Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Świadczenie specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością
Dokument archiwalny
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
Tytuł zadania publicznego: Świadczenie specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 2 326 500 zł (słownie: dwa miliony trzysta dwadzieścia sześć tysięcy pięćset złotych00/100) w tym:
- w 2021 roku: 907 500 zł (słownie: dziewięćset siedem tysięcy pięćset złotych 00/100),
- w 2022 roku: 990 000zł (słownie: dziewięćset dziewięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
- w 2023 roku: 429 000 zł (słownie: czterysta dwadzieścia dziewięć tysięcy złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 14 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2023 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków: miejsce zamieszkania i aktywności życiowej osób niepełnosprawnych.
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
Gmina Miejska Kraków przeznaczyła środki w wysokości 457 210 w 2019 r. oraz w wysokości 231 000 zł w 2020 r. na realizację zadania publicznego w formie specjalistycznych usług dla rodzin z dziećmi z niepełnosprawnością, stanowiących zadanie własne gminy o charakterze obowiązkowym zgodnie z art. 17 ust. 11 ustawy z dnia 12.03.2004r r. o pomocy społecznej.
Gmina Miejska Kraków w poprzednich latach nie zlecała realizacji specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością na podstawie ustawy o z dnia 09.06.2011 r. o wspieraniu rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Realizatora rodziny przeżywające trudności opiekuńczo-wychowawcze, z dziećmi do 18 r.ż. z orzeczoną niepełnosprawnością (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych Dz. U. z 2020 r. poz. 426 ze zm.) Celem realizacji specjalistycznych usług jest zapobieganie wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży oraz ich rodzin, mających trudności w opiece i wychowaniu dzieci. Ww. cel zostanie osiągnięty poprzez zwiększenie w GMK dostępności usług społecznych zapewniających specjalistyczne wsparcie dla dzieci i młodzieży oraz ich rodzin w szczególności dotkniętych kryzysem i zagrożonych dysfunkcją.
Zlecenie specjalistycznych usług dla dzieci i młodzieży do 18 r.ż. z orzeczoną niepełnosprawnością realizowane jest w ramach Projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Zawsze rodzina” i obejmuje nie mniej niż 120 rodzin z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością w okresie trwania zadania w sposób określony w ust. 9. pkt. 1 a-b
Realizacja zadania publicznego obejmuje świadczenie specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością:
1) w 2021 roku - szacunkowo 27 500 godzin;
2) w 2022 roku - szacunkowo 27 500 godzin;
3) w okresie styczeń – czerwiec 2023r. szacunkowo 11 000 godzin.
Koszt realizacji jednej godziny specjalistycznej usługi wynosi:
1) w 2021 r. – 33 zł (słownie: trzydzieści trzy złote 00/100);
2) w 2022 r. - 36 zł (słownie: trzydzieści sześć złotych 00/100);
3) w 2023 r. - 39 zł (słownie: trzydzieści dziewięć złotych 00/100).
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia kosztu realizacji jednej godziny usługi, o którym mowa w ust. 4, co może się wiązać ze zmianą zakresu rzeczowego zadania, tj. zmniejszeniem szacunkowej liczby godzin na realizację zadania, o której mowa w ust. 3. Zleceniodawca zastrzega sobie również możliwość zmiany liczby godzin zlecanych w danym roku realizacji zadania publicznego, o których mowa w ust. 3– w takim przypadku zmianie ulega także wysokość dotacji w danym roku. Każda ze zmian, o której mowa w niniejszym ustępie wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Ostateczna kwota dotacji stanowi iloczyn ceny 1 godziny specjalistycznych usług oraz faktycznej liczby godzin wykonywanych przez Zleceniobiorcę w okresie realizacji zadania.
Dotacja zostanie przekazana w transzach płatnych:
1) w latach 2021, 2022 w terminie do 20 lutego danego roku, za okres od stycznia do kwietnia tego roku, w terminie do 20 maja danego roku za okres od maja do sierpnia tego roku oraz w terminie do 20 września danego roku za okres od września do grudnia tego roku;
2) w roku 2023 w terminie do 20 lutego danego roku, za okres od stycznia do kwietnia tego roku, w terminie do 20 maja danego roku za okres od maja do czerwca tego roku.
Wysokość transzy zależna jest od liczby godzin usługi zrealizowanej w poprzednim okresie rozliczeniowym. Zestawienie zrealizowanych godzin specjalistycznych usług przedkładane będzie przez Zleceniobiorcę po zakończeniu każdego miesiąca realizacji zadania.
Ostateczną wysokość należnej dotacji w danym roku ustala Realizator zadania.
Zleceniodawca uzależnia przekazanie kolejnych transz dotacji od wydatkowania co najmniej 50% przekazanych środków.
Realizacja zadania polegającego na świadczeniu specjalistycznych usług obejmuje w szczególności:
1) Wspieranie rodziny w uczeniu i rozwijaniu umiejętności dziecka z niepełnosprawnością niezbędnych do samodzielnego życia, w tym:
kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania;
motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji;
prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych;
wspieranie w codziennych czynnościach życiowych.
2) Interwencje i pomoc w życiu w środowisku i rodzinie, w tym:
pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych;
ułatwienie dostępu do edukacji i kultury;
doradztwo w zakresie uzyskania pomocy ze strony innych instytucji;
pomoc w załatwianiu spraw urzędowych;
kształtowanie pozytywnych relacji w rodzinie oraz odpowiednich postaw wobec dziecka z niepełnosprawnością.
3) Wspieranie i trening w zakresie wspomagania procesu leczenia dziecka z niepełnosprawnością, w tym wsparcie i trening:
umiejętności pielęgnacji dziecka z niepełnosprawnością;
w zakresie uzgadniania i pilnowania terminów badań, zabiegów, wizyt u lekarza;
w zakresie pilnowania podawania leków oraz obserwowania ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania.
w dotarciu do placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych.
4) Przejęcie czasowej opieki nad dzieckiem z niepełnosprawnością z zapewnieniem niezbędnych potrzeb życiowych w celu umożliwienia rodzicom:
załatwienia spraw związanych z prowadzeniem gospodarstwa domowego;
załatwienia spraw urzędowych;
dbania o własne zdrowie;
odpoczynku
5) Odprowadzanie i przyprowadzanie dziecka z niepełnosprawnością do/z przedszkola, szkoły, przy pisemnej zgodzie opiekuna prawnego.
Zleceniobiorca ma obowiązek podejmować działania w zakresie:
1) świadczenia specjalistycznych usług (o którym mowa w ust. 8) zgodnie z poniższymi zasadami:
od 14 stycznia 2021 r. do grudnia 2021 realizację usługi rozpocznie co najmniej 105 rodzin skierowanych przez MOPS;
w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31grudnia 2022 r. usługą objętych zostanie co najmniej 15 nowych rodzin skierowanych przez MOPS, które we wcześniejszym okresie nie korzystały ze specjalistycznych usług;
średniomiesięcznie usługami zostanie objętych około 90 rodzin;
usługa realizowana będzie w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej lub innych miejscach aktywności społecznej osoby, w godzinach od 7 do 19, siedem dni w tygodniu,
do pracy z osobą może być włączonych kilka osób realizujących specjalistyczne usługi,
w zależności od potrzeb i indywidualnej sytuacji w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością.
2) ponoszenia kosztów dojazdu do osoby świadczącej specjalistyczne usługi do miejsc, w których będzie ona realizowana (bilety MPK, ryczałt za benzynę, itp.);
3) zatrudnienia do realizacji specjalistycznych usług osób:
- posiadających doświadczenie lub przygotowanie do pracy z osobami niepełnosprawnymi;
- posiadające predyspozycje osobowościowe do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością;
- posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalającego świadczyć wymagane usługi; lub będące w trakcie pozyskiwania tych kwalifikacji.
Przy czym osoby będące w trakcie pozyskiwania kwalifikacji nie mogą stanowić więcej niż 15 % osób zatrudnionych bezpośrednio do realizacji specjalistycznych usług.
4) niezwłocznego przekazywania Realizatorowi zadania informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wymiar etatu, na jaki zostały zatrudnione;
5) niezwłocznego, w terminie do 48 godzin od zaistnienia zdarzenia, informowanie Realizatora drogą mailową
o: zakończeniu / przerwaniu realizacji specjalistycznych usługi na rzecz danej osoby, zmianach w założeniach harmonogramu, braku współpracy ze strony rodzin na rzecz których świadczona jest usługa, zaistnienia sytuacji wymagającej interwencji MOPS (np. podejrzenie problemu przemocy, uzależnienia) wraz z opisem danej sytuacji oraz niezwłocznego wzywania służb (np. policja, pogotowie) w sytuacjach tego wymagających;
6) dokonywania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w terminie 30 dni od daty podpisania umowy; ewaluacja powinna być dokonywana w następujących okresach:
pierwsza po upływie 8 miesięcy realizacji zadania,
ewaluacja końcowa w terminie 30 dni od momentu zakończenia realizacji projektu.
Do liczby godzin zrealizowanych wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi, a jej wykonanie nie było możliwe ze względu na nieobecność odbiorcy w umówionym miejscu, podczas gdy nie została ona w żaden sposób odwołana lub ze względu na brak warunków do realizacji usługi, a jednocześnie sytuacja została zgłoszona przez Zleceniobiorcę Realizatorowi zadania e- mailem na adres: dm@mops.krakow.pl do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia.
Podstawą do rozpoczęcia realizacji specjalistycznych usług będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę pisemnego zlecenia, którego wzór zostanie przekazany Zleceniobiorcy w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania.
Specjalistyczne usługi będą wdrożone przez Zleceniobiorcę w terminie nie późniejszym niż 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 16.
Realizacja specjalistycznych usług będzie dokumentowana z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Realizatora zadania, w tym m.in. Planu Pracy z Rodziną sporządzonego podczas spotkania diagnostycznego pomiędzy Realizatorem zadania, oraz rodziną z dzieckiem z niepełnosprawnością, która ma skorzystać z usługi Miesięcznej Karty Usługi. W trakcie spotkania diagnostycznego ustalenia dokonywane będą przy wykorzystaniu narzędzia Ankieta-potrzeby w zakresie specjalistycznych usług – Potrzeby w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych. Przy ustalaniu wymiaru i zakresu specjalistycznych usług uwzględnione zostaną:
- poziom samodzielności dziecka;
- uzasadnione potrzeby dziecka i jego rodziny;
- możliwość wsparcia i udzielenia pomocy ze strony rodziny i środowiska;
- warunki w jakich mają być świadczone usługi, w tym warunki lokalowe.
Wzory dokumentów zostaną przekazane Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania.
Plany Pracy z Rodziną, o których mowa w ust. 13 sporządzane będą w miejscu pobytu/zamieszkania osoby niepełnosprawnej lub siedzibie MOPS i dotyczyły będą okresu realizacji specjalistycznych usług.
Dopuszcza się możliwość dokonania zmiany w Planach Pracy z Rodziną, o których mowa w ust. 14 za zgodą stron, które uczestniczyły w ich ustalaniu, co musi zostać odzwierciedlone w dokumentacji osoby objętej usługą z wykorzystaniem wzoru dokumentu wskazanego przez Realizatora.
Specjalistyczne usługi będą realizowane w oparciu o harmonogram ustalony pomiędzy rodziną z dzieckiem z niepełnosprawnością a osobą świadczącą usługi i Realizatorem, którego wzór zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania. Dzień sporządzenia harmonogramu uznaje się jako początek realizacji wsparcia na rzecz rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością, który winien być odnotowany w MKU..
Harmonogram jest przekazywany Zleceniobiorcy wraz ze zleceniem i obowiązuje w okresie realizacji usługi. Harmonogram może ulec zmianie. W takim wypadku Zleceniobiorca zobowiązany jest do doręczenia Realizatorowi zadania zmienionego harmonogramu, o którym mowa w ust. 16, w terminie 3 dni od momentu jego sporządzenia (przekazanie skanu dokumentu do właściwej filii MOPS) oraz w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jego sporządzenia (złożenie oryginału dokumentu na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie).
Zleceniobiorca zobowiązany jest uwzględnić wniosek opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością objętego pomocą o zmianę dni i/lub godzin świadczenia usług, złożony z wyprzedzeniem tygodniowym lub dłuższym – zmiana ta wymaga dokonania aktualizacji harmonogramu, o którym mowa w ust. 16i doręczenia go Realizatorowi w terminach zgodnych z ust. 17. W przypadku, gdy opiekun prawny zgłosi potrzebę takiej zmiany z wyprzedzeniem krótszym niż tygodniowe, Zleceniobiorca ma prawo zaproponować tej osobie inny niż oczekiwany przez nią termin realizacji usług – lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach – odmówić zmiany rozkładu świadczenia usług.
Zleceniobiorca zobowiąże osoby realizujące specjalistyczne usługi opiekuńcze do prowadzenia ewidencji wykonywanych czynności w ramach świadczonych usług potwierdzonej przez opiekuna prawnego dziecka z wykorzystaniem m.in. Miesięcznej karty usługi, która zostanie przekazana Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu. Dokumentację w tym zakresie Zleceniobiorca będzie doręczał Realizatorowi w terminie do 4 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia
– skan dokumentacji skierowany do właściwej Filii MOPS. Do 6 dnia roboczego Zleceniobiorca sporządzi korekty w dokumentacji wskazane przez pracownika socjalnego oraz ponownie przekaże skan skorygowanego dokumentu na właściwą Filię MOPS. Do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu sporządzenia dokumentacji, oryginał dokumentu zostanie złożony na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie.
Zleceniobiorca zobowiązany będzie do złożenia Realizatorowi zadania sprawozdań: kwartalnych i rocznych z realizacji zadania publicznego sporządzonych według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);
Zleceniobiorca w zakresie realizacji zadania publicznego, zobowiązany jest również do:
1) ponoszenia kosztów zatrudnienia osób świadczących specjalistyczne usługi, przy czym wynagrodzenie osób bezpośrednio wykonujących usługę nie może być niższe niż :
- w 2021 roku 26,40 zł za godzinę jej świadczenia (brutto wraz z kosztami pracodawcy);
- w 2022 roku 28,80 zł za godzinę jej świadczenia (brutto wraz z kosztami pracodawcy);
- w 2023 roku 31,20 zł za godzinę jej świadczenia (brutto wraz z kosztami pracodawcy);
Zleceniobiorca ma prawo do różnicowania wynagrodzeń osób realizujących specjalistyczne usługi;
2) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania;
3) ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zlecenia (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne itp.);
4) zapewnienia osobom bezpośrednio świadczącym specjalistyczne usługi odpowiednich warunków do pracy, w tym:
- rękawiczek jednorazowych, środka do dezynfekcji rąk, maseczek ochronnych;
- dostępu do informacji na temat zagrożeń i ryzyk związanych z wykonywaniem pracy;
- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków;
- szkoleń podnoszących wiedzę i umiejętności;
- identyfikatorów lub legitymacji służbowych.
- zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla osób świadczących specjalistyczne usługi;
5) sporządzania i doręczania Realizatorowi, w terminie do 6 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania specjalistycznych usług, zestawienia zawierającego dane dotyczące wsparcia udzielonego w danym miesiącu; dane te przekazywane będą przez Zleceniobiorcę na wzorze sporządzonym przez Realizatora, który doręczony zostanie Zleceniobiorcy w terminie do 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania. W przypadku przekazania aplikacji przez Realizatora, ww. ewidencja będzie przesyłana za jej pośrednictwem;
6) niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
7) realizacji zadania zgodnie ze „Standardami realizacji usług publicznych przez organizacje pozarządowe w Gminie Miejskiej Kraków”, stanowiącymi załącznik do „Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi na lata 2019-2022” przyjętego uchwałą Rady Miasta Krakowa nr IV/79/19.
8) przechowywania i archiwizowania dokumentacji ogólnej zadania zleconego (m.in. oryginałów umowy o powierzenie zadania publicznego i aneksów do niej); dokumentacji finansowo-księgowej (m.in. oryginałów dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku, dokumentów potwierdzających zastosowany sposób księgowania operacji w zadaniu zleconym), dokumentacji merytorycznej m.in. oryginałów dokumentów dotyczących realizowanego wsparcia, zatrudnienia personelu, zakupu sprzętu i wyposażenia, w tym certyfikatów, gwarancji i licencji, aktów notarialnych, umów zawieranych w związku z realizowanym zadaniem zleconym, oryginałów dokumentów potwierdzających prowadzenie działań o charakterze promocyjnym); dokumentacji przetargowej; oryginałów informacji z kontroli prowadzonej przez uprawnione do tego podmioty;
9) przechowywania dokumentacji określonej w pkt 11 przez okres pięciu lat od dnia 31 grudnia następującego po dniu złożenia zestawienia wydatków do Komisji Europejskiej, w którym ujęto ostateczne wyniki dotyczące projektu „Zawsze rodzina”; Realizator zadania informuje Zleceniobiorcę o ww. terminie;
10) przechowywania dokumentacji zgodnie z pkt 12 z zastrzeżeniem, iż Realizator zadania może przedłużyć określony w pkt 12 termin w wypadku przedłużenia tego terminu przez Instytucję Pośredniczącą RPO WM nadzorującą realizację projektu „Zawsze rodzina”, informując o tym Zleceniobiorcę przed upływem tego terminu;
Osoby wykonujące specjalistyczne usługi dla rodzin z dziećmi z niepełnosprawnością zobowiązane są do przestrzegania Regulaminu świadczenia usług, który przekazany zostanie Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu. Zleceniobiorca odpowiada w całości za przestrzeganie zasad określonych w Regulaminie, w szczególności za poinformowanie o nich osób zatrudnionych przy realizacji specjalistycznych usług oraz wyciąganie konsekwencji w przypadku ich łamania.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa jakości życia dzieci z niepełnosprawnością w rodzinach, integracja rodziny, podniesienie świadomości w zakresie planowani i funkcjonowania rodziny, kształtowanie pozytywnych relacji pomiędzy członkami rodziny, odciążenie rodziców/opiekunów dzieci z niepełnosprawnością, zwiększenie samodzielności dzieci i zwiększenie ich aktywności..
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia co najmniej wskaźników określonych w warunkach realizacji zadania publicznego, tj.:
Objęcie wsparciem co najmniej 120 rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością zgodnie z zapisami zawartymi w ust. 9 pkt. 1 a-b.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2019 r. poz. 869 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 403/2020 z dnia 17 lutego 2020 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=122099.
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym
lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszczone przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji ustala się na poziomie 15 % danego kosztu.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych, z uwzględnieniem przepisu art. 15 zzl ust. 1 i 2 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 poz.374 ze zm.).
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2019 r. poz. 869 z późn. zm.) z uwzględnieniem przepisu art. 15 zzl ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Oferent, jest zobowiązany do informowania o wpływie okoliczności, związanych z wystąpieniem COVID-19, które mają wpływ na należyte wykonanie tej umowy. Oferent potwierdza wpływ ww. okoliczności składając oświadczenie, zawierające elementy, o których mowa w art. 15 zzzzzb ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj.Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 16.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej, niż po zawarciu umowy dotacyjnej
z Gminą Miejską Kraków oraz nie później, niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
Oferent, któremu udzielona zostanie dotacja na realizację zadania publicznego, zobowiązany jest do informowania o źródłach finansowania zadania publicznego – informacja na ten temat powinna się znaleźć we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym Podmioty przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie Krajowej Administracji Skarbowej podatników podatku VAT.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestrują się w systemie informatycznym NAWIKUS – Narzędzie Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych, na stronie internetowej pod adresem https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ i tworzą Profil Organizacji.
Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem systemu informatycznego NAWIKUS.
Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem systemu informatycznego NAWIKUS - https://www.gwa.nawikus.krakow.pl/ lub www.nawikus.krakow.ploraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez system informatyczny NAWIKUS.
Oferta oraz załącznik(-i) składana(-e) w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej(-ych) statutowo osoby(-ób) oraz pieczątką(-mi) imienną(-ymi).
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 18.12.2020 r. o godz. 9.00. Oferty należy dostarczyć osobiście, wysłać pocztą lub kurierem w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pokój nr 004 – z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta/oferentów oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone
po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu generatora wniosków aplikacyjnych dostępnego na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl lub www.nawikus.krakow.pl
Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pokój nr 004 lub przesłać pocztą lub kurierem (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14).
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania Podmiotu wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem systemu NAWIKUS, przesłanie faksem, e-mailem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganego (-ych) załącznika (-ów);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzą działalności w dziedzinie objętej konkursem;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO;
oraz udostępnia się je w:
3) miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl;
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA SYSTEMU NAWIKUS:
Zgodnie z zarządzeniem nr 2851/2017 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 27.10.2017 r. w sprawie wprowadzenia w GMK systemu NAWIKUS – Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych i regulaminu jego funkcjonowania, Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, urealnienia harmonogramu i kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
Regulamin działania systemu NAWIKUS określa ww. zarządzenie PMK.
Rejestracja profilu organizacji musi nastąpić co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia na adres nawikus.krakow@um.krakow.plnajpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert określonym w ogłoszeniu z pominięciem dni wolnych od pracy.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w systemie.
Minimalne wymagania techniczne, które muszą być spełnione, by organizacja mogła korzystać z systemu informatycznego NAWIKUS: komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa z obsługą HTML5 - zalecana Mozilla FireFox/Waterfox (w wersji 44 lub wyższej), Internet Explorer (w wersji 9 lub wyższej), zalecane minimalne ustawienie rozdzielczości ekranu: 1280×1024.
Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku
w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie
w pok. nr 207a lub pod numerem tel. 12 616 53 55 w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania oraz w zakresie funkcjonowania systemu NAWIKUS.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Świadczenie usługi indywidualnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych w zakresie: pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
3) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
W skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, biorące udział w konkursie.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona wybiera do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadanym przez nich doświadczeniem w zakresie działalności na rzecz organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.);
3) mają doświadczenie w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 30.2020 r. Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz
z załącznikami należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie,
ul. Józefińska 14 pok. nr 004 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl.
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 403/2020Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 17 lutego 2020 r.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2020 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XXX/792/19 Rady Miasta Krakowa
z dnia 5 grudnia 2019 roku.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pok. 207a.
W procesie przygotowania oferty, a następnie realizacji zadania publicznego rekomenduje się stosowanie „Standardów realizacji usług publicznych przez organizacja pozarządowe” określanych w załączniku do uchwały nr IV/79/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 9 stycznia 2019r. w sprawie przyjęcia ''Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi na lata 2019-2022''.