Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę.
Dokument archiwalny
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresiewspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Tytuł zadania publicznego:Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 216 000,00 zł (słownie: dwieście szesnaście tysięcy zł 00/100), w tym:
w 2021 r. – 108 000,00 zł (słownie: sto osiem tysięcy złotych 00/100),
w 2022 r. - 108 000,00 zł (słownie: sto osiem tysięcy złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 18 października 2021 r. do 30 kwietnia 2022 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków, w lokalu podmiotu, w miejscach aktywności
osób i rodzin oraz wskazanych siedzibach MOPS.
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2020 przekazała na realizację przedmiotowego zadania publicznego środków finansowych w wysokości 540 000,00 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie
na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (zwany dalej „Realizatorem”) osoby/rodziny, które utraciły lub są zagrożone utratą dziecka, przeżywające trudności życiowe, wychowawcze i opiekuńcze, usamodzielniani wychowankowie (zwani dalej „Uczestnikami”).
Zlecenie usług wzmacniających lub odbudowujących naturalny system wsparcia, tj. rodzinę, (zwanych dalej „usługami”), realizowane jest w ramach Projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie” i obejmuje nie mniej niż 129 Uczestników o których mowa w ust. 1, w okresie realizacji zadania.
Oferent wyłoniony w ramach otwartego konkursu ofert, zwany dalej „Zleceniobiorcą”, zobowiązany jest do realizacji Usług poprzez:
) sporządzenie pełnej, pisemnej diagnozy psychospołecznej osoby lub rodziny, w oparciu o metody diagnostyczne stosowane w dziedzinach: psychologii i pedagogice (z uwzględnieniem informacji zawartych w dokumentacji, o której mowa w ust. 11 pkt 10 warunków realizacji zadania publicznego, która przekazana zostanie Zleceniobiorcy wraz ze zleceniem realizacji usługi); okres sporządzania diagnozy będzie trwał 1 miesiąc, z zastrzeżeniem, że w uzasadnionych wypadkach może zostać wydłużony do maksymalnie 2 miesięcy; diagnoza zawierała będzie co najmniej: rozpoznanie problemów psychospołecznych, objawowych (z zakresu psychopatologii indywidualnej), a także funkcji, jakie pełni objaw, informację o narzędziach użytych do jej sporządzenia oraz diagnozę cyklu życia rodziny – dotyczy Uczestników, wobec których dotychczas nie została sporządzona diagnoza psychospołeczna w ramach usług wzmacniających lub odbudowujących naturalny system wsparcia, tj. rodzinę,
) objęcie wszystkich skierowanych do usług Uczestników, na podstawie diagnozy, o której mowa w pkt. 1 oraz po sporządzeniu Planu Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 ppkt b, dostosowanym do ich potrzeb wsparciem w postaci:
indywidualnego poradnictwa psychologicznego (np. w zakresie wyjaśniania procesów rozwojowych, zaburzeń rozwoju (w tym zaburzeń psychicznych), wpływu procesów społecznych, zmian przejawiających się m.in. w zachowaniu i jego możliwej korekcie),
grupowego poradnictwa psychologicznego, m.in. rozwijającego kompetencje społeczne i rodzicielskie Uczestników (np. praca z przekonaniami, treningi: uważności, zastępowania agresji, interpersonalne, komunikacji, podejmowania decyzji, motywacyjne do podejmowania terapii rodzinnej/uzależnień itp., szkoła dla rodziców, szczególnie dzieci dorastających, sprawiających trudności wychowawcze),
poradnictwa rodzinnego, w tym pedagogicznego dotyczącego zidentyfikowanych problemów Uczestników, prowadzącego do odzyskania lub uzyskania możliwości samodzielnego rozwiązywania problemów, podjęcia właściwych decyzji, wprowadzenia ich w czyn, korygowania i unikania błędów,
dostosowanej do potrzeb Uczestników terapii:
indywidualnej, rozumianej jako spotkanie osoby z wykwalifikowanym terapeutą, ukierunkowane na pomoc w rozwiązaniu problemu tej osoby, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
rodzinnej, rozumianej jako spotkanie rodziny z dwoma terapeutami, ukierunkowane na pomoc w rozwiązaniu problemu tej rodziny, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
grupowej, rozumianej jako spotkanie dwóch terapeutów z grupą osób mających podobne problemy, ukierunkowane na pomoc członkom tej grupy w rozwiązaniu tych problemów, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
mediacji, rozumianej jako spotkanie z bezstronnym i neutralnym mediatorem, ukierunkowane na rozwiązywanie sporów różnego rodzaju oraz pochodzenia (m.in. w zakresie ustalenia sposobu i form opieki nad dzieckiem przy rozwodzie, ograniczeniu praw do opieki oraz zobowiązań rodziców przy powrocie dziecka do rodziny, w tym wychowanka usamodzielnianego).
