Majątek Gminy
Majątek gminy
Zgodnie z art. 180 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104) Zarząd jednostki samorządu terytorialnego opracowuje informację o stanie mienia komunalnego, zawierającą:
1) dane dotyczące przysługujących jednostce samorządu terytorialnego praw własności;
2) dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu;
3) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w pkt 1 i 2, od dnia złożenia poprzedniej informacji;
4) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania;
5) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 1069/2008 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 czerwca 2008 r. (zmienionym Zarządzeniem Nr 1275/2009 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 9 czerwca 2009 r.) w sprawie sporządzania informacji o stanie mienia komunalnego Gminy Miejskiej Kraków -informacja winna zawierać dane odzwierciedlające stan na dzień 30 czerwca roku, w którym jest sporządzana oraz analogiczny dzień roku poprzedniego.
Ewidencja majątku prowadzona przez Wydział Skarbu Miasta