OFERTA PRZEDSZKOLA
Każdemu wychowankowi:
stwarzamy warunki do radosnego i bezpiecznego dzieciństwa,
zapewniamy możliwość wszechstronnego rozwoju,
wskazujemy drogę zdrowego i aktywnego stylu życia, obywatelskie postawy i twórcze działanie,
umożliwimy odważne przekroczenie progu szkoły.
Oto nasza misja
"Traktuj dziecko jak dorosłego, pamiętając o tym, że jest dzieckiem"
Janusz Korczak
Nasz absolwent:
Jest:
- samodzielny,
- otwarty i ciekawy świata,
- odpowiedzialny,
- świadom własnej wartości,
- wrażliwy na drugiego człowieka.
Umie:
- nawiązywać kontakty z rówieśnikami i dorosłymi,
- myśleć, słuchać i rozumieć,
- radzić sobie z problemami,
- dbać o siebie i swoich bliskich,
- działać, współdziałać, zaprezentować się,
- dbać o najbliższe i dalsze środowisko.
Wie:
- jak dotrzeć do prawdy,
- gdzie i u kogo szukać interesujących go informacji, pomocy,
- na co go stać.
Zestaw programów realizowanych w przedszkolu:
„Dziecko w swoim żywiole. Program wychowania przedszkolnego – dobre praktyki”, Entliczek, autorzy: Dorota Kucharska, Anna Pawłowska-Niedbała, Dorota Sikora-Banasik, Justyna Święcicka, Ewelina Wilkos, Irena Zbroszczyk.
„Rozwój- Wychowanie- Edukacja ” program wychowania przedszkolnego, autorzy: Anna Stalmach – Tkacz, Karina Mucha.
„Od zabawy do nauki. Program wychowania przedszkolnego – dobre praktyki” Entliczek, autorzy: Dorota Kucharska, Anna Pawłowska-Niedbała, Dorota Sikora-Banasik, Justyna Święcicka, Ewelina Wilkos, Irena Zbroszczyk.
„Dziecko w swoim żywiole Program wychowania przedszkolnego – dobre praktyki”, autorzy: A. Pawłowska-Niedbała, D. Kucharska, I. Zbroszczyk, D. Sikora-Banasik, J. Święcicka, E. Wilkos
Programy zajęć dodatkowych:
„Radość dzieci Bożych” autorzy: s. T. Biłyk, I. Czarnecka, B. Surma
„Program profilaktyki” autorzy: A. Korcala, L. Łojszczyk,
„Adaptacja dziecka do warunków życia w przedszkolu” autorzy: E. Jasińska- Kania, A. Prasil
„Program nauczania języka angielskiego” autor: M. Kłębowska
„Cztery pory roku” autorzy: A. Dziewońska, M. Kochanowska, A. Korcala
„Program gimnastyki korekcyjnej” autor: E. Niedbała
„Dziecinne proste origami” autor : M. Kochanowska
Ponadto wykorzystywane są:
Pedagogika planu daltońskiego,
Metoda projektów,
Wybrane elementy: pedagogiki M. Montessori, F. Froebla, pedagogiki waldorfskiej, E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, metod aktywnych, doświadczenia i eksperymenty, metoda opowieści ruchowej J. C. Thulina, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metoda gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) R. Labana, Praca szkolna K. Orffa, Gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów, Drama, Pantomima, Teatrzyk kukiełkowy, pacynkowy, Metoda Dobrego Startu opracowana przez M. Bogdanowicz, metoda „Kuli śniegowej”, metoda „Burzy mózgów”, zajęcia z wykorzystaniem kodujmaty.
Każda grupa jest wyposażona w monitory interaktywne, które są codziennie wykorzystywane podczas zajęć.
Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom dzieci, oferujemy szeroki wachlarz zajęć dodatkowych;
Bezpłatne zajęcia dodatkowe:
Każdy potrzebujący przedszkolak ma zapewnioną opiekę specjalistów z dziedziny pedagogiki, psychologii i logopedii.
Współpraca:
Owocnie współpracujemy z:
XII Radą Dzielnicy
Biblioteką publiczną
Domem kultury „Dwór Czeczów"
Szkołą Podstawową Nr 124 w Krakowie
Przedszkolami dzielnicy Podgórze
Kadra:
W przedszkolu pracuje 12 wykwalifikowanych nauczycieli, twórczych, empatycznych, refleksyjnych, cieszących się dużym autorytetem dzieci.
Działalność dydaktyczno - wychowawczą wspiera personel administracyjno - obsługowy.
Smaczne posiłki zgodnie z normami żywieniowymi przygotowuje personel kuchni.
Kalendarz imprez stałych: