na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Tytuł zadania publicznego: Specjalistyczne usługi wspierania rodziny
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 443 520,00 zł (słownie: czterysta czterdzieści trzy tysiące pięćset dwadzieścia złotych), w tym:
261 360,00 zł (słownie: dwieście sześćdziesiąt jeden tysięcy trzysta sześćdziesiąt złotych na realizację zadania w 2021 roku;
182 160,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt dwa tysiące sto sześćdziesiąt złotych 00/100) na realizację zadania w 2022 roku.
Termin realizacji zadania: od 12 lipca 2021 r. do 30 kwietnia 2022 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2020 przekazała na realizację przedmiotowego zadania publicznego środków finansowych w wysokości 910 800,00 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożeni epidemicznego lub stanu epidemii.
Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (zwany dalej „Realizatorem”) rodziny z dziećmi do 18 roku życia, które wymagają wsparcia z uwagi na to, że co najmniej jeden z rodziców jest osobą dotkniętą problemem zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej lub uzależnienia (zwane dalej „Rodzinami”).
Zlecenie specjalistycznych usług wspierania rodziny, zwanych dalej „Usługami”, realizowane jest w ramach Projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie” i obejmuje nie mniej niż 65 rodzin, o których mowa w ust. 1 w okresie trwania zadania.
Koszt realizacji jednej godziny specjalistycznej usługi wspierania rodziny wyniesie:
w 2021 r. – 44,00 zł;
w 2022 r. – 46,00 zł.
Zlecenie specjalistycznych usług wspierania rodziny wyniesie średnio 990 godzin w skali miesiąca, tj.:
w 2021 r. szacunkowo 5 940 godzin;
w 2022 r. szacunkowo 3 960 godzin.
Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zmiany liczby godzin zlecanych w danym roku realizacji zadania publicznego, o których mowa w ust. 4 – w takim wypadku zmianie ulega także wysokość dotacji w danym roku. Zmiana ta wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Dotacja w 2021 r. przekazana zostanie w dwóch transzach:
w wysokości 87 120,00 zł (słownie: osiemdziesiąt siedem tysięcy sto dwadzieścia złotych 00/100), za okres od 12 lipca 2021 r. do 31 sierpnia 2021 r., płatnej w terminie do 20 lipca 2021 r.,
w wysokości 174 240,00 (słownie: sto siedemdziesiąt cztery tysiące dwieście czterdzieści złotych 00/100), za okres od 1 września 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. r., płatnej w terminie do 20 września 2021 r.;
Dotacja w 2022 r., w wysokości 182 160,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt dwa tysiące sto sześćdziesiąt złotych 00/100) przekazana zostanie w jednej transzy płatnej do 20 lutego 2022 r.
Zleceniodawca może uzależnić przekazanie kolejnych transz dotacji od wydatkowania co najmniej 50% przekazanych środków. Ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Zleceniodawca.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia planowanej wysokości środków publicznych na realizację zadania odpowiednio do potrzeb środowiska lokalnego
Zleceniobiorca zobowiązany jest w terminie do 20 grudnia 2021 r., a w roku 2022 w terminie do 20 kwietnia 2022 roku – do przedłożenia Realizatorowi informacji o oszczędnościach powstałych w ramach wykonania przez niego zadania zleconego, które nie zostaną przez niego wykorzystane w danym roku budżetowym. Informacja powyższa winna zostać przekazana Realizatorowi zadania, drogą mailową na adres: sp@mops.krakow.pl.
Realizacja zadania polegającego na świadczeniu specjalistycznych usług wspierania rodziny dla rodzin z dziećmi do 18 roku życia, które wymagają wsparcia z uwagi na to, że co najmniej jeden z rodziców jest osobą dotkniętą problemem zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej lub uzależnienia jest prowadzona zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, i obejmuje:
poradnictwo psychospołeczne;
trening umiejętności społecznych;
poradnictwo rodzinne;
grupy edukacyjno-wspierające.
