OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA O WARTOŚCI PONIŻEJ KWOTY OKREŚLONEJ W ROZPORZĄDZENIU WYDANYM NA PODSTAWIE ART.11, UST. 8
USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
NA DOSTAWĘ ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH W 2021 ROKU
(tablica ogłoszeń w budynku Domu – parter, strona internetowa Domu)
Numer postępowania nadany przez Zamawiającego: A.26.1.2020
Biuletyn Zamówień Publicznych – publikacja dn. 20.11.2020 Ogłoszenie nr 613251-N-2020
I. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Miejska Kraków - Dom Pomocy Społecznej, 30-725 Kraków, ul. Łanowa 43 woj. małopolskie
telefon: (12) 653-20-41, 296-77-43, fax: (12) 653-03-90, e-mail: dpslanowa43@ceti.pl
II. Określenie trybu zamówienia: przetarg nieograniczony; rodzaj zamówienia: dostawy
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://www.bip.krakow.pl/?bip_id=325
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych: przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych (mięsa świeżego, wędlin i drobiu; nabiału i przetworów mleczarskich; różnych artykułów spożywczych) dla potrzeb Domu Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Łanowa 43 w okresie od 01 stycznia 2021r. do 31 grudnia 2021r.
Zamówienie zostało podzielone na 3 (trzy) Części grupujące artykuły żywnościowe według asortymentu:
I CZĘŚĆ: MIĘSO ŚWIEŻE, WĘDLINY I DRÓB
mięso wołowe (z kością i bez), wieprzowe (z kością i bez), drób i podroby, wędliny wieprzowe i drobiowe
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.10.00.00-9; 15.11.00.00-2; 15.11.10.00-9; 15.11.30.00-3; 15.11.21.00-7; 15.11.40.00-0; 15.13.11.30-5; 15.13.11.35-0; 15.13.11.34-3; 15.13.17.00-2.
II CZĘŚĆ: NABIAŁ I PRZETWORY MLECZARSKIE
mleko i jego przetwory (śmietana, masło, kefir i jogurty, sery: biały i homogenizowany), sery topione i twarde (żółty)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.50.00.00-3; 15.51.00.00-6; 15.53.00.00-2; 15.55.13.00-8; 15.54.21.00-0; 15.54.40.00-3.
III CZĘŚĆ: RÓŻNE ARTYKUŁY SPOŻYWCZE: PRODUKTY PRZEMIAŁU ZIARNA, TŁUSZCZE ROŚLINNE, WYROBY CIASTKARSKIE, RYBY PRZETWORZONE I KONSERWOWANE, ARTYKUŁY I PRZYPRAWY SYPKIE, OWOCE I WARZYWA PRZETWORZONE, NAPOJE ITP.
różne artykuły spożywcze: produkty sypkie – produkty przemiału ziarna (mąki, kasze, płatki, makarony), sypkie inne (sól, cukier, ryż), herbaty, artykuły puszkowane, w butelkach i słoikach (majonez, chrzan, musztarda, oleje, koncentraty, groszek, sałatki, ogórki, soki, dżemy itp.), konserwy rybne, tłuszcze roślinne, przyprawy sypkie, aromaty i dodatki do ciast, budynie i kisiele, wyroby ciastkarskie, cukierki itp.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.80.00.00-6; 15.20.00.00-0; 15.40.00.00-2; 15.33.00.00-0; 15.60.00.00-4; 15.82.00.00-2; 15.83.00.00-5; 15.84.00.00-8; 15.86.00.00-4; 15.87.00.00-7; 15.98.10.00-8
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na całość zamówienia lub na dowolnie wybraną/e Część/ci.
Dla każdej z Części zamówienia Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (formularz oferty, formularz asortymentowo-cenowy, oraz inne dokumenty wymagane w ofercie – określone w SIWZ).
V. Informacja o możliwości lub wymogu złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
VI. Termin wykonania zamówienia: Od 01.01.2021r. do 31.12.2021r.
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia:
1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1 nie podlegają wykluczeniu
1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22, ust.1 dotyczące:
- kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
- zdolności technicznej lub zawodowej,
1.3. złożą pisemną ofertę zgodną z wymogami Zamawiającego określonymi w niniejszej SIWZ.
2. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców, wobec których zachodzą przesłanki określone w art. 24, ust. 1, pkt. 12-23 oraz w art. 24, ust. 5 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zgodnie z art. 24, ust. 1, pkt 23 ustawy PZP z postępowania wyklucza się Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018r. poz. 798, 650, 1637 i 1669) złożyli odrębne oferty, chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
3. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę:
3.1. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojeniu wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1508, oraz z 2018r. poz. 149, 398, 1544 i 1629) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 2344 i 2491 oraz z 2018r. poz. 398,685,1544 i 1629)
3.2. Zgodnie z art. 24, ust. 7 ustawy PZP wykluczenie Wykonawcy następuje:
3.2.1. w przypadkach, o których mowa w ust.1, pkt 13 lit. a-c i pkt 14, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach została skazana za przestępstwo wymienione w ust.1 pkt 13 lit. a-c, jeżeli nie upłynęło 5 lat od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba, ze w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia;
3.2.2. w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 13 lit. d i pkt 14, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach, została skazana za przestępstwo wymienione w ust.1 pkt 13 lit. d; w ust. 1 pkt 15; w ust. 5 pkt 5-7; jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba, ze w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia lub od dnia, w którym decyzja potwierdzająca zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia stała się ostateczna;
3.2.3. w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 18 i 20 lub ust. 5 pkt 2 i 4, jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;
3.2.4. w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, jeżeli nie upłynął okres, na jaki został prawomocnie orzeczony zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
3.2.5. w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, jeżeli nie upłynął okres obowiązywania zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.
3.3. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy uzna przedstawione dowody za wystarczające.
4. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania, ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta ich zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6. Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 24 ust. 1 pkt 12 -23 oraz ust. 5, pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zachodzące choćby względem pojedynczego Wykonawcy dyskwalifikują całą grupę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
VIII. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający stwierdzi, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie art. 22, ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w oparciu o podpisane Oświadczenie Wykonawcy - Załącznik nr 3 do SIWZ.
1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22, ust. 1 Ustawy należy przedłożyć podpisane Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 3 do SIWZ;
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik nr 5 do SIWZ - pisemne Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy).
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie dostarczenia dokumentów w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. w art. 24, ust. 1, pkt. 12-23 oraz w art. 24, ust. 5 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający stwierdzi, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podst. art. 24, ust. 1, pkt. 12-23 oraz w art. 24, ust. 5 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w oparciu o podpisane Oświadczenie Wykonawcy - Załącznik nr 4 do SIWZ.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24, ust. 1 pkt 12-23 oraz w art. 24, ust. 5 pkt 1 Ustawy należy przedłożyć podpisane Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – Załącznik nr 4 do SIWZ
3. Zamawiający – zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy PZP (wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11, ust. 8) – może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1.
Może to być następujący dokument:
3.1. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o którym mowa wyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony w języku polskim nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.;
jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o którym mowa w pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby; dokument powinien być wystawiony w języku polskim nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4. Wykonawca – zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych w terminie 3 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 w/w ustawy („Zamawiający niezwłocznie po otwarciu ofert zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące: 1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; 3) ceny, terminu wykonania zamówienia, warunków płatności zawartych w ofertach”)
przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – Załącznik nr 6 do SIWZ.
Wraz ze złożeniem ww. oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
5. Ponadto oferta musi zawierać:
5.1. wypełniony Formularz ofertowy dla danej Części zamówienia z oświadczeniem Wykonawcy, że zapoznał się ze SIWZ - stanowiący Załącznik nr 1 i - Formularz asortymentowo-cenowy dla danej Części zamówienia stanowiący Załącznik nr 2 do SIWZ,
5.2. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – w przypadku podpisywania oferty przez przedstawiciela Wykonawcy (w formie oryginału lub poświadczonej przez uprawnioną osobę kopii);
5.3. pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy) a w przypadku wybrania oferty Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego - stosowną umowę regulującą ich współpracę (jeżeli dotyczy)
IX. Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium przez Wykonawcę.
X. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Oferty zostaną ocenione przez Zamwiającego w oparciu o kryterium: najniższa cena
Znaczenie procentowe kryterium: najniższa cena 100%
XI. Termin składania ofert, adres, na który oferty muszą zostać wysłane oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone:
Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Łanowa 43, w sekretariacie – pokój nr 104 - parter – od poniedziałku do piątku w godz.: od 7,00 do 15,00
Termin składania ofert upływa w dniu 30.11.2020 o godz. 900
XII. Termin związania ofertą:
Wykonawca zostanie związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XIII. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej:
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
XIV. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów:
Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
XV. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej:
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
XVI. Informacja o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67, ust. 1 pkt. 7, jeżeli Zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień:
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67, ust. 1 pkt. 7 ustawy PZP.
Szczegółowe informacje dotyczące niniejszego postępowania zawarte są w SIWZ.
XVII. Sposób uzyskania SIWZ:
Udostępnia się na stronie internetowej od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych do upływu terminu składania ofert: https://www.bip.krakow.pl/?bip_id=325
XVIII. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego: w Domu Pomocy Społecznej w Krakowie przy ul. Łanowej 43, w pokoju konferencyjnym (nr 105) wejście przez sekretariat – parter – w dniu 30.11.2020 o godz. 915
XIX. Warunki umowy:
Warunki umowy zostały określone w Załączniku Nr 7 do SIWZ.
Barbara Wąsowicz - dyrektor Domu
Pliki do pobrania: SIWZ oraz załączniki nr 1 do nr 7 (10 plików w formach: doc, xls oraz pdf)