na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
Tytuł zadania publicznego: Specjalistyczne usługi wspierania rodziny.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
łącznie 180 960 zł (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt złotych 00/100), w tym:
Termin realizacji zadania: od 1 grudnia 2020 r. do 30 kwietnia 2022 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego: Gmina Miejska Kraków w bieżącym roku oraz w roku 2019 przekazała na realizację przedmiotowego zadania publicznego środki finansowe w wysokości 320 441,60 zł
Warunki realizacji zadania publicznego:
1) w 2020 r. – 42,00 zł
2) w 2021 r. – 44,00 zł;
3) w 2022 r. – 46,00 zł.
1) w 2020 r. szacunkowo 240 godzin;
2) w 2021 r. szacunkowo 2 880 godzin;
3) w 2022 r. szacunkowo 960 godzin;.
1) za okres od 1 grudnia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. w wysokości 10 080 zł (słownie dziesięć tysięcy osiemdziesiąt złotych 00/100) zostanie wypłacona w jednej transzy płatnej w terminie 30 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy na realizację zadania;
2) w 2021 r. przekazana zostanie w trzech równych transzach w wysokości po 42 240 zł. (słownie: czterdzieści dwa tysiące dwieście czterdzieści złotych 00/100) każda, płatnych:
a) w terminie do 20 lutego 2021 r. za okres od 1 stycznia 2021 r. do 30 kwietnia tego roku;
b) w terminie do 20 maja 2021 r. za okres od 1 maja do 31 sierpnia tego roku;
c) w terminie do 20 września 2021 r., za okres od 1 września do 31 grudnia tego roku;
3) w 2022 r., w wysokości 44 160 (słownie: czterdzieści cztery tysiące sto sześćdziesiąt złotych 00/100) przekazana zostanie w jednej transzy płatnej do 20 lutego tego roku
1) poradnictwo psychospołeczne;
2) trening umiejętności społecznych;
3) poradnictwo rodzinne;
4) grupy edukacyjno-wspierające;
1) rozwój umiejętności prowadzenia gospodarstwa domowego i gospodarowania budżetem domowym, obejmujący przede wszystkim: instruktaż i trening w zakresie utrzymania czystości w mieszkaniu, przestrzegania zasad higieny osobistej, przygotowywania posiłków, planowania wydatków;
2) rozwój umiejętności opiekuńczo – wychowawczych rodziców z wykorzystaniem różnych metod (np. coachingu rodzicielskiego, treningów), w zakresie wzmacniania kompetencji rodziców w szczególności w następujących obszarach:
a) dbanie o zdrowie dziecka,
b) kształtowanie u dziecka umiejętności adekwatnych do etapu jego rozwoju (np. samodzielnego spożywania posiłków, kontrolowania potrzeb fizjologicznych),
c) organizacja planu dnia i przygotowanie dziecka do zajęć edukacyjnych (np. przygotowania przyborów szkolnych, drugiego śniadania, odrabiania zadań),
d) stosowanie w procesie wychowania wzmocnień pozytywnych adekwatnych do rozwoju dziecka,
e) wspomaganie rozwoju dzieci odpowiednio do ich wieku i indywidualnych cech (np. uświadamianie osobistego potencjału dziecka, rozwijanie samodzielności i umiejętności radzenia sobie z trudnościami, zmniejszanie poczucia stygmatyzacji i osamotnienia, rozwijanie kreatywności, uzdolnień, zainteresowań oraz rozwijanie umiejętności zabawy i wypoczynku),
f) włączanie dziecka w grupę rówieśniczą,
g) organizowanie czasu wolnego dziecka oraz wspólnej aktywności całej rodziny,
h) radzenie sobie w pojawiających się problemach opiekuńczo – wychowawczych,
i) utrzymanie kontaktu i budowanie relacji z dzieckiem wychowywanym poza rodziną;
3) wsparcie rodziny w budowaniu i utrzymywaniu więzi społecznych, w tym w szczególności relacji z rodziną mieszkającą oddzielnie, sąsiadami;
4) rozwijanie kompetencji członków rodziny w zakresie: komunikacji interpersonalnej, nawiązywania, budowania i podtrzymywania relacji, kontrolowania emocji, wzajemnego rozumienia respektowania tożsamości, potrzeb i uczuć drugiej osoby, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, unikania zachowań ryzykownych, zdrowego stylu życia, podziału obowiązków związanych z kompetencjami, o których mowa w ust. 12 pkt 1 i 2, ze szczególnym uwzględnieniem angażowania w nie rodzica/członka rodziny dotąd mniej angażującego się w ich realizację;
5) kształtowanie i wzmacnianie więzi pomiędzy członkami rodziny, ze szczególnym uwzględnieniem relacji pomiędzy dzieckiem/dziećmi a rodzicem z problemem zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej lub uzależnienia; wspomaganie umiejętności radzenia sobie członków rodziny ze społecznym odbiorem ww. problemów;
6) wsparcie rodziny w kontaktach z instytucjami, pomaganie w załatwianiu spraw urzędowych;
7) poradnictwo rodzinne poszerzające wiedzę rodziców o procesach zachodzących w systemie rodzinnym;
8) dodatkowo, poza formami wsparcia określonymi w ust. 12 pkt 1-7, poradnictwo psychospołeczne obejmować powinno m.in. kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, pomoc w zrozumieniu istoty choroby (ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej i uzależnienia) i jej wpływu na funkcjonowanie członków rodziny.
1) usługi realizowane będą w miejscu zamieszkania rodziny i miejscach jej aktywności lub w uzasadnionych przypadkach w siedzibie Zleceniobiorcy pod warunkiem uzgodnienia tego z Realizatorem, z zastrzeżeniem ust 13 pkt. 2.
2) do czasu odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 zadanie może być realizowane z zastosowaniem alternatywnych sposobów działań i osiągania rezultatów, w zgodzie z zakresem rzeczowym oferty, polegających na realizowaniu usług o których mowa w ofercie konkursowej w formie zdalnej z wykorzystaniem różnorodnych środków i technologii w tym np. za pomocą telefonu, internetu i dostępnych platform do komunikowania się.
3) Zleceniodawca dopuszcza realizację usług o których mowa w ust 11 w formie teleporad wyłącznie w przypadku wystąpienia sytuacji, o której mowa w ust 13 pkt 2 z zastrzeżeniem, że do czasu trwania usługi nie wlicza się: czasu oczekiwania na rozmowę, czasu nagrania na pocztę głosową, czasu nawiązania kontaktu z odmową podjęcia rozmowy.
1) pracę z Rodziną (nie mniej niż 70% pracy czasu);
2) dojazdy (nie więcej niż 20% czasu pracy z Rodziną poza siedzibą Zleceniobiorcy);
3) prowadzenie dokumentacji mającej na celu rozliczenie wsparcia (nie więcej niż 10% czasu pracy z Rodziną).
1) do liczby godzin zrealizowanych wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi zaplanowanej w harmonogramie o którym mowa ust 17 pkt 3, a jej wykonanie nie było możliwe ze względu na nieobecność osoby/rodziny w umówionym miejscu;
2) rozliczenie usługi w ramach pozostawania w gotowości jest możliwe wyłącznie gdy nie została ona w żaden sposób odwołana przez Uczestnika lub ze względu na brak warunków do realizacji usługi, wsparcie nie mogło zostać udzielone;
3) Zleceniobiorca obowiązkowo zgłasza Realizatorowi zadania incydent o którym mowa w ust 15 pkt 1. e-mailem na adres: dm@mops.krakow.pl do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia.
1) Po otrzymaniu pisemnego zlecenia wystawianego przez pracownika socjalnego Realizatora Zleceniobiorca zapoznaje się z diagnozą rodziny sporządzoną przez pracownika socjalnego w ramach Projektu, wynikami ankiety uzupełniającej wiedzę o specjalnych potrzebach rodziny oraz zatwierdzonym Indywidulanym Programu Działania,
2) Podczas wspólnego spotkania diagnostycznego pomiędzy Realizatorem zadania, Zleceniobiorcą oraz przedstawicielem Rodziny, która ma skorzystać z Usług sporządzony zostaje Plan Pracy z Rodziną (PPR).
a) PPR określa co najmniej:
b) W przypadku sytuacji epidemiologicznej nie pozwalającej na bezpośredni kontakt przedstawiciela Zleceniobiorcy i Uczestnika/ Uczestniczki
sporządzenie PPR będzie możliwe w formie zdalnej z wykorzystaniem różnorodnych środków i technologii. Uzgodniony PPR wymagać będzie zatwierdzenia przez pracownika socjalnego MOPS – w tym celu przedstawiciel Zleceniobiorcy przekaże pocztą elektroniczną na adres pracownika socjalnego prowadzącego Uczestnika/ Uczestniczkę PPR. Realizacja usługi możliwa będzie po zatwierdzeniu Planu przez pracownika MOPS.
c) Dopuszcza się możliwość dokonywania zmian w PPR za zgodą i w obecności wszystkich stron, które uczestniczyły w ich ustalaniu, co musi zostać odzwierciedlone poprzez sporządzenie zaktualizowanego PPR,
d) W sytuacji epidemiologicznej nie pozwalającej na bezpośredni kontakt aktualizacja PPR odbywa się według zasad obowiązujących przy zawieraniu PPR w formie zdalnej.
3) Po sporządzeniu PPR specjalista świadczący Usługi ustala z dorosłymi/dorosłym przedstawicielami/przedstawicielem Rodziny harmonogram. Dzień sporządzenia harmonogramu uznaje się za początek realizacji wsparcia na rzecz Rodziny i jest odnotowywany w MKU.
4) Rodzina, która ma zostać objęta wsparciem otrzymuje Regulamin korzystania z usługi, w którym określone zostaną jej prawa i obowiązki. Treść zapisów Regulaminu zostanie uzgodniona przez Zleceniobiorcę z Realizatorem zadania w terminie 10 dni od rozstrzygnięcia konkursu.
5) Zgodnie z miesięcznym harmonogramem następuje świadczenie usług dokumentowanych w Miesięcznej Karcie Usługi (MKU) zawierającej ewidencję działań wykonywanych przez osoby świadczące Usługi, o których mowa w ust.11, które potwierdzane są przez dorosłego członka Rodziny wobec której realizowane są Usługi,
1) dostosowane były do specyfiki problemu Rodzin, o których mowa w ust. 1, oraz ich indywidualnych potrzeb;
2) uwzględniały systematyczne motywowanie do skorzystania z Usług tych członków Rodzin, którzy nie wyrażają zgody na współpracę;
3) udzielane były w miejscu zamieszkania rodzin, o których mowa w ustępie 1, a w sytuacjach tego wymagających ze względu na charakter wsparcia również poza ww. miejscami np. w instytucjach/urzędach w sytuacji udzielania Rodzinom wsparcia w załatwianiu spraw urzędowych, a także w lokalu Zleceniobiorcy, do którego ma on tytuł prawny,
4) udzielane były zarówno w godzinach przed, jak i popołudniowych oraz wieczornych, z uwzględnieniem możliwości Rodzin w zakresie udziału w spotkaniach (np. wynikających z wykonywania obowiązków zawodowych);
5) w okresie realizacji zadania w sposób ciągły zostanie objętych co najmniej 20 Rodzin skierowanych przez Realizatora, przy jednoczesnym założeniu że usługi świadczone na rzecz jednej rodziny będą trwały około 12 miesięcy w średnio miesięcznym wymiarze ok 12 godzin. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest skróceniu lub wydłużenie czasu trwania usług.
6) realizowane były przez wykwalifikowaną kadrę (terapeutów, psychologów, trenerów, asystentów), której wykształcenie i doświadczenie zawodowe predysponują do pracy z Rodzinami, o których mowa w ust. 1;
7) zapewniały maksymalny poziom wsparcia poprzez zapewnienie możliwości włączenia do pracy na rzecz danej Rodziny kilku specjalistów (jeżeli jest to wskazane);
8) kadra świadcząca Usługi zobowiązana była do przestrzegania Regulaminu, który zostanie sporządzony przez Zleceniobiorcę i przekazany do zatwierdzenia przez Realizatora zadania w terminie 10 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu (Zleceniobiorca odpowiada w całości za przestrzeganie zasad określonych w Regulaminie, w szczególności za poinformowanie o nich osób zatrudnionych przy realizacji Usług oraz wyciąganie konsekwencji w przypadku ich łamania);
1) dokumentowania działań zgodnie ze wzorami dokumentów przekazanych przez Realizatora zadania (w szczególności formularzy: PPR, oceny PPR, opinii specjalisty, miesięcznej karta usługi MKU,
zestawienia zawierającego dane dotyczące m.in. uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą godzin usługi w ramach poszczególnych form wsparcia, o których mowa w ust. 17 wg wzoru przekazanego przez Realizatora oraz inne, niezbędne do rozliczenia projektu);
2) współpracy z pracownikami Realizatora, w tym niezwłocznego nie później niż do 48 godzin po zaistnieniu zdarzenia) informowania Realizatora o: zakończeniu / przerwaniu realizacji Usług na rzecz danej Rodziny, nierealizowaniu przez Rodzinę zapisów harmonogramu, zmianach w harmonogramie, braku współpracy ze strony Rodziny, a także o sytuacjach wymagających interwencji z uwagi na zagrożenie dobra, zdrowia lub życia członków Rodziny (np. zaniedbanie, przemoc) – wraz z opisem danej sytuacji;
3) uwzględniania wniosku Rodziny objętej Usługami o zmianę dni i/lub godzin ich świadczenia, złożonego z wyprzedzeniem tygodniowym lub dłuższym – zmiana ta wymaga dokonania aktualizacji harmonogramu, o którym mowa w ust. 17 pkt 3 lit. i doręczenia go Realizatorowi w terminach zgodnych z ust. 19 pkt 6; w przypadku, gdy Rodzina zgłosi potrzebę takiej zmiany z wyprzedzeniem krótszym niż tygodniowe, Zleceniobiorca ma prawo zaproponować tej osobie inny niż oczekiwany przez nią termin realizacji Usług – lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach, po uzgodnieniu z pracownikiem socjalnym prowadzącym rodzinę – odmówić zmiany tego terminu;
4) takiej organizacji pracy, aby kadra świadcząca Usługi na rzecz danej Rodziny przygotowywała systematycznie opinię specjalisty dotyczącą przebiegu wsparcia udzielanego osobie i jego efektów , nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy w trakcie realizowanych Usług, na zakończenie realizacji Usług na rzecz każdej z Rodzin oraz na prośbę Realizatora zadania, w terminie 7 dni od daty jej wyrażenia, w tym drogą mailową. Opinia określała będzie przede wszystkim postępy rodziny w realizacji założeń PPR, w tym, zaangażowanie Rodziny we współpracę oraz inne istotne z punktu widzenia kadry Zleceniobiorcy aspekty. Opinia dostarczana będzie na dziennik podawczy Realizatora: Kraków, ul. Józefińska 14 w terminie do 4 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia lub niezwłocznie po jej sporządzeniu w przypadku opinii sporządzanej na prośbę Realizatora;
5) dokonywania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w terminie 30 dni od daty podpisania umowy; ewaluacja powinna być dokonywana w następujących okresach:
a) pierwsza po upływie 6 miesięcy realizacji zadania,
b) ewaluacja końcowa w terminie do 30 dni od momentu zakończenia realizacji zadania;
6) doręczania Realizatorowi zadania dokumentacji, o której mowa w ust. 17 pkt 2) i 3), w terminie 4 dni od daty ich sporządzenia (skan na właściwą Filię MOPS) oraz w terminie do 4 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia – złożenie oryginału dokumentu na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie;
7) sporządzania i doręczania Realizatorowi, w terminie do 4 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania usługi, zestawienia zawierającego dane dotyczące m.in. uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą godzin usługi, z których skorzystali i na wzorze o którym mowa w ust 19 pkt 1); sporządzonym przez Realizatora, który doręczony zostanie Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania;
8) niezwłocznego przekazywania Realizatorowi zadania pisemnej informacji o zatrudnionych
do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe, wymiar etatu, na jaki zostały zatrudnione;
9) ponoszenia kosztów dojazdu kadry świadczącej Usługi do miejsc, w których będzie ona realizowana poza siedzibą Zleceniobiorcy (bilety MPK, ryczałt na benzynę itp.);
10) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania;
11) ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zadania (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne itp.);
12) zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla kadry świadczącej usługi;
13) niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
14) realizacji zadania zgodnie z „Wytycznymi w zakresie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadami równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020” oraz zapisów podręcznika „Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020”, w szczególności zapewnienie dostępności usług dla osób niepełnosprawnych, w tym:
a) eliminowanie czynników ograniczających dostępność na etapie realizacji (np. poprzez zapewnienie opieki nad osobami zależnymi, w tym opieki nad dziećmi uczestników podczas zajęć realizowanych w siedzibie Zleceniobiorcy),
b) takiego dostosowania wsparcia do indywidualnej sytuacji członków Rodziny na rynku pracy, aby przeciwdziałać ich szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy i zminimalizować nierówności, których doświadcza;
15) realizacji zadania w taki sposób, aby skierowana do objęcia Usługami Rodzina zakończyła udział w realizowanej przez Zleceniobiorcę formie wsparcia zgodnie z zapisami zawartymi w Planie Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 17 pkt 2). Wskaźnik ten musi zostać wykazany w odniesieniu do nie mniej niż 80% wszystkich objętych wsparciem Rodzin;
16) realizacji zadania w taki sposób, aby skierowana do objęcia Usługami Rodzina, która zakończy realizowaną przez Zleceniobiorcę formę wsparcia osiągnęła kryterium efektywności społecznej, określone w „Wytycznych zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020”, w szczególności poprzez:
a) rozpoczęcie nauki,
b) wzmocnienie motywacji do pracy po zakończeniu udziału w projekcie,
c) zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności,
d) poprawę umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów,
e) podjęcie wolontariatu,
f) poprawę stanu zdrowia,
g) ograniczenie nałogów,
h) doświadczenie widocznej poprawy w funkcjonowaniu,
i) podjęcie dalszej aktywizacji w formie, która:
17) przechowywania i archiwizowania dokumentacji ogólnej zadania zleconego (m.in. oryginałów umowy o powierzenie zadania publicznego i aneksów do niej); dokumentacji finansowo-księgowej (m.in. oryginałów dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku, dokumentów potwierdzających zastosowany sposób księgowania operacji w zadaniu zleconym), dokumentacji merytorycznej m.in. oryginałów dokumentów dotyczących realizowanego wsparcia, zatrudnienia personelu, zakupu sprzętu i wyposażenia, w tym certyfikatów, gwarancji i licencji, aktów notarialnych, umów zawieranych w związku z realizowanym zadaniem zleconym, oryginałów dokumentów potwierdzających prowadzenie działań o charakterze promocyjnym); dokumentacji przetargowej; oryginałów informacji z kontroli prowadzonej przez uprawnione do tego podmioty;
18) przechowywania dokumentacji określonej w ust. 19 pkt 17) przez okres dwóch lat od dnia 31 grudnia następującego po dniu złożenia zestawienia wydatków do Komisji Europejskiej, w którym ujęto ostateczne wyniki dotyczące projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”; Realizator zadania informuje Zleceniobiorcę o ww. terminie;
19) przechowywania dokumentacji zgodnie ust. 19 pkt 18) z zastrzeżeniem, iż Realizator zadania może przedłużyć określony w pkt 15 termin w wypadku przedłużenia tego terminu przez Instytucję Pośredniczącą RPO WM nadzorującą realizację projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”, informując o tym Zleceniobiorcę przed upływem tego terminu;
20) sporządzania dodatkowych informacji i zestawień na potrzeby przygotowywania materiałów dla instytucji nadzorujących realizację projektu Aktywni Zawodowo-Aktywni Społecznie.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa funkcjonowania Rodzin przejawiająca się powstaniem warunków sprzyjających podejmowaniu aktywności społecznej, a w dalszej perspektywie zawodowej, jej członków.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia co najmniej wskaźników określonych w warunkach realizacji zadania publicznego, w ust. 19 pkt 15. Zleceniobiorca zobowiązany jest do systematycznego monitorowania ww. wskaźników i wykazywania ich w składanych sprawozdaniach.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2019 r. poz. 869 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa Nr 403/2020 z dnia 17 lutego 2020 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=122099.
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem systemu NAWIKUS, przesłanie faksem, e-mailem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganego (-ych) załącznika (-ów);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzą działalności w dziedzinie objętej konkursem;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymiw Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO; oraz udostępnia się je w:
3) miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl;
4) Systemie Informatycznym NAWIKUS, w portalu: www.nawikus.krakow.pl.
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA SYSTEMU NAWIKUS:
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
3) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.);
3) mają doświadczenie w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
WAŻNE DOKUMENTY:
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 4 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 5 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 6 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;
załącznik nr 7 - formularz oświadczenia dla członka komisji konkursowej o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie.