OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie wsparcia zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Tytuł zadania publicznego: Prowadzenie schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi oraz noclegowni dla bezdomnych mężczyzn, w lokalu wyznaczonym przez Realizatora zadania na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
2021 r. (w okresie od 1.07.2021 do 31.12.202 – 1 183 100,00 złotych ( słownie: jeden milion sto osiemdziesiąt trzy tysiące sto złotych 00/100), w tym 158 100,00 złotych na pokrycie kosztów noclegów udzielonych ponad limit miejsc w ilości nie większej niż 5 100 noclegów.
2022 r. 2 394 100,00 złotych ( słownie: dwa miliony trzysta dziewięćdziesiąt cztery tysiące sto złotych 00/100) w tym 344 100,00 złotych na pokrycie kosztów noclegów udzielonych ponad limit miejsc w ilości nie większej niż 11 100 noclegów,
2023 r. 2 394 100,00 złotych ( słownie: dwa miliony trzysta dziewięćdziesiąt cztery tysiące sto złotych 00/100) w tym 344 100,00 złotych na pokrycie kosztów noclegów udzielonych ponad limit miejsc w ilości nie większej niż 11 100 noclegów,
2024 r. 2 394 100,00 złotych (słownie: dwa miliony trzysta dziewięćdziesiąt cztery tysiące sto złotych 00/100) w tym 344 100,00 złotych na pokrycie kosztów noclegów udzielonych ponad limit miejsc w ilości nie większej niż 11 100 noclegów,
2025 r. (w okresie od 1.01.2025 do 30.06.202 – 1 226 500,00 złotych (słownie: jeden milion dwieście dwadzieścia sześć tysięcy pięćset złotych 00/100) w tym 201 500 złotych na pokrycie kosztów noclegów udzielonych ponad limit miejsc w ilości nie większej niż 6 500 noclegów.
W przypadku, gdy wysokość środków przewidzianych umową w znacznym stopniu utrudni lub uniemożliwi realizację zadania (w szczególności, gdy z uwagi na niewystarczające środki wystąpią poważne utrudnienia w zatrudnianiu osób bezpośrednio wykonujących zadanie), w celu zapewnienia ciągłości realizacji zadania i właściwej jakości realizowanych usług możliwe jest zwiększenie dotacji bez zmiany przewidywanego zakresu rzeczowego na podstawie nowego kosztorysu przedłożonego przez podmiot realizujący zadanie, zaakceptowanego przez Realizatora zadania. Zwiększenie dotacji nie może być większe niż o wskaźnik wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę liczony w stosunku do minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego na dzień 1 stycznia 2021 r.
Termin realizacji zadania: 1 lipca 2021r. do 30 czerwca 2025r.
Miejsce realizacji zadania: Lokal wyznaczony przez Realizatora zadania znajdujący się na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego: Gmina Miejska Kraków
w roku bieżącym oraz w roku 2020 przeznaczyła na realizację przedmiotowego zadania publicznego środki finansowe w wysokości: w 2020 roku - 1 695 600,00 złotych oraz w 2021 roku - 857 700,00 złotych.
Warunki realizacji zadania publicznego: Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających
z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W ramach realizacji zleconego zadania publicznego Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami; w szczególności zgodnie z art. 48 a ustawy o pomocy społecznej z dn. 12 marca 2004r. (Dz.U. z 2020 poz. 1876 ze zm.), zwanej dalej: „ustawą o pomocy społecznej” oraz Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. 2018 poz. 896), zwanego dalej „rozporządzeniem”.
noclegowni dla osób bezdomnych, całorocznej, funkcjonującej 7 dni w tygodniu w godzinach: od 16.00 do 8.00, zwanej dalej „noclegownią”;
schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi całorocznego i całodobowego, zwanego dalej „schroniskiem” .
2. W ramach prowadzonej noclegowni Zleceniobiorca jest zobowiązany:
zapewnić 100 miejsc noclegowych dla mężczyzn w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem, określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia; w tym minimum 8 miejsc interwencyjnych, dla osób, będących pod wpływem alkoholu, w stosunku do których nie zachodzą przesłanki do przyjęcia w Miejskim Centrum Profilaktyki Uzależnień w Krakowie (Dział Opieki nad Osobami Nietrzeźwymi) i które w okresie występowania niskich temperatur oraz w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia, powinny mieć zapewnienie tymczasowe schronienie w formie noclegowni,
przygotować i wyposażyć pomieszczenia noclegowe, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia;
uzupełniać niezbędne wyposażenie oraz przeprowadzać bieżące naprawy i drobne remonty lokalu w trakcie realizacji zadania;
osobom objętym pomocą noclegowni Podmiot jest zobowiązany umożliwić:
pobyt w godzinach od 16.00 do 8.00,
miejsce noclegowe w pomieszczeniu mieszkalnym,
spożycie posiłku oraz zapewnić gorący napój; zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia,
wykonanie zabiegów higienicznych; zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia,
wypranie rzeczy, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia,
dostęp do środków masowego przekazu i komunikacji,
skorzystanie z pomieszczenia do spotkań indywidualnych i miejsca do spotkań grupowych,
skorzystanie z niezbędnej odzieży lub jej dezynfekcji i dezynsekcji,
w miarę możliwości miejsce do przechowywania rzeczy osobistych,
w sytuacjach interwencyjnych skorzystanie z pomocy w formie żywności, leków i materiałów farmaceutycznych oraz higienicznych.
3. W ramach prowadzonego schroniska z usługami opiekuńczymi Podmiot jest zobowiązany:
zapewnić 80 miejsc, w tym 50 miejsc schroniskowych dla mężczyzn w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem, określonym w załączniku nr 2 do Rozporządzenia oraz 30 miejsc schroniskowych z usługami opiekuńczymi dla mężczyzn
w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 3 do Rozporządzenia;
przygotować i wyposażyć pomieszczenia mieszkalne, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
uzupełniać niezbędne wyposażenie oraz przeprowadzać bieżące naprawy i drobne remonty lokalu w trakcie realizacji zadania;
osobom objętym pomocą w formie schroniska z usługami opiekuńczymi Podmiot jest zobowiązany umożliwić:
całodobowy pobyt w placówce,
miejsce noclegowe w pokoju mieszkalnym,
przygotowanie posiłku, gorącego napoju, spożywanie posiłków i przechowywanie żywności; zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia,
wykonanie zabiegów higienicznych; zgodnie z minimalnym standardem określonym
w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia,
wypranie i wysuszenie rzeczy, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia,
umożliwić przechowywanie rzeczy osobistych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia,
skorzystanie z miejsca przystosowanego do wizyt osób trzecich,
dostęp do środków masowego przekazu i komunikacji,
skorzystanie z pomieszczenia do spotkań indywidualnych i miejsca do spotkań grupowych,
skorzystanie z niezbędnej odzieży lub jej dezynfekcji i dezynsekcji,
dostęp do pomieszczenia z dostępem do Internetu, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia,
w sytuacjach interwencyjnych żywność, leki i materiały farmaceutyczne oraz higieniczne.
4. W budynku noclegowni i schroniska Zleceniobiorca jest zobowiązany do wyodrębnienia pomieszczeń do spożywania posiłków, które poza porami posiłków mogą służyć jako świetlica lub pomieszczenie do spotkań grupowych, a także pomieszczeń biurowych, magazynów (odzieży, bielizny, pościeli oraz środków chemicznych), zgodnie z minimalnym standardem określonym w załącznikach nr 1, 2 i 3 do Rozporządzenia.
