DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresiepomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Tytuł zadania publicznego: Specjalistyczne poradnictwo prawne.
Komórka realizująca: Dział Koordynacji Pracy Filii – Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 310 130,00 zł (słownie: trzysta dziesięć tysięcy sto trzydzieści złotych 00/100), w tym:
od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.: 73 402,00 zł (słownie: siedemdziesiąt trzy tysiące czterysta dwa złote 00/100),
od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.: 78 547,00 zł (słownie: siedemdziesiąt osiem tysięcy pięćset czterdzieści siedem złotych 00/100),
od 1 stycznia 2027 r. do 31 grudnia 2027 r.: 84 035,00 zł (słownie: osiemdziesiąt cztery tysiące trzydzieści pięć złotych 00/100)
od 1 stycznia 2028 r. do 31 grudnia 2028 r.: 74 146,00 zł (słownie: siedemdziesiąt cztery tysiące sto czterdzieści sześć złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2028 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2023 nie przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środków finansowych.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienia realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienia ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Zleceniobiorca będzie realizował zadanie zgodnie z Kartą Praw Podstawowych, Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych oraz Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
Realizacja zadania zleconego obejmuje świadczenie usług specjalistycznego poradnictwa prawnego, o których mowa w art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (zwanych dalej: usługami) dla pełnoletnich Uczestników/Uczestniczek (zwanych dalej: Uczestnikami) projektu pn. „Krakowski Szlak Integracji” (zwanego dalej: Projektem) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie (zwany dalej: Zleceniodawcą).
Uczestnikami, do których skierowane są usługi, są osoby/rodziny przeżywające trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych i korzystające z usługi asystenta rodziny oraz cudzoziemcy realizujący Indywidualny Program Integracji i korzystający z usługi asystenta integracji.
Zlecenie usług obejmuje szacunkowo 750 Uczestników w okresie trwania zadania, w tym:
1) szacunkowo 400 Uczestników korzystających w Projekcie z usług wspierających integrację społeczną i zawodową, tj.:
a) 108 osób w 2025 r.,
b) 108 osób w 2026 r.,
c) 108 osób w 2027 r.,
d) 76 osób w 2028 r.;
2) szacunkowo 350 Uczestników korzystających w Projekcie z usług wzmacniających Rodzinę, tj.:
a) 88 osób w 2025 r.,
b) 88 osób w 2026 r.,
c) 88 osób w 2027 r.,
d) 86 osób w 2028 r.;
z zastrzeżeniem ust. 17.
Z usług mogą skorzystać wyłącznie Uczestnicy skierowani do Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę. Usługi udzielone innym osobom uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji.
Koszt realizacji jednej godziny usług wynosi:
1) w 2025 r. – 214,00 zł (słownie: dwieście czternaście złotych 00/100);
2) w 2026 r. – 229,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia dziewięć złotych 00/100);
3) w 2027 r. – 245,00 zł (słownie: dwieście czterdzieści pięć złotych 00/100);
4) w 2028 r. – 262,00 zł (słownie: dwieście sześćdziesiąt dwa złote 00/100);
z zastrzeżeniem ust. 11 i ust. 20 pkt 4 ppkt a.
Maksymalny czas trwania usług przypadający na 1 Uczestnika nie może być wyższy niż 5 godzin w okresie realizacji zadania. W uzasadnionych sytuacjach, na pisemny wniosek Zleceniobiorcy, Zleceniodawca może wydłużyć ten czas do 10 godzin dla Uczestnika. Usługi zrealizowane w wymiarze większym niż określono w niniejszym ustępie uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji.
Szacunkowy wymiar liczby godzin usług zleconych w poszczególnych latach realizacji zadania publicznego wynosi łącznie 1 312, w tym:
1) szacunkowo 700 godzin dla Uczestników korzystających w Projekcie z usług wspierających integrację społeczną i zawodową, tj.:
a) 189 godzin w 2025 r.,
b) 189 godzin w 2026 r.,
c) 189 godzin w 2027 r.,
d) 133 godzin w 2028 r.;
2) szacunkowo 612 godziny dla Uczestników korzystających w Projekcie z usług wzmacniających Rodzinę, tj.:
a) 154 godziny w 2025 r.,
b) 154 godziny w 2026 r.,
c) 154 godziny w 2027 r.,
d) 150 godziny w 2028 r.;
z zastrzeżeniem ust. 8-12 i ust. 17.
Ostateczny wymiar zrealizowanych godzin usług w danym roku budżetowym nie może być wyższy niż określono w ust. 7 i jednocześnie nie może być wyższy od liczby wyliczonej wg algorytmu: liczba Uczestników, którzy skorzystali z usługi w danym roku, x liczba godzin ustalona zgodnie z ust. 6. Godziny usług zrealizowane w wymiarze większym niż wynika z ust. 7 oraz z ww. algorytmu uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji.
Zleceniobiorca nie ma możliwości przesuwania niewykorzystanej w danym roku budżetowym liczby godzin usług, o której mowa w ust. 7, na kolejny rok budżetowy.
Do liczby zrealizowanych godzin usług wlicza się również jedną godzinę usługi, w której spełnione zostaną wszystkie z poniższych warunków, tj.:
1) Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do świadczenia usługi zaplanowanej do realizacji w Harmonogramie, o którym mowa w ust. 21 pkt 1 oraz
2) wykonanie usługi, o której mowa w pkt 1, nie było możliwe ze względu na nieobecność Uczestnika lub z uwagi na inne przyczyny leżące po stronie Uczestnika uniemożliwiające realizacji usługi oraz
3) usługa, o której mowa w pkt 1, nie została w żaden sposób odwołana oraz
4) sytuacja, o której mowa w pkt 1-3, została zgłoszona przez Zleceniobiorcę najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od jej wystąpienia, e-mailem na wskazany adres mailowy Działu Koordynacji Pracy Filii Zleceniodawcy, a Zleceniodawca po weryfikacji przekazanych mu informacji wyraził zgodę, w formie mailowej, na rozliczenie tej godziny,
z zastrzeżeniem ust. 11-13.
Koszt 1 godziny usługi, o której mowa w ust. 10, stanowi 50% kosztu realizacji 1 godziny usług w danym roku, o którym mowa w ust. 5.
Liczba podlegających kwalifikowalności i rozliczeniu z dotacji godzin usług, o których mowa w ust. 10, nie może przekroczyć 5% zrealizowanych godzin usług w danym roku budżetowym. Godziny usług, o których mowa w ust. 10, zrealizowane powyżej 5% godzin usług zrealizowanych w danym roku budżetowym, uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc ich koszt nie zostanie pokryty z dotacji.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zmian w zakresie zasad rozliczania gotowości do świadczenia usług, o której mowa w ust. 10-12. Zmiana ta wymaga wprowadzenia aneksu do umowy na realizację zadania pod rygorem nieważności.
Zleceniodawca zobowiązuje się do przekazania na realizację zadania publicznego dotacji w kwocie:
1) 73 402,00 zł (słownie: siedemdziesiąt trzy tysiące czterysta dwa złote 00/100) w 2025 r.;
2) 78 547,00 zł (słownie: siedemdziesiąt osiem tysięcy pięćset czterdzieści siedem złotych 00/100) w 2026 r.;
3) 84 035,00 zł (słownie: osiemdziesiąt cztery tysiące trzydzieści pięć złotych 00/100) w 2027 r.;
4) 74 146,00 zł (słownie: siedemdziesiąt cztery tysiące sto czterdzieści sześć złotych 00/100) w 2028 r.;
z zastrzeżeniem ust. 15.
