Załącznik do Zarządzenia 57/2019
Dyrektora Miejskiego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Krakowie
z 23.04.2019r.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób, polegającego na świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, w okresie od 1 lipca 2019r. do 30 czerwca 2022r.
Tytuł zadania publicznego:
Realizacja specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację przedmiotowego zadania wynosi:
8 614 200 zł (słownie: osiem milionów sześćset czternaście tysięcy dwieście złotych 00/100), w tym:
1) w okresie od 1 lipca 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku – 926 700 zł (słownie: dziewięćset dwadzieścia sześć tysięcy siedemset złotych 00/100);
2) w 2020 roku – 3 075 000 zł (słownie: trzy miliony siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100);
3) w 2021 roku - – 3 075 000 zł (słownie: trzy miliony siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100);
4) w okresie od 1 stycznia 2022 roku do 30 czerwca 2022 roku – 1 537 500 zł (słownie: jeden milion pięćset trzydzieści siedem tysięcy pięćset złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2022 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
Gmina Miejska Kraków, w 2018 r., na realizację przedmiotowego zadania publicznego przeznaczyła środki finansowe w wysokości 2 894 742,39 zł. W 2019 r. na realizację zadania przekazano kwotę: 747 571,70 zł.
WARUNKI REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO:
1. Zlecenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi obejmuje:
1) w okresie 1 lipca 2019r. do 31 grudnia 2019r. szacunkowo 37 068 godziny na terenie całej Gminy Miejskiej Kraków
2) w latach 2020 i 2021 szacunkowo 123 000 godzin rocznie na terenie całej Gminy Miejskiej Kraków
3) w okresie 1 stycznia 2022r. do 30 czerwca 2022r. szacunkowo 61 500 godzin na terenie całej Gminy Miejskiej Kraków.
W przypadku zwiększenia dotacji na realizację zadania Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zwiększenia liczby godzin specjalistycznych usług opiekuńczych zleconych do realizacji w danym roku lub zwiększenia kosztu jednej godziny specjalistycznych usług opiekuńczych.
Możliwe jest zwiększenie dotacji bez zmiany przewidywanego zakresu rzeczowego (liczby godzin) na podstawie nowego kosztorysu przedłożonego przez Zleceniobiorcę, zaakceptowanego przez Realizatora zadania.
2. Ostateczna wysokość dotacji w danym roku zostanie ustalona jako suma części stałej i części zmiennej. Część zmienną ustala się jako iloczyn średniego kosztu godziny pracy osób bezpośrednio wykonujących czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych oraz liczby zrealizowanych godzin specjalistycznych usług opiekuńczych.
Do liczby godzin zrealizowanych, na podstawie których ustala się wysokość części zmiennej dotacji, wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi, a wykonanie tej usługi nie było możliwe ze względu na nieobecność odbiorcy
w umówionym miejscu, a usługa ta nie została w żaden sposób odwołana lub ze względu na brak warunków do realizacji usługi, a jednocześnie sytuacja została zgłoszona przez Zleceniobiorcę właściwej Filii Realizatora zadania e-mailem do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia.
3. Cześć stała dotacji może ulec zmianie w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia liczby godzin, o których mowa w ust. 1 o więcej niż 10%, z zachowaniem następujących warunków:
1) W przypadku zwiększenia liczby godzin o więcej niż 10 % Realizator zadania wystąpi o zmianę umowy w postaci Aneksu. Zleceniobiorca w Kosztorysie przedkładanym do Aneksu może uwzględnić zmiany w kosztach wchodzących w skład części stałej dotacji. Wysokość części stałej dotacji po zmianie nie może przekroczyć wartości procentowej określonej w ofercie złożonej w odpowiedzi na konkurs i będącej przedmiotem oceny.
2) W przypadku zmniejszenia liczby godzin o więcej niż 10% Realizator zadania wystąpi o zmianę umowy w postaci Aneksu. Zleceniobiorca w Kosztorysie przedkładanym do Aneksu uwzględni proporcjonalne zmniejszenie części stałej dotacji, nie więcej jednak niż do wartości procentowej określonej w ofercie złożonej w odpowiedzi na konkurs i będącej przedmiotem oceny.
W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Realizatora zadania, część stała dotacji nie musi ulegać zmniejszeniu.
4. Warunki przekazywania dotacji:
1) Część stała dotacji będzie przekazywana w terminie do ostatniego dnia miesiąca w następującej miesięcznej wysokości w danym roku:
a) 1/6 kwoty należnej dotacji w zakresie części stałej dotacji w roku 2019 i 2022
b) 1/12 kwoty należnej dotacji w zakresie części stałej dotacji w roku 2020 i 2021,
2) Część zmienna będzie przekazywana w terminie do ostatniego dnia miesiąca:
a) w lipcu 2019r. i w styczniu 2022r.
- w oparciu o 1/6 planowanej do realizacji liczby godzin specjalistycznych usług opiekuńczych
w danym roku;
b) w okresie od sierpnia do listopada 2019r.
w okresie luty - listopad 2020-2021r.
w okresie od lutego do maja 2022r.
- w oparciu o liczbę godzin usług zrealizowanych w poprzednim miesiącu, na podstawie przedłożonego rozliczenia miesięcznego,
c) w grudniu 2019-2021 oraz czerwcu 2022r. w oparciu o liczbę godzin wyliczoną w następujący sposób: liczba zrealizowanych godzin usług do listopada danego roku (maja 2022r.) plus liczba godzin przewidywanych do realizacji w grudniu (czerwcu 2022 r.) minus liczba godzin, za które dotacja została przekazana w danym roku.
5. Oferent zobowiązany jest do złożenia oferty realizacji zadania publicznego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań ze szczególnym uwzględnieniem następującej informacji:
- W części V. A. oferty (Zestawienie kosztów realizacji zadania) – w pkt. I Koszty realizacji działań jako „Działanie 1” proszę wpisać– Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. W kosztach tego działania należy ująć wydatki w odniesieniu do osób bezpośrednio wykonujących czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych, takie jak: wynagrodzenie tych osób z wyodrębnieniem kosztów pracodawcy, koszty ich ubezpieczeń NW, koszty przejazdów związane z realizacją specjalistycznych usług opiekuńczych.
Koszty określone w działaniu 1 będą podstawą określenia średniego kosztu godziny pracy osób bezpośrednio wykonujących czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych oraz wyliczenia części zmiennej dotacji.
Pozostałe działania będą stanowić podstawę do określenia części stałej dotacji, której koszt nie może wynieść więcej niż 20% kosztów całkowitych zadania.
6. Wynagrodzenie osób bezpośrednio realizujących specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi nie będzie w żadnym okresie realizacji zadania niższe niż 15,50 zł brutto za godzinę pracy (bez kosztów pracodawcy).
7. Zleceniodawca może wyrazić zgodę na waloryzację ceny godziny usług opiekuńczych jeden raz w roku. Waloryzacja nie może przekroczyć prognozowanego średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych określonego w projekcie ustawy budżetowej. Pierwsza waloryzacja może nastąpić w 2020 r.
8. Realizacja zadania obejmuje wykonywanie następujących czynności:
1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania, w codziennych czynnościach życiowych, takich jak:
– dbałość o higienę i wygląd, w tym: mycie, czesanie, ubieranie, kąpiel,
– samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
– utrzymanie czystości w pomieszczeniach użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy,
– utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, dbanie o higienę żywności,
– pranie bielizny osobistej i odzieży,
– pranie i zmiana bielizny pościelowej lub zanoszenie bielizny pościelowej do pralni,
– przygotowywanie posiłków uwzględniających dietę, przynoszenie posiłków z jadłodajni, spożywanie posiłków,
– utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
– wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, organizowanie spacerów, podtrzymywanie kontaktów ze środowiskiem,
– korzystanie z usług różnych instytucji,
– pomoc w opiece nad zwierzętami domowymi;
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
– pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
– ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
– doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
– kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
– współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, dostarczanie osobie wspieranej i jej rodzinie wiedzy o schorzeniu i metodach leczenia, treningi umiejętności aktywnego udziału osoby chorującej w jej własnym leczeniu farmakologicznym i radzenia sobie z objawami choroby;
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
– w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno – rentowych,
– w wypełnieniu dokumentów urzędowych,
– załatwianie spraw urzędowych, opłacanie rachunków, odbieranie emerytury lub renty;
d) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
– nauka planowania budżetu, asystowanie przy dokonywaniu wydatków,
– zakup podstawowych artykułów spożywczych oraz artykułów gospodarstwa domowego
– pomoc przy sporządzaniu listy zakupów, informowanie o cenach towarów, towarzyszenie podczas robienia zakupów,
– pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach;
2) pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących zdrowia osoby objętej opieką,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych.
9. Specjalistyczne usługi opiekuńcze mają charakter wspierająco – aktywizujący, w związku z czym czynności wymienione powyżej powinny być organizowane i realizowane w sposób zapewniający możliwie jak najszersze uczestnictwo w nich osoby objętej wsparciem (przy uwzględnieniu
jej aktualnej kondycji zdrowotnej) oraz ścisłej współpracy w realizacji usług z najbliższym otoczeniem osoby.
10. Zleceniobiorca zobowiązuje się zatrudnić do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych osoby z odpowiednim przygotowaniem do wykonywania obowiązków w zakresie realizacji ww. usług zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) oraz zgodnie z poniższymi wymogami minimalnymi.
Osoby mające świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze powinny:
1) posiadać stan zdrowia pozwalający na świadczenie tego typu usług, w tym ciężkich prac fizycznych;
2) ukończyć 15-sto godzinne szkolenie wstępne obejmujące następującą tematykę:
a) zapoznanie się z warunkami umowy,
b) bezpieczeństwo i higiena w pracy/bezpieczeństwo w domu,
c) udzielanie pierwszej pomocy.
11. Zasady dotyczące ustalania wymiaru i zakresu usług.
1) Świadczenie w postaci specjalistycznych usług opiekuńczych przyznawane jest na podstawie przeprowadzonego postępowania administracyjnego zakończonego wydaniem decyzji. Osoba, która ma zostać objęta wsparciem w postaci specjalistycznych usług opiekuńczych wraz z decyzją otrzyma Regulamin korzystania ze specjalistycznych usług opiekuńczych, w którym określone zostaną jej prawa i obowiązki. Treść zapisów Regulaminu, zostanie uzgodniona przez Zleceniobiorcę z Realizatorem zadania w terminie 20 dni od rozstrzygnięcia konkursu.
2) Przyznanie osobie świadczenia w formie specjalistycznych usług opiekuńczych poprzedzone będzie dokonaniem ustaleń dotyczących wymiaru i zakresu usług pomiędzy Zleceniobiorcą, Realizatorem zadania a osobą, która ma być objęta wsparciem. Ustalenia dokonywane będą
w trakcie wspólnego spotkania diagnostycznego przy wykorzystaniu narzędzia Ankieta – Potrzeby w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych. Przy ustalaniu wymiaru i zakresu usług uwzględnione zostaną:
a) poziom samodzielności osoby,
b) jej uzasadnione potrzeby,
c) możliwość wsparcia i udzielenia pomocy ze strony rodziny i środowiska,
d) warunki w jakich mają być świadczone usługi, w tym warunki lokalowe.
Wzór narzędzia diagnostycznego Ankieta – Potrzeby w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych zostanie opracowany przez Realizatora zadania i udostępniony w terminie 20 dni od rozstrzygnięcia konkursu.
Ustalenia dokonywane będą w miejscu zamieszkania lub pobytu osoby i będą dotyczyć co najmniej:
- rodzaju wykonywanych czynności,
- liczby dni w tygodniu, w jakich będą realizowane czynności,
- tygodniowej liczby godzin specjalistycznych usług opiekuńczych.
3) W związku z koniecznością ustalenia sposobu wykonywania czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych ustalany będzie ponadto:
- harmonogram realizacji usług, określający dni tygodnia, w jakich realizowane będą usługi oraz przedział czasowy (godziny wykonywania czynności w ramach usług),
- oraz, jeśli to konieczne, warunki jakie muszą być spełnione w celu realizacji usług.
W miarę możliwości powyższe ustalenia dokonywane są podczas spotkania diagnostycznego.
4) W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w sytuacji konieczności niezwłocznego zapewnienia pomocy w postaci specjalistycznych usług opiekuńczych Realizator zadania może zlecić realizację specjalistycznych usług opiekuńczych przed zorganizowaniem spotkania diagnostycznego. W takiej sytuacji spotkanie diagnostyczne zostanie przeprowadzone w terminie 14 dni od wydania decyzji administracyjnej przyznającej specjalistyczne usługi opiekuńcze.
5) Rozpoczęcie świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych przez Zleceniobiorcę nastąpi
na podstawie pisemnego zlecenia przekazanego przez właściwą Filię zawierającego:
a) dane osobowe osoby objętej usługami (imię i nazwisko, miejsce zamieszkania/ pobytu),
b) czynności do wykonania w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych,
c) tygodniową liczbę godzin usług,
d) liczbę dni w tygodniu, w jakie realizowane będą usługi,
e) wysokość i termin odpłatności z tytułu świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych, ponoszonej przez osobę objętą usługami.
Zlecenie może zostać przekazane papierowo lub za pośrednictwem faxu lub e-maila.
6) W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w sytuacji, kiedy zlecenie usług nastąpiło przed zorganizowaniem spotkania diagnostycznego lub w sytuacji, kiedy podczas spotkania nie został uzgodniony Harmonogram realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, w zleceniu mogą zostać określone dni tygodnia, w jakich będą realizowane usługi oraz dzienna liczba godzin usług.
7) Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych nastąpi niezwłocznie, nie później
niż do 24 godzin od chwili otrzymania zlecenia, pod warunkiem, że zlecenie zostało przekazane nie później niż do godziny 14 w przypadku dnia roboczego poprzedzającego dzień wolny od pracy. W przeciwnym razie Zleceniobiorca może rozpocząć realizację specjalistycznych usług opiekuńczych w ciągu 24 godzin od rozpoczęcia pracy w pierwszym dniu roboczym po otrzymaniu zlecenia.
Realizator zadania może określić inny termin rozpoczęcia wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych.
12. Usługi, o których mowa powyżej świadczone będą w godzinach od 6.00 do 21.00, siedem dni w tygodniu, w miejscu wskazanym w decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie tj. miejscu zamieszkania lub pobytu osoby objętej wsparciem oraz jej najbliższym otoczeniu (przychodnia, sklep, urząd itp.).
13. Dokumentowanie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.
Zleceniobiorca zobowiązuje się prowadzić dokumentację świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych obejmującą co najmniej:
1) Harmonogram realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, który może być sporządzony na okres na jaki zostanie przyznane świadczenie i powinien zawierać informacje, w które dni tygodnia, w jakich godzinach będą wykonywane czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych.
Zasady zmiany Harmonogramu realizacji usług:
a) Dopuszcza się w szczególnych okolicznościach (np. załatwianie spraw urzędowych, zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących zdrowia osoby objętej opieką) możliwość wykonywania usług w innym dniu i/lub innych godzinach niż zostało to określone
w Harmonogramie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, przy czym zmiana dni,
w których realizowane są usługi może dotyczyć maksymalnie trzech dni w miesiącu. Każda zmiana w tym zakresie powinna być zaakceptowana przez osobę objętą specjalistycznymi usługami oraz przez osobę wyznaczoną przez Zleceniobiorcę i odnotowana w Harmonogramie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych wraz z uzasadnieniem zmiany.
b) W pozostałych sytuacjach zmiana Harmonogramu realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych możliwa jest po uzyskaniu przez Zleceniobiorcę akceptacji osoby objętej usługami oraz zgody Realizatora zadania.
2) Dziennik czynności wykonywanych w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych zawierający informację na temat rodzaju czynności i terminu – data i przedział godzinowy, wykonanych czynności (bez konieczności określania czasu wykonywania poszczególnych czynności).
Wykonanie czynności w ramach usług będzie każdorazowo potwierdzane przez osobę, na rzecz której są one świadczone.
W sytuacji, kiedy osoba objęta specjalistycznymi usługami opiekuńczymi odmawia lub nie może potwierdzić wykonania specjalistycznych usług opiekuńczych, osoba bezpośrednio wykonująca czynności w ramach usług wskazuje przyczynę w dzienniku, a Zleceniobiorca w terminie 2 dni roboczych przekazuje tę informację właściwej Filii. Jeżeli brak możliwości ma charakter trwały
z uwagi przykładowo na stan zdrowia, niepełnosprawność osoby, ustalany jest przez Filię ze Zleceniobiorcą sposób monitorowania prawidłowości realizowanych specjalistycznych usług opiekuńczych. Pracownik koordynujący pracę osób bezpośrednio wykonujących czynności
w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych ustali harmonogram wizyt w środowisku osoby z ramienia Zleceniobiorcy, celem monitorowania prawidłowości realizowanych usług, który przekaże do wiadomości Filii. Jeden raz na kwartał Zleceniobiorca prześle do Filii informację
o wynikach monitoringu.
Ponadto Zleceniobiorca powinien prowadzić dziennik wydatków w przypadku dokonywania zakupów lub opłat przez osoby wykonujące czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych, zawierający następujące elementy:
a) datę i wysokość kwoty pobranej od osoby,
b) datę wydatku, ze szczegółowym opisem wydatków,
c) wklejone paragony potwierdzające wydatki,
d) kwotę zwróconą w ramach rozliczenia, wraz z datą zwrotu,
e) podpis osoby potwierdzającej dokonanie rozliczenia.
14. Zleceniobiorca zobowiązany jest do dokonywania okresowej ewaluacji realizacji zadania i przekazywania do Realizatora zadania raportów zawierających jej wyniki. Pierwszy raport ewaluacyjny powinien zostać opracowany do 10 miesięcy od daty rozpoczęcia realizacji zadania. Kolejne raporty raz na 12 miesięcy. Ewaluacja końcowa powinna być przedłożona w terminie 30 dni od momentu zakończenia realizacji zadania.
Ewaluacja powinna być przeprowadzona w celu oceny jakości i efektów prowadzonych działań, a poprzez analizę zebranych danych i ich ocenę, winno się szacować czy zamierzone cele zostały osiągnięte. W związku z czym ewaluacja winna zawierać: jasno określone cele i stosowane kryteria ewaluacyjne, metody i narzędzia badawcze zastosowane w procesie ewaluacji, opracowanie wyników ewaluacji, wnioski i rekomendacje.
15. Obowiązki Zleceniobiorcy:
Obowiązki w zakresie sposobu realizowania specjalistycznych usług opiekuńczych:
1) Udział przedstawiciela Zleceniobiorcy w postępowaniach administracyjnych w sprawach przyznania specjalistycznych usług opiekuńczych tj. udział w spotkaniu diagnostycznym, w trakcie którego uzgodniony zostaje wymiar i zakres usług.
2) Realizacja usług na rzecz osób wskazanych przez Filię, zgodnie z zakresem określonym w zleceniu oraz Harmonogramie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.
3) Zapewnienie w nagłych sytuacjach niezbędnej pomocy osobom, na rzecz których świadczone są specjalistyczne usługi opiekuńcze, w szczególności w przypadku:
a) odniesienia poważnych obrażeń,
b) ciężkiego stanu zdrowia,
c) zatrucia pokarmowego lub choroby zakaźnej,
d) wypadku podczas świadczenia usług,
- polegającej na niezwłocznym udzieleniu pierwszej pomocy przedmedycznej i wezwaniu właściwej służby ratunkowej;
W przypadku:
a) zaginięcia osoby, na rzecz której świadczone są specjalistyczne usługi opiekuńcze,
b) zniszczenia domu/ mieszkania w wyniku wandalizmu, pożaru lub z innych przyczyn,
c) kradzieży lub podejrzenia kradzieży na szkodę osoby objętej usługami,
Zleceniobiorca zobowiązany jest poinformować Policję.
W przypadku wystąpienia ww. zdarzeń Zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Realizatora zadania.
4) Przekazanie właściwej Filii w ciągu 5 dni od podjęcia wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych pisemnej informacji zawierającej:
a) imię i nazwisko osoby bezpośrednio wykonującej specjalistyczne usługi opiekuńcze wraz z podaniem numeru telefonu, pod którym możliwe będzie skontaktowanie się z tą osobą w sytuacjach tego wymagających (o ile jest to możliwe),
b) informację o kwalifikacjach osoby bezpośrednio wykonującej specjalistyczne usługi opiekuńcze potwierdzoną odpowiednim dokumentem, znajdującym się w posiadaniu Zleceniobiorcy,
c) imię i nazwisko zwierzchnika służbowego (osoby sprawującej nadzór nad wykonywaniem obowiązków), w stosunku do osób bezpośrednio wykonujących specjalistyczne usługi opiekuńcze, godziny jego pracy oraz numer telefonu pod którym możliwe będzie skontaktowanie się z tą osobą w sytuacjach tego wymagających,
d) datę rozpoczęcia wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych,
e) Harmonogram realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.
Informacja o zmianie powyższych danych, z wyjątkiem zmian Harmonogramu realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, przekazywana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu trzech dni roboczych od ich zaistnienia.
W przypadku zmiany osoby świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze Zleceniobiorca określi również przyczynę tej zmiany. Gdy zmiana ma charakter tymczasowy, Zleceniobiorca przekaże do właściwej Filii wyłącznie informacje określone w pkt. 4a).
Zasady zmiany Harmonogramu realizacji usług określone zostały w ust. 13 pkt 1) a i b.
5) W przypadku osób, u których specjalistyczne usługi opiekuńcze mają być świadczone po raz pierwszy, co do zasady pierwsza wizyta osoby bezpośrednio wykonującej czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych w środowisku odbywa się w towarzystwie:
a) pracownika Zleceniobiorcy uczestniczącego w spotkaniu diagnostycznym w sytuacji jeśli, przyznanie specjalistycznych usług opiekuńczych zostało poprzedzone spotkaniem diagnostycznym;
b) pracownika Realizatora zadania w sytuacji, jeśli przyznanie specjalistycznych usług opiekuńczych nastąpiło przed spotkaniem diagnostycznym.
W sytuacji, gdy z przyczyn obiektywnych pracownik Zleceniobiorcy uczestniczący w spotkaniu diagnostycznym lub pracownik Realizatora zadania nie może wprowadzić takiej osoby w środowisko, osoba ta podejmuje realizację specjalistycznych usług samodzielnie, a wizyta pracownika wraz z tą osobą odbywa się w najkrótszym możliwym terminie, w którym pracownik Zleceniobiorcy lub Realizatora zadania może w niej uczestniczyć.
6) Przekazywanie informacji w zakresie:
a) sytuacji wymienionych w pkt 4) oraz informacji o wydarzeniach, które mogą wpłynąć na zmianę zakresu wymaganej opieki, włączając w to zmiany w sytuacji osobistej i rodzinnej, zmiany stanu zdrowia lub kilkakrotne odwoływanie przez osobę korzystającą z usług możliwości ich wykonania,
b) uniemożliwiania przez osobę korzystającą ze specjalistycznych usług opiekuńczych wykonania czynności niezbędnych do realizacji tych usług przez Zleceniobiorcę, a także o wszelkich żądaniach kierowanych pod adresem osoby świadczącej usługi, dotyczących realizacji czynności nieuwzględnionych w zleceniu,
c) próśb o informację na temat osoby objętej specjalistycznymi usługami opiekuńczymi, zgłaszanych przez jakiekolwiek podmioty, np.: policję, straż miejską, przedstawicieli środków masowego przekazu,
d) wszelkich powziętych informacjach (również uzyskanych od osób trzecich, a także organów ścigania) na temat podejrzeń o działanie innych osób, w tym w szczególności osób świadczących specjalistyczne usługi opiekuńcze na szkodę osób objętych usługami.
7) Zapewnienie możliwości kontaktu telefonicznego w godzinach realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.
8) Prowadzenie ewidencji liczby zrealizowanych godzin specjalistycznych usług opiekuńczych u poszczególnych osób z wykorzystaniem przekazanej przez Realizatora aplikacji.
9) Przekazywania Realizatorowi zadania w terminie do 10 dnia miesiąca informacji o liczbie godzin specjalistycznych usług opiekuńczych zrealizowanych w poprzednim miesiącu.
10) Regularne monitorowanie i ewaluacja świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych.
11) Zapewnienie właściwego zabezpieczenia przechowywania dokumentacji przed udostępnieniem jej osobom nieupoważnionym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
12) Współpraca z Realizatorem zadania w ramach przedsięwzięć, projektów realizowanych na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi mających na celu wdrażanie nowych form wsparcia i pomocy dedykowanych tym osobom.
16. Obowiązki względem osób wykonujących czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych:
Zapewnienie osobom bezpośrednio wykonującym czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych:
1) Odpowiednich warunków pracy, w tym: odzieży ochronnej, rękawiczek jednorazowych, środka do dezynfekcji rąk oraz pokrycie kosztów przejazdów związanych z realizacją usług, np.: do urzędów, ośrodków zdrowia, jadłodajni.
2) Dostępu do informacji na temat zagrożeń i ryzyk związanych z wykonywaniem pracy.
3) Ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NW).
4) Warunków do ustawicznego doskonalenia poprzez dostęp do różnorodnych materiałów i ofert edukacyjnych.
5) Systematycznych szkoleń uaktualniających oraz podnoszących wiedzę i umiejętności.
6) Wsparcia osób bezpośrednio wykonujących czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych, np. poprzez zapewnienie superwizji lub doradztwa metodycznego.
7) Identyfikatorów lub legitymacji służbowych.
17. Zleceniobiorca zobowiązuje się kontynuować świadczenie w postaci specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób, którym przed 1 lipca 2019r. pomoc została przyznana na podstawie przeprowadzonego postępowania administracyjnego zakończonego wydaniem decyzji administracyjnej.
18. Zleceniobiorca zobowiązuje się realizować zadanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
19. Zleceniodawca zastrzega możliwość zmiany umowy na wniosek Realizatora zadania w przypadku:
1) Zmiany przepisów prawa, w tym zmiany Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (z późń. zm.)
2) Zaistnienia innych czynników mogących mieć wpływ na realizację specjalistycznych usług opiekuńczych, w tym wyników ewaluacji prowadzonej przez Zleceniobiorcę.
20. Zleceniobiorca zobowiązuje się do realizacji zadania zgodnie ze „Standardami realizacji usług publicznych przez organizacje pozarządowe w Gminie Miejskiej Kraków”, stanowiącymi załącznik do „Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi na lata 2019-2022” przyjętego uchwałą Rady Miasta Krakowa nr IV/79/19.
21. Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
22. Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia Realizatorowi zadania sprawozdań: kwartalnych i rocznych z realizacji zadania publicznego sporządzonych według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);
23. Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego sporządzonego według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert
i umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
Oczekiwane cele zlecanego zadania publicznego:
Celem realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych jest poprawa jakości życia osób z zaburzeniami psychicznymi poprzez wspieranie procesu ich leczenia oraz aktywizowanie przez zapewnienie jak najszerszego uczestniczenia w nich osób objętych wsparciem i ścisłej współpracy w realizacji usług z najbliższym otoczeniem osoby.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Realizacja specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie Gminy Miejskiej Kraków na poziomie minimum 90% w stosunku do zleconych do realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017 poz. 2077 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 661/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 marca 2019r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2019/661/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofert_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2019.html
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy.
5. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
6. Dopuszczone przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji ustala się na poziomie 10% danego kosztu.
7. Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (oferta – pkt III.6 – Dodatkowe informacje związane z realizacją zadania publicznego).
8. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
9. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017 poz. 2077 z późn. zm.).
10. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
11. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
12. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
13. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
14. Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 450 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem.
15. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
16. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
17. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 14.
18. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
19. Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
20. Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), (załącznik nr 1 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Organizacja pozarządowa zainteresowana udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestruje się w systemie informatycznym NAWIKUS – Narzędzie Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych, na stronie internetowej pod adresem https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ i tworzy Profil Organizacji.
2. Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem systemu informatycznego NAWIKUS.
3. Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem systemu informatycznego NAWIKUS - https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ lub www.nawikus.krakow.pl oraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez system informatyczny NAWIKUS.
4. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
5. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 16.05.2019r. o godzinie 9:00. Oferty należy dostarczyć osobiście, wysłać pocztą lub kurierem w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14, Dziennik Podawaczy, z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta/oferentów oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
6. Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe prowadzące działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje zadania w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) – załącznik nr 2 do ogłoszenia – przy wykorzystaniu generatora wniosków aplikacyjnych dostępnego na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl lub www.nawikus.krakow.pl.
3. Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Dziennik Podawczy lub przesłać pocztą lub kurierem (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej).
4. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
5. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
6. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
7. Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
8. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem systemu NAWIKUS, przesłanie faksem, e-mailem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (jeśli są wymagane);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzi działalności w dziedzinie objętej konkursem;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS;
9. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
10. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 3 do ogłoszenia.
11. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
12. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 4 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
13. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania publicznego i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
14. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
15. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
16. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO;
oraz udostępnia się je w:
1) miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl;
2) Systemie Informatycznym NAWIKUS, w portalu: www.nawikus.krakow.pl.
17. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta;
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA SYSTEMU NAWIKUS
1. Zgodnie z zarządzeniem nr 2851/2017 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 27.10.2017r. w sprawie wprowadzenia w GMK systemu NAWIKUS – Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych i regulaminu jego funkcjonowania, Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, urealnienia harmonogramu i kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
2. Regulamin działania systemu NAWIKUS określa ww. zarządzenie PMK.
3. Ogłoszenie o konkursie znajduje się w portalu informacyjnym www.nawikus.krakow.pl.
4. Organizacja dokonuje rejestracji profilu na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl.
5. Rejestracja profilu organizacji musi nastąpić co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.
6. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia na adres nawikus.krakow@um.krakow.pl najpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert określonym w ogłoszeniu z pominięciem dni wolnych od pracy.
7. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w systemie.
8. Minimalne wymagania techniczne, które muszą być spełnione, by organizacja mogła korzystać z systemu informatycznego NAWIKUS: komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa z obsługą HTML5 - zalecana Mozilla Firefox/Waterfox (w wersji 44 lub wyższej), Internet Explorer (w wersji 9 lub wyższej), zalecane minimalne ustawienie rozdzielczości ekranu: 1280×1024.
9. Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
10. Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 7.30- 15.30 w MOPS Dział Koordynacji Pracy Filii
• w pok. nr 207 lub pod numerem tel. 12 616-53-55 w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania oraz w zakresie w zakresie funkcjonowania systemu NAWIKUS.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego, z zakresu pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób, polegającego na świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, w okresie od 1 lipca 2019r. do 30 czerwca 2022r.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
3) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
5. W skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe, biorące udział w konkursie.
6. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
7. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona wybiera do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych i innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zadania publicznego, którego dotyczy konkurs ofert.
8. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2018r. poz. 2096 z późn. zm.);
3) mają doświadczenie w przedmiocie określonego zadania publicznego oraz w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 5 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez samego kandydata lub też przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
9. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
10. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 09.05.2019r. o godz. 9:00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Dziennik Podawczy lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl. Planowane posiedzenie komisji konkursowej opiniującej złożone ofert odbędzie się 16.05.2019r. o godzinie 12:00.
11. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe zadań publicznych określa zarządzenie nr 661/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 marca 2019 r.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2019 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjętego uchwałą nr CXV/3053/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 7 listopada 2018 roku.
3. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Dziale Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA:
załącznik nr 1 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
załącznik nr 3 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 4 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 5 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej.