MISJA SZKOŁY
Jako społeczność szkolna, szanując nieprzemijające wartości, wspieramy każdego ucznia na drodze do osiągnięcia sukcesu z uwzględnieniem jego potencjału. Podejmując starania mające na celu realizację powyższej misji wyróżniamy się sposobami pracy (metodami, narzędziami, technikami zgodnymi z duchem innowacji pedagogicznej M.A.K.A.B.R.A.). Dbamy o harmonijną współpracę podmiotów uczestniczących w szeroko pojętym procesie edukacyjnym, czerpiąc z zasobów środowiska lokalnego oraz instytucji wspomagających. Aby móc wspomagać dziecko doskonalimy swoje umiejętności, do czego zobowiązuje nas również fakt pełnienia roli ośrodka rozwoju kultury w najbliższym regionie.
Pragniemy, aby:
Nasi uczniowie:
· Akceptowali siebie, mając świadomość swoich mocnych i słabych stron,
· Szanowali siebie i innych,
· Byli aktywni i twórczy,
· Rozwijali talenty, które pomożemy im odkryć,
· Byli profesjonalnie przygotowani do wkraczania w kolejne etapy swojej edukacji,
· Żyli w harmonii z przyrodą i pamiętali, że „człowiek jest nitką w tkaninie życia”,
· Prowadzili i propagowali zdrowy styl życia,
· Dbali o bezpieczeństwo swoje i innych,
· Znali i szanowali historię, kulturę i tradycję narodową z jej regionalnym bogactwem,
· Mieli szerokie zainteresowania i pasje poznawcze,
· Potrafili podejmować świadome i odpowiedzialne decyzje,
· Byli przygotowani do życia w ustawicznie zmieniającym się świecie,
· Potrafili znaleźć w sobie radość życia,
· Czuli się prawdziwymi Europejczykami,
· Posiadali zdolność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich,
· Aktywnie włączali się do pracy na rzecz szkoły i społeczeństwa lokalnego, podejmując szereg działań społecznych i charytatywnych,
· Mądrze i odpowiedzialnie wykorzystywali nowoczesne technologie informacyjne i komputerowe.
Rodzice naszych uczniów:
· wspierali nasze działania opiekuńczo-wychowawcze oraz dydaktyczne,
· wykazywali zainteresowanie stopniem zaangażowania i postępami swoich dzieci w procesie edukacyjnym,
· aktywnie uczestniczyli w życiu szkoły,
· potrafili darzyć nauczycieli zaufaniem,
· stanowili z nauczycielami wspólny front walki o dobro swoich dzieci,
· byli otwarci na współpracę z różnymi instytucjami wspomagającymi rozwój uczniów (np. pomoc psychologiczno-pedagogiczną)
· włączali się w szkolne przedsięwzięcia pełniąc również funkcje promująco - patronalne.
Pracownicy szkoły:
· byli profesjonalistami - mieli możliwość rozwoju poprzez doskonalenie swoich umiejętności i nabywanie nowych kompetencji poprzez studia, szkolenia, warsztaty, kursy kwalifikacyjne,
· mieli autorytet - czuli się potrzebni, zauważeni i doceniani,
· byli efektywni w swojej pracy dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczej,
· darzyli się wzajemnym wsparciem, dzieleniem się doświadczeniem, kompetencjami, rozwiązaniami, dla dobra uczniów i szkoły,
· byli otwarci na budującą krytykę, odznaczali się dobrą komunikacją i profesjonalnym przepływem informacji,
· podejmowali współpracę z różnorodnymi instytucjami kulturalno-naukowymi,
· promowali szkołę w każdym czasie i miejscu,
· byli świadomi swojej życiowej misji i pedagogicznego posłannictwa.