Rodzic lub opiekun prawny powinien dokonać formalności osobiście w sekretariacie szkoły (niezbędny jest dowód osobisty).
W pierwszej kolejności zapisywane są dzieci z rejonu szkoły.
Dzieci spoza rejonu szkoły przyjmowane są w razie wolnych miejsc.
Dzieci do klas integracyjnych przyjmowane są do szkoły na podstawie:
- orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,
- skierowania z Wydziału Edukacji UMK,
- podania rodzica lub prawnego opiekuna z prośbą o przyjęcie do szkoły.
Przy przeniesieniu ucznia niezbędne dokumenty to:
- druk przekazania ucznia,
- kserokopia arkusza ocen,
- dokumentacja medyczna,
- dokumentacja od pedagoga, psychologa itp.
Rodzic lub prawny opiekun zobowiązany jest powiadomić szkołę o fakcie przepisania dziecka do innej szkoły lub o wyjeździe za granicę. W tym celu powinien dopełnić następujących formalności:
- wypełnić na miejscu oświadczenie dot. wypisu dziecka ze szkoły (do jakiej szkoły przenosi oraz powód przeniesienia: zmiana zameldowania, zamieszkania),
- dokumentacja szkolna zostaje przekazana drogą urzędową dopiero po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia do wybranej szkoły,
- dokumentacę medyczną wydaje pielęgniarka szkolna do rąk własnych rodziców,
- każde dziecko musi uzyskać potwierdzenie z biblioteki szkolnej o zwrocie książek.