na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Tytuł zadania publicznego: Świadczenie usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 810 700,00 zł (słownie: osiemset dziesięć tysięcy siedemset złotych 00/100) w tym:
- w 2020 roku: 84 700,00 zł (słownie: osiemdziesiąt cztery tysiące siedemset złotych 00/100),
- w 2021 roku: 537 240,00 zł (słownie: pięćset trzydzieści siedem tysięcy dwieście czterdzieści złotych 00/100),
- w 2022 roku: 188 760,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt osiem tysięcy siedemset sześćdziesiąt złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 listopada 2020 r. do 30 kwietnia 2022 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków: miejsce zamieszkania i aktywności osób niepełnosprawnych oraz lokal, do którego podmiot posiada tytuł prawny, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2019 przekazała na realizację przedmiotowego zadania publicznego środki finansowe w wysokości 414 182,68 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
1. Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Realizatora osoby niepełnosprawne (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych Dz.U. z 2020 r. poz. 426 ze zm.) znajdujące się w wieku aktywności zawodowej. Celem usługi jest stworzenie możliwości otrzymania przez uczestnika pomocy, która w istotny sposób poprawi jego sytuację społeczno-zawodową, szczególnie poprzez minimalizowanie barier w aktywności osób niepełnosprawnych, kształtowanie ich kompetencji życiowych oraz umiejętności społecznych przybliżających do rynku pracy.
2. Zlecenie usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych realizowane jest w ramach Projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie” i obejmuje nie mniej niż 90 osób niepełnosprawnych w okresie trwania zadania w sposób określony w ust. 12 pkt 1.
3. Koszt realizacji jednej godziny usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych wynosi:
1) w 2020 r. – 35,00 zł (słownie: trzydzieści pięć złotych 00/100);
2) w 2021 r. – 37,00 zł (słownie: trzydzieści siedem złotych 00/100);
3) w 2022 r. – 39,00 zł (słownie: trzydzieści dziewięć złotych 00/100).
4. Zlecenie usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych wyniesie:
1) w 2020 r. – szacunkowo 2 420 godzin;
2) w 2021 r. – szacunkowo 14 520 godzin;
3) w 2022 r. – szacunkowo 4 840 godzin.
5. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia kosztu realizacji jednej godziny usługi, o którym mowa w ust. 3, co może się wiązać ze zmianą zakresu rzeczowego zadania, tj. zmniejszeniem szacunkowej liczby godzin na realizację zadania, o której mowa w ust. 4. Zleceniodawca zastrzega sobie również możliwość zmiany liczby godzin zlecanych w danym roku realizacji zadania publicznego, o których mowa w ust. 4 – w takim przypadku zmianie ulega także wysokość dotacji w danym roku. Każda ze zmian, o której mowa w niniejszym ustępie wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
6. Dotacja:
1) za okres od 1 listopada 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. w wysokości 84 700,00 zł (słownie: osiemdziesiąt cztery tysiące siedemset złotych 00/100) zostanie wypłacona w jednej transzy płatnej w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania;
2) w 2021 roku przekazana zostanie w trzech równych transzach w wysokości po 179 080,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy osiemdziesiąt złotych 00/100) każda, płatnych:
a) w terminie do 20 lutego 2021 r. za okres od 1 stycznia do 30 kwietnia tego roku,
b) w terminie do 20 maja 2021 r. za okres od 1 maja do 31 sierpnia tego roku,
c) w terminie do 20 września 2021 r. za okres od 1 września do 31 grudnia tego roku;
3) w 2022 r. w wysokości 188 760,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt osiem tysięcy siedemset sześćdziesiąt złotych 00/100) przekazana zostanie w jednej transzy płatnej do 20 lutego tego roku;
z zastrzeżeniem ust. 7-9.
7. Zleceniodawca uzależnia przekazanie kolejnych transz dotacji od wydatkowania co najmniej 50% przekazanych środków.
8. Ostateczna kwota dotacji stanowi iloczyn ceny za 1 godzinę usługi oraz faktycznej liczby godzin wykonanych przez Zleceniobiorcę w okresie realizacji zadania. Wysokość transzy dotacji może zostać zwiększona lub zmniejszona w danym roku budżetowym, w sytuacji gdy w poprzednim okresie rozliczeniowym została zrealizowana odpowiednio większa lub mniejsza liczba godzin, niż wynikająca z iloczynu liczby 1210 godzin i liczby miesięcy w danym okresie rozliczeniowym. Wysokość ewentualnego zwiększenia lub zmniejszenia ustala się jako iloczyn liczby godzin, za które przysługuje zwiększenie lub zmniejszenie, oraz stawki na jedną godzinę usługi obowiązującej w danym roku realizacji zadania publicznego. Ostateczną wysokość należnej dotacji w danym roku i wysokość transz dotacji ustala Realizator zadania.
9. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia planowanej wysokości środków publicznych na realizację zadania odpowiednio do potrzeb środowiska lokalnego.
10. Zleceniobiorca zobowiązany jest – w latach 2020 – 2021 w terminie do 20 grudnia danego roku, a w roku 2022 w terminie do 20 kwietnia 2022 roku – do przedłożenia Realizatorowi informacji o oszczędnościach powstałych w ramach wykonania przez niego zadania zleconego, które nie zostaną przez niego wykorzystane w danym roku budżetowym. Informacja powyższa winna zostać przekazana Realizatorowi zadania, drogą mailową na adres: sp@mops.krakow.pl.
11. Realizacja zadania polegającego na świadczeniu usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych obejmuje w szczególności:
1) uczenie i rozwijanie u osoby niepełnosprawnej umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia za pośrednictwem:
a) asystowania w codziennych czynnościach życiowych,
b) podtrzymywania uczestniczenia osoby niepełnosprawnej w życiu rodzinnym (w tym inspirowanie jej do współpracy z członkami rodziny), pomocy w zrozumieniu wpływu choroby na funkcjonowanie rodziny,
c) asystowania w załatwianiu spraw urzędowych (w tym pomoc w wypełnianiu dokumentów),
d) wspierania w uzyskaniu zatrudnienia (w tym m.in. kształtowanie umiejętności poruszania się po rynku pracy, poszukiwania informacji o wolnych stanowiskach pracy, kompletowania dokumentacji aplikacyjnej, prowadzenia rozmowy z potencjalnym pracodawcą, radzenia sobie z problemami w pracy),
e) motywowania do aktywności w szerszym niż dotychczasowym zakresie,
f) kształtowania lub wspierania w podtrzymywaniu umiejętności organizacji czasu przez osoby niepełnosprawne,
g) udzielania wsparcia w rozpoznawaniu i pokonywaniu pojawiających się barier (psychologicznych, społecznych, komunikacyjnych, architektonicznych i innych), nauce radzenia sobie z nimi i akceptacji ich występowania, celem przeciwdziałania wycofywaniu się osoby niepełnosprawnej z życia społeczno-zawodowego;
2) towarzyszenie osobie niepełnosprawnej w czynnościach wspierających proces leczenia w szczególności wspieranie umiejętności samodzielnego korzystania z placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych, pomoc w dotarciu do tych placówek, pomoc w zakupie leków, nauka radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, wzmacnianie akceptacji niepełnosprawności osoby i wynikających z niej trudności w życiu codziennym;
3) wspomaganie kształtowania i utrzymywania właściwych relacji osoby niepełnosprawnej z otoczeniem, w szczególności z osobami z bezpośredniego otoczenia i ze środowiska lokalnego, wzmacnianie poczucia własnej wartości osoby niepełnosprawnej w sytuacjach pełnienia różnych ról społecznych;
4) wspomaganie procesu nawiązywania i utrzymywania kontaktu osoby niepełnosprawnej z instytucjami i organizacjami społecznymi, w celu zapewnienia optymalnych warunków do jej samodzielnej rehabilitacji;
5) doradzanie osobie niepełnosprawnej w zakresie uzyskania specjalistycznej pomocy dotyczącej przekwalifikowania zawodowego, kontaktów społecznych, usług medycznych, rehabilitacyjnych, usług kulturalnych, rekreacji i integracji ze środowiskiem;
6) uczestniczenie w spotkaniach w ramach zespołów interdyscyplinarnych oraz indywidualnych konsultacjach z pracownikami Realizatora, w tym w celu zapoznania się z sytuacją osoby, która ma zostać objęta wsparciem;
7) ocenę postępów w realizacji usługi nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy;
8) dokumentowanie realizowanych działań z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Realizatora działania.
Wszystkie działania w ramach indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych mają zmierzać do jak największego usamodzielniania się osoby niepełnosprawnej w zakresie funkcjonowania społeczno-zawodowego, przejmowania przez nią (adekwatnie do indywidualnych możliwości) odpowiedzialności za swoje codzienne funkcjonowanie i podejmowane decyzje, a także nastawione będą na minimalizację barier w aktywności tych osób.
12. Zleceniobiorca ma obowiązek podejmować działania w zakresie:
1) świadczenia usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych (o którym mowa w ust. 11) zgodnie z poniższymi zasadami:
a) od 1 listopada 2020 r. usługą objęte zostaną co najmniej osoby skierowane przez MOPS (około 47 osób) które objęte były usługą w okresie poprzedzającym zawarcie umowy na realizację zadania i obecnie będą kontynuowały udział we wsparciu przez okres wskazany przez Zleceniodawcę, tj. maksymalnie do maja 2021 r., chyba że zasadnym będzie wydłużenie lub skrócenie okresu wsparcia z uwagi na indywidualne potrzeby uczestnika,
b) w okresie od 1 listopada 2020 r. do 30 kwietnia 2022 r. usługą objętych zostanie co najmniej 43 nowych Uczestników skierowanych przez MOPS, którzy we wcześniejszym okresie nie korzystali z usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych, przy czym średniomiesięczny okres objęcia wsparciem tych osób w ramach usługi powinien wynieść od 12 do 18 miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 13; jeżeli Uczestnik przerwie udział w projekcie na jego miejsce Realizator może skierować nową osobę;
c) średniomiesięczny wymiar wsparcia wyniesie 1210 godzin usługi z zastrzeżeniem, że liczba ta może się zmienić w przypadku zmiany założonej do realizacji w latach 2020 – 2022 liczby godzin usługi;
d) usługa realizowana będzie w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej lub innych miejscach aktywności społecznej osoby, w tym w lokalu Podmiotu realizującego usługę w godzinach od 7 do 19, w oparciu o dokumentację wskazaną przez Realizatora zadania;
e) do pracy z osobą może być włączonych kilku trenerów, w zależności od potrzeb i indywidualnej sytuacji osoby niepełnosprawnej;
2) ponoszenia kosztów dojazdu trenera świadczącego usługę do miejsc, w których będzie ona realizowana (bilety MPK, ryczałt za benzynę, itp.);
3) niezwłocznego, w terminie do 48 godzin od zaistnienia zdarzenia, informowanie Realizatora drogą mailową o: zakończeniu / przerwaniu realizacji usługi na rzecz danej osoby, nierealizowaniu przez Uczestnika zapisów harmonogramu lub innych zmianach w założeniach harmonogramu, braku współpracy ze strony Uczestników, zaistnienia sytuacji wymagającej interwencji MOPS (np. podejrzenie problemu przemocy, uzależnienia) wraz z opisem danej sytuacji oraz niezwłocznego wzywania służb (np. policja, pogotowie) w sytuacjach tego wymagających;
4) zatrudnienia do realizacji usługi trenerów posiadających doświadczenie lub przygotowanie do pracy z osobami niepełnosprawnymi oraz kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalającego świadczyć wymagane usługi;
5) niezwłocznego przekazywania Realizatorowi zadania informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe i wymiar etatu, na jaki zostały zatrudnione;
6) dokonywania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w terminie 30 dni od daty podpisania umowy; ewaluacja powinna być dokonywana w następujących okresach:
a) pierwsza po upływie 8 miesięcy realizacji zadania,
b) ewaluacja końcowa w terminie 30 dni od momentu zakończenia realizacji projektu.
13. Przywiduje się możliwość ponownego skorzystania z usługi przez osobę niepełnosprawną po przerwie, z ważnych powodów życiowych.
14. Do czasu wykonywania usługi zalicza się:
1) bezpośrednią pracę z osobą niepełnosprawną lub pracę na jej rzecz (nie mniej niż 70% czasu pracy);
2) dojazdy (nie więcej niż 20% czasu pracy z osobą niepełnosprawną lub na jej rzecz);
3) prowadzenie dokumentacji (nie więcej niż 10% czasu pracy z osobą niepełnosprawną lub na jej rzecz).
15. Do liczby godzin zrealizowanych wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi, a jej wykonanie nie było możliwe ze względu na nieobecność odbiorcy w umówionym miejscu, podczas gdy nie została ona w żaden sposób odwołana lub ze względu na brak warunków do realizacji usługi, a jednocześnie sytuacja została zgłoszona przez Zleceniobiorcę Realizatorowi zadania e- mailem na adres: dm@mops.krakow.pl do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia.
16. Podstawą do rozpoczęcia realizacji usługi będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę pisemnego zlecenia, którego wzór zostanie przekazany Zleceniobiorcy w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania.
17. Usługa zostanie wdrożona przez Zleceniobiorcę w terminie nie późniejszym niż 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 16.
18. Usługa będzie dokumentowana z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Realizatora zadania, w tym m.in. Indywidualnego Planu Pracy sporządzonego podczas wspólnego spotkania diagnostycznego pomiędzy Realizatorem zadania, Zleceniobiorcą oraz osobą niepełnosprawną, która ma skorzystać z usługi. Wzory dokumentów zostaną przekazane Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania.
19. Indywidualne Plany Pracy, o których mowa w ust. 18 sporządzane będą w miejscu pobytu/zamieszkania osoby niepełnosprawnej lub siedzibie MOPS i dotyczyły będą co najmniej:
1) zakresu realizowanych usług wskazanych w ust.11;
2) średniomiesięcznego wymiaru liczby godzin realizowanych usług;
3) planowanych działań mających na celu poprawę funkcjonowania społeczno-zawodowego;
z zastrzeżeniem że Indywidualne Plany Pracy względem osób, o których mowa w ust. 12 pkt 1 ppkt a, które zawarte zostały we wcześniejszym okresie – będą kontynuowane przez Zleceniobiorcę.
20. Dopuszcza się możliwość dokonania zmiany w Indywidualnych Planach Pracy, o których mowa w ust. 18 za zgodą stron, które uczestniczyły w ich ustalaniu, co musi zostać odzwierciedlone w dokumentacji osoby objętej usługą z wykorzystaniem wzoru dokumentu wskazanego przez Realizatora.
21. Usługa będzie realizowana w oparciu o harmonogram ustalony pomiędzy osobą niepełnosprawną a trenerem świadczącym usługę, którego wzór zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania. Dzień sporządzenia harmonogramu uznaje się jako początek realizacji wsparcia na rzecz osoby niepełnosprawnej.
22. Zleceniobiorca zobowiązany jest do doręczenia Realizatorowi zadania harmonogramu, o którym mowa w ust. 21, w terminie 3 dni od momentu jego sporządzenia (przekazanie skanu dokumentu do właściwej filii MOPS) oraz w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jego sporządzenia (złożenie oryginału dokumentu na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie).
23. Zleceniobiorca zobowiązany jest uwzględnić wniosek osoby niepełnosprawnej objętej pomocą o zmianę dni i/lub godzin świadczenia usług, złożony z wyprzedzeniem tygodniowym lub dłuższym – zmiana ta wymaga dokonania aktualizacji harmonogramu, o którym mowa w ust. 21 i doręczenia go Realizatorowi w terminach zgodnych z ust. 22. W przypadku, gdy osoba niepełnosprawna zgłosi potrzebę takiej zmiany z wyprzedzeniem krótszym niż tygodniowe, Zleceniobiorca ma prawo zaproponować tej osobie inny niż oczekiwany przez nią termin realizacji usług – lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach – odmówić zmiany rozkładu świadczenia usług.
24. Trener współpracujący z osobą niepełnosprawną będzie dokonywał systematycznej oceny realizowanej usługi. Ocena odbywała się będzie nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy lub na prośbę Realizatora, w terminie 7 dni od daty wyrażenia tej prośby. Ocena określała będzie przede wszystkim postępy w realizacji usługi, zaangażowanie osoby niepełnosprawnej we współpracę oraz inne istotne z punktu widzenia trenera aspekty. Ocena dostarczana będzie w terminie 3 dni od daty jej sporządzenia (skan na właściwą Filię MOPS) oraz na dziennik podawczy Realizatora: Kraków, ul. Józefińska 14 w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia.
25. Zleceniobiorca zobowiązany będzie do prowadzenia ewidencji działań wykonywanych przez osoby świadczące usługę indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych, potwierdzoną przez osobę niepełnosprawną wobec której realizowana jest usługa z wykorzystaniem wzoru dokumentacji, który zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu. Dokumentację w tym zakresie Zleceniobiorca będzie doręczał Realizatorowi w terminie do 4 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia – skan dokumentacji skierowany do właściwej Filii MOPS. Do 6 dnia roboczego Zleceniobiorca sporządzi korekty w dokumentacji wskazane przez pracownika socjalnego oraz ponownie przekaże skan skorygowanego dokumentu na właściwą Filię MOPS. Do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu sporządzenia dokumentacji, oryginał dokumentu zostanie złożony na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie.
26. Zleceniobiorca w zakresie realizacji zadania publicznego, zobowiązany jest również do:
1) ponoszenia kosztów zatrudnienia trenerów świadczących usługę, przy czym wynagrodzenie osób bezpośrednio wykonujących usługę nie może być niższe niż 26,00 zł za godzinę jej świadczenia (brutto wraz z kosztami pracodawcy), a Zleceniobiorca ma prawo do różnicowania wynagrodzeń osób realizujących usługę indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych;
2) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania;
3) ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zlecenia (abonament
telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne itp.);
4) zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla trenera realizującego usługę;
5) sporządzania i doręczania Realizatorowi, w terminie do 6 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania usługi, zestawienia zawierającego dane dotyczące wsparcia udzielonego w danym miesiącu; dane te sporządzane będą przez Zleceniobiorcę na wzorze sporządzonym przez Realizatora, który doręczony zostanie Zleceniobiorcy w terminie do 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania;
6) sporządzania i doręczania Realizatorowi w terminie do 6 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania usługi ewidencji, o której mowa w pkt. 5 z wykorzystaniem aplikacji – w sytuacji przekazania aplikacji Zleceniobiorcy przez Realizatora;
7) niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
8) realizacji zadania zgodnie z „Wytycznymi w zakresie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadami równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020” oraz zapisów podręcznika „Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020”, w szczególności zapewnienie dostępności usług dla osób niepełnosprawnych, w tym:
a) eliminowanie czynników ograniczających dostępność na etapie realizacji (np. poprzez zapewnienie opieki nad osobami zależnymi),
b) zastosowanie koncepcji uniwersalnego projektowania, w tym również w odniesieniu do trwałych produktów wytworzonych w ramach Projektu (np. budynek, strona internetowa, urządzenie, opracowany raport),
c) takiego dostosowania wsparcia do indywidualnej sytuacji uczestnika na rynku pracy, aby przeciwdziałać jego szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy i zminimalizować nierówności, których uczestnik doświadcza;
9) realizacji zadania w taki sposób, aby skierowana do objęcia usługą osoba niepełnosprawna zakończyła udział w realizowanej przez Zleceniobiorcę formie wsparcia zgodnie z zapisami zawartymi w Indywidualnym Planie Pracy, o którym mowa w ust. 18; wskaźnik ten musi zostać wykazany w odniesieniu do nie mniej niż 80% wszystkich objętych wsparciem osób niepełnosprawnych;
10) realizacji zadania w taki sposób, aby skierowana do objęcia usługą osoba niepełnosprawna, która zakończy realizowaną przez Zleceniobiorcę formę wsparcia osiągnęła kryterium efektywności społecznej określone w „Wytycznych zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020”, w szczególności poprzez:
a) rozpoczęcie nauki,
b) wzmocnienie motywacji do pracy po zakończeniu udziału w projekcie,
c) zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności,
d) poprawa umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów,
e) podjęcie wolontariatu,
f) poprawa stanu zdrowia,
g) ograniczenie nałogów,
h) doświadczenie widocznej poprawy w funkcjonowaniu,
i) podjęcie dalszej aktywizacji w formie, która:
- obrazuje postęp w procesie aktywizacji społecznej i zmniejsza dystans do zatrudnienia,
- nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą osoba objęta wsparciem otrzymywała przed Projektem,
- nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą osoba objęta wsparciem w ramach realizowanego zadania otrzymywała w ramach usługi, chyba, że nie jest ona finansowana ze środków EFS, i że stanowi postęp w stosunku do sytuacji osoby objętej wsparciem w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie;
11) przechowywania i archiwizowania dokumentacji ogólnej zadania zleconego (m.in. oryginałów umowy o powierzenie zadania publicznego i aneksów do niej); dokumentacji finansowo-księgowej (m.in. oryginałów dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku, dokumentów potwierdzających zastosowany sposób księgowania operacji w zadaniu zleconym), dokumentacji merytorycznej m.in. oryginałów dokumentów dotyczących realizowanego wsparcia, zatrudnienia personelu, zakupu sprzętu i wyposażenia, w tym certyfikatów, gwarancji i licencji, aktów notarialnych, umów zawieranych w związku z realizowanym zadaniem zleconym, oryginałów dokumentów potwierdzających prowadzenie działań o charakterze promocyjnym); dokumentacji przetargowej; oryginałów informacji z kontroli prowadzonej przez uprawnione do tego podmioty;
12) przechowywania dokumentacji określonej w pkt 11 przez okres pięciu lat od dnia 31 grudnia następującego po dniu złożenia zestawienia wydatków do Komisji Europejskiej, w którym ujęto ostateczne wyniki dotyczące projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”; Realizator zadania informuje Zleceniobiorcę o ww. terminie;
13) przechowywania dokumentacji zgodnie z pkt 12 z zastrzeżeniem, iż Realizator zadania może przedłużyć określony w pkt 12 termin w wypadku przedłużenia tego terminu przez Instytucję Pośredniczącą RPO WM nadzorującą realizację projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”, informując o tym Zleceniobiorcę przed upływem tego terminu;
27. Osoby wykonujące usługę indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych zobowiązane są do przestrzegania Regulaminu świadczenia usługi, który przekazany zostanie Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu. Zleceniobiorca odpowiada w całości za przestrzeganie zasad określonych w Regulaminie, w szczególności za poinformowanie o nich osób zatrudnionych przy realizacji usługi oraz wyciąganie konsekwencji w przypadku ich łamania.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Wzmocnienie kompetencji życiowych osób niepełnosprawnych oraz umiejętności społecznych przybliżających do rynku pracy.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia co najmniej wskaźników określonych w warunkach realizacji zadania publicznego, tj.:
1. Objęcie wsparciem co najmniej 90 Uczestników zgodnie z zapisami zawartymi w ust. 12 pkt. 1 a-b.
2. Osiągnięcie wskaźników określonych w ust. 26 pkt 9-10.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2019 r. poz. 869 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 403/2020 z dnia 17 lutego 2020 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=122099.
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym
lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
5. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
6. Dopuszczone przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji ustala się na poziomie 15 % danego kosztu.
7. Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
8. W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
9. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych, z uwzględnieniem przepisu art. 15 zzl ust. 1 i 2 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 poz.374 ze zm.).
10. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2019 r. poz. 869 z późn. zm.) z uwzględnieniem przepisu art. 15 zzl ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
11. Oferent, jest zobowiązany do informowania o wpływie okoliczności, związanych z wystąpieniem COVID-19, które mają wpływ na należyte wykonanie tej umowy. Oferent potwierdza wpływ ww. okoliczności składając oświadczenie, zawierające elementy, o których mowa w art. 15 zzzzzb ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
12. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
13. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
14. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
15. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
16. Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem.
17. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
18. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
19. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 16.
20. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
21. Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej, niż po zawarciu umowy dotacyjnej
z Gminą Miejską Kraków oraz nie później, niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
22. Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
23. Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
24. Oferent, któremu udzielona zostanie dotacja na realizację zadania publicznego, zobowiązany jest do informowania o źródłach finansowania zadania publicznego – informacja na ten temat powinna się znaleźć we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego.
25. W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym Podmioty przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie Krajowej Administracji Skarbowej podatników podatku VAT.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestrują się w systemie informatycznym NAWIKUS – Narzędzie Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych, na stronie internetowej pod adresem https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ i tworzą Profil Organizacji.
2. Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem systemu informatycznego NAWIKUS.
3. Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem systemu informatycznego NAWIKUS - https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ lub www.nawikus.krakow.pl oraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez system informatyczny NAWIKUS.
4. Oferta oraz załącznik(-i) składana(-e) w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej(-ych) statutowo osoby(-ób) oraz pieczątką(-mi) imienną(-ymi).
5. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
6. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 2 października 2020 r. o godz. 9.00. Oferty należy dostarczyć osobiście, wysłać pocztą lub kurierem w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pokój nr 004 – z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta/oferentów oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
7. Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone
po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu generatora wniosków aplikacyjnych dostępnego na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl lub www.nawikus.krakow.pl
3. Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pokój nr 004 lub przesłać pocztą lub kurierem (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14).
4. W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania Podmiotu wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
5. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
6. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych
w niej informacji.
7. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
8. Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
9. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem systemu NAWIKUS, przesłanie faksem, e-mailem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganego (-ych) załącznika (-ów);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzą działalności w dziedzinie objętej konkursem;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
10. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
11. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
12. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
13. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
14. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
15. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
16. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
17. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO;
oraz udostępnia się je w:
3) miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl;
4) Systemie Informatycznym NAWIKUS, w portalu: www.nawikus.krakow.pl.
18. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA SYSTEMU NAWIKUS:
1. Zgodnie z zarządzeniem nr 2851/2017 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 27.10.2017 r. w sprawie wprowadzenia w GMK systemu NAWIKUS – Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych i regulaminu jego funkcjonowania, Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, urealnienia harmonogramu i kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
2. Regulamin działania systemu NAWIKUS określa ww. zarządzenie PMK.
3. Ogłoszenie o konkursie znajduje się w portalu informacyjnym www.nawikus.krakow.pl.
4. Organizacja dokonuje rejestracji profilu na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl.
5. Rejestracja profilu organizacji musi nastąpić co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.
6. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia na adres nawikus.krakow@um.krakow.pl najpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert określonym w ogłoszeniu z pominięciem dni wolnych od pracy.
7. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w systemie.
8. Minimalne wymagania techniczne, które muszą być spełnione, by organizacja mogła korzystać z systemu informatycznego NAWIKUS: komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa z obsługą HTML5 - zalecana Mozilla Firefox/Waterfox (w wersji 44 lub wyższej), Internet Explorer (w wersji 9 lub wyższej), zalecane minimalne ustawienie rozdzielczości ekranu: 1280×1024.
9. Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
10. Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie
• w pok. nr 207a lub pod numerem tel. 12 616 53 26 w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania oraz w zakresie funkcjonowania systemu NAWIKUS.
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Świadczenie usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych w zakresie: pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
3) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
5. W skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, biorące udział w konkursie.
6. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
7. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona wybiera do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadanym przez nich doświadczeniem w zakresie działalności na rzecz organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
8. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.);
3) mają doświadczenie w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
9. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
10. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia.
11. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 24 września 2020 roku o godz. 10.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 pok. nr 004 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl.
12. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 403/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 17 lutego 2020 r.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2020 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XXX/792/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 roku.
3. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pok. 207a.
4. W procesie przygotowania oferty, a następnie realizacji zadania publicznego rekomenduje się stosowanie „Standardów realizacji usług publicznych przez organizacja pozarządowe” określanych w załączniku do uchwały nr IV/79/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 9 stycznia 2019r. w sprawie przyjęcia ''Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi na lata 2019-2022''.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 4 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 5 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 6 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;
załącznik nr 7 - formularz oświadczenia dla członka komisji konkursowej o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie.