DYREKTOR ZARZĄDU BUDYNKÓW KOMUNALNYCH W KRAKOWIE
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE –
SAMODZIELNEGO REFERENTA/ SPECJALISTY
W REFERACIE ORAGNIZACJI, ADMINISTRACJI I KONTAKTÓW Z MEDIAMI
ZARZĄDU BUDYNKÓW KOMUNALNYCH W KRAKOWIE
UL. B. CZERWIEŃSKIEGO 16, 31-319 KRAKÓW
(NR REF. ZBK_NA-10/25)
1. Wymagania niezbędne (formalne):
- spełnienie wymagań określonych dla stanowisk urzędniczych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j.: Dz.U. z 2024 r. poz. 1135),
- wykształcenie średnie w obszarze informatyki, cyberbezpieczeństwa lub zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania rozwiązań wpływających na poprawę bezpieczeństwa systemów IT lub wykształcenie wyższe w powyższym zakresie.
Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- Znajomość przepisów:
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o finansach publicznych.
- Znajomość Regulaminu Organizacyjnego oraz Statutu Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie.
- Znajomość standardów przetwarzania i bezpieczeństwa informacji (w tym znajomość normy PN-ISO/IEC 27001).
- Znajomość Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Znajomość zagadnień związanych z budową, zarzadzaniem i nadzorem nad siecią LAN, WAN, WiFi.
- Wiedza dotycząca systemów operacyjnych z rodziny Windows, Windows Server, Linux.
- Znajomość przepisów prawnych w zakresie dotyczącym funkcjonowania Urzędu Miasta Krakowa.
- Bardzo dobra znajomość obsługi standardowych aplikacji: Word, Excel, MS Project, poczty elektronicznej i Internetu.
- Znajomość budowy oraz funkcjonowania sprzętu komputerowego.
- Znajomość podstawowych pojęć i zagadnień związanych z szeroko rozumianymi technologiami IT.
- Łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych, umiejętność pracy w grupie oraz pod presją czasu, komunikatywność, umiejętność analitycznego myślenia, nastawienie na rozwój.
W trakcie postępowania rekrutacyjnego z kandydatem przeprowadza się rozmowę kwalifikacyjną. Kandydat może zostać poddany innym dodatkowym technikom naboru (np. test, praktyczne sprawdzenie określonych umiejętności).
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Obsługa zadań związanych z przygotowaniem dokumentacji do przeprowadzenia procedur zamówień publicznych oraz zawieranych umów i zleceń.
- Monitoring przebiegu realizacji umów realizowanych przez Referat Organizacji, Administracji i Kontaktów z Mediami.
- Udział w pracach Zespołu zadaniowego ds. opracowania nowelizacji Polityki Bezpieczeństwa Informacji w ZBK.
- Przygotowywanie raportów i analiz dotyczących wykorzystania zasobów.
- Realizacja polityk i procedur poprzez zapewnienie zgodności z wewnętrznymi procedurami i standardami, w tym dbanie o bezpieczeństwo dokumentacji.
- Prognozowanie potrzeb związanych z zakupem sprzętu, licencji i rozwojem infrastruktury.
- Zarządzanie cyklem życia zasobów IT.
- Analiza efektywności wykorzystania zasobów IT.
- Pełnienie Funkcji Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI).
- Zapewnienie profesjonalnego wsparcia we wdrożeniu, monitorowaniu i utrzymaniu zgodności z normą ISO 27001, poprzez nadzorowanie procesów związanych z bezpieczeństwem informacji, identyfikacja ryzyk oraz wdrażanie niezbędnych środków ochrony, aby zapewnić ciągłe doskonalenie systemu zarządzania w ZBK.
- Koordynacja procedur związanych z obiegiem dokumentów i przygotowywaniem analiz, w tym raportów dotyczących stanu zasobów IT.
- Wdrażanie zmian mających na celu redukcję kosztów i poprawę wydajności.
- Prowadzenie innych rejestrów oraz przygotowywanie sprawozdań wymaganych przez przepisy prawa.
- Organizacja i obsługa szkoleń z zakresu bezpieczeństwa informacji dla pracowników jednostki.
- Udział we wdrażaniu nowych technologii i rozwiązań.
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi ZBK i Urzędem Miasta Krakowa w zakresie funkcjonowania systemów komputerowych oraz potrzeb w zakresie oprogramowania.
- Zarządzanie aplikacjami oraz nadzór nad przepływem danych w ramach systemu informatycznego.
- Zbieranie i analiza wymagań biznesowych oraz technicznych związanych z budową i rozwojem systemów, aplikacji i rozwiązań IT.
- Udział w planowaniu kierunków rozwoju systemu informatycznego, zmian architektonicznych i technologicznych.
- Udział we wdrażaniu nowych aplikacji i modułów integrujących aplikacje w ZBK.
4. Warunki pracy i płacy:
- Wymiar czasu pracy: pełny etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych - zgodnie z odrębnymi przepisami).
- Płaca zasadnicza: od 5500 zł do 5900 zł miesięcznie + premia uznaniowa miesięczna zgodnie z regulaminem wynagradzania + dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy.
- Dofinansowanie do kart sportowych, świadczenia w ramach ZFŚS.
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) zgodnie z ustawą o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
- Zatrudnienie na okres co najmniej 6 miesięcy z możliwością zawarcia w przyszłości umowy na czas nieokreślony (obowiązek odbycia służby przygotowawczej dla osób, o których mowa w art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych).
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.
6. Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania tutaj lub w pokoju 135 I piętro siedziby ZBK).
- Dokumenty poświadczające wykształcenie (kserokopia).
- Dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe (kserokopia).
- Informacja z krajowego rejestru karnego o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (osoba, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia).
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne będące odpowiedzią na ogłoszony nabór należy złożyć w zaklejonej kopercie w siedzibie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie lub przesłać pocztą na adres: Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie, ul. B. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków lub przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: praca@zbk.krakow.pl w terminie do dnia 19 maja 2025 r. z dopiskiem na kopercie lub w tytule e-maila NA-10/25.
Decyduje data wpływu do Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie.
Oferty niekompletne lub złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
O terminie przeprowadzenia testów i rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-maila lub telefonicznie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie (www.bip.krakow.pl/ZBK) oraz na tablicy informacyjnej ZBK.
8. Ilość etatów: 1 etat
Katarzyna Zapał
Dyrektor ZBK