Wymagania formalne
1) spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust 1 Ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 530):
- posiadanie polskiego obywatelstwa,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia.
2) Wykształcenie średnie lub wyższe kierunkowe lub studia podyplomowe:
- posiadanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik bezpieczeństwa i higieny pracy lub specjalisty ds. BHP (zgodnie z Wymaganiami kwalifikacyjnymi wobec pracowników służby bhp - §4 Rozporządzenia Rady Ministrów
w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy Dz. U. z 1997, poz. 704)
- aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia okresowego z zakresu BHP dla pracowników Służby BHP
- aktualne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia (zgodnie ze Szkoleniami inspektorów ochrony przeciwpożarowej: art. 4a Ustawy o ochronie przeciwpożarowej - Dz.U. z 2022 r., poz. 205).
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe:
Staż pracy co najmniej 3 lata na stanowisku inspektora bhp i p/poż w służbie BHP, a dla specjalisty 1 rok w służbie BHP.
Znajomość przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa
i higieny pracy, Ustawy o ochronie przeciwpożarowej, Kodeksu pracy.
Znajomość regulacji z zakresu ochrony danych osobowych;
Znajomość przepisów dot. bhp a w szczególności rozporządzeń w sprawie: ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, chorób zawodowych, wykazu prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet, szkolenia w dziedzinie bhp, oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy,
Biegła znajomość pakietu Microsoft Office;
Umiejętność organizowania pracy własnej; umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków;
Samodzielność w działaniu, zdolność podejmowania decyzji oraz wykazywanie własnej inicjatywy w ramach przyznanych kompetencji;
Prawo jazdy kat. B;
Kultura osobista i umiejętność reprezentowania placówki w kontaktach z instytucjami.
Kompetencje: dobra organizacja pracy i samodzielność w działaniu, umiejętność: logicznego myślenia; analizy; radzenia sobie w sytuacjach stresowych; komunikatywność, sumienność, terminowość, dokładność.
Zakres obowiązków:
Sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi KCS okresowych (rocznych) ocen
i analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, informowanie o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych i występowanie
z wnioskami zmierzającymi do ich usunięcia;
Prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie zasad i przepisów bhp oraz ppoż. na poszczególnych stanowiskach pracy;
Podejmowanie działań zapobiegających występowaniu niepożądanych zdarzeń (zagrożeń) związanych z wykonywaną pracą, w szczególności poprzez ocenę
i dokumentowanie ryzyka zawodowego, wprowadzanie środków mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa i poprawy zdrowia pracowników podczas pracy
i zmniejszających ryzyko zawodowe oraz przeprowadzanie okresowej oceny ryzyka zawodowego zgodnie z obowiązującymi przepisami;
Informowanie pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się
z wykonywaną przez nich pracą oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami;
Udział w przejmowaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów przeznaczonych do korzystania przez pracowników KCS;
Współpraca z kierownikami komórek organizacyjnych w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
Współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej pracowników,
a w szczególności przy organizowaniu wstępnych, okresowych
i kontrolnych badań lekarskich;
Przygotowywanie we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych KCS szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy;
Wykonywanie zadań związanych z organizowaniem i zapewnieniem odpowiedniego poziomu szkoleń bhp oraz zapewnieniem właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnianych pracowników;
Prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków i chorób zawodowych zgodnie z wymogami ustawowymi;
Udział w Zespole powypadkowym oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowań
na choroby zawodowe, formułowanie wniosków i zaleceń i kontrola ich realizacji;
Doradztwo w zakresie obowiązujących zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa
i higieny pracy oraz ochrony ppoż., jak i w zakresie doboru najwłaściwszych środków ochrony indywidualnej i zbiorowej,
Współpracę z organami Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz laboratoriami środowiskowymi w zakresie organizowania badań i pomiarów czynników szkodliwych lub uciążliwych dla zdrowia, oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami;
Sporządzanie wniosków mających na celu poprawę warunków pracy, w tym
w szczególności:
podejmowanie działań mających na celu zapewnienie przestrzegania przepisów
i zasad bhp,
opracowywanie listy stanowisk pracy, na których obowiązkowa jest odzież robocza, a na których można dopuścić do wykonywania prac w odzieży własnej spełniającej wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy,
opracowywanie listy koniecznej odzieży ochronnej na wytypowanych stanowiskach pracy;
Wykonywanie innych zadań z zakresu Służby BHP.
Warunki pracy i płacy:
Praca na podstawie umowy o pracę, w wymiarze 0,25 etatu.
Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze od 1 500 złotych brutto, (do ustalenia) oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka” /zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej/.
Inne elementy wynagrodzenia zgodnie z Regulaminem Wynagradzania KCS
oraz Regulaminem ZFŚS m. in.: dodatek motywacyjny wypłacany kwartalnie, dodatki okolicznościowe, dofinansowanie do wypoczynku, okularów i inne.
Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika.
Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej
Możliwa konieczność odbycia służby przygotowawczej.
Wymagane dokumenty:
List motywacyjny, CV.
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
Kopie dokumentów poświadczających wykształcenie oraz dodatkowe kwalifikacje (kursy, szkolenia).
Kopie dokumentów poświadczających staż pracy.
Oświadczenie, że osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu
za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (osoba wybrana w wyniku prowadzonego naboru, przed zawarciem umowy
o pracę, będzie zobowiązana doręczyć zaświadczenie o niekaralności wydane przez Krajowy Rejestr Karny).
Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
z pełni praw publicznych.
Oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Krakowskie Centrum Seniora moich danych osobowych wskazanych
w dokumentach naboru w związku z prowadzonym naborem
na stanowisko – Inspektor ds. BHP”.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Powyższe dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą na adres: Sekretariat KCS, 31 – 977 Kraków, os. Szkolne 20. w terminie do 3.05.2024 r. (zaliczamy datę wpływu do Sekretariatu KCS). Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Aplikacja powinna zostać złożona w zaklejonej kopercie
z dopiskiem „Nabór – Inspektor ds. BHP"
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej /www.bip.krakow.pl/ oraz na tablicy informacyjnej KCS przy os. Szkolnym 20.
Ilość etatów:
0,25 etat
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w KCS, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6%.
Dyrektor Krakowskiego Centrum Seniora
Sebastian Lipowski