Koszt realizacji jednej godziny Usług wynosi 180,00 zł.
Zlecenie usług wzmacniających lub odbudowujących naturalny system wsparcia, tj. rodzinę, wyniesie:
) w 2021 r. szacunkowo 600 godzin, tj. średnio około 240 godzin miesięcznie;
) w 2022 r. szacunkowo 600 godzin, tj. średnio 150 godzin miesięcznie.
Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zmiany liczby godzin zlecanych w danym roku realizacji zadania publicznego, o których mowa w ust. 5 – w takim wypadku zmianie ulega także wysokość dotacji w danym roku. Zmiana ta wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Pozostawanie w gotowości do świadczenia usługi:
Do liczby godzin zrealizowanych wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi, poza siedzibą Zleceniobiorcy, zaplanowanej w harmonogramie, o którym mowa ust 11 pkt 12 ppkt f, a jej wykonanie nie było możliwe ze względu na nieobecność osoby/rodziny w umówionym miejscu lub ze względu na brak warunków do jej realizacji, podczas gdy nie została ona w żaden sposób odwołana, a jednocześnie Zleceniobiorca zgłosił tą sytuację Realizatorowi zadania e-mailem na adres: dm@mops.krakow.pl oraz na adres właściwej Filii MOPS do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia.
Zakwalifikowanie godziny usługi w ramach pozostawania w gotowości wymaga uzyskania akceptacji Realizatora.
Dotacja zostanie przekazana w transzach płatnych:
) w terminie do 30 października 2021 r., za okres od 11 października 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. w wysokości 108 000,00 zł (słownie: sto osiem tysięcy złotych 00/100);
) w terminie do 20 lutego 2022 r., za okres od 1 stycznia 2022 r. do 31 kwietnia 2022 r., w wysokości 108 000,00 zł (słownie: sto osiem tysięcy złotych 00/100).
Ostateczna kwota dotacji stanowi iloczyn kosztu realizacji 1 godziny Usług, o którym mowa w ust. 4 oraz faktycznej liczby godzin wykonanych przez Zleceniobiorcę w okresie realizacji zadania.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia planowanej wysokości środków publicznych na realizację zadania, odpowiednio do potrzeb środowiska lokalnego.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do zorganizowania form wsparcia, o których mowa w ust. 3, w taki sposób, aby:
) dostosowane były do specyfiki problemu Uczestników, o których mowa w ust. 1, oraz ich indywidualnych potrzeb;
) uwzględniały systematyczne motywowanie Uczestników do skorzystania z usług;
) fakultatywnie obejmowały pozostałe wspólnie zamieszkałe ale odrębnie gospodarujące osoby lub odrębnie zamieszkałych członków rodzin Uczestników (np. w sytuacji usamodzielnianych wychowanków), jeżeli wyrażą oni na to zgodę i będzie to wskazane dla osiągnięcia celu usługi;
) udzielane były w miejscu zamieszkania Uczestników, o których mowa w ust. 1, jak i w uzgodnionych z Realizatorem miejscach realizacji Programów Aktywności Lokalnej MOPS Kraków (wykaz siedzib PAL: https://mops.krakow.pl/pal/212712,artykul,gdzie_jestesmy.html) oraz lokalu Zleceniobiorcy, do którego ma on tytuł prawny, z tym że głównym kryterium wyboru miejsca realizacji Usług będzie ich łatwa dostępność dla Uczestników (tj. np. dogodny dojazd, adekwatne warunki do realizacji zajęć grupowych i spotkań indywidualnych, zapewniające zarówno komfort fizyczny, jak i psychiczny), z zastrzeżeniem ppkt a i b:
do czasu odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19, zadanie może być realizowane z zastosowaniem alternatywnych sposobów działań i osiągania rezultatów, w zgodzie z zakresem rzeczowym oferty, polegających na realizowaniu usług o których mowa w ofercie konkursowej w formie zdalnej, z wykorzystaniem różnorodnych środków i technologii, w tym np. za pomocą telefonu, Internetu i dostępnych platform do komunikowania się, z zastrzeżeniem, że wymiar wsparcia udzielanego w wyżej opisany sposób musi zostać uzgodniony z Realizatorem zadania,
Zleceniobiorca dopuszcza możliwość realizacji usług w formie zdalnej wyłącznie w przypadku wystąpienia sytuacji, o której mowa w ust. 11 pkt 4 ppkt a, z zastrzeżeniem, że do czasu trwania usługi nie wlicza się innych działań, niż te które określone zostały w ust. 3, w tym np.: czasu oczekiwania na rozmowę telefoniczną, czasu nagrania na pocztę głosową, czasu poświęconego na nawiązanie kontaktu
z odmową podjęcia rozmowy;
) udzielane były zarówno w godzinach przed, jak i popołudniowych oraz wieczornych, z uwzględnieniem możliwości Uczestników w zakresie udziału w spotkaniach (np. wynikających z wykonywania obowiązków zawodowych), tj. co najmniej przez 5 dni w tygodniu, w godzinach pomiędzy 08.00 a 20.00;
) w okresie realizacji zadania objęły co najmniej 129 Uczestników skierowanych przez Realizatora, przy czym:
wymiar wsparcia na jednego Uczestnika, który rozpoczyna udział w usłudze wynosi minimum 16 godzin w okresie jego udziału w projekcie, natomiast wymiar wsparcia na jednego Uczestnika, który kontynuuje udział w usłudze dostosowany zostanie do indywidualnych potrzeb tego Uczestnika z zastrzeżeniem, że łączny wymiar zrealizowanych usług nie może przekroczyć liczby godzin określonej w ust. 5;
usługi będą realizowane w łącznym wymiarze około 240 godzin średniomiesięcznie w 2021 r. oraz 150 godzin średniomiesięcznie w 2022 r.;
średniorocznie Usługami objętych zostanie około 80 Uczestników;
) realizowane były przez wykwalifikowaną kadrę, której wykształcenie i doświadczenie zawodowe predysponują do pracy z Uczestnikami, o których mowa w ust. 1, tj.:
indywidualne poradnictwo psychologiczne realizowane będzie przez osoby z wykształceniem psychologicznym, uprawniającym do świadczenia takiej usługi,
grupowe poradnictwo psychologiczne realizowane będzie przez osoby z wykształceniem psychologicznym, uprawniającym do świadczenia takiej usługi,
poradnictwo rodzinne realizowane będzie przez osoby z wykształceniem wyższym, uprawniającym do świadczenia takiej usługi,
terapia indywidualna, grupowa i rodzinna realizowana będzie przez co najmniej dwóch psychologów posiadających następujące przygotowanie: certyfikat psychoterapeuty PTP albo certyfikat specjalisty terapii środowiskowej PTP albo całościowe szkolenie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP,
mediacji, która realizowana będzie przez wykwalifikowanych mediatorów;
) zapewniały maksymalny poziom wsparcia poprzez zapewnienie możliwości włączenia do pracy na rzecz Uczestnika kilku specjalistów (jeżeli jest to wskazane);
) realizacja Usług na rzecz danej Rodziny rozpoczęła się w terminie do 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 ppkt a;
) Zleceniobiorca przed rozpoczęciem realizacji usługi zapoznał się z dokumentacją przekazaną przez Realizatora wraz ze zleceniem realizacji usługi, tj. w szczególności z: diagnozą rodziny sporządzoną przez pracownika socjalnego MOPS, Indywidulanym Planem Działania Uczestników/oceną Indywidualnego Planu Działania oraz diagnozą psychospołeczną dla Uczestników kontynuujących wsparcie;
) Uczestnicy, którzy mają zostać objęci wsparciem, zapoznali się z Regulaminem korzystania z usług, w którym określone zostaną ich prawa i obowiązki – treść zapisów Regulaminu zostanie przekazana przez Zleceniobiorcę do akceptacji Realizatora zadania w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu;
) realizowane były w oparciu o wzory dokumentacji, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie do dnia podpisania umowy, w tym przede wszystkim:
pisemne zlecenie, które stanowiło będzie podstawę do rozpoczęcia świadczenia usług na rzecz Uczestnika,
Plan Pracy z Rodziną (PPR) – w przypadku Uczestników nowych oraz kontynuujących udział w usłudze, PPR zawarty zostanie pomiędzy przedstawicielami Zleceniobiorcy, przedstawicielem Realizatora, a Uczestnikiem (po sporządzeniu diagnozy psychospołecznej dla nowych Uczestników, o której mowa w ust. 3 pkt 1); PPR określał będzie co najmniej:
zakres Usług, jakimi ma zostać objęty Uczestnik,
średniomiesięczny wymiar liczby godzin realizowanych Usług,
z uwzględnieniem zapisów ust. 11 pkt 6 lit. ac,
planowany okres realizacji usług,
miejsce świadczonych usług;
dopuszcza się możliwość dokonywania zmian w PPR za zgodą i w obecności wszystkich stron, które uczestniczyły w jego ustalaniu, co musi zostać odzwierciedlone poprzez sporządzenie Oceny Planu Pracy z Rodziną,
Ocena Planu Pracy z Rodziną (OPPR) – na zakończenie realizacji Usług na rzecz każdej z Rodzin OPPR zawarta zostanie pomiędzy przedstawicielami Zleceniobiorcy, przedstawicielem Realizatora, a Uczestnikiem i określała będzie podsumowanie efektów udziału w projekcie;
Ewaluacja końcowa (EK) – na zakończenie udziału w projekcie Specjalista ze strony Zleceniobiorcy sporządzi EK zawierającą m.in. ocenę osiągniętych przez Uczestnika kryteriów efektywności społecznej, o których mowa w ust. 11 pkt. 15 ppkt 16,
w przypadku sytuacji epidemiologicznej nie pozwalającej na bezpośredni kontakt stron biorących udział w ustalaniu PPR/OPPR, sporządzenie tych dokumentów będzie możliwe w formie zdalnej, z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji; w tej sytuacji PPR/OPPR zatwierdzany będzie mailowo przez pracownika socjalnego MOPS, po uprzednim przekazaniu projektu dokumentu na adres mailowy właściwej Filii MOPS; uzgodnienia treści dokumentu z Uczestnikiem Zleceniobiorca dokonuje telefonicznie lub mailowo; Zleceniobiorca zawiera w dokumencie (PPR/OPPR) adnotację o sposobie uzgodnienia jego treści; realizacja usługi możliwa będzie po zatwierdzeniu PPR/OPPR przez pracownika socjalnego MOPS oraz jego akceptacji przez Uczestnika,
Harmonogram, który ustalany będzie pomiędzy Uczestnikiem a przedstawicielem Zleceniobiorcy do 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 ppkt a; dzień sporządzenia pierwszego harmonogramu uznaje się za początek realizacji wsparcia na rzecz Uczestnika; usługi, które zrealizowane zostaną przed datą sporządzenia pierwszego harmonogramu, uznane zostaną za niekwalifikowalne; usługi realizowane będą przez Zleceniobiorcę zgodnie z miesięcznymi harmonogramami realizacji usług Uczestników; planowanie usług odbywało się będzie w następującym trybie:
w przypadku Uczestników nowych, w okresie, w którym sporządzana jest diagnoza psychospołeczna, o której mowa w ust. 3 pkt 1, w harmonogramie do momentu sporządzenia PPR planowane są wyłącznie działania dotyczące sporządzenia tej diagnozy; wyjątkiem od tej zasady są sytuacje, w których Uczestnik wymaga wsparcia w ramach interwencji, a więc z pominięciem diagnozy – w tej sytuacji możliwym jest objęcie Uczestnika wsparciem, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 ppkt ae, jednakże fakt działań interwencyjnych musi zostać odnotowany w MKU, a diagnoza psychospołeczna musi zostać uzupełniona w możliwie najkrótszym czasie;
po sporządzeniu diagnozy psychospołecznej, o której mowa w ust. 3 pkt 1, w harmonogramie zaplanować należy sporządzenie PPR; usługi, o których mowa w ust. 3 pkt 2 ppkt ae przed sporządzeniem PPR nie zostaną rozliczone, z zastrzeżeniem ust. 11 pkt 12 ppkt f tiret 1;
w przypadku Uczestników, dla których sporządzono już PPR, w harmonogramie planuje się objęcie tych Uczestników wyłącznie wsparciem, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 ae; jeżeli w ocenie Specjalisty ze strony Zleceniobiorcy niezbędnym jest sporządzenie dodatkowej diagnozy psychospołecznej dla Uczestników, dla których PPR został już sporządzony – dopuszcza się taką możliwość, co musi zostać odzwierciedlone w harmonogramie i MKU Uczestnika,
Miesięczną Kartę Usług (MKU) zawierającą ewidencję działań wykonywanych przez osoby świadczące Usługi (w tym ewidencję zrealizowanych usług oraz działań w zakresie równości szans), która potwierdzana będzie przez Uczestnika, wobec którego realizowane są Usługi; merytoryczna zawartość MKU musi wskazywać co najmniej na:
formę wsparcia, którą objęty został Uczestnik w danym dniu, o której mowa w ust. 3 niniejszego ogłoszenia;
rodzaj spotkania (indywidualne/grupowe) w danym dniu;
temat spotkania Specjalisty z Uczestnikiem w danym dniu i zakres podjętych działań;
miejsce realizacji usługi w danym dniu;
efekty realizacji usług w miesiącu, którego dotyczy dokument.
Miesięczna Karta Usług uzupełniana jest każdorazowo w dniu spotkania Specjalisty ze strony Zleceniobiorcy świadczącego usługę z Uczestnikiem, bezpośrednio po zakończeniu tego spotkania oraz w tym samym dniu, niezwłocznie po uzupełnieniu MKU, potwierdzana jest podpisem Uczestnika Specjalisty świadczącego usługę; w przypadku świadczenia usług dla niepełnoletnich członków rodziny, MKU uzupełniana jest przez Specjalistę ze strony Zleceniobiorcy oraz potwierdzana podpisem opiekuna prawnego i jeśli to możliwe – osoby niepełnoletniej;
) dokumentowane były zgodnie ze wzorami dokumentów przekazanych przez Realizatora zadania (w szczególności: PPR, OPPR, EK, MKU, opinia Specjalisty, harmonogram oraz inne, niezbędne do rozliczenia projektu); wzory dokumentacji przekazane zostaną Zleceniobiorcy przez Realizatora w terminie do dnia podpisania umowy z zastrzeżeniem, że wzory przekazanych dokumentów oraz ich zakres mogą ulegać zmianom w trakcie realizacji zadania;
) kadra ze strony Zleceniobiorcy dokonywała będzie systematycznej oceny realizowanych Usług dla poszczególnych Uczestników, z tym, że opinie Specjalistów sporządzane będą:
nie rzadziej niż raz na 4 miesiące udziału każdego z Uczestników w usługach,
na zakończenie udziału każdego z Uczestników w usługach,
na prośbę Realizatora zadania, w terminie 7 dni od daty jej wyrażenia, w tym drogą mailową;
sporządzona przez Specjalistów ze strony Zleceniobiorców opinia określała będzie przede wszystkim postępy Uczestników w realizacji założeń PPR, w tym zaangażowanie Uczestników we współpracę oraz inne istotne aspekty z punktu widzenia kadry Zleceniobiorcy; opinia Specjalisty sporządzana będzie z wykorzystaniem wzoru dokumentu wskazanego przez Realizatora; skan opinii dostarczany będzie na właściwą Filię MOPS w terminie 3 dni roboczych od daty sporządzenie dokumentu oraz oryginał przekazywany będzie na Dziennik Podawczy MOPS (Kraków, ul. Józefińska 14) w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu sporządzenia opinii.
) Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
) współpracy z pracownikami Realizatora, w tym niezwłocznego (nie później niż do 48 godzin po zaistnieniu zdarzenia) informowania Realizatora o: zakończeniu / przerwaniu realizacji Usług na rzecz Uczestnika, nierealizowaniu przez Uczestnika zapisów harmonogramu, zmianach w harmonogramie, braku współpracy ze strony Uczestnika, a także o sytuacjach wymagających interwencji z uwagi na zagrożenie dobra, zdrowia lub życia Uczestnika i/lub członków jego rodziny (np. zaniedbanie, przemoc) – wraz z opisem danej sytuacji – informację w powyższym zakresie Zleceniobiorca przekazywał będzie mailowo na właściwą Filię MOPS;
) uwzględniania wniosku Uczestnika objętego Usługami o zmianę dni i/lub godzin ich świadczenia, złożonego z wyprzedzeniem tygodniowym lub dłuższym – zmiana ta wymaga dokonania aktualizacji harmonogramu, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 ppkt f i doręczenia go Realizatorowi w terminach zgodnych z ust. 11 pkt 15 ppkt 4; w przypadku, gdy Uczestnik zgłosi potrzebę takiej zmiany z wyprzedzeniem krótszym niż tygodniowe, Zleceniobiorca ma prawo zaproponować inny niż oczekiwany przez niego termin realizacji usług – lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach – odmówić zmiany tego terminu;
) dokonania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w terminie 30 dni od daty podpisania umowy; ewaluacja powinna zostać dokonana na zakończenie realizacji zadania publicznego, w terminie 30 dni od daty jego zakończenia;
) doręczania Realizatorowi zadania dokumentacji, o której mowa w ust. 11, w terminie 4 dni od daty jej sporządzenia (skan na właściwą Filię MOPS) oraz w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia (złożenie oryginałów dokumentów na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS);
) korygowania dokumentacji w przypadku stwierdzonych przez Realizatora braków lub nieprawidłowości w jej uzupełnianiu zgodnie z przekazanymi wytycznymi w tym zakresie z tym, że uzgadnianie zawartości MKU musi się odbyć każdorazowo do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po sporządzeniu dokumentu;
) sporządzania i doręczania Realizatorowi, w terminie do 6 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania usługi, elektronicznej wersji oraz podpisanego skanu zestawienia zawierającego dane dotyczące m.in. uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą godzin usługi, z których skorzystali (na wzorze który przekazany zostanie Zleceniobiorcy przez Realizatora w terminie do 2 dni przed rozpoczęciem realizacji zadania) – elektroniczną wersję dokumentu przekazać należy w ww. terminie na adres: sp@mops.krakow.pl oraz dm@mops.krakow.pl, natomiast oryginał dokumentu należy przekazać na Dziennik Podawczy MOPS w terminie do 10 dnia tego miesiąca;
) przekazywania Realizatorowi zadania pisemnej informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe (tj. wykształcenie i doświadczenie zawodowe), wymiar etatu, na jaki zostały zatrudnione, w ciągu 14 dni od daty rozpoczęcia usługi, a następnie w ciągu 7 dni po każdej zmianie;
) ponoszenia kosztów dojazdu kadry świadczącej usługi do miejsc, w których będzie ona realizowana poza siedzibą Zleceniobiorcy (bilety MPK, ryczałt na benzynę itp.);
) ponoszenia wszelkich niezbędnych kosztów związanych z obsługą zadania;
) ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zadania (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne, środki niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego, telefony i urządzenia do świadczenia usług zdalnie w przypadku spełnienia warunków opisanych w ust. 11 pkt 4 lit. a i b, itp.);
) zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla kadry świadczącej usługi;
) w 2021 w terminie do 20 grudnia tego roku, a w roku 2022 w terminie do 20 kwietnia 2022 roku – do przedłożenia Realizatorowi informacji o oszczędnościach powstałych w ramach wykonania przez niego zadania zleconego, które nie zostaną przez niego wykorzystane w danym roku budżetowym; informacja powyższa winna zostać przekazana Realizatorowi zadania, drogą mailową na adres: sp@mops.krakow.pl;
) niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
) realizacji zadania zgodnie z „Wytycznymi w zakresie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadami równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020” oraz zapisów podręcznika „Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020”, w szczególności zapewnienie dostępności usług dla osób niepełnosprawnych, w tym:
eliminowanie czynników ograniczających dostępność na etapie realizacji (np. poprzez zapewnienie opieki nad osobami zależnymi, w tym opieki nad dziećmi Uczestników podczas zajęć),
zastosowanie koncepcji uniwersalnego projektowania, w tym również w odniesieniu do trwałych produktów wytworzonych w ramach Projektu (np. budynek, strona internetowa, urządzenie, opracowany raport),
takiego dostosowania wsparcia do indywidualnej sytuacji Uczestników na rynku pracy, aby przeciwdziałać ich szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy i zminimalizować nierówności, których doświadcza;
) realizacji zadania w taki sposób, aby skierowany do objęcia Usługami Uczestnik zakończył udział w realizowanej przez Zleceniobiorcę formie wsparcia zgodnie z zapisami zawartymi w PPR, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 ppkt b, wskaźnik ten musi zostać wykazany w odniesieniu do nie mniej niż 80% wszystkich objętych wsparciem Uczestników;
) realizacji zadania w taki sposób, aby skierowany do objęcia Usługami Uczestnik, który zakończy realizowaną przez Zleceniobiorcę formę wsparcia, osiągnął kryterium efektywności społecznej, określone w „Wytycznych zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020”, w szczególności poprzez:
rozpoczęcie nauki,
wzmocnienie motywacji do pracy po zakończeniu udziału w projekcie,
zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności,
poprawę umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów,
podjęcie wolontariatu,
poprawę stanu zdrowia,
ograniczenie nałogów,
doświadczenie widocznej poprawy w funkcjonowaniu,
podjęcie dalszej aktywizacji w formie, która:
obrazuje postęp w procesie aktywizacji społecznej i zmniejsza dystans do zatrudnienia,
nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą Uczestnik objęty wsparciem otrzymywał przed Projektem,
nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą Rodzina objęta wsparciem w ramach realizowanego zadania otrzymywała w ramach usługi, chyba, że nie jest ona finansowana ze środków EFS, i że stanowi postęp w stosunku do sytuacji Rodziny objętej wsparciem w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie;
) przechowywania i archiwizowania dokumentacji ogólnej zadania zleconego (m.in. oryginałów umowy o powierzenie zadania publicznego i aneksów do niej); dokumentacji finansowo-księgowej (m.in. oryginałów dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku, dokumentów potwierdzających zastosowany sposób księgowania operacji w zadaniu zleconym), dokumentacji merytorycznej m.in. oryginałów dokumentów dotyczących realizowanego wsparcia, zatrudnienia personelu, zakupu sprzętu i wyposażenia, w tym certyfikatów, gwarancji i licencji, aktów notarialnych, umów zawieranych w związku z realizowanym zadaniem zleconym, oryginałów dokumentów potwierdzających prowadzenie działań o charakterze promocyjnym); dokumentacji przetargowej; oryginałów informacji z kontroli prowadzonej przez uprawnione do tego podmioty;
) przechowywania dokumentacji określonej w ust. 15 pkt 18 przez okres dwóch lat od dnia 31 grudnia następującego po dniu złożenia zestawienia wydatków do Komisji Europejskiej, w którym ujęto ostateczne wyniki dotyczące projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”; Realizator zadania informuje Zleceniobiorcę o ww. terminie;
) przechowywania dokumentacji zgodnie ust. 15 pkt 18 z zastrzeżeniem, iż Realizator zadania może przedłużyć określony w pkt 18 termin w wypadku przedłużenia tego terminu przez Instytucję Pośredniczącą RPO WM nadzorującą realizację projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”, informując o tym Zleceniobiorcę przed upływem tego terminu;
) sporządzania dodatkowych informacji i zestawień na potrzeby przygotowywania materiałów dla instytucji nadzorujących realizację projektu Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Minimalizacja trudności przeżywanych przez rodziny tak, aby tworzyły one system sprzyjający aktywizacji społecznej i zawodowej ich członków.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia co najmniej następujących wskaźników:
Objęcie usługami, o których mowa w ust. 3 co najmniej 129 skierowanych przez Realizatora rodzin, które utraciły lub są zagrożone utratą dziecka, przeżywających trudności życiowe, wychowawcze i opiekuńcze, usamodzielnianych wychowanków.
Realizacji zadania w taki sposób, aby skierowani do objęcia Usługami Uczestnicy zakończyli udział we wsparciu zgodnie z zapisami zawartymi w Planie Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 lit. b – wskaźnik ten musi zostać wykazany w odniesieniu do nie mniej niż 80% wszystkich objętych wsparciem Uczestników.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do systematycznego monitorowania ww. wskaźników i wykazywania ich w składanych sprawozdaniach.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego, wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 1876/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lipca 2021 r. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzeniarealizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
W przypadku załączania do oferty załączników, Oferent sporządza wykaz wszystkich załączników w sekcji VI formularza oferty poz. 3 „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”, a oryginały załączników dołącza wyłącznie do wersji papierowej wygenerowanej poprzez system NGO Generator oferty.
W przypadku nie dopełnienia przez Oferenta wymogów wskazanych w ust. 8 i 9 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129).
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego, do zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) oraz wykazania w ofercie konkretnych planowanych działań w tym zakresie.
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciel Działu Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj.Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w transzach zgodnie z ust. 8 warunków realizacji zadania publicznego.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w Gminie Miejskiej Kraków elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy Urzędu Miasta Krakowa.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert, wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Do korzystania z NGO Generatora niezbędna jest przeglądarka internetowa (np. Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari) w aktualnej wersji. Nie ma konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania i rozszerzeń po stronie użytkownika. Używana przeglądarka powinna mieć włączoną: obsługę JavaScript (nie mylić z obsługą Java lub apletów Java), obsługę tzw. ciasteczek (ang. cookies).
Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl.
Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu:
- w postaci elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym oraz - w wersji papierowej, wygenerowanej przez ww. elektroniczny generator ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Do oferty generowanej poprzez NGO Generator Oferent nie załącza w systemie żadnych załączników. Wykaz wszystkich załączników do oferty Oferent uzupełnia w sekcji VI formularza oferty poz. 3„Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”, a oryginały załączników dołącza do wersji papierowej wygenerowanej oferty.
Oferta oraz załącznik (-i) składana (-e) w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką
(-mi) imienną (-ymi).
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 27 września 2021 r. o godz. 12.00.
Oferty w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach należy:
wysłać pocztą lub kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 lub
dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 (Dziennik Podawczy MOPS)
z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta (-ów) oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, przy ul. Józefińskiej 14)uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje zadania w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty:
- ofertę należy wydrukować, dołączyć załącznik/i, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć w sposób wskazany w ust. 6 „Sposobu
i terminu składania ofert” niniejszego ogłoszenia.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych
w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; niedostarczenie wersji papierowej oferty);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganego (-ych) załącznika (-ów);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty (np. nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania przez Oferenta wkładu osobowego w kalkulacji w ofercie; niezamieszczenie przez Oferenta wykazu wszystkich załączników do oferty w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku załączenia załączników do papierowej wersji składanej oferty);
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową
lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
) na tablicy ogłoszeń Urzędu lub Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie;
oraz udostępnia się je w:
) miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl;
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
) nie zostanie złożona żadna oferta,
) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 1265/2021 PMK z 7 maja 2021r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=140923.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 08.00 do 15.00 w Dziale Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie pod numerem tel. 12 616-53-55 lub w lokalu MOPS przy ul. Józefińskiej 14, w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę, w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisje konkursowe dokumentują swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2021 r. poz. 735);
) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 21 września 2021 rokuo godz. 12.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy:
przesłać jego skan pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pllub
wysłać pocztą lub kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, przy ul. Józefińskiej 14 lub
dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, przy ul. Józefińskiej 14 (Dziennik Podawczy MOPS).
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 1876/2021Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lipca 2021 r.,dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2021 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XLVIII/1314/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 18 listopada 2020 roku, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 1265/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 7 maja 2021r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=140923.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Dziale Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.