Załącznik do Zarządzenia
Dyrektora Miejskiego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Krakowie
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób, polegającego na świadczeniu usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych w okresie od 1 czerwca 2019 r. do 30 kwietnia 2022 r.
Tytuł zadania publicznego:
Świadczenie usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację przedmiotowego zadania wynosi:
- w 2019 r.: 290 400 zł (słownie: dwieście dziewięćdziesiąt tysięcy czterysta złotych 00/100);
- w 2020 r.: 464 640 zł (słownie: czterysta sześćdziesiąt cztery tysiące sześćset czterdzieści zł 00/100);
- w 2021 r.: 493 680 zł (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt trzy tysiące sześćset osiemdziesiąt zł 00/100);
- w 2022 r.: 174 240 zł (słownie: sto siedemdziesiąt cztery tysiące dwieście czterdzieści złotych 00/100).
Łączny koszt realizacji zadania: 1 422 960 zł (słownie: jeden milion czterysta dwadzieścia dwa tysiące dziewięćset sześćdziesiąt zł 0/100).
Termin realizacji zadania: od 1 czerwca 2019 r. do 30 kwietnia 2022 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków: miejsce zamieszkania i aktywności osób niepełnosprawnych oraz lokal podmiotu dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
Gmina Miejska Kraków w roku 2018 przeznaczyła na realizację tego samego typu zadania publicznego, tj. usługę asystenta osoby niepełnosprawnej środki finansowe w wysokości 75 284,92 zł.
W 2019 r. przewiduje się poniesienie wydatku w tym zakresie na kwotę 94 000 zł.
WARUNKI REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO:
1. Odbiorcami zadania zleconego są osoby niepełnosprawne (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych Dz.U. z 2018 r. poz. 511 ze zm.) znajdujące się w wieku aktywności zawodowej. Celem usługi jest stworzenie możliwości otrzymania przez uczestnika pomocy, która w istotny sposób poprawi jego sytuację społeczno-zawodową, szczególnie poprzez minimalizowanie barier w aktywności osób niepełnosprawnych, kształtowanie ich kompetencji życiowych oraz umiejętności społecznych przybliżających do rynku pracy.
2. Zlecenie usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych realizowane jest w ramach Projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie” i obejmuje nie mniej niż 100 osób niepełnosprawnych w okresie trwania projektu (tj. średnio 55 uczestników rocznie, średniomiesięcznie łącznie 1210 godzin usługi w latach 2020 – 2022 i średniomiesięcznie 1383 godzin usługi w roku 2019 - z zastrzeżeniem ust. 4).
3. Koszt realizacji jednej godziny usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych wynosi:
1) w 2019 r. – 30,00 zł;
2) w 2020 r. – 32,00 zł;
3) w 2021 r. – 34,00 zł;
4) w 2022 r. – 36,00 zł.
4. Zlecenie usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych obejmuje:
1) w 2019 r. –nie więcej niż 9 680 godzin;
2) w 2020 r. – nie więcej niż 14 520 godzin;
3) w 2021 r. – nie więcej niż 14 520 godzin;
4) w 2022 r. - nie więcej niż 4 840 godzin.
5. Do liczby godzin zrealizowanych wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi, a jej wykonanie nie było możliwe ze względu na nieobecność odbiorcy w umówionym miejscu, podczas gdy nie została ona w żaden sposób odwołana lub ze względu na brak warunków do realizacji usługi, a jednocześnie sytuacja została zgłoszona przez Zleceniobiorcę Realizatorowi zadania e-mailem na adres: dm@mops.krakow.pl do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia.
6. Dotacja w 2019 r. zostanie przekazana w dwóch transzach płatnych:
1) w terminie 20 dni roboczych od dnia zawarcia umowy za okres od 01 czerwca 2019 r. do 31 sierpnia 2019 r.;
2) w terminie do 20 września 2019 r., za okres od 1 września 2019 r. do 31 grudnia 2019 r.
7. Dotacja w latach 2020 – 2021 przekazana zostanie w transzach płatnych:
1) w terminie do 20 lutego danego roku za okres od 1 stycznia do 30 kwietnia tego roku;
2) w terminie do 20 maja danego roku za okres od 1 maja do 31 sierpnia tego roku;
3) w terminie do 20 września danego roku za okres od 1 września do 31 grudnia tego roku.
8. Dotacja w 2022 r. przekazana zostanie w jednej transzy płatnej do 20 lutego tego roku.
9. Wysokość transzy zależna jest od liczby godzin usługi zrealizowanej w poprzednim okresie rozliczeniowym.
10. Zleceniodawca uzależnia przekazanie kolejnych transz dotacji od wydatkowania co najmniej 50% przekazanych środków.
11. Ostateczna kwota dotacji stanowi iloczyn ceny za 1 godzinę usługi oraz faktycznej liczby godzin wykonanych przez Zleceniobiorcę w okresie realizacji zadania. Wysokość transzy dotacji może zostać zwiększona lub zmniejszona w danym roku budżetowym, w sytuacji gdy w poprzednim okresie rozliczeniowym została zrealizowania odpowiednio większa lub mniejsza liczba godzin, niż wynikająca z iloczynu liczby 1210 godzin i liczby miesięcy w danym okresie rozliczeniowym. Wysokość ewentualnego zwiększenia lub zmniejszenia ustala się jako iloczyn liczby godzin, za które przysługuje zwiększenie lub zmniejszenie oraz stawki za jedną godzinę usługi obowiązującej w danym roku realizacji zadania.
12. Niewykorzystana w danym roku budżetowym kwota przeznaczona na realizację zadania może, za zgodą Zleceniodawcy, zostać przeniesiona na kolejne lata budżetowe. Powyższa zmiana każdorazowo wymaga zawarcia pisemnego aneksu do umowy.
13. Zleceniobiorca zobowiązany jest – w latach 2019 – 2021 w terminie do 20 grudnia danego roku, a w roku 2022 w terminie do 20 kwietnia 2022 roku – do przedłożenia Realizatorowi informacji o oszczędnościach powstałych w ramach wykonania przez niego zadania zleconego, które nie zostaną przez niego wykorzystane w danym roku budżetowym. Informacja powyższa winna zostać przekazana Realizatorowi zadania, drogą mailową na adres: sp@mops.krakow.pl oraz dm@mops.krakow.pl.
14. Realizacja zadania polegającego na świadczeniu usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych obejmuje w szczególności:
1) uczenie i rozwijanie u osoby niepełnosprawnej umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia za pośrednictwem:
a) asystowania w codziennych czynnościach życiowych,
b) podtrzymywania uczestniczenia osoby niepełnosprawnej w życiu rodzinnym (w tym inspirowanie jej do współpracy z członkami rodziny), pomocy w zrozumieniu wpływu choroby na funkcjonowanie rodziny,
c) asystowania w załatwianiu spraw urzędowych (w tym pomoc w wypełnianiu dokumentów),
d) wspierania w uzyskaniu zatrudnienia (w tym m.in. kształtowanie umiejętności poruszania się po rynku pracy, poszukiwania informacji o wolnych stanowiskach pracy, kompletowania dokumentacji aplikacyjnej, prowadzenia rozmowy z potencjalnym pracodawcą, radzenia sobie z problemami w pracy),
e) motywowania do aktywności w szerszym niż dotychczasowym zakresie,
f) kształtowania lub wspierania w podtrzymywaniu umiejętności organizacji czasu przez osoby niepełnosprawne,
g) udzielania wsparcia w rozpoznawaniu i pokonywaniu pojawiających się barier (psychologicznych, społecznych, komunikacyjnych, architektonicznych i innych), nauce radzenia sobie z nimi i akceptacji ich występowania, celem przeciwdziałania wycofywaniu się osoby niepełnosprawnej z życia społeczno-zawodowego;
2) towarzyszenie osobie niepełnosprawnej w czynnościach wspierających proces leczenia w szczególności wspieranie umiejętności samodzielnego korzystania z placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych, pomoc w dotarciu do tych placówek, pomoc w zakupie leków, nauka radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, wzmacnianie akceptacji niepełnosprawności osoby i wynikających z niej trudności w życiu codziennym;
3) wspomaganie kształtowania i utrzymywania właściwych relacji osoby niepełnosprawnej z otoczeniem, w szczególności z osobami z bezpośredniego otoczenia i ze środowiska lokalnego, wzmacnianie poczucia własnej wartości osoby niepełnosprawnej w sytuacjach pełnienia różnych ról społecznych;
4) wspomaganie procesu nawiązywania i utrzymywania kontaktu osoby niepełnosprawnej z instytucjami i organizacjami społecznymi, w celu zapewnienia optymalnych warunków do jej samodzielnej rehabilitacji;
5) doradzanie osobie niepełnosprawnej w zakresie uzyskania specjalistycznej pomocy dotyczącej przekwalifikowania zawodowego, kontaktów społecznych, usług medycznych, rehabilitacyjnych, usług kulturalnych, rekreacji i integracji ze środowiskiem;
6) uczestnictwa w spotkaniach w ramach zespołów interdyscyplinarnych oraz indywidualnych konsultacjach z pracownikami Realizatora, w tym w celu zapoznania się z sytuacją osoby, która ma zostać objęta wsparciem;
7) ocenę postępów w realizacji usługi nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy;
8) dokumentowanie realizowanych działań z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Realizatora działania.
Wszystkie działania w ramach treningu dążyć mają do jak największego usamodzielniania się osoby niepełnosprawnej w zakresie funkcjonowania społeczno-zawodowego, przejmowania przez nią (adekwatnie do indywidualnych możliwości) odpowiedzialności za swoje codzienne funkcjonowanie i podejmowane decyzje, a także nastawione będą na minimalizację barier w aktywności tych osób.
15. Zleceniobiorca ma obowiązek podejmować działania w zakresie:
1) świadczenia usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych (o którym mowa w ust. 14) zgodnie z powyższymi zasadami:
a) w okresie od 1 czerwca 2019 r. do 30 kwietnia 2022 r. usługą zostanie objętych nie mniej niż 100 (tj. średnio 55 rocznie) osób niepełnosprawnych, o których mowa w ust. 1, wskazanych przez MOPS,
b) przewidywany okres świadczenia wsparcia dla jednej osoby, o której mowa w ust. 1, wynosi średnio 18 miesięcy,
c) usługa realizowana będzie w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej lub innych miejscach aktywności społecznej osoby, w tym w lokalu Podmiotu realizującego usługę w godzinach od 7 do 19, w oparciu o dokumentację wskazaną przez Realizatora zadania.
d) do pracy z osobą może być włączonych kilku trenerów, w zależności od potrzeb i indywidualnej sytuacji osoby niepełnosprawnej;
2) ponoszenia kosztów dojazdu trenera świadczącego usługę do miejsc, w których będzie ona realizowana (bilety MPK, ryczałt za benzynę, itp.);
3) niezwłocznego informowanie Realizatora o: zakończeniu / przerwaniu realizacji usługi na rzecz danej osoby, nierealizowaniu przez uczestnika zapisów harmonogramu, braku współpracy z jego strony wraz z opisem danej sytuacji;
4) zatrudnienia do realizacji usługi trenerów posiadających doświadczenie lub przygotowanie do pracy z osobami niepełnosprawnymi oraz kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalającego świadczyć wymagane usługi;
5) niezwłocznego przekazywania Realizatorowi zadania informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe i wymiar etatu, na jaki zostały zatrudnione;
6) dokonywania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w terminie 30 dni od daty podpisania umowy; ewaluacja powinna być dokonywana w następujących okresach:
1) pierwsza po upływie 8 miesięcy realizacji zadania,
2) kolejne raz na 12 miesięcy realizacji zadania,
3) ewaluacja końcowa w terminie 30 dni od momentu zakończenia realizacji projektu.
16. Przywiduje się możliwość ponownego skorzystania z usługi przez osobę niepełnosprawną po przerwie, z ważnych powodów życiowych.
17. Do czasu wykonywania usługi zalicza się:
1) bezpośrednią pracę z osobą niepełnosprawną lub pracę na jej rzecz (nie mniej niż 70% czasu pracy);
2) dojazdy (nie więcej niż 20% czasu pracy z osobą niepełnosprawną lub na jej rzecz);
3) prowadzenie dokumentacji (nie więcej niż 10% czasu pracy z osobą niepełnosprawną lub na jej rzecz).
18. Podstawą do rozpoczęcia realizacji usługi będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę pisemnego zlecenia, którego wzór zostanie opracowany przez Realizatora i udostępniony Zleceniobiorcy w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania.
19. Usługa zostanie wdrożona przez Zleceniobiorcę w terminie nie późniejszym niż 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 18.
20. Usługa będzie dokumentowana z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Realizatora zadania, w tym Indywidualnego Planu Pracy dokonanego podczas wspólnego spotkania diagnostycznego pomiędzy Realizatorem zadania, Zleceniobiorcą oraz osobą niepełnosprawną, która ma skorzystać z usługi. Wzory dokumentów zostaną przekazane Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania.
21. Uzgodnienia, o których mowa w ust. 20 dokonywane będą w miejscu pobytu/zamieszkania osoby niepełnosprawnej lub siedzibie MOPS i dotyczyły będą co najmniej:
1) zakresu realizowanych usług przez specjalistów wskazanych w ust.15 pkt 4;
2) miesięcznego wymiaru liczby godzin realizowanych usług;
3) planowanych działań mających na celu poprawę funkcjonowania społeczno-zawodowego.
22. Dopuszcza się możliwość dokonania zmiany w uzgodnieniach, o których mowa w ust. 20 za zgodą stron, które uczestniczyły w ich ustalaniu, co musi zostać odzwierciedlone w dokumentacji osoby objętej usługą z wykorzystaniem wzoru dokumentu, o którym mowa w ust. 20.
23. Usługa będzie realizowana w oparciu o harmonogram ustalony pomiędzy osobą niepełnosprawną a trenerem świadczącym usługę, którego wzór zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania. Dzień sporządzenia harmonogramu uznaje się jako początek realizacji wsparcia na rzecz osoby niepełnosprawnej.
24. Zleceniobiorca zobowiązany jest do doręczenia Realizatorowi zadania harmonogramu, o którym mowa w ust. 23, w terminie 3 dni od momentu jego sporządzenia (przekazanie skanu dokumentu do właściwej filii MOPS) oraz w terminie do 4 dnia miesiąca następującego po miesiącu jego sporządzenia (złożenie oryginału dokumentu na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie).
25. Zleceniobiorca zobowiązany jest uwzględnić wniosek osoby niepełnosprawnej objętej pomocą o zmianę dni i/lub godzin świadczenia usług, złożony z wyprzedzeniem tygodniowym lub dłuższym – zmiana ta wymaga dokonania aktualizacji harmonogramu, o którym mowa w ust. 23 i doręczenia go Realizatorowi w terminach zgodnych z ust. 24. W przypadku, gdy osoba niepełnosprawna zgłosi potrzebę takiej zmiany z wyprzedzeniem krótszym niż tygodniowe, Zleceniobiorca ma prawo zaproponować tej osobie inny niż oczekiwany przez nią termin realizacji usług – lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach – odmówić zmiany rozkładu świadczenia usług.
26. Trener współpracujący z osobą niepełnosprawną będzie dokonywał systematycznej oceny realizowanej usługi, która odbywała się będzie nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy. Ocena określała będzie przede wszystkim postępy w realizacji usługi, zaangażowanie osoby niepełnosprawnej we współpracę oraz inne istotne z punktu widzenia trenera aspekty. Ocena dostarczana będzie na dziennik podawczy Realizatora: Kraków, ul. Józefińska 14 w terminie do 4 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia.
27. Zleceniobiorca zobowiązany będzie do prowadzenia ewidencji działań wykonywanych przez osoby świadczące usługę indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych, potwierdzoną przez osobę niepełnosprawną wobec której realizowana jest usługa z wykorzystaniem wzoru dokumentacji, który zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu. Dokumentację w tym zakresie Zleceniobiorca będzie doręczał Realizatorowi w terminie do 1 dnia roboczego miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia – skan dokumentacji skierowany do właściwej Filii MOPS, do 4 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia - złożenie oryginału dokumentu na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie).
28. Zleceniobiorca w zakresie realizacji zadania publicznego, zobowiązany jest również do:
1) ponoszenia kosztów zatrudnienia trenerów świadczących usługę, przy czym wynagrodzenie osób bezpośrednio wykonujących usługę nie może być niższe niż 24,00 zł za godzinę jej świadczenia (brutto wraz z kosztami pracodawcy), a Zleceniobiorca ma prawo do różnicowania wynagrodzeń osób realizujących usługę indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych;
2) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania;
3) ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zlecenia (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne itp.);
4) zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla trenera realizującego usługę;
5) sporządzania i doręczania Realizatorowi, w terminie do 4 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania usługi, zestawienia zawierającego dane dotyczące m.in. uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą godzin usługi, z których skorzystali; dane te sporządzane będą przez Zleceniobiorcę na wzorze sporządzonym przez Realizatora, który doręczony zostanie Zleceniobiorcy w terminie do 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania;
6) sporządzania i doręczania Realizatorowi w terminie do 4 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania usługi ewidencji, o której mowa w ust. 5 z wykorzystaniem aplikacji – w sytuacji przekazania aplikacji Zleceniobiorcy przez Realizatora;
7) niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
8) realizacji zadania zgodnie z „Wytycznymi w zakresie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadami równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020” oraz zapisów podręcznika „Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020”, w szczególności zapewnienie dostępności usług dla osób niepełnosprawnych, w tym:
a) eliminowanie czynników ograniczających dostępność na etapie realizacji (np. poprzez zapewnienie opieki nad osobami zależnymi),
b) zastosowanie koncepcji uniwersalnego projektowania, w tym również w odniesieniu do trwałych produktów wytworzonych w ramach Projektu (np. budynek, strona internetowa, urządzenie, opracowany raport),
c) takiego dostosowania wsparcia do indywidualnej sytuacji uczestnika na rynku pracy, aby przeciwdziałać jego szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy i zminimalizować nierówności, których uczestnik doświadcza;
9) realizacji zadania w taki sposób, aby skierowana do objęcia usługą osoba niepełnosprawna zakończyła udział w realizowanej przez Zleceniobiorcę formie wsparcia zgodnie z zapisami zawartymi w uzgodnieniach, o których mowa w ust. 20; wskaźnik ten musi zostać wykazany w odniesieniu do nie mniej niż 80% wszystkich objętych wsparciem osób
niepełnosprawnych;
10) realizacji zadania w taki sposób, aby skierowana do objęcia usługą osoba niepełnosprawna, która zakończy realizowaną przez Zleceniobiorcę formę wsparcia osiągnęła kryterium efektywności społecznej określone w „Wytycznych zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020”, w szczególności poprzez:
a) rozpoczęcie nauki,
b) wzmocnienie motywacji do pracy po zakończeniu udziału w projekcie,
c) zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności,
d) poprawa umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów,
e) podjęcie wolontariatu,
f) poprawa stanu zdrowia,
g) ograniczenie nałogów,
h) doświadczenie widocznej poprawy w funkcjonowaniu,
i) podjęcie dalszej aktywizacji w formie, która:
obrazuje postęp w procesie aktywizacji społecznej i zmniejsza dystans do zatrudnienia,
nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą osoba objęta wsparciem otrzymywała przed Projektem,
nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą osoba objęta wsparciem w ramach realizowanego zadania otrzymywała w ramach usługi, chyba, że nie jest ona finansowana ze środków EFS, i że stanowi postęp w stosunku do sytuacji osoby objętej wsparciem w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie;
11) przechowywania i archiwizowania dokumentacji ogólnej zadania zleconego (m.in. oryginałów umowy o powierzenie zadania publicznego i aneksów do niej); dokumentacji finansowo-księgowej (m.in. oryginałów dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku, dokumentów potwierdzających zastosowany sposób księgowania operacji w zadaniu zleconym), dokumentacji merytorycznej m.in. oryginałów dokumentów dotyczących realizowanego wsparcia, zatrudnienia personelu, zakupu sprzętu i wyposażenia, w tym certyfikatów, gwarancji i licencji, aktów notarialnych, umów zawieranych w związku z realizowanym zadaniem zleconym, oryginałów dokumentów potwierdzających prowadzenie działań o charakterze promocyjnym); dokumentacji przetargowej; oryginałów informacji z kontroli prowadzonej przez uprawnione do tego podmioty;
12) przechowywania dokumentacji określonej w pkt 11 przez okres dwóch lat od dnia 31 grudnia następującego po dniu złożenia zestawienia wydatków do Komisji Europejskiej, w którym ujęto ostateczne wyniki dotyczące projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”; Realizator zadania informuje Zleceniobiorcę o ww. terminie;
13) przechowywania dokumentacji zgodnie z pkt 12 z zastrzeżeniem, iż Realizator zadania może przedłużyć określony w pkt 12 termin w wypadku przedłużenia tego terminu przez Instytucję Pośredniczącą RPO WM nadzorującą realizację projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”, informując o tym Zleceniobiorcę przed upływem tego terminu;
14) składania Realizatorowi zadania sprawozdań: miesięcznych i rocznych z realizacji zadania publicznego sporządzonych według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);
15) złożenia sprawozdania końcowego z realizacji zadania, według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
29. Osoby wykonujące usługę indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych zobowiązane są do przestrzegania Regulaminu świadczenia usługi, który przekazany zostanie Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu. Zleceniobiorca odpowiada w całości za przestrzeganie zasad określonych w Regulaminie, w szczególności za poinformowanie o nich osób zatrudnionych przy realizacji usługi oraz wyciąganie konsekwencji w przypadku ich łamania.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Wzmocnienie kompetencji życiowych osób niepełnosprawnych oraz umiejętności społecznych przybliżających do rynku pracy.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia co najmniej wskaźników określonych w warunkach realizacji zadania publicznego, w ust. 2, ust 28 pkt 9 i 10 oraz monitorowania ich w sposób wskazany przez Realizatora zadania.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017 poz. 2077 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa Nr 661/2019 z dnia 28 marca 2019 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem:
https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2019/661/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofert_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2019.html
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (zwanych dalej organizacja pozarządową) nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu państwa może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji pozarządowych, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
5. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
6. Dopuszczone przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji ustala się na poziomie 15% danego kosztu.
7. Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (oferta – pkt III.6 – Dodatkowe informacje związane z realizacją zadania publicznego).
8. Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie pkt VI oferty poz. 3 – Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów orz oświadczeń zawartych w sekcji VII.
9. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
10. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017 poz. 2077 z późn. zm.).
11. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
12. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
13. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
14. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
15. Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem.
16. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
17. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
18. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 14.
19. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
20. Dotacje udzielone z budżetu miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
21. Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) - załącznik nr 1 do ogłoszenia - w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Organizacja pozarządowa zainteresowana udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestruje się w systemie informatycznym NAWIKUS – Narzędzie Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych, na stronie internetowej pod adresem https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ i tworzy Profil Organizacji.
2. Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem systemu informatycznego NAWIKUS.
3. Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem systemu informatycznego NAWIKUS - https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ lub www.nawikus.krakow.pl oraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez system informatyczny NAWIKUS.
4. Na każdej ze stron oferty należy złożyć parafę, a na każdym załączniku do oferty (podpis zgodny z pkt. 5.
5. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
6. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 30 kwietnia 2019 r. o godz. 09:00. Oferty należy dostarczyć osobiście, wysłać pocztą lub kurierem w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach, wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 (Dziennik Podawczy – Dział Organizacyjny) – z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta/oferentów oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
7. Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy – Dział Organizacyjny) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) - załącznik nr 2 do ogłoszenia – przy wykorzystaniu generatora wniosków aplikacyjnych dostępnego na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl lub www.nawikus.krakow.pl.
3. Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy lub przesłać pocztą lub kurierem (decyduje data wpływu do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie).
4. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
5. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
6. Komisja konkursowa opiniuje oferty w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
7. Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
8. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem systemu NAWIKUS, przesłanie faksem, e-mailem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (jeśli są wymagane);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzi działalności w dziedzinie objętej konkursem;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS;
9) złożenie oferty niezawierającej wymaganego wkładu własnego finansowego oferenta określonego w ogłoszeniu konkursowym (jeśli wymagane);
10) złożenie oferty niezawierającej wymaganego minimalnego wkładu własnego niefinansowego oferenta (w tym osobowego i rzeczowego) określonego w ogłoszeniu konkursowym (jeśli wymagane).
9. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
10. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 3 do ogłoszenia.
11. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
12. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 4 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
13. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych;
5) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
6) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
14. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
15. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
16. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO;
oraz udostępnia się je w:
1) miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl;
2) systemie Informatycznym NAWIKUS, na portalu: www.nawikus.krakow.pl.
17. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta;
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA SYSTEMU NAWIKUS
1. Zgodnie z zarządzeniem nr 2851/2017 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 27.10.2017 r. w sprawie wprowadzenia w GMK systemu NAWIKUS – Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych i regulaminu jego funkcjonowania, Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, urealnienia harmonogramu i kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
2. Regulamin działania systemu NAWIKUS określa ww. zarządzenie PMK.
3. Ogłoszenie o konkursie znajduje się w portalu informacyjnym www.nawikus.krakow.pl.
4. Organizacja dokonuje rejestracji profilu na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl.
5. Rejestracja profilu organizacji musi nastąpić co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.
6. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia na adres nawikus.krakow@um.krakow.pl najpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert określonym w ogłoszeniu z pominięciem dni wolnych od pracy.
7. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona
w systemie.
8. Minimalne wymagania techniczne, które muszą być spełnione, by organizacja mogła korzystać z systemu informatycznego NAWIKUS: komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa z obsługą HTML5 - zalecana Mozilla Firefox/Waterfox (w wersji 44 lub wyższej), Internet Explorer (w wersji 9 lub wyższej), zalecane minimalne ustawienie rozdzielczości ekranu: 1280×1024.
9. Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
10. Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku
w godz. 7.30-15.30 w MOPS Dział Koordynacji Pracy Filii w pok. nr 206a lub pod numerem
tel. 12 616-53-26 w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania oraz w zakresie funkcjonowania systemu NAWIKUS.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w otwartym konkursie ofert na realizację w formie powierzenia realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób, polegającego na świadczeniu usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych w terminie od 1 czerwca 2019 r. do 30 kwietnia 2022 r.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych określonych w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
3) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
5. W skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe, biorące udział w konkursie.
6. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
7. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona wybiera do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych i innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zadania publicznego, którego dotyczy konkurs ofert.
8. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2018 poz. 2096 z późn. zm.);
3) mają doświadczenie w przedmiocie określonego zadania publicznego oraz w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy;
4) zgłaszają swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 5 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez samego kandydata lub też przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
9. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
10. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 19 kwietnia 2019 roku o godz. 12.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy składać na dzienniku podawczym w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 lub przesłać pocztą
elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl. Planowane posiedzenie komisji konkursowej
opiniującej złożone oferty odbędzie się 30 kwietnia 2019 r. o godz. 10.00.
11. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków określa Zarządzenie nr 661/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 marca 2019 r.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2019 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą Rady Miasta Krakowa nr CXV/3053/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 7 listopada 2018 r.
3. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl,
w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pok. nr 207.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA:
załącznik nr 3 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 4 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 5 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej.