwo:
a) liczba osób: ok 40,
b) termin realizacji: sobota i niedziela, czerwiec lub wrzesień 2025 r.,
c) koszt organizacji wyjazdu obejmuje w szczególności:
- szkolenie,
- bazę noclegową (1 nocleg),
- usługę restauracyjną,
- kadrę szkoleniową, trenerską,
- opiekunów /animatorów;
transport;
2) II szkoła wyjazdowa: dla rodzin zastępczych sprawujących opiekę nad dzieckiem z niepełnosprawnością:
a) liczba osób: ok 30,
b) termin realizacji: sobota i niedziela, czerwiec lub wrzesień 2025 r. i 2026 r. ,
c)koszt organizacji wyjazdu obejmuje w szczególności:
- szkolenie,
- bazę noclegową (1 nocleg),
- usługę restauracyjną,
- kadrę szkoleniową, trenerską,
- opiekunów /animatorów,
- transport;
3) III szkoła wyjazdowa: dla rodzin zastępczych spokrewnionych, w której funkcję rodziny zastępczej pełnią wstępni i rodzin zastępczych niezawodowych (osoby pełniące funkcję rodziny zastępczej po ok. 35 r.ż.):
a) liczba osób: ok 80,
b) termin realizacji: od piątku do niedzieli, czerwiec lub wrzesień 2025 r.,
c) koszt organizacji wyjazdu obejmuje w szczególności:
- szkolenie,
- bazę noclegową (2 noclegi),
-usługę restauracyjną,
- kadrę szkoleniową, trenerską,
- opiekunów /animatorów;
- transport;
4) IV szkoła wyjazdowa: dla rodzin zastępczych zawodowych i rodzinnych domów dziecka:
a) liczba osób: ok 200,
b) termin realizacji: od piątku do niedzieli, czerwiec lub wrzesień 2025 r. i 2026 r. ,
c) koszt organizacji wyjazdu obejmuje w szczególności:
- szkolenie,
- bazę noclegową (2 noclegi),
- usługę restauracyjną,
- kadrę szkoleniową, trenerską,
- opiekunów /animatorów;
6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość zrealizowanie przez Zleceniobiorcę szkół wyjazdowych w innych terminach niż wskazane w ust. 5 po uprzedniej pisemnej akceptacji Zleceniodawcy.
7. Zleceniobiorca, realizując zadanie określone w ust. 5, jest zobowiązany zapewnić:
1) dojazd uczestników szkół wyjazdowych do miejsca pobytu i z powrotem autokarem, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu osób, (dotyczy szkół wyjazdowych nr I, II i III);
2) autokary posiadające sprawną klimatyzację, fotele uchylne, wc - sprawne i udostępnione dla podróżujących na czas przejazdu, przewoźnik musi posiadać wymagane przepisami w zakresie przewozu osób dokumenty oraz wymagane ubezpieczenia;
3) przyjazd autokaru o godzinie i w miejscu określonym w harmonogramie, o którym mowa
w ust. 8 pkt 1, na 30 minut przed wyznaczonym terminem odjazdu;
4) w przypadku szkoły wyjazdowej nr IV bezpłatny parking na terenie hotelu dla wszystkich pojazdów, którymi przyjadą uczestnicy szkoły wyjazdowej, dostępny przez cały czas trwania szkoły wyjazdowej;
5) zakwaterowanie:
a) w przypadku I i II szkoły wyjazdowej: od soboty od godz. 10.00 do niedzieli do godz.15.00;
b) w przypadku III i IV szkoły wyjazdowej: od piątku od godz. 15.00 do niedzieli do godz.15.00;
6) gotowość pokoi hotelowych z kompletnym wyposażeniem wymaganym w niniejszej ofercie, a w szczególności z dodatkowymi łóżeczkami dziecięcymi w liczbie ustalonej po zamknięciu listy uczestników szkół wyjazdowych:
a) na godzinę 10.00 w dniu rozpoczęcia I i II szkoły wyjazdowej,
b) na godzinę 15:00 w dniu rozpoczęcia III i IV szkoły wyjazdowej;
7) hotel 3 lub 4 gwiazdkowy w odległości do 150 km od granic administracyjnych miasta Krakowa, na terenie województwa Małopolskiego, w miejscowości o charakterze turystyczno-wypoczynkowym, z terenem zielonym, dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i dysponujący:
a) pokojami 1, 2, 3, 4 osobowymi, z łazienkami, z zapewnieniem dodatkowych łóżeczek dla każdego z dzieci do 3 roku życia, bez dostawek; pokoje będą dostępna dla uczestników w godzinach określonych w pkt 5,
b) salą konferencyjno-szkoleniową dostosowaną do liczby uczestników szkoleń; sala winna stanowić oddzielne pomieszczenie, klimatyzowane z układem umożliwiającym przeprowadzenie szkolenia tj. dowolne przestawianie i ułożenie krzeseł
np. w półkole/okrąg, z przestrzenią do ćwiczeń ruchowych, wyposażoną w sprzęt audio-video, z dostępem do światła dziennego,
c) salami do zajęć grupowych dla dzieci, wraz z wyposażeniem w zabawki, gry planszowe i materiały plastyczne, sprzęt dla dzieci dostosowany do różnego wieku dzieci, koce i materace, w liczbie adekwatnej do liczby dzieci, z dostępem do światła dziennego,
d) salą przystosowaną dla dzieci w wieku od 0 do 3 lat wyposażoną w wykładzinę dywanową, kojce, zabawki dostosowane do wieku dzieci, koce i materace, z dostępem do światła dziennego,
e) lodówkami dostępnymi dla uczestników wyjazdu,
f) atrakcjami dla dzieci na terenie i wkoło obiektu np. placem zabaw, boiskiem do gry w piłkę, ping-ponga,
g) bezpłatnym dostępem do stref relaksacyjnych np. basenu, sauny, jacuzzi, siłowni, masażu – co najmniej dwa rodzaje usług,
h) klimatyzacją lub innymi urządzeniami zapewniającymi wymianę powietrza i utrzymanie temperatury nie mniejszej niż 20 st. C a nie większej niż 24 st. C. oraz odpowiednim oświetleniem w części ogólnodostępnej (tj. sala restauracyjna, pokoje, sale do zajęć);
8) ciszę nocną w godzinach od 22.00 do 6.00 na terenie hotelu;
9) salę restauracyjną dostosowaną wielkością do liczby uczestników, znajdującą się na jednym poziomie i w budynku hotelu;
10) właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, dostosowanych do wieku dzieci, potrzeb osób z dietą wegetariańską, bezglutenową i bezlaktozową oraz jednostek chorobowych;
11) opisania posiłków dla osób z dietą wegetariańską, bezglutenową i bezlaktozową w czasie ich podawania;
12) ilość posiłków:
a) w przypadku I i II szkoły wyjazdowej:
- śniadanie w drugim dniu,
- obiad w pierwszym i drugim dniu,
- kolacja w pierwszym dniu;
b) w przypadku III i IV szkoły wyjazdowej:
- śniadanie w drugim i trzecim dniu,
- obiad w drugim i trzecim dniu,
- kolacja w pierwszym i drugim dniu;
13) serwis kawowy dla uczestników szkoleń oraz przekąski dla dzieci w trakcie trwania szkoleń dla osób sprawujących pieczę zastępczą;
14) krzesełka do karmienia dla dzieci w sali restauracyjnej w liczbie odpowiedniej do liczby dzieci do 3 r.ż., przy czym liczba ta zostanie ustalona po zamknięciu listy uczestników szkół wyjazdowych;
15) szkolenia dedykowane dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych w formie m.in. wykładowej, warsztatowej oraz spotkań konsultacyjnych ze specjalistami, z możliwością podziału na grupy w zależności od liczby uczestników:
a) tematyka szkoleń nie może się powtarzać na kolejnych szkołach,
b) podczas szkoleń wymagany jest udział 1 trenera posiadającego wykształcenie wyższe psychologiczne, pedagogiczne lub socjologiczne, praktyczną znajomość funkcjonowania rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń
o podanej tematyce,
c) tematyka szkoleń będzie ustalana ze Zleceniodawcą na podstawie zgłaszanych przez rodziny zastępcze potrzeb;
d) minimalny wymiar godzin uczestnictwa w szkoleniach:
- w przypadku I i II szkoły wyjazdowej – 5 godz. na uczestnika,
- w przypadku III i IV szkoły wyjazdowej – 7 godz. na uczestnika;
16) wyposażenie sal do zajęć w sprzęt multimedialny;
17) zajęcia integracyjne, aktywizujące i rozwijające kompetencje społeczne dla dzieci, w czasie szkoleń dedykowanego osobom pełniącym funkcję rodziny zastępczej, w czterech grupach:
a) I – dzieci do 3 roku życia,
b) II – dzieci od 3 do 7 roku życia,
c) III - dzieci od 7 do 12 roku życia,
d) IV – dzieci powyżej 12 roku życia,
istnieje możliwość, że w danej grupie wiekowej nie będzie żadnego dziecka, w tym przypadku dana grupa może zostać skreślona / nieutworzona; zajęcia dla dzieci powinny być dostosowane do warunków pogodowych oraz wieku i możliwości dzieci (nastolatkowie i dzieci z niepełnosprawnością), z dostępem do materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego oraz miejsca do popołudniowej drzemki dla najmłodszych,
18) wspólne gry i zabawy integracyjne, dla dzieci i rodzin zastępczych jako sposób na umacnianie rodzinnych więzi, nawiązanie prawidłowej komunikacji i zapobieganie dysfunkcyjnym zachowaniom dzieci i młodzieży; zabawy mogą mieć charakter kultywowania tradycji regionu;
19) wspólne zajęcia fizyczne jako sposób na wyładowanie emocji związanych z przeżywaniem trudności emocjonalnych i edukacyjnych, przedstawienie technik relaksacyjnych skierowanych do dzieci i młodzieży;
20) podczas zajęć integracyjnych dla dzieci oraz podczas wspólnych zajęć rodzin zastępczych i dzieci, o których mowa w pkt. 17-19 wymagana jest obecność animatorów, opiekunek posiadających doświadczenie w pracy z dziećmi oraz opiekunek mających kwalifikacje i doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością, w liczbie adekwatnej do liczby dzieci biorących udział w wyjeździe, których zadaniem będzie organizacja czasu wolnego dzieci z przeliczeniem: 1 animator na 12 dzieci, 1 opiekunka na 8 dzieci, w tym 2 opiekunki dla dzieci z niepełnosprawnością;
21) materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika szkolenia (uczestnik winien potwierdzić odbiór materiałów szkoleniowych);
22) zaświadczenia potwierdzające udział rodzin zastępczych w szkoleniu oraz ankiety ewaluacyjne wypełnione przez uczestników, które po zakończeniu każdej szkoły wyjazdowej zostaną przekazane w formie pisemnej Zleceniodawcy;
23) opłatę klimatyczną;
24) ubezpieczenie NNW oraz koszty leczenia na kwotę min. 12 000 zł/os dla uczestników;
25) obecność osoby mogącej zapewnić pierwszą pomoc dla uczestników szkół wyjazdowych oraz opiekę pielęgniarską i lekarską polegającą na niezwłocznym wezwaniu pielęgniarki lub lekarza do hotelu lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni/szpitala;
26) stałą obecność w miejscu realizacji zadania przedstawiciela Zleceniobiorcy jako koordynatora szkół wyjazdowych;
8. Pozostałe warunki:
1) Zleceniobiorca przedstawi szczegółowy harmonogram szkoły wyjazdowej oraz menu do akceptacji Zleceniodawcy w terminie do miesiąca przed datą rozpoczęcia szkoły wyjazdowej. W przypadku nieprzyjęcia programu lub menu, Zleceniobiorca zobowiązany jest poprawić je niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni roboczych wg uwag Zleceniodawcy;
2) Zleceniobiorca zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych;
3) szkoły wyjazdowe uwzględniają koszt pobytu 4 (IV szkoła) lub 2 (I, II, II szkoła) pracowników Zleceniodawcy; Zleceniobiorca zapewni zakwaterowanie przedstawicielom Zleceniodawcy w osobnym pokoju; przedstawiciele Zleceniodawcy zastrzegają sobie prawo do uczestniczenia we wszystkich zajęciach odbywających się podczas wyjazdu;
4) Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do kontroli obiektu wskazanego przez Zleceniobiorcę w zakresie spełniania warunków określonych w zamówieniu; W przypadku stwierdzenia, że obiekt nie spełnia wymogów określonych w zamówieniu, Zleceniobiorca zobowiązany jest przystosować obiekt do warunków wskazanych w zamówieniu lub wskazać nowy obiekt do 5 dnia roboczego wg uwag Zleceniodawcy;
5) Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia ewaluacji szkół wyjazdowych;
6)Zleceniobiorca zobowiązany jest do zapewnienia minimalnych wymagań w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych:
- w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411),
oraz
- w załączniku nr 2 („Standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027”) do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
Niespełnienie powyższego warunku skutkować będzie zwrotem łącznej kwoty dotacji przekazanej Zleceniobiorcy na realizację przedmiotowego zadania.
7) Zleceniobiorca zobowiązuje się dostosować wsparcie do indywidualnych potrzeb osób i rodzin oraz rodzaju ich niepełnosprawności.;
8) godziny zaplanowane dla usług, o których mowa w ust. 4, podczas których Zleceniodawca pozostawał w gotowości do świadczenia usług uwzględnia się w liczbie zrealizowanych godzin usług w wymiarze 50% jej kosztu jeżeli usługa nie została zrealizowana z uwagi na nieobecność Uczestnika i nieodwołanie przez Uczestnika usługi przynajmniej do dnia, w którym jest zaplanowana usługa;
9) liczba godzin usług, o których mowa w pkt 8 nie może przekroczyć 5% zrealizowanych godzin danej usługi w danym roku budżetowym;
10) Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zmian w zakresie zasad rozliczania usług w ramach gotowości, o których mowa w pkt 8-9;
11) Zleceniobiorca zobowiązany jest do przekazywania ewidencji usług, o których mowa w ust. 4 wraz z miesięcznym zestawieniem danych, o którym mowa w pkt 20 zgodnie z przekazanym przez Zleceniodawcę wzorem;
12) Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zwiększenia dotacji, co może wiązać się ze zmianą zakresu rzeczowego zadania; możliwe jest również zwiększenie dotacji bez zmiany zakresu rzeczowego zadania;
13) wysokość dotacji na realizację zadania publicznego może ulec zwiększeniu w przypadku dokonania przez Zleceniodawcę waloryzacji, o nie więcej niż proponowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem przyjęty w projekcie ustawy budżetowej na dany rok lub w przypadku wzrostu wynagrodzenia minimalnego, którego poziom znacząco wpływa na koszty realizacji zadania.
14) zmiana o której mowa w pkt 12-13 wymaga sporządzenia aneksu do umowy pod rygorem nieważności;
15) za rekrutację Uczestników odpowiada Zleceniodawca;
16) realizacja zadania zleconego będzie dokumentowana z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Zleceniodawcę, w tym m. in. Miesięcznej Karty Usług (MKU). Wzory dokumentów zostaną przekazane Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Wzory dokumentów mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczaniem;
17) Miesięczna Karta Usług (MKU):
a) stanowi dokument, na podstawie którego ustalana jest liczba zrealizowanych godzin usług podlegających kwalifikowalności,
b) prowadzona będzie odrębnie dla każdego Uczestnika, w każdym miesiącu jego udziału w usłudze, przez Specjalistę świadczącego usługę dla tego Uczestnika,
c) zatwierdzana będzie na zakończenie każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną i przekazywana w formie pisemnej Zleceniodawcy do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi,
d) obejmowała będzie ewidencję wsparcia udzielonego Uczestnikowi, w każdym miesiącu jego udziału w zadaniu, w tym m.in.: datę i godzinę realizacji usługi, miejsce realizacji usługi, rodzaj usługi, problematykę spotkania i podjęte ustalenia, zobowiązania, uwagi,
e) uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem Specjalisty świadczącego usługę i dorosłego Uczestnika, każdorazowo w dniu realizacji usługi, na zakończenie jej realizacji; w przypadku świadczenia usług dla niepełnoletnich uczestników, podpisy
w MKU składają: Specjalista świadczący usługę, osoba pełniąca funkcję rodziny zastępczej; brak podpisu dorosłego Uczestnika osoby pełniącej funkcję rodziny zastępczej i Specjalisty potwierdzających każdą ze zrealizowanych usług skutkował będzie uznaniem usługi za niekwalifikowalną,
f) w przypadku usług, które świadczone są przez więcej niż jednego Specjalistę, podpis w MKU potwierdzający realizację usługi składają wszyscy Specjaliści, którzy wzięli udział w jej prowadzeniu;
18) w zakresie realizacji zadania publicznego, Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
a) zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, z uprawnieniami do realizacji poszczególnych działań, poświadczonych odpowiednimi dokumentami,
b) gromadzenia dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje i doświadczenie kadry świadczącej usługi,
c) prowadzenie i przechowywanie całości dokumentacji, w tym list obecności; wszelka dokumentacja związana z realizacją zadania będzie spełniała warunki Polityki informacyjnej UE-FS,
d) przekazanie Zleceniodawcy pisemnych opinii i diagnoz, o których mowa w ust. 4 pkt 1 i 2,
e) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania i ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zlecenia (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne, środki ochrony osobistej niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego w okresie epidemii itp.),
f) do kosztów realizacji zadania mogą być wliczone wyłącznie koszty ponoszone
w związku z realizacja zlecanego zadania; w przypadku realizacji w tym samym lokalu innego zadania, koszty utrzymania lokalu, mediów muszą być proporcjonalnie podzielone,
g) udostępnienia dokumentacji realizacji zadania Zleceniodawcy, która podlegać może bieżącej weryfikacji przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, Sekcję Projektów pod katem poprawności jej sporządzania,
h) prowadzenia działań informacyjnych dot. zleconego zadania publicznego m.in. poprzez zamieszczenie informacji w prasie lokalnej, na stronie internetowej, w siedzibach Zleceniodawcy,
i) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności,
j) współpracy z pracownikami Zleceniodawcy w zakresie realizowanego zadania;
19) Zleceniobiorca zobowiązany jest do sporządzania zestawienia danych dotyczącego wsparcia udzielonego w danym miesiącu obejmującego m.in. wykaz Uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą zrealizowanych godzin usług, z których te osoby skorzystały, który będzie:
a) przekazywany w zaszyfrowanym pliku, e-mailem w formie elektronicznej (edytowalnej) na adres: dz@mops.krakow.pl w terminie do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi,
b) sporządzony na wzorach przekazanych przez Zleceniodawcę w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania; wzór zestawienia może ulegać zmianie,
c) z wykorzystaniem aplikacji – w sytuacji przekazania aplikacji Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę,
d) zawierał wykaz Uczestników kończących udział w zadaniu w danym miesiącu lub ewentualnie innych zestawień niezbędnych do rozliczenia zadania;
20) Zleceniobiorca winien sporządzić kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w taki sposób, aby suma kosztów administracyjnych nie przekroczyła 20% dotacji zaplanowanej na dany rok budżetowy; Zleceniobiorca jest zobligowany do zachowania tej proporcji również w przypadku sporządzania aktualizacji kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji.
21) Zleceniobiorca zobowiązany jest do załączenia do oferty dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu prawnego do lokalu / lokali wskazanego / wskazanych w ofercie, w którym planuje świadczyć usługi;
22) Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające;
23) zadanie może być realizowane z zastosowaniem alternatywnych sposobów działań i osiągania rezultatów, w zgodzie z zakresem rzeczowym oferty, polegających na realizowaniu usług, o których mowa w ofercie konkursowej w formie zdalnej z wykorzystaniem różnorodnych środków i technologii w tym np. za pomocą telefonu, Internetu i dostępnych platform do komunikowania się.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem realizacji usług wzmacniających rodzinę – pieczy zastępczej jest zapewnienie odbiorcom zadania pomocy specjalistycznej oraz wzmocnienie kompetencji i relacji między rodzinami zastępczymi:
1) zwiększanie kompetencji rodzin zastępczych;
2) pomoc rodzinom zastępczym w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
3) poprawa warunków funkcjonowania społeczności rodzin zastępczych;
4) dostęp do usług specjalistycznych w formie diagnostycznej, terapeutycznej i konsultacyjnej.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
1) objęcia wparciem co najmniej 480 Uczestników;
2) objęcia wsparciem co najmniej 3 rodzajami usług każdego z uczestników zadania.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 marca 2024 r., dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491), nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków oraz rodziny zastępcze, dla których organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej jest Gmina Miejska Kraków.
5. Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy, jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
6. Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, zgodnie z zapisami art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560), przed nawiązaniem stosunku pracy z osobami realizującymi zajęcia lub przed dopuszczeniem ich do innej działalności w związku z realizacją przedmiotowego zadania publicznego do:
1) uzyskania informacji z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym – czy dane tych osób są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym lub w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;
2) uzyskania informacji o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
7. Zleceniobiorca przed podpisaniem umowy przekaże Zleceniodawcy adres strony internetowej na której zmieszczone są Standardy Ochrony Małoletnich obowiązujące u Zleceniobiorcy.
8. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
9. Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media), w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zmieniła się o więcej niż 15 %. W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zmieniła się o więcej niż 15 %.
10. W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, z tym że w razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, traktowanego wyłącznie jako zasób, należy szczegółowo opisać przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego wkład osobowy i/lub rzeczowy w sekcji IV poz. 2 oferty – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
11. Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
12. Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411) oraz w załączniku nr 2 („Standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027”) do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027, w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr 2 do ogłoszenia.
13. W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 11-12 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
14. Do zlecenia realizacji zadania objętego niniejszym konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1289).
15. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
16. W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym, stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub w całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
17. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
18. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
19. W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników podatku VAT, prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej, podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT, powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
20. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
21. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciele Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
22. W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
23. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
24. Dotacja, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana:
1) w 2025 roku w trzech równych transzach, w wysokości po 305 450,00 zł (słownie: trzysta pięć tysięcy czterysta pięćdziesiąt złotych 00/100) każda, płatnych do:
- I transza w terminie do 20 stycznia 2025 r., za okres od stycznia do kwietnia tego roku,
- II transza w terminie do 20 maja 2025 r., za okres od maja do sierpnia tego roku,
- III transza w terminie do 20 września 2025 r., za okres od września do grudnia tego roku;
2) w 2026 roku w trzech równych transzach, w wysokości po 288 475,00 zł (słownie: dwieście osiemdziesiąt osiem tysięcy czterysta siedemdziesiąt pięć złotych 00/100) każda, płatnych do:
- I transza w terminie do 20 lutego 2026 r., za okres od stycznia do kwietnia tego roku,
- II transza w terminie do 20 maja 2026 r., za okres od maja do sierpnia tego roku,
- III transza w terminie do 20 września 2026 r., za okres od września do grudnia tego roku;
25. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Zespołem ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
26. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
27. Oferent, przyjmując zlecenie realizacji zadania, zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 20.
28. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego, będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
29. Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
30. Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
31. Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia), w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze ofert na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
2. Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
4. Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
5. Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert pracę nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
6. W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego NGO Generatora ofert, oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dz@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
7. Obligatoryjnym jest składanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
8. Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej/-ych statutowo osoby/-ób oraz pieczątką/-ami imienną/-ymi, z zastrzeżeniem ust. 9.
9. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
10. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 11 grudnia 2024 r. o godz. 12.00.
11. Ofertę wraz z załącznikami po wygenerowaniu w NGO Generatorze należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator, zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r.
LUB
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej, w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta, wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do MOPS lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, których działalność statutowa obejmuje wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert, wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
4. W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, oferent zobowiązany jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
5. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
6. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
7. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
8. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona, w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
9. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty - wraz z załącznikami - podpisanej Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka oraz informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty,
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu),
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących - w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
10. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m.in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
11. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
12. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
13. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 6 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
14. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób,
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
15. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
16. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
17. Wyniki otwartego konkursu ofert komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
18. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej MOPS w Krakowie ul. Na Kozłówce 10, pod numerem tel. 12 422 29 94 lub w pokoju nr 13 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania. Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dz@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Usługi wzmacniające rodzinę – piecza zastępcza” w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje przewodniczący komisji.
5. Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
6. W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
7. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
8. Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
9. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
10. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
11. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
12. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
13. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert, do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 9 do ogłoszenia konkursowego.
14. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 18 listopada 2024 r. o godz. 8.00.
Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl;
lub
- wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy;
lub
- przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert;
15. Pracownicy komórki merytorycznej UMK powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zadań publicznych określa zarządzenie nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 marca 2024 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2024/814/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofertw_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2024.html.12.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr CXXIII/3361/23 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D27490%26typ%3Du.
3. Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2023/336/w_sprawie_wprowadzenia_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_aplikacji_NGO_Generatori_regulaminu_jego_uzytkowania.html.
4. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 4 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 5 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 6 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 7 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;