Formy wsparcia, o których mowa w ust. 11, powinny uwzględniać:
rozwój umiejętności prowadzenia gospodarstwa domowego i gospodarowania budżetem domowym, obejmujący przede wszystkim: instruktaż i trening w zakresie utrzymania czystości w mieszkaniu, przestrzegania zasad higieny osobistej, przygotowywania posiłków, planowania wydatków;
rozwój umiejętności opiekuńczo – wychowawczych rodziców z wykorzystaniem różnych metod (np. coachingu rodzicielskiego, treningów), w zakresie wzmacniania kompetencji rodziców w szczególności w następujących obszarach:
dbanie o zdrowie dziecka,
kształtowanie u dziecka umiejętności adekwatnych do etapu jego rozwoju (np. samodzielnego spożywania posiłków, kontrolowania potrzeb fizjologicznych),
organizacja planu dnia i przygotowanie dziecka do zajęć edukacyjnych (np. przygotowania przyborów szkolnych, drugiego śniadania, odrabiania zadań),
stosowanie w procesie wychowania wzmocnień pozytywnych adekwatnych do rozwoju dziecka,
wspomaganie rozwoju dzieci odpowiednio do ich wieku i indywidualnych cech (np. uświadamianie osobistego potencjału dziecka, rozwijanie samodzielności i umiejętności radzenia sobie z trudnościami, zmniejszanie poczucia stygmatyzacji i osamotnienia, rozwijanie kreatywności, uzdolnień, zainteresowań oraz rozwijanie umiejętności zabawy i wypoczynku),
włączanie dziecka w grupę rówieśniczą,
organizowanie czasu wolnego dziecka oraz wspólnej aktywności całej rodziny,
radzenie sobie w pojawiających się problemach opiekuńczo – wychowawczych,
utrzymanie kontaktu i budowanie relacji z dzieckiem wychowywanym poza rodziną;
wsparcie rodziny w budowaniu i utrzymywaniu więzi społecznych, w tym w szczególności relacji z rodziną mieszkającą oddzielnie, sąsiadami;
rozwijanie kompetencji członków rodziny w zakresie: komunikacji interpersonalnej, nawiązywania, budowania i podtrzymywania relacji, kontrolowania emocji, wzajemnego rozumienia respektowania tożsamości, potrzeb i uczuć drugiej osoby, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, unikania zachowań ryzykownych, zdrowego stylu życia, podziału obowiązków związanych z kompetencjami, o których mowa w ust. 12 pkt 1 i 2, ze szczególnym uwzględnieniem angażowania w nie rodzica/członka rodziny dotąd mniej angażującego się w ich realizację;
kształtowanie i wzmacnianie więzi pomiędzy członkami rodziny, ze szczególnym uwzględnieniem relacji pomiędzy dzieckiem/dziećmi a rodzicem z problemem zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej lub uzależnienia; wspomaganie umiejętności radzenia sobie członków rodziny ze społecznym odbiorem ww. problemów;
wsparcie rodziny w kontaktach z instytucjami, pomaganie w załatwianiu spraw urzędowych;
poradnictwo rodzinne poszerzające wiedzę rodziców o procesach zachodzących w systemie rodzinnym;
dodatkowo, poza formami wsparcia określonymi w ust. 12 pkt 1-7, poradnictwo psychospołeczne obejmować powinno m.in. kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, pomoc w zrozumieniu istoty choroby (ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej i uzależnienia) i jej wpływu na funkcjonowanie członków rodziny.
Miejsce realizacji zadania:
usługi realizowane będą w miejscu zamieszkania rodziny i miejscach jej aktywności lub w uzasadnionych przypadkach w siedzibie Zleceniobiorcy pod warunkiem uzgodnienia tego z Realizatorem, z zastrzeżeniem ust 13 pkt. 2;
do czasu odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19, zadanie może być realizowane z zastosowaniem alternatywnych sposobów działań i osiągania rezultatów, w zgodzie z zakresem rzeczowym oferty, polegających na realizowaniu usług o których mowa w ofercie konkursowej w formie zdalnej z wykorzystaniem różnorodnych środków i technologii w tym np. za pomocą telefonu, Internetu i dostępnych platform do komunikowania się, z zastrzeżeniem, że wymiar wsparcia udzielanego w omawiany tu sposób musi zostać uzgodniony z Realizatorem zadania;
Zleceniodawca dopuszcza realizację usług o których mowa w ust 11 w formie zdalnej, wyłącznie w przypadku wystąpienia sytuacji, o której mowa w ust. 13 pkt 2 z zastrzeżeniem, że do czasu trwania usługi nie wlicza się innych działań, niż te które określone zostały w ust. 12, w tym np.: czasu oczekiwania na rozmowę telefoniczną, czasu nagrania na pocztę głosową, czasu poświęconego na nawiązanie kontaktu z odmową podjęcia rozmowy.
Do czasu wykonywania Usługi zalicza się:
pracę z Rodziną (nie mniej niż 70% czasu pracy Specjalisty świadczącego usługi w danym dniu, wykazanego w Miesięcznej Karcie Usług, o której mowa w ust. 17 pkt 5);
dojazdy do/z miejsca świadczenia usługi poza siedzibą Zleceniobiorcy (nie więcej niż 20% czasu pracy z Rodziną poza siedzibą Zleceniobiorcy);
prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją usługi w danym dniu (tj. bieżące uzupełnianie Miesięcznej Karty Usług, o której mowa w ust. 17 pkt 5) mającej na celu rozliczenie wsparcia (nie więcej niż 10% czasu pracy z Rodziną).
Pozostawanie w gotowości do świadczenia usługi:
do liczby godzin zrealizowanych wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi poza siedzibą Zleceniobiorcy zaplanowanej w harmonogramie, o którym mowa ust 17 pkt 3, a jej wykonanie nie było możliwe ze względu na nieobecność osoby/rodziny w umówionym miejscu;
rozliczenie usługi w ramach pozostawania w gotowości jest możliwe wyłącznie, gdy usługa miała zostać wykonana poza siedzibą Zleceniobiorcy, nie została ona w żaden sposób odwołana przez Uczestnika lub ze względu na brak warunków do realizacji usługi, wsparcie nie mogło zostać udzielone;
rozliczenie usługi w ramach pozostawania w gotowości jest możliwe wyłącznie, gdy Zleceniobiorca zgłosi Realizatorowi zadania incydent, o którym mowa w ust 15 pkt 1, e-mailem na adres: dm@mops.krakow.pl oraz na adres właściwej Filii MOPS do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia.
Realizacja Usług na rzecz danej Rodziny rozpoczyna się w terminie do 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 17 pkt 1.
Zleceniobiorca ma obowiązek realizować usługi wg następującej sekwencji działań:
Zleceniobiorca zapoznaje się z dokumentacją przekazaną przez Realizatora wraz ze zleceniem realizacji usługi, tj. w szczególności z: diagnozą rodziny sporządzoną przez pracownika socjalnego MOPS, wynikami ankiety uzupełniającej wiedzę o specjalnych potrzebach rodziny oraz Indywidulanym Programem Działania/oceną Indywidualnego Planu Działania.
Przedstawiciel Zleceniobiorcy uczestniczy we wspólnym spotkaniu diagnostycznym wraz z przedstawicielem Realizatora zadania oraz przedstawicielem Rodziny skierowanej do Usług. Podczas spotkania sporządzona zostaje Ocena Planu Pracy z Rodziną (w przypadku Uczestników kontynuujących udział w projekcie) lub Plan Pracy z Rodziną – PPR (w przypadku Uczestników nowych w projekcie).
PPR w przypadku nowych Uczestników projektu określa co najmniej:
zakres realizowanych Usług,
średniomiesięczny wymiar liczby godzin realizowanych Usług,
miejsce świadczonych Usług;
Ocena PPR w przypadku Uczestników kontynuujących udział w projekcie określa co najmniej:
podsumowanie dotychczasowych efektów z udziału w projekcie,
zakres Usług, który będzie realizowany w dalszym etapie projektu,
średniomiesięczny wymiar liczby godzin realizowanych Usług,
miejsce świadczonych Usług.
W przypadku sytuacji epidemiologicznej nie pozwalającej na bezpośredni kontakt stron biorących udział w spotkaniu diagnostycznym, sporządzenie PPR/oceny PPR będzie możliwe w formie zdalnej, z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji. W tej sytuacji PPR/ocena PPR zatwierdzany będzie mailowo przez pracownika socjalnego MOPS, po uprzednim przekazaniu projektu dokumentu na adres mailowy właściwej Filii MOPS. Uzgodnienia treści dokumentu z Uczestnikiem Zleceniobiorca dokonuje telefonicznie lub mailowo. Zleceniobiorca zawiera w dokumencie (PPR/ocena PPR) adnotację o sposobie uzgodnienia jego treści. Realizacja usługi możliwa będzie po zatwierdzeniu PPR/oceny PPR przez pracownika socjalnego MOPS oraz jego akceptacji przez przedstawiciela rodziny objętej usługą.
Dopuszcza się możliwość dokonywania zmian w dokumentacji, o której mowa w ust. 17 pkt 2 lit. a-b, za zgodą i z udziałem wszystkich stron, które uczestniczyły w jej uzgadnianiu, co musi zostać odzwierciedlone poprzez sporządzenie zaktualizowanego PPR.
W sytuacji epidemiologicznej nie pozwalającej na bezpośredni kontakt, aktualizacja dokumentacji, o której mowa w ust. 17 pkt 2 lit. a-b, może odbywać się według zasad opisanych w ust. 17 pkt 2 lit. c.
Po sporządzeniu PPR specjalista świadczący Usługi ustala z dorosłymi/dorosłym przedstawicielami/przedstawicielem Rodziny harmonogram. Dzień sporządzenia pierwszego harmonogramu uznaje się za początek realizacji wsparcia na rzecz Rodziny i jest odnotowywany w MKU. Usługi, które zrealizowane zostaną przed sporządzeniem PPR i pierwszego harmonogramu uznane zostaną za niekwalifikowalne.
Rodzina objęta wsparciem otrzymuje od Zleceniobiorcy Regulamin korzystania z usług, w którym określone zostaną jej prawa i obowiązki. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Realizatora zadania w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu.
Usługi realizowane są przez Zleceniobiorcę zgodnie z miesięcznymi harmonogramami realizacji usług Uczestników. Usługi oraz działania w zakresie równości szans równości płci dokumentowane są w Miesięcznej Karcie Usług (MKU). Merytoryczna zawartość MKU musi wskazywać co najmniej na:
- formę wsparcia, którą objęty został Uczestnik w danym dniu, o której mowa w ust. 11 niniejszego ogłoszenia,
- rodzaj spotkania (indywidualne/grupowe) w danym dniu,
- temat spotkania Specjalisty z Uczestnikiem w danym dniu i zakres podjętych działań, o których mowa w ust. 12 niniejszego ogłoszenia,
- miejsce realizacji usługi w danym dniu,
- efekty realizacji usług w miesiącu, którego dotyczy dokument.
Miesięczna Karta Usług uzupełniana jest przez osobę świadczącą Usługi na rzecz danej rodziny w dniu spotkania z Uczestnikiem, bezpośrednio po jego zakończeniu oraz potwierdzana jest podpisem dorosłego przedstawiciela Rodziny i Specjalisty świadczącego usługę w tym dniu. W przypadku świadczenia usług dla niepełnoletnich członków rodziny, MKU uzupełniana jest przez specjalistę oraz potwierdzana jest podpisem osoby niepełnoletniej oraz jej opiekuna prawnego.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do zorganizowania form wsparcia, o których mowa w ust. 11, w taki sposób, aby łącznie spełniały poniższe warunki:
dostosowane były do specyfiki problemu Rodzin, o których mowa w ust. 1, oraz ich indywidualnych potrzeb;
uwzględniały systematyczne motywowanie do skorzystania z Usług tych członków Rodzin, którzy nie wyrażają zgody na współpracę;
udzielane były przede wszystkim w miejscu zamieszkania rodzin, o których mowa w ust. 1, a w sytuacjach tego wymagających, ze względu na charakter wsparcia, również poza ww. miejscami np. w instytucjach/urzędach w sytuacji udzielania Rodzinom wsparcia w załatwianiu spraw urzędowych, lub w sytuacji braku innej możliwości w lokalu Zleceniobiorcy, do którego ma on tytuł prawny;
udzielane były zarówno w godzinach przed, jak i popołudniowych oraz wieczornych, z uwzględnieniem możliwości Rodzin w zakresie udziału w spotkaniach (np. wynikających z wykonywania obowiązków zawodowych);
w okresie realizacji zadania usługami w sposób ciągły zostanie objętych co najmniej 65 Rodzin skierowanych przez Realizatora; czas trwania usługi dostosowany zostanie do potrzeb uczestnika w miesięcznym harmonogramie usługi;
realizowane były przez wykwalifikowaną kadrę (np. terapeutów, psychologów, trenerów, asystentów), której wykształcenie i doświadczenie zawodowe predysponują do pracy z Rodzinami, o których mowa w ust. 1; Zleceniobiorca zobligowany jest do zgromadzenia i przechowywania dokumentacji potwierdzającej wykształcenie i doświadczenie zawodowe kadry zaangażowanej do realizacji usług;
zapewniały maksymalny poziom wsparcia poprzez zapewnienie możliwości włączenia do pracy na rzecz danej Rodziny kilku specjalistów (jeżeli jest to wskazane);
kadra świadcząca Usługi zobowiązana była do przestrzegania Regulaminu, który zostanie sporządzony przez Zleceniobiorcę i przekazany do zatwierdzenia przez Realizatora zadania w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu (Zleceniobiorca odpowiada w całości za przestrzeganie zasad określonych w Regulaminie, w szczególności za poinformowanie o nich osób zatrudnionych przy realizacji Usług oraz wyciąganie konsekwencji w przypadku ich łamania).
Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
dokumentowania działań zgodnie ze wzorami dokumentów przekazanymi przez Realizatora zadania (w szczególności formularzy: harmonogramów, PPR, oceny PPR, opinii specjalisty, miesięcznej karta usługi MKU, ewaluacji, zestawienia zawierającego dane zbiorcze dotyczące m.in. uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą godzin usługi w ramach poszczególnych form wsparcia, o których mowa w ust. 11 oraz inne, niezbędne do rozliczenia projektu); ostateczny zakres dokumentacji przekazany zostanie Zleceniobiorcy przez Realizatora w terminie do dwóch dni roboczych przed rozpoczęciem umowy z zastrzeżeniem, że wzory przekazanych dokumentów oraz ich zakres może ulegać zmianom w trakcie realizacji zadania;
współpracy z pracownikami Realizatora, w tym niezwłocznego (nie później niż do 48 godzin po zaistnieniu zdarzenia) informowania Realizatora o: zakończeniu / przerwaniu realizacji Usług na rzecz danej Rodziny, nierealizowaniu przez Rodzinę zapisów harmonogramu, zmianach w harmonogramie, braku współpracy ze strony Rodziny, a także o sytuacjach wymagających interwencji z uwagi na zagrożenie dobra, zdrowia lub życia członków Rodziny (np. zaniedbanie, przemoc) – wraz z opisem danej sytuacji – informację w powyższym zakresie Zleceniobiorca przekazywał będzie mailowo na właściwą Filię MOPS;
uwzględniania wniosku Rodziny objętej Usługami o zmianę dni i/lub godzin ich świadczenia, złożonego z wyprzedzeniem tygodniowym lub dłuższym – zmiana ta wymaga dokonania aktualizacji harmonogramu, o którym mowa w ust. 17 pkt 3 i doręczenia go Realizatorowi w terminach zgodnych z ust. 19 pkt 6; w przypadku, gdy Rodzina zgłosi potrzebę takiej zmiany z wyprzedzeniem krótszym niż tygodniowe, Zleceniobiorca ma prawo zaproponować tej osobie inny niż oczekiwany przez nią termin realizacji Usług – lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach, po uzgodnieniu z pracownikiem socjalnym prowadzącym rodzinę – odmówić zmiany tego terminu;
takiej organizacji pracy, aby kadra świadcząca Usługi na rzecz danej Rodziny przygotowywała opinię specjalisty dotyczącą przebiegu wsparcia udzielanego osobie i jego efektów, nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy w trakcie realizowanych Usług, na zakończenie realizacji Usług na rzecz każdej z Rodzin oraz na prośbę Realizatora zadania, w terminie 7 dni od daty jej wyrażenia; opinia określała będzie przede wszystkim postępy rodziny w realizacji założeń PPR, w tym, zaangażowanie Rodziny we współpracę oraz inne istotne z punktu widzenia kadry Zleceniobiorcy aspekty; skan opinii dostarczany będzie mailowo na właściwą Filię MOPS w terminie 3 dni roboczych od daty sporządzenia dokumentu oraz oryginał przekazywany będzie na dziennik podawczy Realizatora (Kraków, ul. Józefińska 1 w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS, w terminach:
- do 20 stycznia 2022 r. – opinie półroczne,
- do 20 kwietnia 2022 r – opinie końcowe,
- do 10 dnia następującego po miesiącu sporządzenia opinii – opinie wystawiane na żądanie Realizatora;
dokonania, w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, ewaluacji końcowej z realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Realizatora w terminie 30 dni od daty podpisania umowy;
doręczania Realizatorowi zadania dokumentacji, o której mowa w ust. 17, w terminie 4 dni od daty ich sporządzenia (skan na właściwą Filię MOPS) oraz w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia – złożenie oryginału dokumentu na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS;
korygowania dokumentacji w przypadku stwierdzonych przez Realizatora braków lub nieprawidłowości w jej uzupełnianiu zgodnie z przekazanymi wytycznymi w tym zakresie z tym, że uzgadnianie zawartości MKU musi się odbyć każdorazowo do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po sporządzeniu dokumentu;
sporządzania i doręczania Realizatorowi, w terminie do 6 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania usługi, elektronicznej wersji oraz podpisanego skanu zestawienia zawierającego dane dotyczące m.in. uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą godzin usługi, z których skorzystali, na wzorze o którym mowa w ust 19 pkt 1) – elektroniczną wersję dokumentu przekazać należy w ww. terminie na adres: sp@mops.krakow.pl oraz dm@mops.krakow.pl, natomiast oryginał dokumentu należy przekazać na Dziennik Podawczy MOPS w terminie do 10 dnia tego miesiąca;
przekazywania Realizatorowi zadania pisemnej informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe (tj. wykształcenie i doświadczenie zawodowe), wymiar etatu, na jaki zostały zatrudnione, w ciągu 14 dni od daty rozpoczęcia usługi, a następnie w ciągu 7 dni po każdej zmianie;
ponoszenia kosztów dojazdu kadry świadczącej Usługi do miejsc, w których będzie ona realizowana poza siedzibą Zleceniobiorcy (bilety MPK, ryczałt na benzynę itp.);
ponoszenia wszystkich niezbędnych kosztów związanych z obsługą zadania;
ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zadania (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne, środki niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego itp.);
zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla kadry świadczącej usługi;
niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
realizacji zadania zgodnie z „Wytycznymi w zakresie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadami równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020” oraz zapisów podręcznika „Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020”, w szczególności zapewnienie dostępności usług dla osób niepełnosprawnych, w tym:
eliminowanie czynników ograniczających dostępność na etapie realizacji (np. poprzez zapewnienie opieki nad osobami zależnymi, w tym opieki nad dziećmi uczestników podczas zajęć realizowanych w siedzibie Zleceniobiorcy),
takiego dostosowania wsparcia do indywidualnej sytuacji członków Rodziny na rynku pracy, aby przeciwdziałać ich szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy i zminimalizować nierówności, których doświadcza;
realizacji zadania w taki sposób, aby skierowana do objęcia Usługami Rodzina zakończyła udział w realizowanej przez Zleceniobiorcę formie wsparcia zgodnie z zapisami zawartymi w Planie Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 17 pkt 2). Wskaźnik ten musi zostać wykazany w odniesieniu do nie mniej niż 80% wszystkich objętych wsparciem Rodzin;
realizacji zadania w taki sposób, aby skierowana do objęcia Usługami Rodzina, która zakończy realizowaną przez Zleceniobiorcę formę wsparcia osiągnęła co najmniej jedno kryterium efektywności społecznej, określone w „Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020”, w szczególności poprzez:
rozpoczęcie nauki,
wzmocnienie motywacji do pracy po zakończeniu udziału w projekcie,
zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności,
poprawę umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów,
podjęcie wolontariatu,
poprawę stanu zdrowia,
ograniczenie nałogów,
doświadczenie widocznej poprawy w funkcjonowaniu,
podjęcie dalszej aktywizacji w formie, która:
obrazuje postęp w procesie aktywizacji społecznej i zmniejsza dystans do zatrudnienia,
nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą Rodzina objęta wsparciem otrzymywała przed Projektem,
nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą Rodzina objęta wsparciem w ramach realizowanego zadania otrzymywała w ramach usługi, chyba, że nie jest ona finansowana ze środków EFS, i że stanowi postęp w stosunku do sytuacji Rodziny objętej wsparciem w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie;
przechowywania i archiwizowania dokumentacji ogólnej zadania zleconego (m.in. oryginałów umowy o powierzenie zadania publicznego i aneksów do niej); dokumentacji finansowo-księgowej (m.in. oryginałów dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku, dokumentów potwierdzających zastosowany sposób księgowania operacji w zadaniu zleconym), dokumentacji merytorycznej m.in. oryginałów dokumentów dotyczących realizowanego wsparcia, zatrudnienia personelu, zakupu sprzętu i wyposażenia, w tym certyfikatów, gwarancji i licencji, aktów notarialnych, umów zawieranych w związku z realizowanym zadaniem zleconym, oryginałów dokumentów potwierdzających prowadzenie działań o charakterze promocyjnym); dokumentacji przetargowej; oryginałów informacji z kontroli prowadzonej przez uprawnione do tego podmioty;
przechowywania dokumentacji określonej w ust. 19 pkt 18 przez okres dwóch lat od dnia 31 grudnia następującego po dniu złożenia zestawienia wydatków do Komisji Europejskiej, w którym ujęto ostateczne wyniki dotyczące projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”; Realizator zadania informuje Zleceniobiorcę o ww. terminie;
przechowywania dokumentacji zgodnie ust. 19 pkt 18, z zastrzeżeniem, iż Realizator zadania może przedłużyć określony w pkt 19 termin, w wypadku przedłużenia tego terminu przez Instytucję Pośredniczącą RPO WM nadzorującą realizację projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”, informując o tym Zleceniobiorcę przed upływem tego terminu;
sporządzania dodatkowych informacji i zestawień na potrzeby przygotowywania materiałów dla instytucji nadzorujących realizację projektu Aktywni Zawodowo-Aktywni Społecznie.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa funkcjonowania Rodzin przejawiająca się powstaniem warunków sprzyjających podejmowaniu aktywności społecznej, a w dalszej perspektywie zawodowej, jej członków.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Objęcie wsparciem co najmniej 65 skierowanych przez realizatora rodzin z dziećmi do 18 r.ż., które wymagają wsparcia z uwagi na to, że co najmniej jeden z rodziców jest osobą dotkniętą problemem zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej lub uzależnienia.
Zakończenie udziału co najmniej 80% Rodzin objętych wsparciem w ramach zadania zgodnie z zapisami zawartymi w Planie Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 17 pkt
Osiągnięcie w przypadku każdego z Uczestników, którzy zakończyli udział we wsparciu zgodnie z zapisami PPR, co najmniej 1 wskaźnika określonego w warunkach realizacji zadania publicznego ust. 19 pkt 17.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do systematycznego monitorowania ww. wskaźników i ich ewidencjonowania w sposób uzgodniony z Realizatorem.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 180/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 stycznia 2021 roku oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=136612.
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15 %.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305) oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.).
Oferent zobowiązany będzie podczas realizacji zleconego zadania publicznego, do zapewnienia od 6 września 2021 r. dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferentoraz Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14 w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem, w transzach określonych w ust. 6-7 warunków realizacji zadania publicznego.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14 w Krakowie w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 17.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestrują się w obowiązującym w GMK elektronicznym generatorze ofert i tworzą Profil Organizacji (adres https://krakow.ngogenerator.pl/).
Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznego generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym oraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez ww. elektroniczny generator ofert.
Oferta oraz załącznik (-i) składana (-e) w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby/osób oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi).
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 24 czerwca 2021 r. o godz. 12.00. Oferty w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach należy:
- wysłać pocztą lub kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14 w Krakowie
lub
- dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14 w Krakowie,
z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta (-ów) oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone
po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14 w Krakowie) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT:
1. Ogłoszenie o konkursie znajduje się w portalu informacyjnym https://krakow.ngogenerator.pl.
2. Organizacja dokonuje rejestracji profilu na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl.
3. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w systemie.
4. Do korzystania z NGO Generatora niezbędna jest jedynie nowoczesna przeglądarka internetowa (np. Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari) w aktualnej wersji. Nie ma konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania i rozszerzeń po stronie użytkownika. Używana przeglądarka powinna mieć włączoną: obsługę JavaScript (nie mylić z obsługą Java lub apletów Java), obsługę tzw. ciasteczek (ang. cookies).
5. Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
6. Po złożeniu oferty w NGO Generatorze, zaleca się wysłanie e-maila z informacją o złożeniu oferty oraz wykazu załączników, które organizacja dołączy do wersji papierowej oferty na adres: danuta.korda@mops.krakow.pl.
7. Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje zadania w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia)
przy wykorzystaniu elektronicznego generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć w sposób wskazany w ust. 6 i 7 „Sposób
i terminu składania ofert”.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie
do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych
w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
złożenie oferty po terminie;
złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego generatora ofert, przesłanie faksem, e-mailem, przesłanie oferty poprzez profil zaufany Organizacji);
złożenie formularza oferty bez wymaganego (-ych) załącznika (-ów);
złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących.
W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO
oraz udostępnia się je w:
miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl;
elektronicznym generatorze ofert.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
nie zostanie złożona żadna oferta;
żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 08.00-15.00 w Dziale Koordynacji Pracy Filii
pod numerem tel. 12 616 53 26 lub w pokoju nr 207a w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania;
dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Specjalistyczne usługi wspierania rodziny w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisje konkursowe dokumentują swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 735);
wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
- wysłać pocztą lub kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14 w Krakowie
lub
- dostarczyć osobiście na Dziennik Podawczy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14 w Krakowie
lub
- przesłać jego skan pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 180/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 stycznia 2021 roku.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2021 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XLVIII/1314/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 18 listopada 2020 roku.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14 w Krakowie.
W procesie przygotowania oferty, a następnie realizacji zadania publicznego rekomenduje się stosowanie „Standardów realizacji usług publicznych przez organizacja pozarządowe” określanych w załączniku do uchwały nr IV/79/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 9 stycznia 2019 r. w sprawie przyjęcia ''Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi na lata 2019-2022''.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 4 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 5 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 6 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;
załącznik nr 7 - formularz oświadczenia dla członka komisji konkursowej o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie;
załącznik nr 8 - wzór oświadczenia członka komisji o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej.