na realizację w formie powierzenia realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób, polegającego na świadczeniu usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością w okresie od 1 marca 2019 r. do 31 sierpnia 2021 r.
Tytuł zadania publicznego:
Świadczenie usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację przedmiotowego zadania wynosi:
- w 2019 roku: 153 000 zł (słownie: sto pięćdziesiąt trzy tysiące złotych 00/100);
- w 2020 roku: 183 600 zł (słownie: sto osiemdziesiąt trzy tysiące sześćset złotych 00/100),
- w 2021 roku: 122 400 zł (słownie: sto dwadzieścia dwa tysiące czterysta złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 marca 2019 r. do 31 sierpnia 2021 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz roku 2018 przeznaczyła na realizację przedmiotowego zadania publicznego środków finansowych w wysokości 208 500,80 zł.
WARUNKI REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO:
1. Zlecenie usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością obejmuje:
1) w 2019 r. – do 4 500 godzin,
2) w 2020 r. – do 5 400 godzin,
3) w 2021 r. – do 3 600 godzin.
Ostateczna kwota dotacji stanowi iloczyn ceny za 1 godzinę usługi oraz faktycznej liczby godzin wykonanych przez Zleceniobiorcę w okresie realizacji zadania.
2. Zleceniodawca może wyrazić zgodę na waloryzację ceny za godzinę świadczonych usług, o której mowa w ust. 1, jeden raz w roku. Waloryzacja nie może przekroczyć prognozowanego średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych określonego w projekcie ustawy budżetowej. Pierwsza waloryzacja może nastąpić w 2020 r. W przypadku waloryzacji ceny za jedną godzinę świadczonych usług zwaloryzowana na tożsamych zasadach zostanie jednocześnie kwota minimalnego wynagrodzenia osób świadczących usługę asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością.
3. Nie ma możliwości przesuwania niewykorzystanej liczby godzin usługi, o której mowa w ust. 1 na kolejny rok budżetowy.
4. Do liczby godzin zrealizowanych wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi, a jej wykonanie nie było możliwe ze względu na nieobecność odbiorcy w umówionym miejscu, podczas gdy nie została ona w żaden sposób odwołana lub ze względu na brak warunków do realizacji usługi, a jednocześnie sytuacja została zgłoszona przez Zleceniobiorcę Realizatorowi zadania e-mailem do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia.
5. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby zlecanych godzin usługi w danym roku oraz odpowiednio wysokości dotacji w danym roku, w zależności od potrzeb środowiska lokalnego, przy czym zwiększenie dotacji ponad planowaną wysokość środków publicznych na realizację przedmiotowego zadania wymaga aneksu do umowy.
6. Dotacja w latach 2019 – 2021, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8, przekazywana będzie w transzach kwartalnych do 20 dnia miesiąca rozpoczynającego dany kwartał. Wysokość dotacji za dany kwartał zależna jest od liczby godzin usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością zrealizowanej w kwartałach poprzednich.
7. Wysokość pierwszej transzy dotacji obejmowała będzie okres od marca do czerwca 2019 r. i przekazana zostanie do 20 marca 2019r.
8. Wysokość ostatniej transzy dotacji obejmowała będzie okres od lipca do sierpnia 2021 r. i przekazana zostanie do 20 lipca 2021r.
9. Zleceniodawca uzależnia przekazanie kolejnych transz dotacji od wydatkowania co najmniej 50% przekazanych środków.
10. Realizacja zadania polegającego na świadczeniu usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością obejmuje w szczególności:
1) sprawowanie opieki nad dzieckiem z niepełnosprawnością na czas nieobecności rodzica, obejmujące:
a)wykonywanie czynności opiekuńczych, tj. pomoc dziecku w skorzystaniu z posiłku, toalecie, przemieszczaniu się w obrębie miejsca zamieszkania, pomoc dziecku w dotarciu do podmiotów realizujących na jego rzecz działania w zakresie zdrowotnym, rehabilitacyjnym, edukacyjnym, opiekuńczym, aktywizującym, itp.,
b)towarzyszenie dziecku w kontaktach z rówieśnikami,
c)towarzyszenie dziecku w trakcie zajęć edukacyjnych, rehabilitacyjnych w zastępstwie rodzica, który w tym czasie realizuje własne potrzeby zdrowotne, zawodowe, edukacyjne lub podejmuje sprawy urzędowe.
2) pomoc dziecku w nauce i/lub przyswojeniu podstawowych umiejętności życiowych i społecznych,
3) towarzyszenie rodzicowi w czynnościach opiekuńczych, w kontaktach ze służbą zdrowia czy innymi podmiotami istotnymi dla rozwoju dziecka, o ile stan dziecka wymaga pomocy rodzica i drugiej osoby, lub rodzic jest w sytuacji zdrowotnej uzasadniającej pomoc osoby trzeciej,
4) udzielanie informacji rodzicom w zakresie pozyskiwania wiedzy o formach i podmiotach mogących udzielić pomocy dziecku, np. zajęciach specjalistycznych, ośrodkach świadczących pomoc, itp.,
5) udzielanie informacji rodzicom w zakresie możliwości samopomocy,
6) realizację działań na rzecz rodziny takich, jak np. reprezentowanie ich interesów w instytucjach, działania związane z uzyskaniem dostępu do usług, z których rodziny mogłyby dodatkowo skorzystać,
7) ocenę postępów w realizacji usługi nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy;
8) dokumentowanie realizowanych działań z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Realizatora działania.
11. Zleceniobiorca ma obowiązek podejmować działania w zakresie:
1) świadczenia usług asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością w ilości godzin nie większej niż określona w ust. 1;
2) świadczenia usługi na rzecz rodzin wskazanych przez Realizatora zgodnie z ustalonym zakresem oraz harmonogramem realizacji usługi,
3) ponoszenia kosztów przejazdów osób świadczących usługę asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością, w trakcie realizacji usługi;
4) współpracy z pracownikami MOPS w zakresie realizowanego zadania;
5) zatrudnienia do realizacji usługi osób posiadających kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalającego świadczyć wymagane usługi;
6) dokonywania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, którego wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w terminie 30 dni od daty podpisania umowy. Ewaluacja powinna być dokonywana w następujących okresach:
a) pierwsza po upływie 10 miesięcy realizacji zadania,
b) kolejne raz na 12 miesięcy realizacji zadania,
c) ewaluacja końcowa w terminie 30 dni od momentu zakończenia realizacji projektu.
7) prowadzenia ewidencji liczby zrealizowanych godzin usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością u poszczególnych osób z wykorzystaniem przekazanej przez Realizatora aplikacji.
12. Zleceniobiorca zobowiązuje się realizować zlecane usługi w godz. od 7 do 19, przez siedem dni w tygodniu, w miejscu wynikającym z zakresu zlecanej pomocy.
13. Do czasu wykonywania usługi zalicza się:
1) bezpośrednia praca z rodziną (nie mniej niż 70% czasu pracy);
2) dojazdy (nie więcej niż 20% czasu pracy);
3) prowadzenie dokumentacji (nie więcej niż 10 % czasu pracy).
14. Usługa realizowana będzie na podstawie uzgodnień dokonanych pomiędzy MOPS, Zleceniobiorcą oraz rodziną objętą pomocą. Ustalenia dokonywane będą w trakcie wspólnego spotkania diagnostycznego przy wykorzystaniu narzędzia Ankieta – potrzeby rodziny w zakresie usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością, którego wzór zostanie opracowany przez Realizatora zadania i udostępniony Zleceniobiorcy w terminie 7 dni od rozstrzygnięcia konkursu.
15. Uzgodnienia, o których mowa w ust. 14 dokonywane będą w miejscu pobytu/zamieszkania rodziny i dotyczyły będą co najmniej:
- zakresu realizowanych usług,
- miesięcznego wymiaru liczby godzin realizowanej usługi.
16. Dopuszcza się możliwość dokonania zmiany w uzgodnieniach, o których mowa w ust. 15, za zgodą stron, które uczestniczyły w ich ustalaniu, co musi zostać odzwierciedlone w dokumentacji rodziny.
17. Podstawą do rozpoczęcia realizacji usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę karty Zlecenia usługi od Realizatora, zawierającego przede wszystkim informacje takie jak: dane rodziny, która ma zostać objęta usługą, miesięczną liczbę godzin usługi oraz zakres realizowanej usługi. Wzór karty Zlecenia usługi zostanie opracowany przez Realizatora zadania i udostępniony Zleceniobiorcy w terminie 7 dni od rozstrzygnięcia konkursu.
18. Zleceniobiorca rozpocznie świadczenie usługi na rzecz danej rodziny w terminie do 14 dni od momentu otrzymania przez Zleceniobiorcę karty Zlecenia usługi, o której mowa w ust. 17.
19. Usługa realizowana będzie na podstawie miesięcznego Harmonogramu określającego terminy jej realizacji w danym miesiącu, który ustalany będzie pomiędzy osobą realizującą usługę asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością i rodziną objętą usługą podczas pierwszego spotkania w danym miesiącu. Wzór Harmonogramu zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 7 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu.
20. Zleceniobiorca zobowiązany jest uwzględnić wniosek rodziny objętej pomocą o zmianę dni i/lub godzin świadczenia usług, złożony z wyprzedzeniem tygodniowym lub dłuższym. W przypadku, gdy rodzina zgłosi potrzebę takiej zmiany z wyprzedzeniem krótszym niż tygodniowe, Zleceniobiorca ma prawo zaproponować rodzinie inny niż oczekiwany przez nią termin realizacji usług – lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach – odmówić zmiany rozkładu świadczenia usług. Dokonywane zmiany w zakresie dni i/lub godzin świadczenia usługi dokumentowane będą z wykorzystaniem wzoru Harmonogramu, o którym mowa w ust. 19.
21. Zleceniobiorca zobowiązany będzie do prowadzenia Karty czasu pracy asystenta, w której ewidencjonowane będą wykonywane przez niego czynności (tj. przede wszystkim: data, przedział godzinowy udzielanego wsparcia, zakres i rodzaj wykonywanych czynności), co potwierdzane będzie przez rodzinę, w której realizowana jest usługa. Wzór Karty czasu pracy asystenta zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 7 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu.
22. Zleceniobiorca zobowiązany będzie do przekazywania dokumentów, o których mowa w ust. 19 i 21 wg wzorów sporządzonych i przekazanych przez Realizatora zadania. Oryginał dokumentacji pracownik Zleceniobiorcy przekazuje na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 nie później niż do 7 dnia roboczego miesiąca następującego po wykonaniu usługi.
23. Zleceniobiorca ma prawo do różnicowania wynagrodzeń osób realizujących usługę asystenta rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością.
24. Osoby wykonujące usługę asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością zobowiązane są do przestrzegania Regulaminu świadczenia usługi, który przekazany zostanie Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 7 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu. Zleceniobiorca odpowiada w całości za przestrzeganie zasad określonych w Regulaminie, w szczególności za poinformowanie o nich osób zatrudnionych przy realizacji usługi oraz wyciąganie konsekwencji w przypadku ich łamania.
25. Zleceniobiorca jest zobowiązany do składania Realizatorowi zadania sprawozdań: kwartalnych i rocznych z realizacji zadania publicznego sporządzonych według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300).
26. Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia sprawozdania końcowego z realizacji zadania, według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300).
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017 poz. 2077 z późn. zm) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa Nr 21/2018 z dnia 5 stycznia 2018 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=93768
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu państwa może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
5. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
6. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
7. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
8. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
9. Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem.
10. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do osobistego zgłoszenia się w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Stachowicza 18, w celu uzgodnienia warunków umowy w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
11. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
12. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 8.
13. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
14. Dotacje udzielone z budżetu miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
15. Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300) - załącznik nr 1 do ogłoszenia - w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Organizacja pozarządowa zainteresowana udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestruje się w systemie informatycznym NAWIKUS – Narzędzie Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych, na stronie internetowej pod adresem https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ i tworzy Profil Organizacji.
2. Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem systemu informatycznego NAWIKUS.
3. Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem systemu informatycznego NAWIKUS - https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ lub www.nawikus.krakow.pl oraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez system informatyczny NAWIKUS.
4. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
5. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 25 stycznia 2019 r. o godz. 9:00. Oferty należy dostarczyć osobiście, wysłać pocztą lub kurierem w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach, wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, Dziennik Podawczy, z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta/oferentów oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
6. Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy – Dział Organizacyjny) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe prowadzące działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300) - załącznik nr 2 do ogłoszenia – przy wykorzystaniu generatora wniosków aplikacyjnych dostępnego na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl lub www.nawikus.krakow.pl.
3. Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, Dziennik Podawczy lub przesłać pocztą lub kurierem (decyduje data wpływu do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie).
4. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
5. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
6. Komisja konkursowa opiniuje oferty w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
7. Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
8. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem systemu NAWIKUS, przesłanie faksem, e-mailem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (jeśli są wymagane);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzi działalności w dziedzinie objętej konkursem;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS;
9. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
10. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 3 do ogłoszenia.
11. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
12. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 4 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
13. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenie wolontariuszy i pracę społeczną członków;
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
14. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
15. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
16. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO;
oraz udostępnia się je w:
1) miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl;
2) systemie Informatycznym NAWIKUS, na portalu: www.nawikus.krakow.pl.
17. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta;
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA SYSTEMU NAWIKUS
1. Zgodnie z zarządzeniem nr 2851/2017 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 27.10.2017r. w sprawie wprowadzenia w GMK systemu NAWIKUS – Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych i regulaminu jego funkcjonowania, Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, urealnienia harmonogramu i kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
2. Regulamin działania systemu NAWIKUS określa ww. zarządzenie PMK.
3. Ogłoszenie o konkursie znajduje się w portalu informacyjnym www.nawikus.krakow.pl.
4. Organizacja dokonuje rejestracji profilu na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl.
5. Rejestracja profilu organizacji musi nastąpić co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.
6. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia na adres nawikus.krakow@um.krakow.pl najpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert określonym w ogłoszeniu z pominięciem dni wolnych od pracy.
7. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona
w systemie.
8. Minimalne wymagania techniczne, które muszą być spełnione, by organizacja mogła korzystać z systemu informatycznego NAWIKUS: komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa z obsługą HTML5 - zalecana Mozilla Firefox/Waterfox (w wersji 44 lub wyższej), Internet Explorer (w wersji 9 lub wyższej), zalecane minimalne ustawienie rozdzielczości ekranu: 1280×1024.
9. Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
10. Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 w MOPS Dział Koordynacji Pracy Filii w pok. nr 206a lub pod numerem tel. 12 616-53-26 w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania oraz w zakresie funkcjonowania systemu NAWIKUS.
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w otwartym konkursie ofert na realizację w formie powierzenia realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób, polegającego na świadczeniu usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością w terminie od 1 marca 2019 r. do 31 sierpnia 2021 r.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych określonych w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
5. W skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe, biorące udział w konkursie.
6. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
7. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona wybiera do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych i innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zadania publicznego, którego dotyczy konkurs ofert.
8. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2017r. poz. 1257 z późn. zm.),
3) mają doświadczenie w przedmiocie określonego zadania publicznego oraz w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy,
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 5 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez samego kandydata lub też przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
9. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
10. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 18 stycznia 2019 roku o godz. 9.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy składać na dzienniku podawczym w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl. Planowane posiedzenie komisji konkursowej opiniującej złożone oferty odbędzie się 25 stycznia 2019 roku o godz. 12:00.
11. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe zadań publicznych określa Zarządzenie nr 21/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 5 stycznia 2018 r.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2019 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą Rady Miasta Krakowa nr CXV/3053/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 7 listopada 2018 r.
3. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl,
w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pok. nr 207.
4. W procesie przygotowania oferty, a następnie realizacji zadania publicznego rekomenduje się stosowanie „Standardów realizacji usług publicznych” określanych w załączniku do uchwały nr VI/72/15 Rady Miasta Krakowa z dnia 28 stycznia 2015r. w sprawie przyjęcia ''Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi na lata 2015-2018''.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA:
załącznik nr 3 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 4 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 5 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;