Ostateczna kwota należnej dotacji w danym roku budżetowym stanowi iloczyn kosztu 1 godziny usługi w danym roku budżetowym, o którym mowa w ust. 5, oraz faktycznej liczby godzin usług zrealizowanych przez Zleceniobiorcę w tym roku budżetowym, przy uwzględnieniu zapisów określonych w ust. 8, ust. 10-12 oraz w ust. 20 pkt 4 ppkt a.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia kwoty dotacji na realizację zadania, co może wiązać się ze zmianą zakresu rzeczowego zadania, tj. zwiększeniem szacunkowej liczby godzin usług zleconych do realizacji, o których mowa w ust. 7 i/lub liczby Uczestników, o której mowa w ust 3. Możliwe jest również zwiększenie kwoty dotacji bez zmiany zakresu rzeczowego zadania. Każda ze zmian, o których mowa w niniejszym ustępie, wymaga wprowadzenia aneksu do umowy na realizację zadania pod rygorem nieważności.
Zleceniodawca zastrzega, że ostateczna liczba Uczestników (o której mowa w ust. 3) oraz liczba zleconych godzin usług (o której mowa w ust. 7) nie jest gwarantowana i uzależniona jest od rzeczywistych potrzeb środowiska lokalnego. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do ustalenia liczby godzin usług oraz odpowiednio wysokości dotacji przeznaczonej na realizację zadania w zależności od potrzeb środowiska.
Realizacja zadania zlecona zostanie podmiotowi posiadającemu doświadczenie w pracy z osobami/rodzinami przeżywającymi trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczej oraz z cudzoziemcami – Zleceniobiorca zobowiązany jest do sporządzenia opisu doświadczenia w tym zakresie w ofercie realizacji zadania publicznego.
Usługi świadczone będą przez osobę/osoby (zwane dalej: Specjalistą/Specjalistami) posiadające:
1) wykształcenie wyższe prawnicze oraz
2) udokumentowane, co najmniej 3-letnie doświadczenie w świadczeniu poradnictwa prawnego.
Dodatkowym atutem będzie znajomość języków obcych (angielskiego i/lub ukraińskiego i/lub rosyjskiego), pozwalająca na świadczenie usług w wybranym języku.
Usługi:
1) dotyczyły będą spraw zgłaszanych przez Uczestników (w szczególności z zakresu prawa rodzinnego, opiekuńczego, ochrony praw lokatorów, zabezpieczenia społecznego) i obejmowały będą m.in. udzielanie porad prawnych, pomoc w sporządzaniu projektów pism i pozwów, adekwatnie do zgłaszanych potrzeb;
2) świadczone będą w formie:
a) indywidualnych, bezpośrednich i osobistych spotkań Specjalisty z Uczestnikiem i fakultatywnie w formie
b) grupowych spotkań Uczestników ze Specjalistą/Specjalistami,
podczas których udzielane będą informacje o obowiązujących przepisach prawa, z zastrzeżeniem ust. 3-5;
3) mogą być realizowane w sposób zdalny w szczególnie uzasadnionych sytuacjach (np. stan epidemii, niepełnosprawność Uczestnika znacząco utrudniająca możliwość przemieszczania się), wyłącznie za zgodą Zleceniodawcy wyrażoną mailowo; usługi zrealizowane w sposób zdalny bez uzyskania mailowej zgody Zleceniodawcy, uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji; Zleceniobiorca zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej fakt przeprowadzenia usług w sposób zdalny w danym dniu, o danej godzinie, z danym Uczestnikiem;
4) świadczone w formie grupowej muszą być realizowane z uwzględnieniem następujących zasad:
a) koszt realizacji usług o charakterze grupowym, jest zgodny z ust. 5 i bez względu na liczbę Specjalistów świadczących tą samą usługę w tym samym czasie, rozliczany jest z dotacji wg algorytmu: czas trwania spotkania grupowego dla danej grupy x koszt realizacji 1 godziny usług w danym roku budżetowym,
b) Uczestnik może wziąć udział w tylko 1 usłudze realizowanej w formie grupowej w danym dniu i jednocześnie czas trwania usługi w formie grupowej, świadczonej dla tej samej grupy Uczestników, nie może być dłuższy niż 2 godziny w danym dniu; usługi zrealizowane w sposób niezgodny z tymi warunkami uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji,
c) w danym roku możliwe jest przeprowadzenie maksymalnie 12 usług w formie grupowej; zwiększenie liczby usług w tej formie w danym roku możliwe jest wyłącznie na pisemny wniosek Zleceniobiorcy uzasadniający taką potrzebę, za zgodą Zleceniodawcy wyrażoną drogą mailową,
d) usługi w formie grupowej, zrealizowane bez wyrażonej mailowo zgody Zleceniodawcy w liczbie większej, niż wynika z ppkt c, uznane zostaną za niekwalifikowane, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji,
e) usługi świadczone w formie grupowej muszą być realizowane odrębnie dla Uczestników, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i odrębnie dla Uczestników, o których mowa w ust. 3 pkt 2, tym samym Uczestnicy z ww. grup nie mogą brać udziału w tej samej usłudze w tym samym czasie;
5) w uzasadnionych sytuacjach mogą być realizowane przez Specjalistę na rzecz Uczestników, a więc bez ich obecności (zwane dalej: usługami na rzecz Uczestników), z zastrzeżeniem, że:
a) łączny wymiar godzin usług zrealizowanych na rzecz Uczestników nie może przekraczać 25% godzin usług zrealizowanych w danym roku budżetowym; usługi na rzecz Uczestników zrealizowane w wymiarze większym niż 25% godzin usług zrealizowanych w danym roku budżetowym uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji,
b) potrzeba realizacji usługi na rzecz Uczestnika musi wynikać z ustaleń pomiędzy Specjalistą a Uczestnikiem dokonanych podczas spotkania, o którym mowa w pkt 2 ppkt a niniejszego ustępu, co musi zostać odnotowane w Miesięcznej Karcie Usług (MKU), o której mowa w ust. 21 pkt 2; jeżeli ustalenie to nie zostanie zaewidencjonowane w MKU, usługa zrealizowana na rzecz Uczestnika, bez jego obecności, uznana zostanie za niekwalifikowalną, a więc koszt jej realizacji nie zostanie pokryty z dotacji,
c) w MKU Specjalista zobowiązany jest zaewidencjonować co najmniej takie informacje, jak: datę i godziny realizacji usługi na rzecz Uczestnika, a więc bez jego obecności, wskazać rodzaj sporządzonego w trakcie tego typu usługi dokumentu i jego tematykę oraz zatwierdzić realizację usługi własnoręcznym podpisem; brak podpisu Specjalisty potwierdzającego realizację usługi skutkował będzie uznaniem tej usługi za niekwalifikowalną, a więc koszt jej realizacji nie zostanie pokryty z dotacji,
d) Uczestnik musi potwierdzić w MKU własnoręcznym podpisem fakt odbioru projektu dokumentu sporządzonego przez Specjalistę w trakcie usługi realizowanej na rzecz Uczestnika lub Specjalista zobowiązany jest do dołączenia do MKU potwierdzenia przekazania Uczestnikowi projektu dokumentu w inny sposób (np. wydruk maila, którym przekazano projekt dokumentu, potwierdzenie odbioru listu),
e) usługi świadczone na rzecz Uczestników mogą dotyczyć wyłącznie indywidualnych spraw tych osób, a więc nie mogą być świadczone na rzecz więcej niż 1 Uczestnika w tym samym czasie; usługi świadczone na rzecz więcej niż 1 Uczestnika w tym samym czasie uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji;
6) wdrożone zostaną przez Zleceniobiorcę w terminie 30 dni od daty otrzymania od Zleceniodawcy pisemnego lub mailowego zlecenia realizacji usługi dla Uczestnika; usługi zrealizowane przed datą otrzymania zlecenia w ww. formie uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji;
7) o których mowa w pkt 2, świadczone będą w dni robocze, w godzinach od 8.00 do 20.00, w terminach ustalonych z Uczestnikami – usługi świadczone poza ww. wymiarem dni i godzin, bez uprzedniego mailowego uzgodnienia tego faktu ze Zleceniodawcą, uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji;
8) świadczone będą w lokalu/lokalach, spełniającym/spełniających warunki dostępności, o której mowa w ust. 23 pkt 14 oraz warunki gwarantujące swobodę przeprowadzania konsultacji indywidualnych oraz grupowych; Zleceniobiorca zobowiązany jest do załączenia do oferty realizacji zadania publicznego dokumentu potwierdzającego prawo do użytkowania tego lokalu lub lokali w okresie realizacji zadania (np. promesa/umowa najmu, użyczenia, porozumienie w sprawie udostępnienia lokalu).
Realizacja zadania zleconego będzie dokumentowana z wykorzystaniem wzorów dokumentów, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę, w tym co najmniej:
1) Miesięczny Harmonogram realizacji usług, który:
a) uwzględniał będzie wszystkie terminy realizacji usług ustalone pomiędzy Zleceniobiorcą i Uczestnikami na dany miesiąc,
b) sporządzany będzie przez Zleceniobiorcę w wersji elektronicznej, na wzorze dokumentu przekazanym przez Zleceniodawcę,
c) może ulegać zmianom za obopólną zgodą Zleceniobiorcy i Uczestnika, co wymaga sporządzenia aktualizacji harmonogramu przez Zleceniobiorcę,
d) przesyłany będzie Zleceniodawcy w zaszyfrowanym pliku, e-mailem w formie elektronicznej (edytowalnej) do Filii MOPS właściwej ze względu na miejsce zamieszkania Uczestnika oraz na wskazany adres Działu Koordynacji Pracy Filii w terminach:
- harmonogram na dany miesiąc przekazywany będzie Zleceniodawcy najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedniego miesiąca ale jednocześnie nie później niż na 3 dni robocze przed planowanym terminem realizacji usług w miesiącu, którego dotyczy harmonogram,
- aktualizacja harmonogramu na dany miesiąc przekazywana będzie do 3 dni roboczych od jej sporządzenia ale jednocześnie nie później niż na 3 dni robocze przed planowanym terminem realizacji usług, których dotyczy aktualizacja;
2) Miesięczna Karta Usług (MKU), która:
a) stanowi dokument, na podstawie którego ustalana jest liczba zrealizowanych godzin usług podlegających kwalifikowalności,
b) prowadzona będzie odrębnie dla każdego Uczestnika, w każdym miesiącu jego udziału w usłudze, przez Specjalistę świadczącego usługę dla tego Uczestnika, na wzorze dokumentu sporządzonym przez Zleceniodawcę,
c) zatwierdzana będzie na zakończenie każdego miesiąca przez osobę nadzorującą realizację zadania zleconego ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną,
d) obejmowała będzie ewidencję wsparcia udzielonego Uczestnikowi w danym miesiącu jego udziału w zadaniu, w tym m.in.: datę i godzinę realizacji usługi, miejsce realizacji usługi, tematyka spotkania,
e) w przypadku usług, o których mowa w ust. 20 pkt 2, uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem Specjalisty/Specjalistów świadczącego/świadczących usługę i Uczestnika, każdorazowo w dniu realizacji usługi, na zakończenie jej realizacji; brak podpisów Uczestnika lub Specjalisty, potwierdzających każdą ze zrealizowanych usług, skutkował będzie uznaniem usługi za niekwalifikowalną, a więc koszt jej realizacji nie zostanie pokryty z dotacji,
f) w przypadku usług zrealizowanych na rzecz Uczestnika, uzupełniana będzie w sposób określony w ust. 20 pkt 5.
3) miesięczne zestawienie danych dotyczących wsparcia udzielonego w danym miesiącu:
a) zawierające m.in. takie dane, jak: wykaz Uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą zrealizowanych godzin usług, z których skorzystały te osoby;
b) przekazywane Zleceniodawcy w zaszyfrowanym pliku, e-mailem w formie elektronicznej (edytowalnej) na adres: dm@mops.krakow.pl oraz w formie papierowej (lub za pośrednictwem e-PUAP) potwierdzonej podpisem (lub podpisem elektronicznym) na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi;
c) sporządzane z wykorzystaniem aplikacji – w sytuacji przekazania aplikacji Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę.
Wzory oraz rodzaj dokumentów, o których mowa w ust. 21, mogą ulegać zmianie w trakcie realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczaniem – ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Zleceniodawca.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym do:
1) świadczenia usług w sposób zgodny z ust. 20;
2) zatrudnienia do realizacji zadania Specjalisty/Specjalistów, o których mowa w ust.19;
3) gromadzenia dokumentów potwierdzających doświadczenie i wykształcenie Specjalisty/Specjalistów, o których mowa w ust. 19;
4) przekazania Zleceniodawcy, w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia realizacji zadania, na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl, informacji nt. Specjalisty/Specjalistów zaangażowanych do realizacji zadania, w tym: imię i nazwisko, nr telefonu kontaktowego, wykształcenie i doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia poradnictwa prawnego;
5) zapewnienie Specjalistom świadczącym usługi identyfikatorów lub legitymacji służbowych;
6) świadczenia usług dla wszystkich Uczestników skierowanych przez Zleceniodawcę;
7) współpracy z pracownikami Zleceniodawcy w zakresie realizowanego zadania;
8) dokumentowania realizacji zadania z wykorzystaniem wzorów dokumentów oraz w sposób określony przez Zleceniodawcę, zgodnie z ust. 21-22;
9) prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zadania w sposób czytelny, rzetelny i wyczerpujący oraz stosowania się do zaleceń Zleceniodawcy w zakresie jej prowadzenia;
10) przechowywania dokumentacji związanej z realizacją zadania;
11) udostępniania dokumentacji i informacji związanych z realizacją zadania, które podlegać mogą bieżącej weryfikacji przez Zleceniodawcę i/lub Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości, z którym Zleceniodawca zawarł umowę na realizację Projektu;
12) ponoszenia kosztów:
a) zatrudnienia Specjalisty/Specjalistów świadczących usługi;
b) ubezpieczenia Specjalisty/Specjalistów świadczących usługi od następstw nieszczęśliwych wypadków;
c) związanych z obsługą zadania i niezbędnych do prawidłowej realizacji zadania (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, środki ochrony osobistej niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego, np. w okresie epidemii, media itp.);
13) sporządzenia kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w taki sposób, aby suma kosztów administracyjnych nie przekroczyła 20% dotacji zaplanowanej nadany rok budżetowy; Zleceniodawca jest zobligowany do zachowania tej proporcji również w przypadku sporządzania aktualizacji kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji;
14) zapewnienia minimalnych wymagań w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych:
- w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, oraz
- w załączniku nr 2 („Standardy dostępności dla polityki spójności 20212027”) do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027; niespełnienie warunku, o którym mowa w niniejszym punkcie, skutkować będzie zobowiązaniem Zleceniobiorcy do zwrotu całkowitej kwoty dotacji przekazanej mu przez Zleceniodawcę na realizację przedmiotowego zadania;
15) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa sytuacji oraz zwiększenie świadomości prawnej osób / rodzin objętych wsparciem w formie specjalistycznego poradnictwa prawnego.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
1) objęcia wparciem wszystkich Uczestników skierowanych do niego przez Zleceniodawcę.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzeniarealizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy, jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media), w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15 %.
W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła sięo więcej niż 15 %.
W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, z tym że w razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, traktowanego wyłącznie jako zasób, należy szczegółowo opisać przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego wkład osobowy i/lub rzeczowy w sekcji IV poz. 2 oferty – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych:
- w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411)
oraz
- w załączniku nr 2 („Standardy dostępności dla polityki spójności 20212027”) do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027, w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr2 do ogłoszenia.
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 9-10niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Do zlecenia realizacji zadania objętego niniejszym konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1289).
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym, stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub w całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników podatku VAT, prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej, podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT, powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciele Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491), po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana:
1) w 2025 r. w trzech transzach:
a) I transza w wysokości 24 468,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące czterysta sześćdziesiąt osiem złotych 00/100) płatna w terminie do 20 stycznia 2025 r.,
b) II transza w wysokości 24 467,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące czterysta sześćdziesiąt siedem złotych 00/100) płatna w terminie do 20 maja 2025 r.,
c) III transza w wysokości 24 467,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące czterysta sześćdziesiąt siedem złotych 00/100) płatna w terminie do 20 września 2025 r.
2) w 2026 r. w trzech transzach:
a) I transza w wysokości 26 183,00 zł (słownie: dwadzieścia sześć tysięcy sto osiemdziesiąt trzy złote 00/100) płatna w terminie do 20 lutego 2026 r.,
b) II transza w wysokości 26 182,00 zł (słownie: dwadzieścia sześć tysięcy sto osiemdziesiąt dwa złote 00/100) płatna w terminie do 20 maja 2026 r.,
c) III transza w wysokości 26 182,00 zł (słownie: dwadzieścia sześć tysięcy sto osiemdziesiąt dwa złote 00/100) płatna w terminie do 20 września 2026 r.,
3) w 2027 r. w trzech transzach:
a) I transza w wysokości 28 013,00 zł (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy trzynaście złotych 00/100) płatna w terminie do 20 lutego 2027 r.,
b) II transza w wysokości 28 011,00 zł (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy jedenaście złotych 00/100) płatna w terminie do 20 maja 2027 r.,
c) III transza w wysokości 28 011,00 zł (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy jedenaście złotych 00/100) płatna w terminie do 20 września 2027 r.,
4) w 2028 r. w trzech transzach:
a) I transza w wysokości 24 716,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące siedemset szesnaście złotych 00/100) płatna w terminie do 20 lutego 2028 r.,
b) II transza w wysokości 24 715,00 zł (słownie dwadzieścia cztery tysiące siedemset piętnaście złotych 00/100) płatna w terminie do 20 maja 2028 r.,
c) III transza w wysokości 24 715,00 zł (słownie dwadzieścia cztery tysiące siedemset piętnaście złotych 00/100) płatna w terminie do 20 września 2028 r.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent, przyjmując zlecenie realizacji zadania, zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 18.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego, będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3do ogłoszenia), w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze ofert na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert pracę nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego NGO Generatora ofert, oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert LUB 2) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej/-ych statutowo osoby/-ób oraz pieczątką/-ami imienną/-ymi, z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 27 grudnia 2024 r. ogodz. 12.00.
Ofertę wraz z załącznikami po wygenerowaniu w NGO Generatorze należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator, zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. LUB 2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej, w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta, wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14na Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do MOPS lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert, wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, oferent zobowiązany jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona, w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty – wraz z załącznikami – podpisanej Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka, informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, dokumentu potwierdzającego prawo do użytkowania lokalu lub lokali, w którym/których ma być realizowane zadanie publiczne);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu);
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących – w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m.in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 6do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób;
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 w Dziale Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie ul. Józefińska 14pod numerem tel. 12 616 53 26 lub w pokoju nr 207 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Specjalistyczne poradnictwo prawne” w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572);
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik nr 7do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert, do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załączniknr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 13 grudnia 2024 r. o godz. 12.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl; lub
- wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy; lub
- przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej UMK powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XIV/358/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D27490%26typ%3Du.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków.