Prowadzenie placówek wsparcia dziennego w formie opiekuńczej w lokalu/lokalach Podmiotu.
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
Tytuł zadania publicznego: Prowadzenie placówek wsparcia dziennego w formie opiekuńczej w lokalu/lokalach Podmiotu.
Komórka realizująca: Dział Koordynacji Pracy FiliiMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 13 681 360,00 zł (słownie: trzynaście milionów sześćset osiemdziesiąt jeden tysięcy trzysta sześćdziesiąt złotych 00/100), w tym:
1. w roku 2025 r. – 1 386 000,00 zł (słownie: jeden milion trzysta osiemdziesiąt sześć tysięcy złotych 00/100): 1) dla Dzielnicy I Stare Miasto - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 35 miejsc wynosi: 63 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt trzy tysiące złotych 00/100);
2) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 45 000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100);
3) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi 54 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100);
4) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 80 miejsc wynosi: 144 000,00 zł (słownie: sto czterdzieści cztery tysiące złotych 00/100);
5) dla Dzielnicy IV Prądnik Biały - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 40 miejsc wynosi: 72 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100);
6) dla Dzielnicy IV Prądnik Biały - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 82 miejsc wynosi: 147 600,00 zł (słownie: sto czterdzieści siedem tysięcy sześćset złotych 00/100);
7) dla Dzielnicy V Krowodrza - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 45 000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100);
8) dla Dzielnicy VI Bronowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 60 miejsc wynosi: 108 000,00 zł (słownie: sto osiem tysięcy złotych 00/100);
9) dla Dzielnicy VII Zwierzyniec - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 54 00,00 zł (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100);
10) dla Dzielnicy VIII Dębniki - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 70 miejsc wynosi: 126 000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia sześć tysięcy złotych 00/100);
11) dla Dzielnicy X Swoszowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 54 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100);
12) dla Dzielnicy XI Podgórze Duchackie - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 54 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100);
13) dla Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 45 miejsc wynosi: 81 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt jeden tysięcy złotych 00/100);
14) dla Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 54 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100);
15) dla Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 33 miejsca wynosi: 59 400,00 zł (słownie: pięćdziesiąt dziewięć tysięcy czterysta złotych 00/100);
16) dla Dzielnicy XIII Podgórze - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 40 miejsc wynosi: 72 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100);
17) dla Dzielnicy XV Mistrzejowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 45 000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100);
18) dla Dzielnicy XVI Bieńczyce - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 60 miejsc wynosi: 108 000,00 zł (słownie: sto osiem tysięcy złotych 00/100).
2. w roku 2026 r. – 4 610 760,00 zł (słownie: cztery miliony sześćset dziesięć tysięcy siedemset sześćdziesiąt złotych 00/100): 1) dla Dzielnicy I Stare Miasto - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 35 miejsc wynosi: 209 580,00 zł (słownie: dwieście dziewięć tysięcy pięćset osiemdziesiąt złotych 00/100); 2) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 149 700,00 zł (słownie: sto czterdzieści dziewięć tysięcy siedemset złotych 00/100); 3) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 4) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 80 miejsc wynosi: 479 040,00 zł (słownie: czterysta siedemdziesiąt dziewięć tysięcy czterdzieści złotych 00/100); 5) dla Dzielnicy IV Prądnik Biały - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 40 miejsc wynosi: 239 520,00 zł (słownie: dwieście trzydzieści dziewięć tysięcy pięćset dwadzieścia złotych 00/100); 6) dla Dzielnicy IV Prądnik Biały - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 82 miejsc wynosi: 491 016,00 zł (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt jeden tysięcy szesnaście złotych 00/100); 7) dla Dzielnicy V Krowodrza - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 149 700,00 zł (słownie: sto czterdzieści dziewięć tysięcy siedemset złotych 00/100); 8) dla Dzielnicy VI Bronowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 60 miejsc wynosi: 359 280,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt złotych 00/100); 9) dla Dzielnicy VII Zwierzyniec - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 10) dla Dzielnicy VIII Dębniki - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 70 miejsc wynosi: 419 160,00 zł (słownie: czterysta dziewiętnaście tysięcy sto sześćdziesiąt złotych 00/100); 11) dla Dzielnicy X Swoszowice – planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 12) dla Dzielnicy XI Podgórze Duchackie - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 13) dla Dzielnicy XII Bieżanów – Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 45 miejsc wynosi: 269 460,00 zł (słownie: dwieście sześćdziesiąt dziewięć tysięcy czterysta sześćdziesiąt złotych 00/100); 14) dla Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 15) dla Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 33 miejsca wynosi: 197 604,00 zł (słownie: sto dziewięćdziesiąt siedem tysięcy sześćset cztery złote 00/100); 16) dla Dzielnicy XIII Podgórze - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 40 miejsc wynosi: 239 520,00 zł (słownie: dwieście trzydzieści dziewięć tysięcy pięćset dwadzieścia złotych 00/100); 17) dla Dzielnicy XV Mistrzejowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 149 700,00 zł (słownie: sto czterdzieści dziewięć tysięcy siedemset złotych 00/100);
18) dla Dzielnicy XVI Bieńczyce - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 60 miejsc wynosi: 359 280,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt złotych 00/100).
3. w roku 2027 r. – 4 610 760,00 zł (słownie: cztery miliony sześćset dziesięć tysięcy siedemset sześćdziesiąt złotych 00/100):
1) dla Dzielnicy I Stare Miasto - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 35 miejsc wynosi: 209 580,00 zł (słownie: dwieście dziewięć tysięcy pięćset osiemdziesiąt złotych 00/100); 2) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 149 700,00 zł (słownie: sto czterdzieści dziewięć tysięcy siedemset złotych 00/100); 3) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 4) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 80 miejsc wynosi: 479 040,00 zł (słownie: czterysta siedemdziesiąt dziewięć tysięcy czterdzieści złotych 00/100); 5) dla Dzielnicy IV Prądnik Biały - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 40 miejsc wynosi: 239 520,00 zł (słownie: dwieście trzydzieści dziewięć tysięcy pięćset dwadzieścia złotych 00/100); 6) dla Dzielnicy IV Prądnik Biały - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 82 miejsc wynosi: 491 016,00 zł (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt jeden tysięcy szesnaście złotych 00/100); 7) dla Dzielnicy V Krowodrza - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 149 700,00 zł (słownie: sto czterdzieści dziewięć tysięcy siedemset złotych 00/100); 8) dla Dzielnicy VI Bronowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 60 miejsc wynosi: 359 280,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt złotych 00/100); 9) dla Dzielnicy VII Zwierzyniec - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 10)dla Dzielnicy VIII Dębniki - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 70 miejsc wynosi: 419 160,00 zł (słownie: czterysta dziewiętnaście tysięcy sto sześćdziesiąt złotych 00/100);
11) dla Dzielnicy X Swoszowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 12) dla Dzielnicy XI Podgórze Duchackie - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 13) dla Dzielnicy XII Bieżanów – Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 45 miejsc wynosi: 269 460,00 zł (słownie: dwieście sześćdziesiąt dziewięć tysięcy czterysta sześćdziesiąt złotych 00/100); 14) dla Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 15) dla Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 33 miejsca wynosi: 197 604,00 zł (słownie: sto dziewięćdziesiąt siedem tysięcy sześćset cztery złote 00/100); 16) dla Dzielnicy XIII Podgórze - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 40 miejsc wynosi: 239 520,00 zł (słownie: dwieście trzydzieści dziewięć tysięcy pięćset dwadzieścia złotych 00/100); 17) dla Dzielnicy XV Mistrzejowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 149 700,00 zł (słownie: sto czterdzieści dziewięć tysięcy siedemset złotych 00/100);
18) dla Dzielnicy XVI Bieńczyce - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 60 miejsc wynosi: 359 280,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt złotych 00/100).
4. w roku 2028 r. – 3 073 840,00 zł (słownie: trzy miliony siedemdziesiąt trzy tysiące osiemset czterdzieści złotych 00/100):
1) dla Dzielnicy I Stare Miasto - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 35 miejsc wynosi: 139 720,00 zł (słownie: sto trzydzieści dziewięć tysięcy siedemset dwadzieścia złotych 00/100); 2) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 99 800,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy osiemset złotych 00/100); 3) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi 119 760,00 zł (słownie: sto dziewiętnaście tysięcy siedemset sześćdziesiąt złotych 00/100); 4) dla Dzielnicy III Prądnik Czerwony - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 80 miejsc wynosi: 319 360,00 zł (słownie: trzysta dziewiętnaście tysięcy trzysta sześćdziesiąt złotych 00/100); 5) dla Dzielnicy IV Prądnik Biały - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 40 miejsc wynosi: 159 680,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset osiemdziesiąt złotych 00/100); 6) dla Dzielnicy IV Prądnik Biały - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 82 miejsc wynosi: 327 344,00 zł (słownie: trzysta dwadzieścia siedem tysięcy trzysta czterdzieści cztery 00/100); 7) dla Dzielnicy V Krowodrza - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 99 800,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy osiemset złotych 00/100); 8) dla Dzielnicy VI Bronowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 60 miejsc wynosi: 239 520,00 zł (słownie: dwieście trzydzieści dziewięć tysięcy pięćset dwadzieścia złotych 00/100); 9) dla Dzielnicy VII Zwierzyniec – planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 119 760,00 zł (słownie: sto dziewiętnaście tysięcy siedemset sześćdziesiąt złotych 00/100); 10) dla Dzielnicy VIII Dębniki - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 70 miejsc wynosi: 279 440,00 zł (słownie: dwieście siedemdziesiąt dziewięć tysięcy czterysta czterdzieści złotych 00/100); 11) dla Dzielnicy X Swoszowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 119 760,00 zł (słownie: sto dziewiętnaście tysięcy siedemset sześćdziesiąt złotych 00/100); 12) dla Dzielnicy XI Podgórze Duchackie - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 119 760,00 zł (słownie: sto dziewiętnaście tysięcy siedemset sześćdziesiąt złotych 00/100); 13) dla Dzielnicy XII Bieżanów – Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 45 miejsc wynosi: 179 640,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści złotych 00/100); 14) dla Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 30 miejsc wynosi: 119 760,00 zł (słownie: sto dziewiętnaście tysięcy siedemset sześćdziesiąt złotych 00/100); 15) dla Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 33 miejsca wynosi: 131 736,00 zł (słownie: sto trzydzieści jeden tysięcy siedemset trzydzieści sześć złotych 00/100); 16) dla Dzielnicy XIII Podgórze - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 40 miejsc wynosi: 159 680,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset osiemdziesiąt złotych 00/100); 17) dla Dzielnicy XV Mistrzejowice - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 25 miejsc wynosi: 99 800,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy osiemset złotych 00/100); 18) dla Dzielnicy XVI Bieńczyce - planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania dla placówki wsparcia dziennego zapewniającej 60 miejsc wynosi: 239 520,00 zł (słownie: dwieście trzydzieści dziewięć tysięcy pięćset dwadzieścia złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 września 2025 r. do 31 sierpnia 2028 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju: Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2024 przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środki finansowe w wysokości 6 236 569,66 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego: W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienie realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń
i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
1. Realizacja zadania publicznego obejmuje prowadzenie placówek wsparcia dziennego w formie opiekuńczej w okresie od 1 września 2025 r. do 31 sierpnia 2028 r. w lokalu/ach Podmiotu: 1) na terenie Dzielnicy I Stare Miasto - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 35 miejsc,
2) na terenie Dzielnicy III Prądnik Czerwony - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 25 miejsc,
3) na terenie Dzielnicy III Prądnik Czerwony - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 30 miejsc,
4) na terenie Dzielnicy III Prądnik Czerwony - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 80 miejsc,
5) na terenie Dzielnicy IV Prądnik Biały - placówek wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniających odpowiednio 40 miejsc,
6) na terenie Dzielnicy IV Prądnik Biały - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 82 miejsca,
7) na terenie Dzielnicy V Krowodrza - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 25 miejsc,
8) na terenie Dzielnicy VI Bronowice placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 60 miejsc,
9) na terenie Dzielnicy VII Zwierzyniec placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 30 miejsc,
10) na terenie Dzielnicy VIII Dębniki - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 70 miejsc,
11) na terenie Dzielnicy X Swoszowice - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 30 miejsc,
12) na terenie Dzielnicy XI Podgórze Duchackie - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 30 miejsc,
13) na terenie Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 45 miejsc,
14) na terenie Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 30 miejsca,
15) na terenie Dzielnicy XII Bieżanów - Prokocim - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 33 miejsca,
16) na terenie Dzielnicy XIII Podgórze - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 40 miejsc,
17) na terenie Dzielnicy XV Mistrzejowice - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 25 miejsc,
18) na terenie Dzielnicy XVI Bieńczyce - placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zapewniającej 60 miejsc,
2. Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
1) Prowadzenia placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
2) Zapewnienia funkcjonowania placówki przez minimum 4 godziny dziennie we wszystkie dni robocze, w godzinach dostosowanych do potrzeb dzieci i rodziców;
3) Zapewnienia bezpłatnego uczestnictwa w zajęciach placówki;
4) Zapewnienia uczęszczającym do placówki wsparcia dziennego dzieciom opieki i wychowania, pomocy w nauce, organizacji czasu wolnego, zabawy i zajęć sportowych oraz działań zmierzających do rozwoju zainteresowań;
5) Prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii;
6) Zapewnienia uczęszczającym do placówki dzieciom posiłku dostosowanego do pory dnia i czasu przebywania zgodnie z zasadami kształtowania poprawnych nawyków żywieniowych – bez fast foodów (z wyjątkiem sytuacji okazjonalnych);
7) Zapewnienia zatrudnienia w placówce w wymiarze umożliwiającym realizację zapisu art. 28 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, tj. że pod opieką jednego wychowawcy w tym samym czasie nie może przebywać więcej niż 15 dzieci; 8) Zatrudnienia odpowiedniej kadry posiadającej kwalifikacje i spełniającej warunki określone w art. 25 - 27 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
9) Prowadzenia dla każdego wychowanka Karty Przyjęcia oraz Karty Indywidualnego Wspomagania Rozwoju Wychowanka (w tym przeprowadzenia diagnozy sytuacji wychowanka oraz oceny zmian wychowanka), których wzory zostaną przekazane przez Zleceniodawcę po podpisaniu umowy;
10) Dokumentowania zajęć prowadzonych w placówce w postaci Dziennika Zajęć; 11) Dołożenia wszelkich starań zapewniających frekwencję dzieci i młodzieży w placówce wsparcia dziennego oraz wprowadzenia planu naprawczego w przypadku zmniejszającej się frekwencji;
12) Przekazywania Zleceniodawcy, w terminach przez niego określonych, ewidencji osób uczęszczających do placówki zawierających imię i nazwisko dziecka, numer PESEL oraz adres, zgodnie ze wzorem przekazanym przez Zleceniodawcę po podpisaniu umowy;
13) W przypadku przekazania Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę stosownej aplikacji, prowadzenia ewidencji osób korzystających z placówki z jej wykorzystaniem;
14) Przeprowadzenia ewaluacji realizowanych działań, która zostanie przedstawiona Zleceniodawcy w formie raportu cząstkowego (do 31 października 2026 r.) oraz raportu końcowego (do 31 maja 2028 r.). Raport powinien zawierać wyniki badań/ankiet prowadzonych wśród osób/rodzin na temat jakości świadczonych przez Zleceniobiorcę usług;
15) Prowadzenia harmonogramu pracy placówki oraz ewidencji czasu pracy osób zatrudnionych w placówce;
16) Realizacji zadania zgodnie ze „Standardami realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe w Gminie Miejskiej Kraków”, określonymi w „Wieloletnim Programie Współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi na lata 2025-2028” przyjętego Uchwałą nr XIX/443/25 Rady Miasta Krakowa.
3. Podmiot przystępujący do konkursu zobowiązany jest do dołączenia do oferty:
dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym będzie prowadzona placówka,
dokumentów dotyczących spełnienia warunków lokalowych i sanitarnych w postaci pozytywnej opinii komendanta Straży Pożarnej oraz Inspektora Sanitarnego, wydanych w drodze decyzji administracyjnych. W przypadku braku wskazanych dokumentów, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Zleceniobiorca zobowiązany będzie do dostarczenia Zleceniodawcy zadania w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy wykazu osób zatrudnionych do realizacji zadania publicznego obejmującego w szczególności: imię i nazwisko, kwalifikacje zawodowe oraz zajmowane stanowisko (z podaniem wymiaru etatu) oraz informowania o zmianach dotyczących osób zatrudnionych do realizacji zadania.
Oferent jest zobowiązany opisać sposób rekrutacji uczestników zadania, prowadzić stały monitoring frekwencji dzieci oraz prowadzić ciągłą rekrutację do placówki przez cały okres realizacji zadania.
Zleceniobiorca zobowiązany będzie do przedstawienia Zleceniodawcy w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy statutu oraz regulaminu placówki.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do informowania o źródłach finansowania zadania publicznego. Informacja na ten temat powinna znaleźć się na terenie placówki oraz materiałach, publikacjach, informacjach do mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego. Informacja powinna mieć treść: „Projekt/zadanie publiczne finansowany(e) / współfinansowany(e) jest ze środków Miasta Krakowa”.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego: Celem zadania publicznego będzie zapewnienie wparcia rodzinom poprzez prowadzenie placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej, która obejmie dzieci i młodzież opieką i wychowaniem, pomocą w nauce, organizacją czasu wolnego, zabawą i zajęciami sportowymi oraz rozwojem zainteresowań, a także wpłynie na świadomość dzieci w dziedzinie prowadzenia zdrowego stylu życia.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Zapewnienie wsparcia rodzinom poprzez objęcie dzieci opieką i wychowaniem przez placówkę, minimum 4 godziny dziennie we wszystkie dni robocze.
Zapewnienie uczęszczającym do placówki dzieciom posiłku dostosowanego do pory i czasu przebywania w placówce.
Zapewnienie uczęszczającym do placówki dzieciom opieki i wychowania poprzez organizację zajęć mających na celu: pomoc w nauce,
organizację czasu wolnego, zabawę i zajęcia sportowe,
rozwój zainteresowań;
realizację działań profilaktycznych. z zakresu uzależnień.
Zwiększenie zaangażowania rodzin w proces wychowawczy:
placówka będzie wspierać rodzinę w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczej poprzez działania edukacyjne i wspierające skierowane do rodziców (np. konsultacje, warsztaty),
Podmiot może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego, wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
Oferent może złożyć wyłącznie jedną ofertę na realizację zadania publicznego określonego w ogłoszeniu konkursowym.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznegodo poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent prowadzący w ramach realizowanego zadania publicznego działalność związaną z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich lub z opieką nad nimi, zobowiązany jest podczas realizacji zadania publicznego do stosowania ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 1802 ze zm.), w szczególności do spełnienia wymogów określonych w art. 21 ustawy oraz do wprowadzenia i opublikowania na swojej stronie internetowej „Standardów ochrony małoletnich” (także w wersji skróconej dla dzieci) oraz wywieszenie tego dokumentu w widocznym miejscu w swoim lokalu - zgodnie z art. 22 b i art. 22c ww. ustawy.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnychi opłat za media) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła sięo więcej niż 15 %.
W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu niezwiększyła sięo więcej niż 15 %.
W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, z tym, że w razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, traktowanego wyłącznie jako zasób, należy szczegółowo opisać przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego wkład osobowy i/lub rzeczowy w sekcji IV poz. 2 oferty – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 i art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411) wpostaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr2 do ogłoszenia.
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 11-12niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów..
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Dotacja nie może zostać przeznaczona na cele inwestycyjne, w tym zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których jednostkowy koszt przekracza 10 000 zł.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Koordynacji Pracy Filii MOPS dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 ze zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w miesięcznych transzach: pierwsza transza dotacji zostanie przekazana do 14 dnia od zawarcia umowy dotacyjnej, kolejne transze przekazywane będą w terminie do 10 dnia każdego miesiąca.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu
z Działem Koordynacji Pracy Filii MOPS w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym
w GMK elektronicznym NGO Generatorze ofert na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym
na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert pracę nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego NGO Generatora ofert, oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez: 1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików
z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej
za ogłoszony konkurs ofert LUB 2) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdegoz dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej/-ych statutowo osoby/-ób oraz pieczątką/-ami imienną/-ymi, z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa13 sierpnia 2025 r. o godz. 12.00.
Ofertę wraz z załącznikami po wygenerowaniu w NGO Generatorze należy: 1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator, zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. LUB 2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej, w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta, wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14na Dziennik Podawczy. Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do MOPS lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, których działalność statutowa obejmuje wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej lub pomoc społeczną.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert, wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, oferent zobowiązany jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 30 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona, w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty - wraz z załącznikami - podpisanej Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem, wnioskowania kwoty dotacji przekraczającej maksymalną kwotę możliwą do wnioskowania, określoną w ogłoszeniu konkursowym; złożenie oferty przekraczającej limit składanych ofert, określonych w ogłoszeniu konkursowym),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka, informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, tytułu prawnego do lokalu, dokumentów potwierdzających spełnienie warunków lokalowych i sanitarnych, w postaci pozytywnej opinii Komendanta Straży Pożarnej oraz Inspektora Sanitarnego, wydane w drodze decyzji administracyjnych),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty,
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu),
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących - w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m.in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 6do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób,
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 9-15 w Dziale Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14, Kraków pod numerem tel. 12 616 53 24 lub w pokoju nr 206 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Prowadzenie placówek wsparcia dziennego w formie opiekuńczej w lokalu/lokalach Podmiotu” w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do czterech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
– Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
3) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy stanowiący załączniknr 7do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.12.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert, do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załączniknr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 1 sierpnia 2025 r. o godz.8.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl lub
- wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy. lub
- przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej UMK powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XIV/358/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Pomocy Bezdomnym, os. Teatralne 24, Kraków.