Podstawa prawna: Rozporządzenie MENiS z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 z późn. zmianami).
Pracownik szkoły, który powziął wiadomość o wypadku ucznia:
Jeśli nauczyciel ma w tym czasie zajęcia z klasą – prosi nauczyciela uczącego w najbliższej sali o nadzór nad swoimi uczniami.
Po udzieleniu pierwszej pomocy o każdym wypadku dyrektor Szkoły lub nauczyciel - pod opieką którego przebywał uczeń w chwili wypadku - powiadamia rodziców poszkodowanego ucznia i ustala z rodzicami;
Fakt powiadomienia opiekunów nauczyciel dokumentuje wpisem w dzienniku elektronicznym (w sekcji notatki) podając datę i godzinę powiadomienia matki/ojca/opiekuna prawnego ucznia o wypadku.
W każdym trudniejszym przypadku (widoczne obrażenia, urazy, niepokojące objawy) nauczyciel lub dyrektor Szkoły wzywa Pogotowie Ratunkowe.
Nauczyciel sporządza notatkę z wydarzenia i przekazuje ją dyrektorowi/sekretarzowi szkoły.
Szkoła powiadamia o wypadku służbę BHP, która sporządza protokół wypadku.
Dalsze postępowanie prowadzi Dyrektor Szkoły.