5. Zleceniobiorca jest zobowiązany do zapewnienia pomocy w formie:
udzielania informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych,
a w razie potrzeby również pomocy w jej zorganizowaniu mieszkańcom noclegowni i schroniska;
usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście
z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej m.in. w formie treningów kompetencji społecznych, projektów i przedsięwzięć socjalnych przez osoby objęte pomocą schroniska, a w miarę możliwości również przez osoby korzystające z noclegowni;
usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej m.in. w formie treningów kompetencji społecznych, projektów i przedsięwzięć socjalnych. zapewnienia opieki higienicznej i usług opiekuńczych dla osób objętych pomocą schroniska z miejscami, na których są świadczone usługi opiekuńcze;
uzyskania pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych szczególnie przez osoby objęte pomocą schroniska z miejscami, na których są świadczone usługi opiekuńcze;
konsultacji przez psychologa lub terapeutę ds. uzależnień, pracownika socjalnego do 7 dni od przyjęcia osoby do noclegowni lub schroniska, a następnie udzielanie wsparcia zgodnie z potrzebami;
pracy socjalnej lub pomocy asystenta osoby bezdomnej każdemu mieszkańcowi schroniska oraz każdemu mieszkańcowi noclegowni przebywającemu dłużej niż 2 miesiące w placówce, a w sytuacjach szczególnych mieszkańcom noclegowni niezwłocznie od dnia przyjęcia do placówki;
programu wspierania osób z problemem alkoholowym, realizowanego w uzgodnieniu z Realizatorem zadania.
6. W ramach pracy socjalnej, o której mowa w art. 6 pkt 12 ustawy o pomocy społecznej, Zleceniobiorca powinien realizować działania obejmujące w szczególności:
1) rozpoznanie sytuacji osoby, zebranie informacji o całokształcie sytuacji związanej z problemem i opracowanie oceny sytuacji oraz funkcjonowania osoby;
2) wyznaczenie celów i opracowanie z osobą Indywidualnego Programu Wychodzenia z Bezdomności (IPWzB) dla osób korzystających ze schroniska lub programu współdziałania (PW) dla osób korzystających z noclegowni w terminie do 40 dni od rozpoczęcia usługi;
3) dokonywanie systematycznych ocen programów, w razie potrzeby dokonywanie zmiany IPWzB/ PW,
4) dokonanie ewaluacji końcowej IPWzB/ PW;
5) udzielenie wsparcia dostosowanego do indywidualnych potrzeb osób, w tym m.in.:
a) wspieranie i doradzania w rozwiązywaniu występujących problemów,
b) towarzyszenie lub rzecznictwa w kontaktach z organizacjami, instytucjami,
c) motywowanie osoby do podejmowania aktywności w obszarze zatrudnienia, uzyskania mieszkania, podejmowania leczenia,
d) poradnictwo i działania edukacyjne w zakresie wiedzy niezbędnej do samodzielnego życia.
7. W zakresie świadczenia usługi asystenta osoby bezdomnej (AOB) Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
rozpoznania sytuacji osoby, zebranie informacji o całokształcie sytuacji związanej z występującym problemem i opracowanie oceny sytuacji oraz funkcjonowania osoby;
opracowania wspólnie z osobą bezdomną indywidualnego planu pracy (IPP) w terminie do 40 dni od dnia rozpoczęcia usługi;
dokonywania systematycznych ocen IPP, w razie potrzeby dokonywania zmiany IPP;
dokonania ewaluacji końcowej pracy AOB;
udzielenia wsparcia dostosowanego do indywidualnych potrzeb osób, w tym m. in:
towarzyszenia osobie bezdomnej w podejmowanych działaniach, rzecznictwo podczas kontaktów z organizacjami i instytucjami,
wspierania, doradzania w rozwiązywaniu problemów,
nawiązania współpracy z innymi osobami i instytucjami wspierającymi osobę bezdomną, pomocy w uzyskaniu odpowiedniego poradnictwa w rozwiązaniu spraw życiowych,
włączania osoby bezdomnej do środowiska lokalnego ,
motywowania osoby do podjęcia działań nakierowanych na aktywizację społeczną i zawodową.
8. Osobom objętym pomocą w formie schroniska, na miejscach, na których są świadczone usługi opiekuńcze Zleceniobiorca powinien zapewnić opiekę higieniczną i usługi opiekuńcze obejmujące:
usługi gospodarcze, takie jak utrzymanie w czystości otoczenia osoby, mycie naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, dbanie o higienę żywności, pranie bielizny i odzieży, pranie i zmiana bielizny pościelowej, pomoc w zakupie podstawowych artykułów spożywczych, pomoc w przygotowywaniu posiłków i ich spożywaniu (w razie potrzeby karmienie), pomoc w załatwieniu spraw urzędowych i osobistych,
usługi pielęgnacyjne, takich jak mycie, czesanie, ubieranie, kąpiel, prześcielenie łóżka, układanie chorego w łóżku, pielęgnacja zalecona przez lekarza (podawanie leków zgodnie z zaleceniem lekarza, smarowanie, robienie okładów, zakładanie opatrunków, zapobieganie powstawaniu odleżyn), zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych poprzez m.in. zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach stanu zdrowia, realizacja recept.
9. Zleceniobiorca zobowiązany jest do dokumentowania działań, zgodnie ze wzorami przekazanymi przez Realizatora zadania. Dokumentacja obejmuje:
w przypadku pracownika socjalnego:
ocenę sytuacji /funkcjonowania osoby (diagnoza),
Indywidualny Program Wychodzenia z Bezdomności (IPWzB) dla osób korzystających ze schroniska oraz program współdziałania (PW) dla osób korzystających z noclegowni,
ocenę i zmianę IPWzB i PW,
ewaluację końcową IPWzB i PW,
kartę działań pracownika socjalnego;
w przypadku asystenta osoby bezdomnej,
ocenę sytuacji /funkcjonowania osoby (diagnoza),
indywidualny plan pracy (IPP),
ocenę i zmianę IPP,
ewaluację końcową IPWzB i PW,
kartę działań asystenta osoby bezdomnej;
w przypadku innych specjalistów (psychologa, terapeuty ds. uzależnień, dla prawnika, inny)
kartę działań poszczególnych specjalistów;
w pozostałym zakresie:
dziennik raportów z opisem codziennego dyżuru, w szczególności z pracy opiekunów,
ewidencję mieszkańców zgodnie ze wzorem przekazanym przez Realizatora zadania,
dzienniki usług opiekuńczych, zgodnie ze wzorem przekazanym przez Realizatora zadania;
dokumentację projektów socjalnych i przedsięwzięć, spotkań grupowych, treningów i innych wydarzeń organizowanych w noclegowni oraz schronisku.
10. Ponadto Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
współpracy z Realizatorem zadania w zakresie podejmowanych działań i udzielanego wsparcia mieszkańcom placówki, uczestniczenia w spotkaniach odbywających się w ramach zespołów interdyscyplinarnych, konsultowania problemów z pracownikami Realizatora zadania;
niezwłocznego przekazania Realizatorowi zadania informacji o rozpoczęciu pracy socjalnej lub usługi asystenta osoby bezdomnej, jej zakończeniu, przerwaniu lub przypadku braku współpracy, wraz z opisem zaistniałej sytuacji, a także przygotowania opinii o funkcjonowaniu osoby na wniosek Realizatora zadania;
organizacji pracy zatrudnionego personelu, w ten sposób, aby personel pracował metodą zespołu interdyscyplinarnego, poprzez angażowanie do udziału w opracowaniu i realizacji IPWzB/ PW zatrudnionych specjalistów;
współpracy z innymi podmiotami działającymi na rzecz osób bezdomnych;
pozyskiwania dodatkowych środków na realizację zadania, w szczególności w formie darowizn rzeczowych na rzecz realizowanego zadania.
11. W zakresie kadrowym Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
zatrudnienia kierownika noclegowni i kierownika schroniska, spełniających wymagania określone w art. 122 ustawy o pomocy społecznej;
zatrudnienia opiekunów, w liczbie która zapewni:
w schronisku z usługami opiekuńczymi opiekę przez co najmniej 3 opiekunów w porze dziennej, w tym 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2g ustawy o pomocy społecznej oraz 2 opiekunów posiadających kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2h ustawy o pomocy społecznej; w porze nocnej powinna być w schronisku zapewniona opieka przez co najmniej 2 opiekunów; w tym 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2g ustawy o pomocy społecznej oraz 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2h ustawy o pomocy społecznej,
w noclegowni, opiekę przez 1 opiekuna dla nie więcej niż 50 osób przebywających w placówce w godzinach jej funkcjonowania, posiadającego kwalifikacje, o których mowa w art. 48a ust. 3a ustawy o pomocy społecznej;
zatrudnienia specjalistów: pracownika socjalnego, psychologa, asystenta osoby bezdomnej, terapeuty ds. uzależnień, prawnika – w łącznym wymiarze minimum 5 etatów, w tym przynajmniej 2 pracowników socjalnych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
niezwłocznego przekazania Realizatorowi zadania informacji o kadrze realizującej zadanie, zawierających co najmniej: imię, nazwisko, kwalifikacje zawodowe, wymiar etatu i okres na jaki zostały zatrudnione;
niezwłocznego informowania Realizatora zadania o zmianach kadrowych na stanowiskach kierowniczych oraz stanowiskach specjalistów;
zapewnienia superwizji oraz szkoleń pracownikom schroniska i noclegowni;
zagwarantowania, aby osoby zatrudnione posiadały niezbędne kwalifikacje, stan zdrowia pozwalający na wykonywanie powierzonych obowiązków oraz predyspozycje do pracy z osobami bezdomnymi, a w przypadku realizacji usług opiekuńczych również predyspozycje do pracy z ludźmi starszymi i niepełnosprawnymi;
zapewnienia wynagrodzenia specjalistów, zatrudnionym w placówce min. 5 lat na poziomie nie niższym niż 3300 zł brutto w przeliczeniu na pełny etat (bez kosztów pracodawcy);
zapewnienie wynagrodzenia dla opiekunów i opiekunów świadczących usługi opiekuńcze na poziomie nie niższym niż 22 zł brutto za godzinę (bez kosztów pracodawcy);
ustalenie w taki sposób wynagrodzeń brutto (bez kosztów pracodawcy) personelu odpowiadającego za obsługę administracyjną zadania publicznego, aby roczne wynagrodzenie (wynagrodzenie zasadnicze wraz z wszystkimi dodatkami) w przeliczeniu na pełny etat danego pracownika odpowiedzialnego za obsługę zadania publicznego nie przekraczało 120% rocznego średniego wynagrodzenia w przeliczeniu na pełny etat personelu merytorycznego tj. kierownika, zastępcy kierownika oraz specjalistów placówki określonego w kosztorysie.
12. W zakresie organizacyjnym Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
wyodrębnienia w swojej strukturze „Noclegowni i Schroniska z usługami opiekuńczymi dla Bezdomnych Mężczyzn przy ul. Makuszyńskiego 19a”
przygotowania „Regulaminu Organizacyjnego Noclegowni i Schroniska z usługami opiekuńczymi dla Bezdomnych Mężczyzn” i regulaminów korzystania z noclegowni i schroniska z usługami opiekuńczymi oraz przedłożenia ich do akceptacji Dyrektora MOPS w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy;
przyjęcia do noclegowni osoby po jej zgłoszeniu się i złożeniu przez nią wniosku o pomoc w formie zapewnienia miejsca w noclegowni;
przyjęcia dodatkowych osób, powyżej limitu miejsc w noclegowni określonego w pkt 2 ust. 1) niniejszych warunków, w sytuacjach kryzysowych, tj. w szczególności w okresie występowania niskich temperatur na pisemne polecenie Realizatora zadania lub całorocznie w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia osób bezdomnych;
przyjęcia do schroniska osoby wskazanej przez Realizatora zadania- organu prowadzącego postępowanie administracyjne w sprawie przyznania schronienia lub w trybie nagłym, w przypadku osób, które wymagają udzielenia takiej formy pomocy,
przyjęcia do schroniska osób, powyżej limitu miejsc w schronisku określonego pkt 3 ust 1) niniejszych warunków, w sytuacjach kryzysowych występujących na skalę masową, tj. w szczególności w okresie występowania niskich temperatur na pisemne polecenie Realizatora zadania lub całorocznie w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia osób bezdomnych; przy czym ustala się, że:
koszt dziennego pobytu jednej osoby ponad limit wynosi 31 zł za osobę dziennie, zgodnie z algorytmem (2 050 000 /180/12/30 = 31,63 ~ 31,00 zł),
łączna liczba przyjęć osób powyżej limitu miejsc w schronisku i noclegowni nie może przekroczyć:
- 5 100 dodatkowych noclegów w okresie od 1.07.2021r. do 31.12.2021r.,
- 11 100 dodatkowych noclegów w 2022 r.,
- 11 100 dodatkowych noclegów w 2023 r.,
- 11 100 dodatkowych noclegów w 2024 r.,
- 6 500 dodatkowych noclegów w okresie od 1.01.2025 r. do 30.06.2025r.
dotacja przekazana Zleceniobiorcy w danym roku na pokrycie kosztów przyjęcia osób powyżej limitu miejsc w schronisku i noclegowni w kwocie wyższej niż wynika to z ilorazu faktycznie udzielonych dodatkowych noclegów i stawki określonej w pkt 12 ust. 7) niniejszych warunków, zostanie uznana za dotację pobraną w nadmiernej wysokości i będzie podlegała zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, na zasadach określonych w przepisach o finansach publicznych.
zapoznania osoby z regulaminem korzystania z noclegowni lub schroniska;
pobierania od osób bezdomnych przebywających w schronisku odpłatności za pobyt w wysokości ustalonej, zgodnie z uchwałą Nr LIII/722/12 Rady Miasta Krakowa z dnia 29 sierpnia 2012r. w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia (Dz. Urz Woj. Małopolskiego z 2018 r. poz. 8962 z późn. zm. ), w decyzji administracyjnej w sprawie schronienia oraz przekazywanie odpłatności na rachunek Gminy Miejskiej Kraków;
przekazywania mieszkańcom noclegowni i schroniska korespondencji kierowanej przez Realizatora zadania.
13. W zakresie sprawozdawczym, Zleceniobiorca jest zobowiązany złożyć:
sprawozdania z wykonania zadania publicznego objętego umową, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), (załącznik nr 1 do ogłoszenia), w terminach określonych w umowie dotacyjnej,
kwartalne informacje dotyczące pracy specjalistów sporządzone zgodnie ze wzorem przekazanym przez Realizatora zadania, w terminach określonych w umowie dotacyjnej;
miesięczną ewidencję osób objętych pomocą zgodnie ze wzorem przekazanym przez Realizatora zadania, w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
Oczekiwane cele zlecanego zadania publicznego:
Celem zadania publicznego będzie:
1. Zapewnienie bezdomnym mężczyznom przebywającym na terenie Gminy Miejskiej Kraków tymczasowego schronienia w postaci miejsca do spania w pomieszczeniu mieszkalnym w noclegowni.
2. Zapewnienie bezdomnym mężczyznom, w tym mężczyznom, którzy ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, całodobowego, tymczasowego schronienia, w tym wraz z usługami opiekuńczymi oraz usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności w ramach schroniska z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Poprawa sytuacji bytowej bezdomnych mężczyzn poprzez zapewnienie schronienia, możliwości dokonania zabiegów higienicznych i możliwości przygotowania posiłku, realizowane poprzez zapewnienie :
100 miejsc noclegowych i minimum 400 bezdomnych mężczyzn w skali roku,
80 miejsc schroniskowych i minimum 150 bezdomnych mężczyzn w skali roku.
Poprawa sytuacji bytowo- zdrowotnej bezdomnych mężczyzn wymagających pomocy osób drugich poprzez zapewnienie opieki higienicznej i usług opiekuńczych (30 miejsc z usługami opiekuńczymi, minimum 50 bezdomnych mężczyzn w skali roku).
Poprawa funkcjonowania społecznego osób poprzez zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej poprzez realizację treningów, projektów i przedsięwzięć dostosowanych do potrzeb osób przebywających w schronisku i noclegowni:
minimum 10 projektów i przedsięwzięć w ciągu roku, w tym minimum 2 treningi umiejętności 300 realizowanych IPWzB, PW lub IPP w skali roku.
Wyjście z bezdomności rozumiane jako zamieszkanie w lokalu mieszkalnym, pokoju - minimum 25 osób w skali roku.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 180/2021 PMK z dnia 26 stycznia 2021 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=122099.
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nastąpi
w trybie wsparcia realizacji zadania publicznego.
Wymagany minimalny wkład własny finansowy oferenta (liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji) wynosi 1 % kwoty wnioskowanej dotacji. Oferty niezawierające wymaganego minimalnego wkładu własnego finansowego będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o wsparcie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków oraz osoby bezdomne, przebywające na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych
w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej
i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych.
Oferent zobowiązany będzie podczas realizacji zleconego zadania publicznego, do zapewnienia od 6 września 2021r. dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020r. poz. 1062).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Pomocy Bezdomnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w następujących transzach:
- w roku 2021 w dwóch transzach, w tym I transza dotacji w wysokości 591 600,00 zł w terminie do 30 dni od zawarcia umowy dotacyjnej, II transza w wysokości 591 500,00 zł w terminie do 20 października 2021r. ,
- w latach 2022 – 2024 w transzach kwartalnych do 20 dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kwartał danego roku, w tym I transza w wysokości 598 600,00 zł oraz transze II, II i IV każda w wysokości 598 500,00 zł,
- w roku 2025 dotacja zostanie przekazana w dwóch transzach. Pierwsza transza dotacji w wysokości 613 500,00 zł w terminie do 20 stycznia 2025 r., druga transza w wysokości 613 000,00 zł w terminie do 20 kwietnia 2025 r.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Pomocy Bezdomnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 20.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestrują się w obowiązującym w GMK elektronicznym generatorze ofert i tworzą Profil Organizacji.
Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznego generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym oraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez ww. elektroniczny generator ofert.
Oferta oraz załącznik (-i) składana (-e) w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi).
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania i przesyłania ofert na realizację zadania publicznego upływa 1 czerwca 2021 r. o godz. 12.00:
Oferty te w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach należy:
- wrzucić do urny pocztowej znajdującej się w holu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Józefińskiej 14
lub
- wysłać pocztą czy kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Józefińskiej 14
lub
- dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Józefińskiej 14
z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta (-ów) oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
7. Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć w sposób wskazany w ust. 5 i 6 „Sposobu i terminu składania ofert”.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
złożenie oferty po terminie;
złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego generatora ofert, przesłanie faksem, e-mailem, przesłanie oferty poprzez profil zaufany Organizacji, zamiast opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
złożenie formularza oferty bez wymaganego (-ych) załącznika (-ów);
złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS (w przypadku przesyłania oferty opatrzonej elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpis elektronicznym muszą złożyć wszystkie wymagane w reprezentacji Organizacji osoby, a podpisem elektronicznym muszą być także opatrzone, oprócz oferty, wszystkie załączniki);,
złożenie oferty niezawierającej wkładu własnego finansowego oferenta;
złożenie oferty niezawierającej wymaganego wkładu własnego finansowego oferenta określonego w ogłoszeniu konkursowym.
10. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień, dotyczących złożonych ofert , m.in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
11. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
12. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
13. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
14. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych,
planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy),
analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO
oraz udostępnia się je w:
miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl,
elektronicznym generatorze ofert.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
nie zostanie złożona żadna oferta;
żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8.30-15.30 w Dziale Pomocy Bezdomnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
pod numerem tel. (12) 642-25-86 lub w pokoju nr 220 w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania,
dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Prowadzenie schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi oraz noclegowni przeznaczonych dla bezdomnych mężczyzn, w lokalu wyznaczonym przez Realizatora zadania na terenie Gminy Miejskiej Kraków, w zakresie: pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisje konkursowe dokumentują swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2020r. poz. 256 z późn. zm.);
wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 17 maja 2021 r. o godz. 8.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy:
- wysłać pocztą czy kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Kraków ul. Józefińska 14 pokój nr 001( Dziennik Podawczy)
lub
- dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Kraków ul. Józefińska 14 pokój nr 001( Dziennik Podawczy)
lub
- przesłać jego skan pocztą elektroniczną na adres: dm@mops.krakow.pl
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie Nr 180/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 stycznia 2021r.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2021 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XLVIII/1314/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 18 listopada 2020 roku.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl,
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 4 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 5 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 6 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;
załącznik nr 7 - formularz oświadczenia dla członka komisji konkursowej o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie;
załącznik nr 8 - wzór oświadczenia członka komisji o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej.