Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie
Siedziba: Wielopole 17 a, 31-072 Kraków
Sekretariat siedziba: ul. Centralna 53, 31 – 586 Kraków
Telefon: (012) 616 – 74 - 23
Fax: (012) 616 – 73 - 27
p.o. DYREKTORA: Henryk Kamski
Adres: ul. Centralna 53, 31 – 586 Kraków
Tel.: Sekretariat: (012) 616 - 74 - 23
Fax: (012) 616 – 73 - 27
p.o. ZASTĘPCA DYREKTORA: Izabella Bruchal
Adres: ul. Centralna 53, 31 – 586 Kraków
Tel.: Sekretariat: (012) 616 - 74 - 23
Fax: (012) 616 – 73 - 27
p.o. GŁÓWNY KSIĘGOWY: Wanda Zadęcka
Adres: ul. Centralna 53, 31 – 586 Kraków
Tel.: (012) 616– 74–24
Fax: (012) 616–73–27
Komórki organizacyjne w pionie Dyrektora ZTP:
Dział Kadr i Organizacji (DK)
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania Działu Kadr i Organizacji (DK) należy realizacja działań i załatwianie wszelkich spraw z zakresu organizacji i kadr ZTP i informatyki, a w szczególności:
1. Kompleksowe załatwianie spraw związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników.
2. Opracowanie wewnętrznych aktów normatywnych i decyzji Dyrektora dotyczących doskonalenia organizacji i zarządzania, prowadzenie ich rejestru i czuwanie nad ich prawidłowym stosowaniem
3. Informowanie pozostałych komórek organizacyjnych o aktualnie obowiązujących przepisach wewnętrznych Gminy miejskiej Kraków i ZTP.
4. Prowadzenie spraw socjalno-bytowych.
5. Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników.
6. Nadzór nad dyscypliną pracy, kontrolowanie czasu pracy i jego rozliczanie.
7. Prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych pracowników i ich rodzin oraz byłych pracowników.
8. Wydawanie zaświadczeń i świadectw pracy.
9. Prowadzenie zbioru wydawnictw urzędowych.
10. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków, interpelacji Radnych RMK, korespondencji Przewodniczącego RMK oraz czuwanie nad ich prawidłowym załatwianiem.
11. Opracowywanie i modyfikowanie strony www.
12. Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem zainstalowanego oprogramowania.
13. Monitorowanie funkcjonalności aplikacji.
14. Nadzór i administracja nad funkcjonowaniem sieci lokalnej oraz jej zabezpieczeniem.
15. Serwis sprzętu komputerowego oraz rozwiązywanie bieżących problemów informatycznych.
Dział Administracji (DA):
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania Działu Administracji (DA) należy wykonywanie zadań
z zakresu organizowanie i prowadzenie obsługi administracyjnej, postępowań
o udzielenie zamówień publicznych oraz spraw związanych z obiektami
i środkami trwałymi, a także wyposażeniem ZTP, a w szczególności:
1. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z zakupami inwestycyjnymi
i środkami trwałymi, zaopatrywanie w sprzęt biurowy, gospodarczy, techniczny, materiały biurowe, druki, środki czystości, itp.
2. Prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych związanych
z użytkowaniem przez ZTP pomieszczeń (zabezpieczenie mienia, utrzymywanie w odpowiednim stanie sanitarnym).
3. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z postępowaniami o udzielenie zamówień publicznych:
• Organizacja i przeprowadzanie przetargów zgodnie z obowiązującymi przepisami o zamówieniach publicznych
• Przygotowanie umów do zawarcia z wykonawcami wyłonionymi
w wyniku przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego i sporządzanie aneksów do tych umów.
• Prowadzenie rejestru zamówień publicznych
4. Obsługa sekretariatu ZTP w zakresie czynności administracyjnych, technicznych i transportowych.
5. Prowadzenie centralnego rejestru umów.
6. Prowadzenie kasy i wykonywanie czynności związanych z operacjami kasowymi.
7. Prowadzenie Dziennika Podawczego realizującego czynności związane
z przyjmowaniem, rejestrowaniem oraz wysyłaniem korespondencji i faktur.
8. Prowadzenie archiwum zakładowego.
9. Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 22 stycznia 1999r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631 z p. zm.).
10. Współudział w realizacji obowiązków wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z p. zm.)
11. Załatwianie spraw związanych z prenumeratą i wydawaniem publikacji urzędowych, czasopism i pracy.
12. Załatwianie spraw związanych z wykonywaniem, ewidencjonowaniem
i likwidacją pieczątek służbowych.
13. Prowadzenie książek inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków wyposażenia ZTP.
14. Organizacja, nadzór i rozliczanie gospodarki środkami transportowymi.
15. Prowadzenie całokształtu spraw dotyczących używania samochodów prywatnych do celów służbowych.
16. Prowadzenie magazynu podręcznego przedmiotów nietrwałych, drobnego inwentarza, środków czystości materiałów biurowych, druków itp.
17. Załatwianie spraw związanych z konserwacją, naprawą sprzętu , urządzeń
i przedmiotów gospodarczych użytkowych przez ZTP.
18. Prowadzenie ewidencji i rozliczanie wydatków na utrzymanie i funkcjonowanie administracyjne ZTP.
Dział Marketingu (DM):
Główny Specjalista: Grzegorz Niewitała
Adres: ul. Centralna 53, 31 – 586 Kraków
Tel.: (012) 616 – 74-24
Fax: (012) 616–73–27
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania Działu Marketingu (DM) należy wykonywania zadań dotyczących:
1. Promowanie transportu publicznego.
2. Wdrażanie stosowanej strategii marketingowej.
3. Informowanie o usługach przewozowych.
4. Prowadzenie działalności reklamowej.
5. Udział w przygotowywaniu wniosków o pozyskiwanie środków zewnętrznych w tym z funduszy Unii Europejskich oraz realizacji unijnych programów badawczo-rozwojowych.
6. Obsługi kontaktów z mediami m. In. Poprzez organizację konferencji prasowych, organizowanie spotkań Dyrektora i innych pracowników ZTP z przedstawicielami mediów, udzielanie odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także wydawanie oświadczeń, rozpowszechnianie materiałów informacyjnych w środkach masowego przekazu.
7. Przekazywanie do prasy komunikatów na temat zmian w funkcjonowaniu miejskiej komunikacji zbiorowej.
8. Monitoringu i prowadzenie dokumentacji medialnych dotyczących działalności ZTP.
Komórki organizacyjne w pionie Głównego Księgowego:
Stanowisko Pracy ds. Ekonomiczno-Ksiegowych (KE)
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania stanowiska Pracy ds. Ekonomiczno – Księgowych (KE)
należy prowadzenie księgowości i rozliczeń ZTP zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami gospodarki finansowej oraz opracowywanie planów rzeczowo-finansowych, gospodarowanie funduszem płac a w szczególności:
1. prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Kontrolowanie realizacji wydatków, czuwanie nad nie przekraczaniem zatwierdzonych limitów.
3. Współpraca z bankiem prowadzącym obsługę ZTP.
4. Opracowanie sprawozdawczości finansowej.
5. Organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów i czuwanie nad przestrzeganiem obowiązujących zasad i wzorów dokumentacji księgowej.
6. Sprawdzanie faktur pod względem formalnym i rachunkowym.
7. Terminowe regulowanie zobowiązań oraz egzekwowanie należności.
8. Naliczanie odsetek ustawowych w przypadku nieterminowego uiszczania opłat, a także wpłat z tytułu umów oraz prowadzenie windykacji należności.
9. Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia w użytkowaniu, materiałów w magazynie oraz uzgadnianie stanu z osobami materialnie odpowiedzialnymi.
10. Rozliczanie inwentaryzacji i przekładanie zestawień różnić inwentaryzacyjny, księgowanie wyników inwentaryzacji.
11. Prowadzenie ewidencji analitycznej kosztów w układzie rodzajowym oraz kalkulacyjnym.
12. Prowadzenie ewidencji wydatków w układzie paragrafowym
13. Analityczna ewidencja rozrachunków z dostawcami i odbiorcami.
14. Prowadzenie księgowości pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej.
15. Przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych oraz sprawozdawczości finansowej.
16. Opracowywanie planów rzeczowo-finansowych rocznych i wieloletnich przy współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi.
17. Dokonywanie korekty opracowanych planów oraz sporządzanie wniosków o ich zatwierdzenie.
18. Kontrola realizacji planów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
19. Sporządzanie analiz z realizacji planów dla potrzeb UMK.
20. Bieżąca analiza wykorzystania środków finansowych i koordynacja działań w tym zakresie pomiędzy pozostałymi komórkami organizacyjnymi ZTP.
21. Gospodarowanie funduszem i prowadzenie rachuby płac.
22. Prowadzenie spraw związanych z ZUS dla pracowników i byłych pracowników.
23. Terminowe regulowanie zobowiązań wynikających z umów o prace i ubezpieczeń społecznych.
24. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z zasiłkami rodzinnymi, pielęgnacyjnymi pracowników ZTP.
25. Ewidencja i rozliczanie umów-zleceń, umów o dzieło.
Komórki organizacyjne w pionie Z-cy Dyrektora:
Dział Planowania Transportu Publicznego (ZP):
p.o. Kierownika: Anna Tomana
Adres: ul. Centralna 53 31 – 586 Kraków
Tel.: (012) 616 - 73 - 31
Fax: (012) 616–73–27
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania Działu Planowania Transportu Publicznego (ZP) należą zadania związane z wykonywaniem zadania własnego gminy Miejskiej Kraków ramach transportu publicznego, a w szczególności:
1. Prowadzenie nadań rynkowych w celu określenia publicznych potrzeb przewozowych.
2. Kształtowanie oferty przewozowej, opracowanie marszrut linii komunikacyjnych i założeń do rozkładów jazdy.
3. Przygotowywanie propozycji miejsc i ustalenie warunków postoju lub zatrzymania środków transportu publicznego na terenie Miasta Krakowa, występowanie o stosowanie opinie w tym zakresie oraz wnioskowanie
o urządzenie przystanków (oznakowanie, perony, wiaty).
4. ustalenie dla przewoźników zasad korzystania z przystanków komunikacji miejskiej zlokalizowanych na terenie Miasta Krakowa.
5. Inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do płynnego i bezkolizyjnego ruchu środków transportu publicznego (wydzielone pasy ruchu, preferencje w systemie sterowania ruchem).
6. Inicjowanie przedsięwzięć inwestycyjnych w zakresie budowy, rozbudowy
i modernizacji infrastruktury transportu publicznego.
7. Udział w przygotowywaniu projektów uchwał Rady Miasta Krakowa
i zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa dotyczących transportu zbiorowego.
8. Podejmowanie działań w celu zintegrowania usług przewozowych
w transporcie publicznym na obszarze miasta Krakowa i gmin leżących w jego sąsiedztwie i funkcjonalnie z nim powiązanych.
9. Prowadzenie konsultacji społecznych z organami Dzielnic Gminy Miejskiej Kraków oraz innych gmin objętych zakresem działania ZTP, w ramach zawartych porozumień w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, w sprawie tras linii komunikacyjnych i lokalizacji przystanków oraz zakresu przez ZTP usług przewozowych.
10. Wdrażanie postępu technicznego, organizacyjne, opiniowanie koncepcji oraz projektów drogowych i projektów organizacji ruchu w zakresie transportu zbiorowego.
11. W przypadkach gdy o to wystąpią inne miejskie jednostki organizacyjne, opiniowanie koncepcji oraz projektów drogowych i projektów organizacji ruchu w zakresie transportu zbiorowego.
12. Prowadzenie bazy danych dotyczącej sieci komunikacyjnej i potrzeb przewozowych.
13. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg oraz wniosków pasażerów dotyczących planowania transportu publicznego.
Dział Organizacji i Kontroli Realizacji Usług Przewozowych (ZZ):
p.o. Kierownika: Piotr Kącki
Adres: ul. Centralna 53, 31 – 586 Kraków
Tel.: (012) 616–73 –01
Fax: (012) 616- 73–27
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania Działu Organizacji i Kontroli Realizacji Usług Przewozowych (ZZ) należy przygotowywanie i nadzór nad funkcjonowaniem usług przewozowych świadczonych w ramach transportu publicznego,
a w szczególności:
1. Przygotowywanie i zawieranie umów o świadczenie usług przewozowych
z licencjonowanymi przewoźnikami, to jest: określenie warunków i udział
w przeprowadzanych postępowaniach dotyczących zamówień publicznych na usługi przewozowe.
2. Kontrola realizacji usług przewozowych, świadczonych na podstawie umów przez licencjonowanych przewoźników. Nadzór i regulacja ruchu środków transportu publicznego.
3. Uzgadnianie rozkładów jazdy dla stałych linii komunikacyjnych.
4. Opracowanie marszrut i uzgadnianie rozkładów jazdy dla linii tymczasowych i zastępczych.
5. Organizowanie pomiarów punktualności kursowania pojazdów komunikacji zbiorowej, jako elementu prowadzenia kontroli jakości świadczonych usług przewozowych.
6. Przeprowadzanie kontroli czystości pojazdów oraz ich oznakowanie
i wyposażenia technicznego.
7. Rozliczanie zapłaty za usługi przewozowe.
8. Prowadzenie bazy danych dotyczących realizacji przewozów i jakości ich wykonywania.
9. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg oraz wniosków pasażerów dotyczących funkcjonowania transportu publicznego.
Stanowisko Pracy ds. Dystrybucji i Kontroli Biletów (ZB):
Magdalena Musiał
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania stanowiska Pracy ds. Dystrybucji i Kontroli Biletów (ZB)
Należy nadzór nad realizacją usług wspomagających dotyczących zamawiania
i dystrybucji biletów, a szczególności:
1. Nadzorowanie emisji i sprzedaży biletów uprawniających do korzystania z usług transportu publicznego realizacją usług wspomagających do korzystania z usług transportu publicznego realizowanych na zlecenie ZTP (w tym wprowadzanie automatyzacji dystrybucji).
2. Nadzór nad wykonywaniem kontroli dokumentów uprawniających do przejazdów środkami transportu publicznego.
3. Prowadzenie ewidencji dochodów (należności, wpływy zaległości) oraz nadzór nad windykowaniem należności.
4. Rozliczanie zapłaty za usługi wspomagające.
5. Prowadzenie ewidencji dotyczącej ilości i rodzajów sprzedanych biletów.
6. Współpraca przy określaniu polityki taryfowej w zakresie transportu zbiorowego.
7. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg oraz wniosków pasażerów dotyczących opłat za przejazdy środkami transportu publicznego.
Dział Transportu Drogowego Osób (ZD):
p.o. Kierownika: Katarzyna Gretkowska
Adres: ul.Wielopole 17 a, 31 – 072 Kraków, piętro V, pok. 502
Tel.: (012) 616–84–35
Fax: (012) 616–84–19
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania Działu transportu Drogowego Osób (ZD) należy realizacja uprawnień określonych w ustawie o transporcie drogowym w zakresie właściwości Prezydenta Miasta Krakowa jako organu administracji publicznej, a w szczególności:
1. Udzielani, odmowa udzielenia, cofnięcie, zmiana lub wygaszenie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych osób w krajowym transporcie drogowym na liniach komunikacyjnych w obszarze działania ZTP.
2. Opracowanie analiz sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób, poprzedzających wydanie lub zmianę istniejącego zezwolenia.
3. Prowadzenie aktualizacji rozkładów jazdy według zasad określonych w obowiązujących aktach prawnych.
4. Uzgadnianie udzielenia lub zmiany zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów w krajowym transporcie drogowym dla linii autobusowych przebiegających przez obszar Gminy Miejskiej Kraków, dla których zezwolenia wydaje Marszałek Województwa Małopolskiego.
5. Występowanie o uzgadnianie udzielenia lub zmiany zezwolenia na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób w ramach linii komunikacyjnych obejmujących zasięgiem powiaty sąsiadujące.
6. Przeprowadzenie kontroli przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego osób z przepisami ustawy o transporcie drogowym i warunkami określonymi w udzielonym pozwoleniu.
7. Prowadzenie bazy danych dotyczącej ewidencji wydanych dla przewoźników decyzji związanych z drogowym przewozem osób.
8. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg oraz wniosków dotyczących przewozów realizowanych przez przewoźników komercyjnych.
Do zakresu działania wszystkich komórek organizacyjnych należy:
1. Opracowywanie sprawozdawczości z zakresu działania komórki organizacyjnej.
2. Współpraca ze Stanowiskiem Pracy ds. Ekonomiczno-Księgowych przy sporządzaniu planów finansowych z zakresu działania komórki organizacyjnej.
3. Współpraca z Działem Administracji w zakresie przygotowywania materiałów technicznych do przetargów, udział w pracach komisji przetargowych oraz zawieraniu umów.
4. Dokonywanie odbioru wykonanych prac, sprawdzanie zakresu wykonania oraz naliczenia wynagradzania i faktur pod względem zgodności z umową, ofertą a także prawidłowości zastosowania cen.
5. Kontrolowanie wykonywania zamówionych prac, dokonywanie ich odbioru i rozliczanie wykonywania prac w ramach zawartych umów.
6. Prowadzenie archiwizacji opracowanych materiałów.
7. Sprawdzanie pod względem merytorycznym i rachunkowym dokumentów związanych z zakresem działalności komórki organizacyjnej.
8. Planowanie i nadzór nad wykorzystaniem środków budżetowych oraz prowadzenie stosownych rejestrów i opracowywanie sprawozdań.
9. Załatwianie interpelacji, postulatów, skarg i wniosków w zakresie zadań powierzonych komórce organizacyjnej.
10. Współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi ZTP.
11. Informowanie Specjalisty ds. Kontaktów z mediami o aktualnie realizowanych ważnych zadaniach , które mogą być przedmiotem zainteresowania mediów, szczególnie uprzedzanie o sprawach mogących wywołać kontrowersje.
12. Udział w akcjach zarządzania kryzysowego i ochrony ludności.
13. wykonywanie zadań na rzecz obronności kraju.