OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób
Tytuł zadania publicznego: Realizacja usługi asystenta osoby bezdomnej, na terenie Gminy Miejskiej Kraków, od 1 maja 2019 roku do 30 kwietnia 2022 roku w ramach projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację przedmiotowego zadania wynosi:
2019 r. – (termin realizacji od 1 maja 2019 r. do 31 grudnia 2019 r.): 8 miesięcy x 34,00 zł x 150 godzin w miesiącu -> koszt ogółem 40.800,00 zł;
2020 r. – 12 miesięcy x 36,00 zł x 150 godzin w miesiącu -> koszt ogółem 64.800,00 zł;
2021 r. – 12 miesięcy x 38,00 zł x 150 godzin w miesiącu -> koszt ogółem 68.400,00 zł;
2022 r. – (termin realizacji od 1 stycznia 2022 r. do 30 kwietnia 2022 r.): 4 miesiące x 40,00 zł x 150 godzin w miesiącu -> koszt ogółem 24.000,00 zł.
Łączny koszt realizacji zadania: 198 000,00 zł. ( sto dziewięćdziesiąt osiem tysięcy 00/100)
Termin realizacji zadania: od 1 maja 2019 r. do 30 kwietnia 2022 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków, miejsce pobytu osoby bezdomnej lub miejsca wspólnie z nią ustalone.
Środki przeznaczone na realizację zadania publicznego: Gmina Miejska Kraków w roku 2018 przeznaczyła na realizację przedmiotowego zadania publicznego środki finansowe w wysokości 59 400 zł rocznie. W br. na realizację przedmiotowego zadania publicznego przeznaczyła 20 400,00 zł.
WARUNKI REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO:
1) Sposób realizacji wypłat:
a) w 2019 roku dotacja zostanie przekazana w dwóch transzach w wysokości
po 20.400,00 zł każda (słownie: dwadzieścia tysięcy czterysta złotych 00/100), odpowiednio: do 10 dni roboczych, liczonych od dnia zawarcia umowy, na okres od 1 maja do 31 sierpnia 2019 roku oraz do 20 września 2019 roku na okres od 1 września do 31 grudnia 2019 roku,
b) w 2020 roku dotacja zostanie przekazana w trzech transzach w wysokości po 21.600,00 zł każda (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy sześćset złotych 00/100), odpowiednio: do 20 lutego 2020 roku na okres od 1 stycznia do 30 kwietnia 2020 roku; do 20 maja 2020 roku na okres od 1 maja do 31 sierpnia 2019 roku i do 20 września 2020 roku na okres od 1 września do 31 grudnia 2020 roku,
c) w 2021 roku dotacja zostanie przekazana w trzech transzach w wysokości po 22.800,00 zł każda (słownie: dwadzieścia dwa tysiące osiemset złotych 00/100), odpowiednio do 20 lutego 2021 roku na okres od 1 stycznia do 30 kwietnia 2021 roku; do 20 maja 2021 na okres od 1 maja do 31 sierpnia 2021 roku i do 20 września 2021 roku na okres od 1 września do 31 grudnia 2021 roku,
d) w 2022 roku dotacja zostanie przekazana w jednej transzy w wysokości 24.000,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące złotych 00/100) do 20 lutego 2022 roku na okres od 1 stycznia do 30 kwietnia 2022 roku.
Ostateczna kwota dotacji stanowi iloczyn ceny jednej godziny usługi oraz faktycznej liczby godzin wsparcia udzielonego uczestnikom przez Zleceniobiorcę w okresie realizacji zadania.
2) Zleceniobiorca zobowiązany jest – w latach 2019-2021 w terminie do 20 grudnia danego roku, a w roku 2022 w terminie do 20 kwietnia 2022 roku – do przedłożenia Realizatorowi zadania informacji o oszczędnościach powstałych w ramach wykonania przez niego zadania zleconego, które nie zostaną przez niego wykorzystane w danym roku budżetowym. Informacja powyższa winna zostać przekazana Zleceniodawcy drogą mailową na adres: sp@mops.krakow.pl oraz db@mops.krakow.pl .
3) Niewykorzystana w danym roku budżetowym kwota przeznaczona na realizację zadania może, za zgodą Realizatora zadania, zostać przeniesiona na kolejne lata budżetowe. Powyższa zmiana każdorazowo wymaga zawarcia aneksu do umowy, sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Zakres realizacji zadania:
1) zorganizowanie i realizację usługi asystenta osoby bezdomnej (dalej: AOB), w okresie
od 1 maja 2019 roku do 30 kwietnia 2022 roku, funkcjonującej w ramach projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”, (dalej: „Projekt”);
2) świadczenie usługi osobom bezdomnym skierowanym przez Realizatora zadania,
po dokonaniu przez pracownika socjalnego Realizatora zadania rekrutacji, sporządzeniu diagnozy w ramach Projektu oraz zawarciu Indywidulanego Programu Wychodzenia z Bezdomności (dalej: IPWzB);
3) świadczenie usługi łącznie dla nie mniej niż 35 osób w okresie realizacji projektu (średnio 15 osób rocznie), wymiar wsparcia wynosi 150 godzin średniomiesięcznie, przewidywany okres świadczenia wsparcia dla jednej osoby wynosi średnio 12 miesięcy;
4) świadczenie usługi asystenta osoby bezdomnej obejmującej:
a) zapoznanie się z diagnozą, IPWzB sporządzonymi przez pracownika socjalnego Realizatora zadania;
b) opracowanie, na podstawie dokumentów o których mowa w pkt 4)a), indywidualnego planu pracy z osobą bezdomną (dalej: IPP), w terminie do 14 dni od daty ich otrzymania; indywidualny plan pracy zawiera wspólnie określone cele i zaplanowane działania asystenta oraz osoby bezdomnej, zmierzające do rozwiązania problemów osoby bezdomnej i ukierunkowane na osiągnięcie celów zapisanych w IPWzB,
c) dokonywanie systematycznych ocen IPP ,ale nie rzadziej, niż co 6 miesięcy,
d) w razie potrzeby dokonywanie – w uzgodnieniu z uczestnikiem Projektu zmian w IPP,
e) dokonanie ewaluacji końcowej IPP, uwzględniającej wskaźniki podane w pkt 8)e), w ostatnim dniu świadczonego wsparcia. Ewaluacja końcowa zawiera porównanie stanu aktywności i kompetencji uczestnika opisanego na wejściu do Projektu, w szczególności w diagnozie i IPWzB, ze stanem jego aktywności i kompetencji wykazywanych w dniu zakończenia lub przerwania usługi. Zleceniobiorca niezwłocznie przekazuje ww. dokument realizatorowi na piśmie,
f) udzielanie uczestnikowi projektu wsparcia dostosowanego do jego indywidualnych potrzeb, w tym w szczególności poprzez:
- asystowanie w podejmowanych przez osobę działaniach,
- wspieranie osoby do podjęcia działań nakierowanych na aktywizację społeczną, włączanie osoby do środowiska lokalnego,
- wspieranie osoby do podjęcia działań nakierowanych na aktywizację zawodową,
- wspieranie osoby do podjęcia działań związanych z leczeniem,
- zwiększenie umiejętności dbania o siebie, systematycznego leczenia i zażywania leków,
- kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania,
- towarzyszenie, rzecznictwo podczas kontaktów z organizacjami i instytucjami,
- zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem,
- wspieranie, doradzanie w rozwiązywaniu występujących problemów,
- udzielanie informacji wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych,
- nawiązanie współpracy z innymi osobami, instytucjami wspierającymi osobę,
- pomocy w uzyskaniu odpowiedniego poradnictwa w rozwiązaniu spraw życiowych,
- monitorowanie postępów osoby bezdomnej;
g) dokumentowanie prowadzonych działań zgodnie ze wzorami dokumentów przekazanymi przez Realizatora zadania (w szczególności: IPP, ocenę IPP, formularz ewaluacji końcowej IPP, formularz opinii specjalisty, miesięczna karta usługi, tzw. MKU, lub inne, niezbędne do rozliczenia projektu),
h) współpracę z pracownikiem socjalnym Realizatora zadania w zakresie wsparcia prowadzonego na rzecz osoby, w szczególności konsultacje, uczestnictwo w spotkaniach w ramach zespołów interdyscyplinarnych, itp.
i) współpracę z podmiotami działającymi na polu pomocy osobom bezdomnym oraz zagrożonym wykluczeniem społecznym, celem umożliwienia osobom skorzystania z dodatkowego wsparcia,
5) uwzględnienie następujących warunków realizacji usługi:
a) świadczenie usługi może odbywać się w miejscu pobytu osoby bezdomnej lub w miejscach wspólnie z nią ustalonych, np. w ramach towarzyszenia, a także miejscach realizacji zadań wynikających z ustalanego z osobą rzecznictwa np. w urzędach;
b) za wykonanie usługi asystenta osoby bezdomnej uznaje się:
- czas bezpośredniej pracy z uczestnikiem lub pracy na rzecz uczestnika;
- czas dojazdu do Klienta (nie więcej, niż 20% czasu bezpośredniej pracy z uczestnikiem / pracy na rzecz uczestnika);
- czas związany z prowadzeniem dokumentacji Klienta (nie więcej, niż 10% czasu bezpośredniej pracy z uczestnikiem / pracy na rzecz uczestnika);
- do liczby godzin zrealizowanej usługi wlicza się godziny związane z sytuacją, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi, a wykonanie tej usługi nie było możliwe ze względu na nieobecność Klienta w umówionym miejscu i usługa ta nie została w żaden sposób odwołana lub wykonanie tej usługi nie było możliwe ze względu na brak warunków do jej realizacji, a jednocześnie sytuacja ta została zgłoszona przez Zleceniobiorcę Realizatorowi zadania emailem do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia;
6) w zakresie kadrowym Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
a) zatrudnienia przynajmniej 1 (słownie: jednego) asystenta osoby bezdomnej, posiadającego odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi, w niezbędnym wymiarze godzin. Przez odpowiednie kwalifikacje rozumie się ukończone kolegium pracowników służb społecznych lub ukończone studia z zakresu pracy socjalnej, psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej, socjologii, nauki o rodzinie,
b) niezwłocznego przekazania Realizatorowi zadania informacji o zatrudnionych osobach wraz z informacją o ich danych kontaktowych, w szczególności wykazu osób zawierających co najmniej ich imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe i wymiar etatu i okres na jaki zostały zatrudnione,
c) ponoszenia kosztów zatrudnienia AOB. Wynagrodzenie osób bezpośrednio wykonujących usługę nie będzie niższe niż 24 złote za godzinę usługi (brutto wraz z kosztami pracodawcy); Zleceniobiorca zadania ma możliwość różnicowania wysokości wynagrodzeń;
7) w zakresie sprawozdawczym Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
a) przekazania oryginałów MKU Realizatorowi zadania w terminie do 4 dnia roboczego po miesiącu, które dotyczą dokumenty;
b) sporządzania, na prośbę Realizatora zadania, w terminie 7 dni od daty jego wyrażenia, w tym drogą mailową – opinii specjalisty nt. przebiegu wsparcia udzielanego osobie i jego efektów;
c) sporządzenie zestawienia osób korzystających z usługi w danym miesiącu wraz z liczbą godzin usługi, z których skorzystali, niezbędnego do przygotowania przez Realizatora zadania wniosku o płatność kierowanego do Instytucji Pośredniczącej, na wzorze przekazanym przez Realizatora zadania oraz przekazanie go Realizatorowi zadania nie później, niż w 4 dniu roboczym po miesiącu, którego dotyczy zestawienie;
8) Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
a) niezwłocznego przekazania Realizatorowi zadania informacji o zakończeniu usługi bądź jej przerwaniu przez uczestnika, wraz podaniem przyczyny i opisem sytuacji,
a także o nierealizowaniu przez uczestnika zapisów IPWzB i/lub IPP, wraz
ze szczegółowym opisem zaistniałej sytuacji,
b) niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
c) realizacji zadania zgodnie z „Wytycznymi w zakresie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadami równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020” oraz zapisów podręcznika „Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020”, w szczególności zapewnienie dostępności usług dla osób niepełnosprawnych, w tym:
- eliminowanie czynników ograniczających dostępność na etapie realizacji (np. poprzez zapewnienie opieki nad osobami zależnymi)
- zastosowanie koncepcji uniwersalnego projektowania, w tym również w odniesieniu do trwałych produktów wytworzonych w ramach Projektu
(np. budynek, strona internetowa, urządzenie, opracowany raport);
d) realizacji zadania, w taki sposób, aby skierowany do niego uczestnik Projektu zakończył udział w realizowanej przez Zleceniobiorcę formie wsparcia zgodnie z zapisami IPWzB. Wskaźnik ten musi zostać wykazany w odniesieniu do nie mniej niż 80% wszystkich skierowanych do danej formy wsparcia uczestników.
e) realizacji zadania, w taki sposób, aby skierowany do niego uczestnik Projektu, który zakończy realizowaną przez Zleceniobiorcę formę wsparcia osiągnął kryterium efektywności społecznej określone w „Wytycznych zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020”, w szczególności poprzez:
- rozpoczęcie nauki,
- wzmocnienie motywacji do pracy po projekcie,
- zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności,
- poprawę umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów,
- podjęcie wolontariatu,
- poprawę stanu zdrowia,
- ograniczenie nałogów,
- doświadczenie widocznej poprawy w funkcjonowaniu (w wypadku osób niepełnosprawnych),
- podjęcie dalszej aktywizacji w formie, która:
-- obrazuje postęp w procesie aktywizacji społecznej i zmniejsza dystans
do zatrudnienia;
-- nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą uczestnik Projektu otrzymywał przez Projektem;
-- nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą uczestnik Projektu otrzymywał w ramach Projektu, chyba, że nie jest ona finansowana ze środków EFS, i że stanowi postęp w stosunku do sytuacji uczestnika Projektu w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie.
Archiwizacja dokumentów:
1) Zleceniobiorca ma obowiązek przechowywania i archiwizowania dokumentacji ogólnej zadania zleconego (m.in. oryginałów umowy o powierzenie zadania publicznego i aneksów do niej); dokumentacji finansowo-księgowej (m.in. oryginałów dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku, dokumentów potwierdzających zastosowany sposób księgowania operacji w zadaniu zleconym), dokumentacji merytorycznej m.in. oryginałów dokumentów dotyczących realizowanego wsparcia, zatrudnienia personelu, zakupu sprzętu i wyposażenia, w tym certyfikatów, gwarancji i licencji, aktów notarialnych, umów zawieranych w związku z realizowanym zadaniem zleconym, oryginałów dokumentów potwierdzających prowadzenie działań o charakterze promocyjnym); dokumentacji przetargowej; oryginałów informacji z kontroli prowadzonej przez uprawnione do tego podmioty
2) Zleceniobiorca zobowiązuje się do przechowywania dokumentacji określonej
w ust. 1 powyżej przez okres dwóch lat od dnia 31 grudnia następującego po dniu złożenia zestawienia wydatków do Komisji Europejskiej, w którym ujęto ostateczne wyniki dotyczące projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”. Realizator zadania informuje Zleceniobiorcę o ww. terminie.
3) Realizator zadania może przedłużyć termin określony w ust. 2 powyżej, w wypadku przedłużenia tego terminu przez Instytucję Pośredniczącą RPO WM nadzorującą realizację projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”, informując o tym Zleceniobiorcę przed upływem tego terminu.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017 poz. 2077 z późn. zm) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa Nr 21/2018 z dnia 5 stycznia 2018 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=93768
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (zwanych dalej organizacją pozarządową) nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu państwa może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji pozarządowej w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
5. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
6. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
7. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
8. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
9. Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem.
10. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do osobistego zgłoszenia się w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej - Dziale Pomocy Bezdomnym w terminie do 2 dni od ogłoszenia wyników konkursu w celu uzgodnienia warunków umowy. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
11. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Pomocy Bezdomnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
12. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 8.
13. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
14. Dotacje udzielone z budżetu miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
15. Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300) - załącznik nr 1 do ogłoszenia - w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Organizacja pozarządowa zainteresowana udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestruje się w systemie informatycznym NAWIKUS – Narzędzie Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych, na stronie internetowej pod adresem https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ i tworzy Profil Organizacji.
2. Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem systemu informatycznego NAWIKUS.
3. Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem systemu informatycznego NAWIKUS - https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ lub www.nawikus.krakow.pl oraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez system informatyczny NAWIKUS.
4. Na każdej ze stron oferty należy złożyć parafę, a na każdym załączniku do oferty (tj. harmonogram realizacji zadania publicznego, przewidywana kalkulacja kosztów i inne załączone do oferty dokumenty) podpis zgodny z pkt. 5.
5. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
6. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 22 marca 2019 r. o godz. 12:00. Oferty należy dostarczyć osobiście, wysłać pocztą lub kurierem w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach, wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, Dziennik Podawczy, z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta/oferentów oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
7. Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy – Dział Organizacyjny) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300) - załącznik nr 2 do ogłoszenia – przy wykorzystaniu generatora wniosków aplikacyjnych dostępnego na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl lub www.nawikus.krakow.pl.
3. Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, Dziennik Podawczy lub przesłać pocztą lub kurierem (decyduje data wpływu do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie).
4. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
5. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
6. Komisja konkursowa opiniuje oferty w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
7. Pierwsze posiedzenie Komisji konkursowej odbędzie się 22 marca 2019 r. o godz. 12.00.
8. Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
9. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem systemu NAWIKUS, przesłanie faksem, e-mailem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (jeśli są wymagane);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzi działalności w dziedzinie objętej konkursem;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian
9) osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS;
10. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
11. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 3 do ogłoszenia.
12. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
13. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 4 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
14. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
2) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa będzie realizować zadanie publiczne;
3) planowany przez organizację pozarządową, wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenie wolontariuszy i pracę społeczną członków;
4) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowych, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
15. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
16. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
17. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO;
oraz udostępnia się je w:
1) miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl;
2) systemie Informatycznym NAWIKUS, na portalu: www.nawikus.krakow.pl.
18. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta;
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA SYSTEMU NAWIKUS
1. Zgodnie z zarządzeniem nr 2851/2017 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 27.10.2017r. w sprawie wprowadzenia w GMK systemu NAWIKUS – Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych i regulaminu jego funkcjonowania, Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, urealnienia harmonogramu i kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
2. Regulamin działania systemu NAWIKUS określa ww. zarządzenie PMK.
3. Ogłoszenie o konkursie znajduje się w portalu informacyjnym www.nawikus.krakow.pl.
4. Organizacja dokonuje rejestracji profilu na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl.
5. Rejestracja profilu organizacji musi nastąpić co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.
6. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia na adres nawikus.krakow@um.krakow.pl najpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert określonym w ogłoszeniu z pominięciem dni wolnych od pracy.
7. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona
w systemie.
8. Minimalne wymagania techniczne, które muszą być spełnione, by organizacja mogła korzystać z systemu informatycznego NAWIKUS: komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa z obsługą HTML5 - zalecana Mozilla Firefox/Waterfox (w wersji 44 lub wyższej), Internet Explorer (w wersji 9 lub wyższej), zalecane minimalne ustawienie rozdzielczości ekranu: 1280×1024.
9. Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
10. Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku
w godz. 7.30-15.30 w MOPS Dział Pomocy Bezdomnym os. Teatralne 24 od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00 w pok. 220 lub pod numerem tel. 12 425-75-57 w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania oraz w zakresie funkcjonowania systemu NAWIKUS.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w otwartym konkursie ofert na realizację w formie powierzenia realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób, polegającego na świadczeniu usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych w terminie od 1 maja 2019 r. do 30 kwietnia 2022 r.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych określonych w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
5. W skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe, biorące udział w konkursie.
6. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
7. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona wybiera do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych i innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zadania publicznego, którego dotyczy konkurs ofert.
8. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2017r. poz. 1257 z późn. zm.),
3) mają doświadczenie w przedmiocie określonego zadania publicznego oraz w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy,
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 5 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez samego kandydata lub też przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
9. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
10. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 15 marca 2019 roku o godz. 9.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy składać na dzienniku podawczym w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl. Planowane posiedzenie komisji konkursowej opiniującej złożone oferty odbędzie się 20 marca 2019 roku o godz. 13:00.
11. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe zadań publicznych określa Zarządzenie nr 21/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 5 stycznia 2018 r.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2019 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą Rady Miasta Krakowa nr CXV/3053/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 7 listopada 2018 r.
3. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl,
w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pok. nr 207.
4. W procesie przygotowania oferty, a następnie realizacji zadania publicznego rekomenduje się stosowanie „Standardów realizacji usług publicznych” określanych w załączniku do uchwały nr IV/79/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 9 stycznia 2019 r. w sprawie przyjęcia ''Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi na lata
2019-2022''.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA:
załącznik nr 1 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300);
załącznik nr 2 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300);
załącznik nr 3 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 4 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 5 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;