Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Dokument archiwalny
Załącznik do Zarządzenia Nr 63/2019
Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
z dnia 30.04.2019 r.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie wsparcia zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Tytuł zadania publicznego: prowadzenie Programu Aktywności Lokalnej dla członków rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka z terenu Gminy Miejskiej Kraków w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie – Zespół ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 400 000 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych) w tym:
2019 roku (od 01.07.2019 r. do 31.12.2019 r.) – 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych)
2020 roku – 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych)
2021 roku (od 01.01.2019 r. do 30.06.2019 r.) – 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych)
Termin realizacji zadania: od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego: Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym (do 30 czerwca 2019 r.) oraz w roku 2018 przeznaczyła na realizację przedmiotowego zadania publicznego środków finansowych w wysokości 285 270,75 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Realizacja zadania obejmuje:
organizację wyjazdów integracyjno - edukacyjnych - co najmniej 4 razy w ciągu trwania umowy, w wymiarze co najmniej 6 godzin każdy, dla co najmniej 20 osób;
organizację przedsięwzięć o charakterze integracyjnym, edukacyjnym, kulturalnym, sportowym, rekreacyjnym, ekologicznym lub turystycznym podczas wakacji i ferii zimowych - 2 cykle zajęć odbywających się w dni powszednie od poniedziałku do piątku, co najmniej po 4 godziny dziennie, dla minimum 10 rodzin;
indywidualne porady prawne dla opiekunów zastępczych - co najmniej 30 godzin rocznie;
prowadzenie świetlicy integracyjnej – przeznaczonej dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej, w tym dzieci niepełnosprawnych - czynnej w soboty w godz. 10.00 - 16.00; w ramach świetlicy zapewnienie: zajęć prowadzonych przez instruktorów zajęć plastycznych, teatralnych, muzycznych wspomaganych przez wolontariuszy, treningów kompetencji i umiejętności społecznych dla dzieci m.in. z zakresu:
zachowania w codziennych sytuacjach społecznych,
budowania kompetencji społecznych poprzez zabawę,
zajęć terapeutycznych,
zajęć relaksacyjnych.
Zakłada się możliwość zamiany zajęć świetlicowych na zajęcia prowadzone w domu rodzin zastępczych wychowujących dzieci niepełnosprawne, o ile na zajęcia świetlicy weekendowej w danym dniu będzie zgłoszonych mniej niż 4 dzieci niepełnosprawnych.
Dla rodzin zastępczych wychowujących dziecko niepełnosprawne Zleceniobiorca musi zapewnić transport dziecka z miejsca zamieszkania na zajęcia w świetlicy weekendowej.
organizację zajęć dla rodzin zastępczych w obiektach kulturalnych i sportowych Krakowa lub okolic – jeden raz w miesiącu po co najmniej 2 godziny, dla co najmniej 10 rodzin;
organizowanie i inspirowanie udziału dzieci i rodziców zastępczych w imprezach i spotkaniach o charakterze integracyjnym, edukacyjnym, kulturalnym, społecznym, ekologicznym, turystycznym przeprowadzonych np. w formie warsztatów plastycznych, kulinarnych, rękodzieła - co najmniej jedno przedsięwzięcie na 2 miesiące po co najmniej 3 godziny, dla minimum 8 rodzin w zakresie:
kształtowania wartości (normy, wzory zachowań),
przekazywania dziedzictwa kulturowego,
edukacji regionalnej,
międzypokoleniowej wymiany umiejętności,
działań integrujących różne grupy wiekowe,
działań wokół nowych technologii,
wzmacniania wartości rodzinnych,
wspólnego świętowania np. Dnia Babci, Św. Mikołaja, Świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia;
zapewnienie dzieciom przebywającym w pieczy zastępczej zajęć rozwijających zainteresowania w tym:
nauka i doskonalenie pływania - co najmniej dla 15 dzieci w trakcie każdego roku kalendarzowego;
nauka jazdy konnej - co najmniej dla 25 dzieci w trakcie każdego roku kalendarzowego;
inne zajęcia rozwijające talenty wg indywidualnych potrzeb, dla co najmniej 10 dzieci w trakcie każdego roku kalendarzowego (np. taniec, fotografia, robotyka, język obcy);
pomoc w nauce i odrabianiu zadań domowych, realizowana w pierwszej kolejności dla dzieci, w przypadku których brak jest możliwości zapewnienia pomocy wolontaryjnej (przedmioty ścisłe, odległe miejsce zamieszkania, starsze klasy) - 5 razy w tygodniu po 5 godzin, akceptowalne grupy 2 – 3 osobowe;
organizacja działań profilaktycznych dotyczących zdrowia w tym:
indywidualne konsultacje dietetyczne dla rodziców i dzieci wraz z wywiadem dietetycznym i oceną stylu żywienia oraz błędów żywieniowych, propozycją diety, dietoterapią - co najmniej 60 godzin rocznie,
indywidualne konsultacje logopedyczne prowadzone przez logopedę - co najmniej 120 godzin rocznie,
inne działania np. konsultacje psychiatryczne, fizjoterapeuta – co najmniej 20 godzin rocznie,
usługi wspierające animację lokalną – animator lokalny (w łącznym wymiarze godzin odpowiadającym 1 etatowi, rozliczany na podstawie kart pracy). Do zadań animatora wynikających z realizowanej funkcji należy również umożliwienie, w szczególnych przypadkach, uczestnictwa w ofercie PAL dzieciom, które z uwagi na sytuację rodzinną lub zdrowotną, mają ograniczony dostęp do tej oferty oraz inne działania indywidualne mające na celu aktywizację dzieci.
organizacja wolontariatu wspierającego realizację powierzonych zadań;
organizacja pikniku z okazji Dnia Rodzicielstwa Zastępczego na przełomie maja i czerwca 2020 r. i 2021 r. dla około 200 osób, z następującymi warunkami:
atrakcyjne zajęcia dla uczestników, konkursy z nagrodami dla wszystkich dzieci,
poczęstunek,
odpowiednia lokalizacja, przyjazna dla rodzin, z łatwym dojazdem środkami komunikacji miejskiej, boisko sportowe z terenem rekreacyjnym lub teren zielony, zadaszone miejsce do wypoczynku dla uczestników,
zapewnienie co najmniej 3 animatorów lub instruktorów do prowadzenia zajęć,
zaplecze sanitarne.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
zapewnienia napojów w przypadku wszystkich zajęć grupowych oraz wyżywienia (w przypadku zajęć stacjonarnych trwających dłużej niż 3,5 godziny zegarowej w formie ciastek, paluszków itp., natomiast w przypadku wyjazdów, w formie ciepłego posiłku);
zapewnienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestnikom projektu w wysokości 10 000 zł/osobę;
w okresie realizacji zadania polegającego na prowadzeniu PAL, objęcia prowadzonymi działaniami minimum 100 rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków;
prowadzenia na rzecz uczestników PAL działań zgodnie z zakresem rzeczowym zadania;
realizacji zadania we współpracy z podmiotami działającymi na polu pomocy rodzinom zastępczym w szczególności: Zespołem do spraw Rodzinnej Pieczy Zastępczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w zakresie rekrutacji uczestników do poszczególnych działań PAL, w celu wymiany doświadczeń oraz budowania zintegrowanego modelu pracy z zakresu wspierania rodziny zastępczej;
zatrudnienia pracowników na umowy o pracę lub umowy cywilnoprawne, z uprawnieniami do realizacji poszczególnych działań PAL, poświadczonymi odpowiednimi dokumentami;
prowadzenie w sposób ciągły dokumentacji działań realizowanych w ramach zadania, w szczególności list obecności, ewidencji osób wraz ze wskazaniem liczby godzin uczestnictwa i zakresu udzielonego wsparcia, niezbędnych do sporządzenia sprawozdań, o których mowa w pkt 12 i 13;
prowadzenia ewaluacji realizowanych działań oraz opracowanie raportów. Wyniki ewaluacji Zleceniobiorca przekaże Realizatorowi zadania wraz ze sprawozdaniem końcowym z realizacji zadania;
informowania, że zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy. Informacja na ten temat powinna się znaleźć we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego, o treści: „Zadanie jest współfinansowane ze środków Gminy Miejskiej Kraków”;
do kosztów realizacji zadania (pokrywanych z dotacji, a także ze środków finansowych własnych i pochodzących z innych źródeł) mogą być wliczane wyłącznie koszty ponoszone w związku z realizacją zlecanego zadania. W przypadku realizacja w tym samym lokalu innego zadania, koszty utrzymania lokalu, mediów muszą być proporcjonalnie podzielone;
realizacji zadania zgodnie z „Standardami realizacji usług publicznych przez organizacje pozarządowe w Gminie Miejskiej Kraków” stanowiącym załącznik do „Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi na lata 2019 - 2022” przyjętego Uchwałą Rady Miasta Krakowa nr IV/79/19;
składania Realizatorowi zadania sprawozdań: kwartalnych i rocznych z realizacji zadania publicznego sporządzonych według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);
złożenia sprawozdania końcowego z realizacji zadania, według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
Dotacja przekazywana będzie w transzach, w terminach określonych w ust. 6 które wynosiły będą:
kwota pierwszej transzy w 2019 roku wypłacona zostanie w wysokości 100 000 zł;
kwota kolejnych transz w okresie realizacji zadania, z zastrzeżeniem pkt 3, wypłacone zostaną w wysokości 200 000 zł;
kwota ostatniej transzy dotacji, wypłacona zostanie w wysokości 100 000 zł.
Zleceniodawca uzależnia przekazanie kolejnych transz dotacji od wydatkowania co najmniej 50 % przekazanych środków.
Kwota dotacji niewykorzystana w terminie podlega zwrotowi:
do 15 stycznia kolejnego roku budżetowego (dotyczy dotacji wypłaconych w 2019 r. i 2020 r.);
do 15 lipca 2021 r.
Dotacja przekazywana będzie w następujących transzach:
za okres od lipca do września 2019 r., 2020 r. – do 20 lipca danego roku;
za okres od października do grudnia w 2019 r. i 2020 r. – do 20 października danego roku;
za okres od stycznia do marca 2020 r. i 2021 r. – do 20 stycznia danego roku;
za okres od kwietnia do czerwca 2020 r. i 2021 r. – do 20 kwietnia danego roku;
Nie ma możliwości przesuwania niewykorzystanej w danym roku części dotacji, na kolejny rok budżetowy.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody w niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem zadania jest wyrównywanie szans rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka poprzez:
zwiększenie kompetencji rodzin zastępczych;
integrację rodzin zastępczych z terenu Gminy Miejskiej Kraków;
rozwój pasji i zainteresowań dziecięcych;
pomoc w nauce;
poprawę warunków funkcjonowania społeczności rodzin w Krakowie;
zaoferowanie rodzinom możliwości dostępu do usług specjalistycznych;
promocję rodzicielstwa zastępczego.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Udział rodzin zastępczych w szerokiej ofercie w ramach Programu Aktywności Lokalnej da możliwość objęcia rodzin kompleksowymi działaniami edukacyjno-aktywizującymi co w konsekwencji spowoduje:
rozwój kompetencji społecznych oraz opiekuńczo-wychowawczych rodzin dzięki udziałowi w wybranych treningach kompetencji i umiejętności społecznych;
wzmocnienie integracji rodzin z terenu Gminy Miejskiej Kraków;
rozwój talentów u dzieci dzięki ofercie ukierunkowanej na kreowanie pasji i zainteresowań;
wyrównanie braków edukacyjnych a tym samym poprawa wyników w nauce dzięki udziałowi w zajęciach edukacyjnych organizowanych w ramach PAL a w szczególności w korepetycjach;
poprawa funkcjonowania rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka;
możliwości skorzystania z usług specjalistycznych w formie bezpłatnej, bez konieczności oczekiwania na odległe terminy;
wzmocnienie pozytywnego wizerunku rodzin zastępczych.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017 poz. 2077 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 661/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 marca 2019 r. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2019/661/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofert_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2019.html
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie wsparciarealizacji zadania publicznego.
Wymagany minimalny wkładwłasny finansowy oferenta (liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji) wynosi 1 % kwoty wnioskowanej dotacji. Oferty niezawierające wymaganego minimalnego wkładu własnego finansowego będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych.
Wymagany minimalny wkład własny niefinansowy (osobowy i rzeczowy liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji oferenta) wynosi 1 %. Oferty niezawierające wymaganegominimalnegowkładu własnego niefinansowego będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowymlub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o wsparcie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszczone przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji ustala się na poziomie 15 % danego kosztu.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (oferta – pkt III.6 – Dodatkowe informacje związane z realizacją zadania publicznego).
Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie pkt VI oferty poz. 3 – Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII.
W przypadku planowania przez Oferenta (-ów) przeznaczenia na realizację zadania publicznego środków finansowych z innych źródeł publicznych, wymagane jest dołączenie do oferty (w formie załącznika) informacji o nazwie (-wy) organu (-ów) administracji publicznej lub jednostki (-tek) sektora finansów publicznych, który (-re) przekazał (-a,-y) środki finansowe wraz z podaniem ich wysokości.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017 poz. 2077 z późn. zm.).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Zespół ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj.Dz. U. z 2018r. poz. 450 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Zespołem ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 17.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 1do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestrują się w systemie informatycznym NAWIKUS – Narzędzie Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych, na stronie internetowej pod adresem https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ i tworzą Profil Organizacji.
Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem systemu informatycznego NAWIKUS.
Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem systemu informatycznego NAWIKUS - https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ lub www.nawikus.krakow.ploraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez system informatyczny NAWIKUS.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 31 maja 2019 r. o godz. 10.00. Oferty należy dostarczyć osobiście, wysłać pocztą lub kurierem w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy, z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta (-ów) oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmujepomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej (załącznik nr 2 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu generatora wniosków aplikacyjnych dostępnego na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl lub www.nawikus.krakow.pl
Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy lub przesłać pocztą lub kurierem (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy).
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
złożenie oferty po terminie;
złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem systemu NAWIKUS, przesłanie faksem, e-mailem);
złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników;
złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
złożenie oferty przez organizację pozarządową lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzą działalności w dziedzinie objętej konkursem;
złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowejlub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS;
złożenie oferty niezawierającej wymaganego wkładu własnego finansowego oferenta określonego w ogłoszeniu konkursowym;
złożenie oferty niezawierającej wymaganego minimalnego wkładu własnego niefinansowego oferenta (w tym osobowego i rzeczowego) określonego w ogłoszeniu konkursowym.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 4do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych;
planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
nie zostanie złożona żadna oferta;
żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA SYSTEMU NAWIKUS
Zgodnie z zarządzeniem nr 2851/2017 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 27.10.2017r. w sprawie wprowadzenia w GMK systemu NAWIKUS – Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych i regulaminu jego funkcjonowania, Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, urealnienia harmonogramu i kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
Regulamin działania systemu NAWIKUS określa ww. zarządzenie PMK.
Rejestracja profilu organizacji musi nastąpić co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia najpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert określonym w ogłoszeniuz pominięciem dni wolnych od pracy na adres nawikus.krakow@um.krakow.pl
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w systemie.
Minimalne wymagania techniczne, które muszą być spełnione, by organizacja mogła korzystać z systemu informatycznego NAWIKUS: komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa z obsługą HTML5 - zalecana Mozilla Firefox/Waterfox (w wersji 44 lub wyższej), Internet Explorer (w wersji 9 lub wyższej), zalecane minimalne ustawienie rozdzielczości ekranu: 1280×1024.
Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej MOPS Kraków
w pok. nr 1 lub pod numerem tel. 12 422 29 94 w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania oraz w zakresie funkcjonowania systemu NAWIKUS.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. prowadzeniu Programu Aktywności Lokalnej dla członków rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka z terenu Gminy Miejskiej Kraków, w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2021 r. w zakresie: pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
W skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowelub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, biorące udział w konkursie.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona wybiera do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zadania publicznego, którego dotyczy konkurs ofert.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.);
mają doświadczenie w przedmiocie określonego zadania publicznego oraz w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy;
zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 5 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez samego kandydata lub też przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
9. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
10. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 24 maja 2019 r. o godz. 15.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Dziennik Podawczy lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 661/2019Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 marca 2019 r.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2019 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr CXV/3053/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 7 listopada 2018 roku.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.