Załącznik do Zarządzenia
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego, w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Tytuł zadania publicznego:
Prowadzenie schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi, przeznaczonego dla bezdomnych kobiet
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację przedmiotowego zadania wynosi:
w 2020 r. – 675 000 zł (słownie: sześćset siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100),
w 2021 r. – 900 000 zł (słownie: dziewięćset tysięcy złotych 00/100),
w 2022 r. – 900 000 zł (słownie: dziewięćset tysięcy złotych 00/100),
w 2023 r. – 900 000 zł (słownie: dziewięćset tysięcy złotych 00/100),
w 2024 r. – 225 000 zł (słownie: dwieście dwadzieścia pięć tysięcy 00/100);
Termin realizacji zadania: od 1 kwietnia 2020 r. do 31 marca 2024 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków, lokal Podmiotu.
Środki przekazane na realizację przedmiotowego zadania publicznego: Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2018 przekazała na realizację przedmiotowego zadania publicznego środki finansowe w wysokości: w 2018 r. 700 000 zł, w 2019 r. 700 000 zł. oraz 175 000 zł. w 2020 r.
WARUNKI REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO:
1. Prowadzenie w okresie od 1 kwietnia 2020 r. do 31 marca 2024 r. całorocznegoi całodobowego schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi dla bezdomnych kobiet, zwanego dalej „schroniskiem z usługami opiekuńczymi” zgodnie z obowiązującymi przepisami; w szczególności zgodnie z art. 48 a ustawy o pomocy społecznej z dn. 12 marca 2004r. (Dz.U. z 2019 poz. 1507 ze zm.), zwanej dalej: „ustawą o pomocy społecznej” oraz Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. 2018 poz. 896), zwanego dalej: „rozporządzeniem”; w lokalu położonym na terenie Gminy Miejskiej Kraków do którego Podmiot posiada tytuł prawny,
2. W ramach prowadzonego schroniska Podmiot jest zobowiązany
1) zapewnić 50 miejsc, w tym 44 miejsc schroniskowych dla kobiet w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem, określonym w załączniku nr 2 do Rozporządzenia oraz 6 miejsc schroniskowych z usługami opiekuńczymi dla kobiet w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 3 do Rozporządzenia;
2) wyposażyć pomieszczenia mieszkalne, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
3) uzupełnić niezbędne wyposażenie oraz przeprowadzić bieżące naprawy i drobne remonty lokalu;
3. Osobom objętym pomocą Podmiot jest zobowiązany umożliwić :
1) przechowywanie rzeczy osobistych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
2) przygotowanie posiłku, gorącego napoju, spożywanie posiłków i przechowywanie żywności; zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
3) wykonanie zabiegów higienicznych; zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia
4) wypranie i wysuszenie rzeczy, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
5) skorzystanie z miejsca przystosowanego do wizyt osób trzecich;
6) dostęp do środków masowego przekazu i komunikacji;
7) skorzystanie z pomieszczenia do spotkań indywidulanych i miejsca do spotkań grupowych;
8) skorzystanie z niezbędnej odzieży lub jej dezynfekcji i dezynsekcji;
9) dostęp pomieszczenia z dostępem do internetu, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
10) w sytuacjach interwencyjnych żywność, leki i materiały farmaceutyczne oraz higieniczne;
Ponadto, w schronisku powinny zostać wyodrębnione pomieszczenia biurowe, magazyny, zgodnie
z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
4. W ramach pracy socjalnej, o której mowa w art. 6 pkt 12 ustawy o pomocy społecznej, Podmiot powinien realizować działania, obejmujące w szczególności :
1) rozpoznanie sytuacji osoby, zebranie informacji o całokształcie sytuacji związanej z problemem i opracowanie oceny sytuacji oraz funkcjonowania osoby,
2) wyznaczenie celów i opracowanie z osobą Indywidualnego Programy Wychodzenia z Bezdomności (IPWzB) w terminie do 40 dni od dnia przyjęcia osoby do schroniska,
3) dokonywanie systematycznych ocen programu, w razie potrzeb dokonywanie zmiany IPWzB,
4) dokonanie ewaluacji końcowej IPWzB,
5) udzielenie wsparcia dostosowanego do indywidualnych potrzeb osób, w tym:
a) wspierania, doradzania w rozwiązywaniu występujących problemów,
b) towarzyszenia lub rzecznictwa w kontaktach z organizacjami, instytucjami,
c) motywowania osoby do podejmowania aktywności w obszarze zatrudnienia, uzyskania mieszkania, podejmowania leczenia,
d) porady, działań edukacyjnych w zakresie wiedzy niezbędnej do samodzielnego życia;
5. Ponadto podmiot jest zobowiązany do:
1) udzielania informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu;
2) zapewnienia usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej dla osób korzystających z miejsc schroniskowych;
6. Osobom objętym usługami opiekuńczymi Podmiot powinien zapewnić:
1) opiekę higieniczną i usługi opiekuńcze obejmujące:
a) usługi gospodarcze, takie jak utrzymanie w czystości otoczenia osoby, mycie naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, dbanie o higienę żywności, pranie bielizny i odzieży, pranie i zmiana bielizny pościelowej, pomoc w zakupie podstawowych artykułów spożywczych, pomoc w przygotowywaniu posiłków i ich spożywaniu (w razie potrzeby karmienie), pomoc w załatwieniu spraw urzędowych i osobistych,
b) usługi pielęgnacyjne, takich jak mycie, czesanie, ubieranie, kąpiel, prześcielenie łóżka, układanie chorego w łóżku, pielęgnacja zalecona przez lekarza (podawanie leków, smarowanie, robienie okładów, zakładanie opatrunków, zapobieganie powstawaniu odleżyn), zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych poprzez m.in. zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach stanu zdrowia, realizacja recept.
7. W ramach usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej; powinna być zapewniona:
1) pomoc specjalistów:
a) pracownika socjalnego;
b) psychologa, (pomoc w szczególności w zakresie wsparcia emocjonalnego, nauki umiejętności społecznych, motywowania do podjęcia stosownej terapii i leczenia);
c) innych specjalistów, o których mowa w ust. 10 pkt 5;
2) uczestnictwo w grupach wsparcia;
3) treningi umiejętności społecznych;
4) treningi umiejętności rozwiązywania problemów społecznych;
5) treningi ułatwiające prowadzenie gospodarstwa domowego;
6) przedsięwzięcia i projekty socjalne;
8. Realizowane działania pracownika socjalnego i zatrudnionych specjalistów oraz ich rezultaty powinny być dokumentowane, zgodnie ze wzorami przekazanymi przez Realizatora zadania (w szczególności powinna być prowadzona: ocena sytuacji /funkcjonowania osoby (diagnoza), IPWzB, ocena i zmiana IPWzB, ewaluacja końcowa, karty działań pracownika socjalnego i pozostałych specjalistów, dziennik usług opiekuńczych);
9. Ponadto Podmiot jest zobowiązany do:
1) przyjęcia osoby wskazanej przez Realizatora zadania lub osoby wymagającej pomocy w trybie nagłym;
2) współpracy z Realizatorem zadania w zakresie realizowanego wsparcia na rzecz osoby, w szczególności spotkania w ramach zespołów interdyscyplinarnych, konsultacji z pracownikami Realizatora zadania;
3) przekazania (niezwłoczne) Realizatorowi zadania informacji o rozpoczęciu pracy socjalnej oraz o jej zakończeniu, przerwaniu lub braku współpracy wraz z opisem zaistniałej sytuacji; przygotowania opinii o funkcjonowaniu osoby objętej pomocą na wniosek Realizatora zadania;
4) organizacji pracy zatrudnionego personelu, w ten sposób, aby personel pracował metodą zespołu interdyscyplinarnego, poprzez angażowanie do udziału w opracowaniu i realizacji IPWzB zatrudnionych specjalistów;
10. W zakresie kadrowym Podmiot jest zobowiązany do:
1) zatrudnienia kierownika ośrodka, spełniającego wymagania określone w art. 122 ustawy o pomocy społecznej;
2) zapewnienia przez całą dobę opieki przez minimum 2 opiekunów, w tym 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2g ustawy o pomocy społecznej oraz 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2h ustawy o pomocy społecznej;
3) zatrudnienia przynajmniej 1 pracownika socjalnego (1 etat);
4) zapewnienia psychologa, w wymiarze dostosowanym do potrzeb;
5) zapewnienia fakultatywnie, w zależności od potrzeb mieszkańców innych specjalistów np. terapeutę ds. uzależnień, asystenta osoby bezdomnej posiadających odpowiednie kwalifikacje;
6) niezwłocznego przekazania Realizatorowi zadania informacji o kadrze realizującej zadanie, zawierających co najmniej ich imię, nazwisko, kwalifikacje zawodowe i wymiar etatu i okres na jaki zostały zatrudnione;
7) zapewnienia superwizji oraz odpowiednich szkoleń dla pracowników schroniska.
11. W zakresie administracyjnym Podmiot jest zobowiązany do:
1) wyodrębnienia w swojej strukturze „Schroniska z usługami opiekuńczymi dla Bezdomnych Kobiet”;
2) przygotowania „Regulaminu Organizacyjnego Schroniska z usługami opiekuńczymi” oraz „Regulaminu korzystania ze Schroniska z usługami opiekuńczymi” oraz przedłożenia ich do akceptacji Dyrektora MOPS w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy;
3) w dniu przyjęcia osoby do schroniska, zapoznanie ją z „Regulaminem Korzystania ze Schroniska z usługami opiekuńczymi”;
4) niezwłocznego informowania o przybyciu danej osoby do schroniska oraz jego opuszczenia;
5) pozyskiwania dodatkowych środków na realizację zadania, w szczególności w formie darowizn rzeczowych na rzecz realizowanego zadania;
6) pobierania od osób bezdomnych przebywających w schronisku odpłatności za pobyt w wysokości ustalonej, zgodnie z uchwałą Nr LIII/722/12 Rady Miasta Krakowa z dnia 29 sierpnia 2012r. w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia ( Dz. Urz Woj. Małopolskiego z 2018 r. poz. 8962 z późn. zm. ) w decyzji administracyjnej w sprawie schronienia oraz przekazywanie odpłatności na rachunek Gminy Miejskiej Kraków;
7) przekazywania mieszkankom korespondencji kierowanej przez MOPS Kraków,
8) dokumentowania działań podejmowanych w ramach realizacji zadania, w szczególności zadań realizowanych przez zatrudniony personel.
9) prowadzenia ewidencji osób objętych pomocą.
10) zaplanowania kosztów realizacji zadania w ten sposób, aby z kwoty dotacji przeznaczonej na realizację zdania na żywność, leki i środki farmaceutyczne została przeznaczona kwota nie wyższa niż 15 000 zł rocznie w pełnych latach realizacji zadania i odpowiednio nie wyższa niż 12 000 zł w roku 2020 i 4 000 w roku 2024.
12. W zakresie sprawozdawczym, Podmiot jest zobowiązany przedkładać:
1) sprawozdania z wykonania zadania publicznego objętego umową, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), (załącznik nr 1 do ogłoszenia), w terminach określonych w umowie dotacyjnej,
2) kwartalne informacje dotyczące pracy specjalistów sporządzone zgodnie ze wzorem przekazanym przez Realizatora zadania, w terminach określonych w umowie dotacyjnej,
3) miesięczną ewidencję osób objętych pomocą zgodnie ze wzorem przekazanym przez Realizatora zadania, w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
Oczekiwane cele zlecanego zadania publicznego:
Celem zadania publicznego będzie zapewnienie bezdomnym kobietom, w tym kobietom, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, które podpisały kontrakt socjalny, całodobowego, tymczasowego schronienia oraz usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
1. Poprawa sytuacji bytowej bezdomnych kobiet poprzez zapewnienie schronienia, możliwości dokonania zabiegów higienicznych i możliwości przygotowania posiłku (50 miejsc, minimum 100 bezdomnych kobiet w skali roku. )
2. Poprawa sytuacji bytowo- zdrowotnej bezdomnych kobiet wymagających pomocy osób drugich poprzez zapewnienie opieki higienicznej i usług opiekuńczych (6 miejsc z usługami opiekuńczymi, minimum 8 bezdomnych kobiet w skali roku)
3. Poprawa funkcjonowania społecznego osób poprzez zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej poprzez realizację treningów, projekty i przedsięwzięcia dostosowane do potrzeb tych osób: (minimum 14 projektów i przedsięwzięć w ciągu roku, minimum 2 treningi umiejętności).
4. Wyjście z bezdomności rozumiane jako zamieszkanie w lokalu mieszkalnym, pokoju - minimum 5 osób / rodzin tj. osób prowadzonych wspólne gospodarstwo domowe- w skali roku.
Podmiot może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego, wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 661/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 marca 2019 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2019/661/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofert_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2019.html
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o wsparcie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie osoby wskazane w warunkach realizacji zadania.
5. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od beneficjentów zadania.
6. Dopuszczone przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji ustala się na poziomie 20% danego kosztu.
7. Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (oferta – pkt III.6 – Dodatkowe informacje związane z realizacją zadania publicznego).
8. Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie pkt VI oferty poz. 3 – Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII.
9. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
10. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.).
11. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
12. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy Oferent oraz Dział Pomocy Bezdomnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
13. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
14. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
15. Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem.
16. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Pomocy Bezdomnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
17. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
18. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie.
19. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
20. Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
21. Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), (załącznik nr 1 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
22. W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym Podmioty przystępujące do otwartych konkursów ofert, którzy są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie Krajowej Administracji Skarbowej podatników podatku VAT.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Organizacja pozarządowa zainteresowana udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestruje się w systemie informatycznym NAWIKUS – Narzędzie Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych, na stronie internetowej pod adresem https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ i tworzy Profil Organizacji.
2. Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem systemu informatycznego NAWIKUS.
3. Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem systemu informatycznego NAWIKUS - https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ lub www.nawikus.krakow.pl oraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez system informatyczny NAWIKUS.
4. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
5. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 27 lutego 2020 roku o godzinie 9.00. Oferty należy dostarczyć osobiście, wysłać pocztą lub kurierem w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14, Dziennik Podawaczy, z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta/oferentów oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
6. Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) – załącznik nr 2 do ogłoszenia – przy wykorzystaniu generatora wniosków aplikacyjnych dostępnego na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl lub www.nawikus.krakow.pl.
3. Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Dziennik Podawczy lub przesłać pocztą lub kurierem (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej).
4. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
5. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
6. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
7. Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
8. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem systemu NAWIKUS, przesłanie faksem, e-mailem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (jeśli są wymagane);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzi działalności w dziedzinie objętej konkursem;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS;
9. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
10. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 3 do ogłoszenia.
11. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
12. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 4 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
13. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
14. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
15. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
16. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO;
oraz udostępnia się je w:
1) miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl;
2) Systemie Informatycznym NAWIKUS, w portalu: www.nawikus.krakow.pl.
17. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta;
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA SYSTEMU NAWIKUS
1. Zgodnie z zarządzeniem nr 2851/2017 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 27.10.2017 r. w sprawie wprowadzenia w GMK systemu NAWIKUS – Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych i regulaminu jego funkcjonowania, Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, urealnienia harmonogramu i kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
2. Regulamin działania systemu NAWIKUS określa ww. zarządzenie PMK.
3. Ogłoszenie o konkursie znajduje się w portalu informacyjnym www.nawikus.krakow.pl.
4. Organizacja dokonuje rejestracji profilu na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl.
5. Rejestracja profilu organizacji musi nastąpić co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.
6. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia na adres nawikus.krakow@um.krakow.pl najpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert określonym w ogłoszeniu z pominięciem dni wolnych od pracy.
7. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w systemie.
8. Minimalne wymagania techniczne, które muszą być spełnione, by organizacja mogła korzystać z systemu informatycznego NAWIKUS: komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa z obsługą HTML5 - zalecana Mozilla Firefox/Waterfox (w wersji 44 lub wyższej), Internet Explorer (w wersji 9 lub wyższej), zalecane minimalne ustawienie rozdzielczości ekranu: 1280×1024.
9. Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
10. Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 7.30- 15.30 w MOPS Dział Pomocy Bezdomnym.
• w pok. nr 220 lub pod numerem tel. 12 425-75-57 w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania oraz w zakresie w zakresie funkcjonowania systemu NAWIKUS.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w otwartym konkursie ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego, w zakresie, pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób pn. Prowadzenie schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi, przeznaczonego dla bezdomnych kobiet.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
3) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
5. W skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, biorące udział w konkursie.
6. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
7. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona wybiera do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zadania publicznego, którego dotyczy konkurs ofert.
8. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.);
3) mają doświadczenie w przedmiocie określonego zadania publicznego oraz w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 5 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez samego kandydata lub też przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
9. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
10. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 14 lutego 2020 roku o godz. 9.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Dziennik Podawczy lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl.
11. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe zadań publicznych określa zarządzenie nr 661/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 marca 2019 r.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2020 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjętego uchwałą nr XXX/792/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r.
3. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Dziale Pomocy Bezdomnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA:
załącznik nr 3 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 4 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 5 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej.