Nasi uczniowie osiągali bardzo wysokie wyniki na testach po klasie 8!
Klasy integracyjne
Klasa integracyjna to możliwość wspólnego kształcenia dzieci niepełnosprawnych z dziećmi zdrowymi. Podstawowym założeniem tej klasy jest stworzenie każdemu dziecku optymalnych warunków rozwoju zarówno w sferze procesów poznawczych i intelektualnych, jak również w sferze emocjonalno–społecznej.
Klasa integracyjna liczy od 15 do 20 uczniów, w tym 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych. W klasie tej pracuje dwóch nauczycieli: nauczyciel przedmiotu oraz nauczyciel wspomagający. Program nauczania w klasie integracyjnej jest taki sam, jak w każdej innej równoległej klasie.
Uczniowie
Dzieci niepełnosprawne kwalifikowane są do oddziału integracyjnego na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną. Są to dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, niedowidzące, niedosłyszące, z autyzmem, z zespołem Aspergera, z afazją – niepełnosprawnością ruchową.
Dzieci niepełnosprawne biorą czynny udział w życiu szkoły, chętnie uczestniczą we wszystkich organizowanych imprezach, konkursach i przeglądach oraz wycieczkach i wyjazdach na „zielone szkoły”.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla naszych uczniów
W ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla naszych uczniów, a zwłaszcza dla uczniów z orzeczeniami do kształcenia specjalnego, oferujemy na terenie szkoły następujące zajęcia:
rewalidację,
zajęcia korekcyjno- kompensacyjne,
zajęcia logopedyczne,
zajęcia rozwijające ruchowo,
trening umiejętności społecznych,
terapię integracji sensorycznej,
spotkania i opiekę psychologa i pedagoga szkolnego.
Mamy bardzo dobrze wyposażony gabinet logopedyczny oraz gabinet do terapii pedagogicznej i rewalidacji.
Pierwsza klasa integracyjna w naszej Szkole została powołana 1 września 1996 r. Opiekę nad klasą objęła mgr Regina Safier – Radwańska jako nauczyciel prowadzący i mgr Teresa Rokosz jako pedagog specjalny. Na potrzeby klasy został stworzony program autorski „Nie jestem sam”, którego autorką jest p. Regina Safier – Radwańska. Spotkał się on z wysoką oceną pani metodyk mgr D. Irzyk – Ostrowskiej. Co roku przybywał nowy oddział integracyjny: obecnie jest ich dziewięć.
Co integracja daje dzieciom?
Eliminuje izolację uczniów z niepełnosprawnością od uczniów sprawnych.
Daje możliwość wzajemnego uczenia się siebie, swoich możliwości i ograniczeń.
Uczy wrażliwości i wzajemnej akceptacji.
Uczy współdziałania w grupie, odpowiedzialności za efekty wspólnej pracy.
Daje szansę nauczenia się dawania i przyjmowania pomocy.
Kształci kreatywność, przełamuje bariery niemożliwości w osiąganiu zamierzonych celów.
Zapewnia uczniom szczególnie uzdolnionym pracę na poziomie odpowiadającym ich dążeniom i oczekiwaniom.