na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Tytuł zadania publicznego: Prowadzenie noclegowni oraz schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi dla bezdomnych mężczyzn.
Komórka realizująca: Dział Pomocy Bezdomnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 10 353 600,00 zł (słownie: dziesięć milionów trzysta pięćdziesiąt trzy tysiące sześćset złotych 00/100), w tym:
Termin realizacji zadania: od 1 lipca 2025 r. do 30 czerwca 2028 r.
Miejsce realizacji zadania: Lokal wyznaczony przez Zleceniodawcę zadania znajdujący się na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku bieżącym oraz w roku 2024 przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środki finansowe w wysokości 4 549 220,62 zł
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienie realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienia ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”
1. W ramach realizacji zleconego zadania publicznego Oferent jest zobowiązany do prowadzenia w lokalu przy ul. Makuszyńskiego 19 a w Krakowie:
1) noclegowni dla osób bezdomnych, całorocznej, funkcjonującej 7 dni w tygodniu w godzinach: od 16.00 do 8.00, zwanej dalej „noclegownią”;
2) schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi całorocznego, przez 7 dni w tygodniu, całodobowego, zwanego dalej „schroniskiem z usługami opiekuńczymi”,
zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności zgodnie z art. 48 a ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1283), zwanej dalej: „ustawą o pomocy społecznej” oraz Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. 2018 r. poz. 896), zwanego dalej „rozporządzeniem”.
2. W ramach prowadzonej noclegowni Oferent jest zobowiązany:
1) zapewnić 100 miejsc noclegowych dla mężczyzn w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem, określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia, w tym minimum 8 miejsc interwencyjnych, dla osób, będących pod wpływem alkoholu, w stosunku do których nie zachodzą przesłanki do przyjęcia w Miejskim Centrum Profilaktyki Uzależnień w Krakowie (Dział Opieki nad Osobami Nietrzeźwymi) i które w okresie występowania niskich temperatur oraz w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia, powinny mieć zapewnione tymczasowe schronienie w formie noclegowni;
2) przygotować i wyposażyć pomieszczenia noclegowe oraz miejsce noclegowe, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia;
3) umożliwić wykonanie zabiegów higienicznych, organizując sanitariaty, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia;
4) umożliwić spożycie posiłku oraz zapewnić gorący napój, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia;
5) zapewnić możliwość wymiany odzieży oraz wyprania rzeczy, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia;
6) umożliwić mieszkańcom odwiedziny osób trzecich;
7) zapewnić dostęp do środków masowego przekazu i komunikacji.
3. W ramach prowadzonego schroniska z usługami opiekuńczymi Oferent jest zobowiązany:
a) 50 miejsc schroniskowych dla mężczyzn w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem, określonym w załączniku nr 2 do Rozporządzenia
b) 30 miejsc schroniskowych z usługami opiekuńczymi dla mężczyzn w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 3 do Rozporządzenia;
2) przygotować i wyposażyć pomieszczenia mieszkalne oraz miejsce noclegowe, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
3) umożliwić wykonanie zabiegów higienicznych, organizując sanitariaty; zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
4) umożliwić samodzielne przygotowanie posiłku oraz spożycie posiłku oraz zapewnić gorący napój, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia, a dla mieszkańców korzystających z usług opiekuńczych umożliwić spożycie posiłku w pokoju mieszkalnym;
5) zapewnić możliwość wymiany odzieży oraz wyprania i wysuszenia rzeczy, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
6) umożliwić przechowywanie rzeczy osobistych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
7) na miejscach schroniskowych z usługami opiekuńczymi zapewnić pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych, a także opiekę higieniczną oraz usługi opiekuńcze w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, oddzielając łóżko zasłoną, polegające na:
a) usługach gospodarczych takie jak utrzymanie w czystości otoczenia osoby, mycie naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, dbanie o higienę żywności, pranie bielizny i odzieży, pranie i zmiana bielizny pościelowej, pomoc w zakupie podstawowych artykułów spożywczych, pomoc w przygotowywaniu posiłków i ich spożywaniu (w razie potrzeby karmienie), pomoc w załatwieniu spraw urzędowych i osobistych,
b) usługach pielęgnacyjnych, takich jak mycie, czesanie, ubieranie, kąpiel, prześcielenie łóżka, układanie chorego w łóżku, pielęgnacja zalecona przez lekarza (podawanie leków zgodnie z zaleceniem lekarza, smarowanie, robienie okładów, zakładanie opatrunków, zapobieganie powstawaniu odleżyn), zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych poprzez m.in. zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach stanu zdrowia, realizacja recept,
8) umożliwić mieszkańcom odwiedziny osób trzecich;
9) zapewnić dostęp do środków masowego przekazu i komunikacji.
4. W budynku noclegowni i schroniska z usługami opiekuńczymi Oferent jest zobowiązany:
1) uzupełniać niezbędne wyposażenie oraz przeprowadzać bieżące naprawy i drobne remonty lokalu wraz z przynależnym terenem w trakcie realizacji zadania;
2) wyodrębnić i wyposażyć poniżej wymienione pomieszczenia zgodnie z minimalnym standardem określonym w załącznikach nr 1, 2 i 3 do Rozporządzenia i umożliwić skorzystanie z tych pomieszczeń mieszkańcom (oprócz magazynów i pomieszczeń biurowych):
- kuchnię,
- jadalnię / świetlicę,
- pralnię i suszarnię,
- pomieszczenia biurowe dla zatrudnionych pracowników,
- magazyny: odzieży, bielizny, pościeli oraz środków chemicznych,
- pracownię komputerową z dostępem do Internetu,
- pokój spotkań indywidualnych,
3)zapewnić osobom niepełnosprawnym dostęp do budynku oraz do pokoi mieszkalnych (30 miejsc), sanitariatów, kuchni, jadalni/świetlicy, pralni i suszarni, pomieszczenia do indywidualnych rozmów, pracowni komputerowej.
5. Oferent jest zobowiązany do zapewnienia wszystkim mieszkańcom noclegowni i schroniska z usługami opiekuńczymi:
1) informacji o dostępnych formach pomocy, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych, a w razie potrzeby również pomocy w jej zorganizowaniu;
2) pomocy w uzyskaniu poradnictwa, terapii, załatwieniu spraw osobistych i rozwiązania trudnych sytuacji życiowych;
3) pomocy w formie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej m.in. w formie treningów kompetencji społecznych, treningów gospodarowania własnym budżetem, projektów i przedsięwzięć socjalnych, możliwości uczestnictwa w grupach wsparcia;
4) w sytuacjach interwencyjnych żywności, leków i materiałów farmaceutycznych oraz środków higienicznych.
6. Oferent jest zobowiązany do realizacji z mieszkańcami noclegowni, w szczególności osobami przebywającymi powyżej 60 dni w placówce oraz wszystkimi schroniska z usługami opiekuńczymi usługi pracy socjalnej, o której mowa w art. 6 pkt 12 ustawy o pomocy społecznej lub usługi asystenta osoby bezdomnej, w zależności od sytuacji życiowej osoby/rodziny. Działania obejmują w szczególności:
1) rozpoznanie sytuacji osoby, zebranie informacji o całokształcie sytuacji związanej z problemem i opracowanie oceny sytuacji oraz funkcjonowania osoby/rodziny;
2) wyznaczenie celów i opracowanie z osobą Indywidualnego Programu Wychodzenia z Bezdomności (IPWzB) dla osób korzystających ze schroniska z usługami opiekuńczymi lub programu współdziałania (PW) dla osób korzystających z noclegowni albo indywidualnego planu pracy (IPP) w przypadku usługi asystenta osoby bezdomnej w terminie do 40 dni od rozpoczęcia usługi;
3) dokonywanie systematycznych ocen programów, w razie potrzeby dokonywanie zmiany IPWzB/ PW/IPP;
4) dokonanie ewaluacji końcowej IPWzB/ PW/IPP; po zakończeniu realizacji usługi;
5) udzielenie systematycznego wsparcia dostosowanego do indywidualnych potrzeb osób/rodzin, w tym m.in.:
a) towarzyszenia osobie bezdomnej w podejmowanych działaniach, rzecznictwo podczas kontaktów z organizacjami i instytucjami, (w szczególności w ramach usługi asystenta osoby bezdomnej),
b) wspieranie i doradzania w rozwiązywaniu występujących problemów,
c) motywowanie osoby do podejmowania aktywności w obszarze zatrudnienia, uzyskania mieszkania, podejmowania leczenia,
d) poradnictwo i działania edukacyjne w zakresie wiedzy niezbędnej do samodzielnego życia.
7. Oferent jest zobowiązany do zapewnienia wszystkim mieszkańcom noclegowni oraz schroniska z usługami opiekuńczymi wsparcia psychologicznego i/lub terapeutycznego, w szczególności zakresie promocji zdrowia, prewencji, pomocy w rozwiązywaniu kryzysów życiowych, nauki umiejętności społecznych, leczenia uzależnień. Oferent może zapewnić inne wsparcie specjalistyczne.
8. Oferent jest zobowiązany do realizacji programu wspierania osób z problemem alkoholowym, realizowanego w uzgodnieniu ze Zleceniodawcą.
9. Oferent zobowiązany jest do dokumentowania działań pracy pracowników, zgodnie ze wzorami przekazanymi przez Zleceniodawcę, dokumentacja obejmuje:
1) w przypadku pracownika socjalnego:
- kartę działań pracownika socjalnego stosowaną zarówno do dokumentowania indywidualnych działań pomocowych oraz dokumentowania działań w ramach pracy socjalnej,
- ocenę sytuacji /funkcjonowania osoby (diagnoza),
- Indywidualny Program Wychodzenia z Bezdomności (IPWzB) dla osób korzystających ze schroniska z usługami opiekuńczymi oraz program współdziałania (PW) dla osób korzystających z noclegowni,
- ocenę i zmianę IPWzB i PW,
- ewaluację końcową IPWzB i PW,
2) w przypadku asystenta osoby bezdomnej:
- kartę działań asystenta osoby bezdomnej,
- ocenę sytuacji /funkcjonowania osoby (diagnoza),
- indywidualny plan pracy (IPP),
- ocenę i zmianę IPP,
- ewaluację końcową IPWzB i PW,
3) w przypadku innych specjalistów (psychologa, terapeuty):
- kartę działań poszczególnych specjalistów stosowaną zarówno do dokumentowania indywidualnych działań konsultacyjnych oraz dokumentowania działań w ramach systematycznego wsparcia;
4) w pozostałym zakresie:
- dziennik raportów z opisem codziennego dyżuru, w szczególności z pracy opiekunów,
- dzienniki usług opiekuńczych, zgodnie ze wzorem przekazanym przez Zleceniodawcę,
- dokumentację projektów socjalnych i przedsięwzięć, spotkań grupowych, treningów i innych wydarzeń organizowanych w noclegowni oraz schronisku z usługami opiekuńczymi.
10. Oferent jest zobowiązany do:
1) organizowania pracy zespołu specjalistów w taki sposób, aby zapewnić optymalne, efektywne wsparcie osobom przebywającym w placówce i dokonywanie systematycznego monitoringu prowadzonych przez nich działań;
2) współpracy z Zleceniodawcą w zakresie podejmowanych działań i udzielanego wsparcia mieszkańcom placówki;
3) przygotowania opinii o funkcjonowaniu osoby na wniosek Zleceniodawcy;
4) niezwłocznego przekazania Zleceniodawcy informacji o rozpoczęciu usługi pracy socjalnej lub asystenta osoby bezdomnej, a następnie jej zakończeniu i przerwaniu;
5) sporządzania zgodnie ze wzorem przekazanym przez Zleceniodawcę sprawozdawczości w wykonywanych zadań, w szczególności ewidencji mieszkańców;
6) współpracy z innymi organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz osób w kryzysie bezdomności;
7) pozyskiwania dodatkowych środków w formie darowizn rzeczowych na rzecz realizowanego zadania.
11. W zakresie kadrowym Oferent jest zobowiązany do zatrudnienia co najmniej:
1) kierownika noclegowni i kierownika schroniska z usługami opiekuńczymi (funkcję Kierownika Noclegowni i Kierownika Schroniska z usługami opiekuńczymi może pełnić jedna osoba), spełniających wymagania określone w art. 122 ustawy o pomocy społecznej,
2) opiekunów, w liczbie która zapewni:
a) w schronisku z usługami opiekuńczymi opiekę przez co najmniej 3 opiekunów w porze dziennej, w tym 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2g ustawy o pomocy społecznej oraz 2 opiekunów posiadających kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2h ustawy o pomocy społecznej, w porze nocnej powinna być w schronisku z usługami opiekuńczymi zapewniona opieka przez co najmniej 2 opiekunów, w tym 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2h ustawy o pomocy społecznej, 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2g ustawy o pomocy społecznej,
b) w noclegowni, opiekę przez 1 opiekuna dla nie więcej nić 50 osób przebywających w placówce w godzinach jej funkcjonowania, posiadającego kwalifikacje o których mowa w art. 48a ust. 3a ustawy o pomocy społecznej;
3) specjalistów, co najmniej: pracownika socjalnego, psychologa, asystenta osoby bezdomnej, terapeuty ds. uzależnień – w łącznym wymiarze minimum 5 etatów, w tym co najmniej 2 pracowników socjalnych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
1) do niezwłocznego przekazania Zleceniodawcy informacji o kadrze realizującej zadanie, zawierających co najmniej: imię, nazwisko, kwalifikacje zawodowe, wymiar etatu i okres na jaki zostały zatrudnione;
2) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy o zmianach kadrowych na stanowiskach kierowniczych oraz stanowiskach specjalistów;
3) zapewnienia superwizji oraz szkoleń pracownikom schroniska z usługami opiekuńczymi i noclegowni;
4) zagwarantowania, aby osoby zatrudnione posiadały niezbędne kwalifikacje, stan zdrowia pozwalający na wykonywanie powierzonych obowiązków oraz predyspozycje do pracy z osobami bezdomnymi, a w przypadku realizacji usług opiekuńczych również predyspozycje do pracy z ludźmi starszymi
i niepełnosprawnymi;
5) zapewnienia wynagrodzenia specjalistów, zatrudnionym w placówce min. 5 lat na poziomie nie niższym niż 5700,00 zł brutto w przeliczeniu na pełny etat (bez kosztów pracodawcy);
6) zapewnienie wynagrodzenia dla opiekunów i opiekunów świadczących usługi opiekuńcze na poziomie nie niższym niż 33 zł brutto za godzinę (bez kosztów pracodawcy);
7) ustalenie w taki sposób wynagrodzeń brutto (bez kosztów pracodawcy) personelu odpowiadającego za obsługę administracyjną publicznego, aby średnio roczne wynagrodzenie (wynagrodzenie zasadnicze wraz z wszystkimi dodatkami) w przeliczeniu na pełny etat danego pracownika odpowiedzialnego za obsługę publicznego nie przekraczało 120% rocznego średniego wynagrodzenia w przeliczeniu na pełny etat personelu merytorycznego tj. kierownika, oraz specjalistów placówki określonego w kosztorysie.
1) wyodrębnienia w swojej strukturze Noclegowni i Schroniska z usługami opiekuńczymi dla Bezdomnych Mężczyzn przy ul. Makuszyńskiego 19a”;
2) przygotowania „Regulaminu Organizacyjnego Noclegowni i Schroniska z usługami opiekuńczymi dla Bezdomnych Mężczyzn” i regulaminów korzystania z noclegowni i schroniska z usługami opiekuńczymi oraz przedłożenia ich do akceptacji Dyrektora MOPS w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy;
3) przyjęcia do noclegowni osoby po jej zgłoszeniu się i złożeniu przez nią wniosku o pomoc w formie zapewnienia miejsca w noclegowni;
4) przyjęcia do schroniska z usługami opiekuńczymi osoby wskazanej przez Zleceniodawcę - organu prowadzącego postępowanie administracyjne w sprawie przyznania schronienia lub w trybie nagłym, w przypadku osób, które wymagają udzielenia takiej formy pomocy;
5) zapewnienia dodatkowych miejsc i przyjęcia dodatkowych osób, powyżej limitu miejsc w noclegowni i schronisku z usługami opiekuńczymi, w sytuacjach kryzysowych, tj. w szczególności w okresie występowania niskich temperatur w okresie zimowym tj. od listopada do kwietnia lub całorocznie w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia osób bezdomnych (limit miejsc dodatkowych około 70 - około 20 miejsc schroniskowych i około 50 miejsc noclegowych);
6) zapoznania osoby z regulaminem korzystania z noclegowni lub schroniska z usługami opiekuńczymi;
7) pobierania od osób bezdomnych przebywających w schronisku z usługami opiekuńczymi odpłatności za pobyt w wysokości ustalonej, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa, w decyzji administracyjnej w sprawie schronienia oraz przekazywanie odpłatności na rachunek Gminy Miejskiej Kraków, a także podejmowania działań zmierzających do wyegzekwowania odpłatności od mieszkańca i informowanie Zleceniodawcy o trudnościach w regulowaniu odpłatności przez mieszkańca;
8) przekazywania mieszkańcom noclegowni i schroniska z usługami opiekuńczymi korespondencji kierowanej przez Zleceniodawcę.
Oczekiwane cele zlecanego zadania publicznego:
Celem zadania publicznego będzie:
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
1) 100 miejsc noclegowych dla minimum 400 bezdomnych mężczyzn w skali roku,
2) 80 miejsc schroniskowych dla minimum 150 bezdomnych mężczyzn w skali roku.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 755/2025 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 marca 2025 r. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2025/755/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofertw_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2025.html
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator, zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r.
LUB
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej, w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta, wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do MOPS lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty - wraz z załącznikami - podpisanej Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem, wnioskowania kwoty dotacji przekraczającej maksymalną kwotę możliwą do wnioskowania, określoną w ogłoszeniu konkursowym; złożenie oferty przekraczającej limit składanych ofert, określonych w ogłoszeniu konkursowym),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka oraz informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty,
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu),
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących - w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji,
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 9-15 w Dziale Pomocy Bezdomnym MOPS, Kraków, os. Teatralne 24 pod numerem tel. 660 637 816 lub w pokoju nr 220 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: db@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do czterech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
3) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl
lub
- wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy.
lub
- przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
załącznik nr 3 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 4 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 5 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 6 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 7 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;
załącznik nr 8 - formularz oświadczenia dla członka komisji konkursowej o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie;
załącznik nr 9 - wzór oświadczenia członka komisji konkursowej o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej;