Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Świadczenie specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością
Dokument archiwalny
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ WKRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
Tytuł zadania publicznego: Świadczenie specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 5 020 400,00 zł (słownie: pięć milionów dwadzieścia tysięcy czterysta złotych 00/100), w tym:
1. W 2023 roku: 620 400,00 zł (słownie: sześćset dwadzieścia tysięcy czterysta złotych 00/100). 2. W 2024 roku: 1 320 000,00 zł (słownie: milion trzysta dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 3. W 2025 roku: 1 320 000,00 zł (słownie: milion trzysta dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 4. W 2026 roku: 1 320 000,00 zł (słownie: milion trzysta dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 5. W 2027 roku: 440 000,00 zł (słownie: czterysta czterdzieści tysięcy złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 lipca 2023 r. do 30 kwietnia 2027 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków, miejsce zamieszkania i aktywności życiowej osób niepełnosprawnych.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2022 przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środki finansowe w wysokości 1 313 279,29 zł
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej rodziny przeżywające trudności opiekuńczo-wychowawcze, z dziećmi do 18 r. ż. z orzeczoną niepełnosprawnością (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100, 173, 240).
Celem realizacji specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością jest wsparcie rodziców oraz dzieci z niepełnosprawnością w zakresie wzmacniania kompetencji związanych z codziennym funkcjonowaniem, jak i poprawa jakości życia rodzin objętych usługami.
Zlecenie specjalistycznych usług dla rodzin z dziećmi do 18 r.ż. z orzeczoną niepełnosprawnością obejmie nie mniej niż 120 rodzin w okresie trwania zadania, z zaznaczeniem, że średniomiesięcznie usługami zostanie objętych co najmniej 90 rodzin.
Realizacja zadania publicznego obejmuje świadczenie specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością:
1) w okresie lipiec – grudzień 2023 r. - szacunkowo 14 100 godzin;
2) w 2024 r. - szacunkowo 30 000 godzin;
3) w 2025 r. - szacunkowo 30 000 godzin;
4) w 2026 r. - szacunkowo 30 000 godzin;
5) w okresie styczeń – kwiecień 2027 r. szacunkowo 10 000 godzin.
Koszt realizacji jednej godziny specjalistycznej usługi wynosi:
1) w 2023 r. - 44 zł (słownie: czterdzieści cztery złote 00/100); 2) w 2024 r. - 44 zł (słownie: czterdzieści cztery złote 00/100); 3) w 2025 r. - 44 zł (słownie: czterdzieści cztery złote 00/100); 4) w 2026 r. - 44 zł (słownie: czterdzieści cztery złote 00/100); 5) w 2027 r. - 44 zł (słownie: czterdzieści cztery złote 00/100).
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia kosztu realizacji jednej godziny usługi, o którym mowa w ust. 5, co może się wiązać ze zmianą zakresu rzeczowego zadania, tj. zmniejszeniem szacunkowej liczby godzin na realizację zadania, o której mowa w ust. 4. Zleceniodawca zastrzega sobie również możliwość zmiany liczby godzin zlecanych w danym roku realizacji zadania publicznego, o których mowa w ust. 4 – w takim przypadku zmianie ulega także wysokość dotacji w danym roku.
Każda ze zmian, o której mowa w niniejszym ustępie wymaga zawarcia aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Zleceniobiorca nie ma możliwości przesuwania niewykorzystanej w danym roku budżetowym liczby godzin usługi, o której mowa w ust. 4, na kolejny rok budżetowy.
Do liczby godzin zrealizowanych usług wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której:
1) Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do świadczenia specjalistycznych usług zaplanowanych do realizacji w miesięcznym harmonogramie realizacji usług, o którym mowa w ust. 22, poza siedzibą Zleceniobiorcy
oraz
2) wykonanie usługi, o której mowa w ust. 8 pkt 1, nie było możliwe ze względu na nieobecność Rodziny w umówionym miejscu lub ze względu na brak warunków do jej realizacji
oraz
3) usługa, o której mowa w ust. 8 pkt 1, nie została w żaden sposób odwołana
oraz
4) sytuacja, o której mowa w ust. 8 pkt 1-3 została zgłoszona przez Zleceniobiorcę e-mailem do właściwej Filii MOPS do 24 godzin od momentu zaistnienia zdarzenia, a Zleceniodawca po weryfikacji przekazanych mu informacji wyraził zgodę, w formie mailowej, na rozliczenie tej godziny.
W ramach liczby godzin, o której mowa w pkt. 4, Zleceniobiorca może rozliczyć czas przeznaczony na prowadzenie dokumentacji, o której mowa w ust. 21-24, z zastrzeżeniem, że:
1) czas poświęcony na prowadzenie dokumentacji, o którym mowa w niniejszym ustępie, nie może wynieść więcej niż 10% liczby godzin zrealizowanych przez specjalistę na rzecz rodziny w miesiącu;
2) wymiar czasu poświęconego na sporządzenie dokumentacji w przypadku każdej rodziny wykazany będzie w dokumentacji, o której mowa w ust. 24.
Dotacja zostanie przekazana Zleceniobiorcy:
1) w 2023 r. w dwóch transzach:
- I transza w wysokości 310 200,00 zł (słownie: trzysta dziesięć tysięcy dwieście złotych 00/100) płatna do 30 dni od daty zawarcia umowy,
- II transza w wysokości 310 200,00 zł (słownie: trzysta dziesięć tysięcy dwieście złotych 00/100) płatna do 20 października 2023 r.;
2) w 2024 r. w wysokości 1 320 000,00 zł (słownie: milion trzysta dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) w równych transzach kwartalnych, każda w wysokości 330 000,00 zł (słownie trzysta trzydzieści tysięcy złotych 00/100) w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał;
3) w 2025 r. w wysokości 1 320 000,00 zł (słownie: milion trzysta dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) w równych transzach kwartalnych, każda w wysokości 330 000,00 zł (słownie trzysta trzydzieści tysięcy złotych 00/100) w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał;
4) w 2026 r. w wysokości 1 320 000,00 zł (słownie: milion trzysta dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) w równych transzach kwartalnych, każda w wysokości 330 000,00 zł (słownie trzysta trzydzieści tysięcy złotych 00/100) w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał;
5) w 2027 r. w dwóch transzach:
- I transza w wysokości 220 000,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) płatna do 20 stycznia 2027 r.,
- II transza w wysokości 220 000,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) płatna do 20 marca 2027 r.
z zastrzeżeniem ust. 11.
Ostateczna kwota należnej dotacji stanowi iloczyn wynikającego z ust. 5 kosztu 1 godziny specjalistycznych usług oraz faktycznej liczby godzin usług zrealizowanych przez Zleceniobiorcę w okresie trwania zadania.
Realizacja zadania polegającego na świadczeniu specjalistycznych usług obejmuje w szczególności:
1) Wspieranie rodziny w uczeniu i rozwijaniu umiejętności dziecka z niepełnosprawnością niezbędnych do samodzielnego życia, w tym:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania;
b) motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji;
c) prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych;
d) wspieranie w codziennych czynnościach życiowych.
2) Interwencje i pomoc w zakresie funkcjonowania rodziny w środowisku oraz kształtowania relacji i postaw w rodzinie, w tym:
a) pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych;
b) ułatwienie dostępu do edukacji i kultury;
c) doradztwo w zakresie uzyskania pomocy ze strony innych instytucji;
d) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych;
e) kształtowanie pozytywnych relacji w rodzinie oraz odpowiednich postaw wobec dziecka z niepełnosprawnością.
3) Wspieranie i trening w zakresie wspomagania procesu leczenia dziecka z niepełnosprawnością, w tym wsparcie i trening:
a) umiejętności pielęgnacji dziecka z niepełnosprawnością;
b) w zakresie uzgadniania i pilnowania terminów badań, zabiegów, wizyt u lekarza;
c) w zakresie pilnowania podawania leków oraz obserwowania ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania;
d) w dotarciu do placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych.
4) Przejęcie czasowej opieki nad dzieckiem z niepełnosprawnością z zapewnieniem niezbędnych potrzeb życiowych w celu umożliwienia rodzicom:
a) załatwienia spraw związanych z prowadzeniem gospodarstwa domowego;
b) załatwienia spraw urzędowych;
c) dbania o własne zdrowie;
d) odpoczynku.
5) Odprowadzanie i przyprowadzanie dziecka z niepełnosprawnością do/z przedszkola, szkoły, przy pisemnej zgodzie opiekuna prawnego.
Zleceniobiorca jest zobowiązany dokumentować realizowane działania z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Zleceniodawcę, o których mowa w ust. 20.
Do realizacji specjalistycznych usług Zleceniodawca zatrudni osoby:
1) posiadające doświadczenie lub przygotowanie do pracy z osobami niepełnosprawnymi;
2) posiadające predyspozycje osobowościowe do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością;
3) posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalającego świadczyć wymagane usługi; lub będące w trakcie pozyskiwania tych kwalifikacji. Przy czym osoby będące w trakcie pozyskiwania kwalifikacji nie mogą stanowić więcej niż 15 % osób zatrudnionych bezpośrednio do realizacji specjalistycznych usług.
Do pracy z rodziną z dzieckiem z niepełnosprawnością może być włączonych kilka osób realizujących specjalistyczne usługi, w zależności od potrzeb i indywidualnej sytuacji w rodzinie.
Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
1) ponoszenia kosztów zatrudnienia osób świadczących specjalistyczne usługi, przy czym wynagrodzenie brutto za 1 godz. usług świadczonych przez osoby bezpośrednio wykonujące usługę, wraz z kosztami pracodawcy, nie może być, w danym roku budżetowym, niższe niż 80% kosztu godziny usługi wskazanego w ust. 5 odpowiednio pkt. 1-5;
2) ponoszenia kosztów dojazdu do osoby świadczącej specjalistyczne usługi do miejsc, w których będzie ona realizowana (bilety MPK, ryczałt za benzynę, itp.);
3) niezwłocznego przekazywania do właściwej Filii MOPS informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe, doświadczenie; ww. informacje winny zostać przekazane za pośrednictwem e-maila pracownikowi socjalnemu prowadzącemu sprawę, który został wskazany w zleceniu realizacji specjalistycznych usług, o którym mowa w ust. 18;
4) niezwłocznego, w terminie do 48 godzin od zaistnienia zdarzenia, informowania Zleceniodawcy drogą mailową o: zakończeniu/przerwaniu realizacji specjalistycznych usługi na rzecz danej osoby, zmianach w założeniach harmonogramu, braku współpracy ze strony rodzin na rzecz których świadczona jest usługa, zaistnienia sytuacji wymagającej interwencji MOPS (np. podejrzenie problemu przemocy, uzależnienia) wraz z opisem danej sytuacji oraz niezwłocznego wzywania służb (np. policja, pogotowie) w sytuacjach tego wymagających;
5) współpracy z pracownikami Zleceniodawcy w zakresie realizowanego zadania;
6) dokonywania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Zleceniodawcy w terminie 30 dni od daty podpisania umowy; raporty ewaluacyjne winny zostać przekazane Zleceniodawcy w terminie do:
a) 30.09.2024 r.
b) ewaluacja końcowa w terminie 30 dni od momentu zakończenia realizacji zadania.
c) 31.12.2025 r.
Specjalistyczne usługi realizowane będą w godz. od 7.00 do 19.00, przez siedem dni w tygodniu, w miejscu wynikającym z zakresu zlecanej pomocy. W wyjątkowo uzasadnionych przypadkach, na wniosek rodziny objętej wsparciem, w uzgodnieniu ze Zleceniobiorcą, Zleceniodawca może pisemnie wyrazić zgodę na zmianę godzin świadczenia ww. usług.
Podstawą do rozpoczęcia realizacji specjalistycznych usług będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę od Zleceniodawcy karty Zlecenia usług. Załącznikiem do karty Zlecenia będzie skan sporządzonej przez pracownika socjalnego Ankiety – potrzeby w zakresie realizacji specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością.
Wzór ww. dokumentów zostanie opracowany przez Zleceniodawcę i przekazany do wiadomości Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania.
Specjalistyczne usługi zostaną wdrożone przez Zleceniobiorcę w terminie do 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 18.
Specjalistyczne usługi będą dokumentowane z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Zleceniodawcę, w tym m. in. Planu Pracy z Rodziną (zwanego dalej PPR), Oceny Planu Pracy z Rodziną (zwanego dalej ocena PPR), miesięcznego Harmonogramu realizacji specjalistycznych usług oraz Miesięcznej Karty Usług (zwanej dalej MKU). Wzory dokumentów zostaną przekazane Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Wzory dokumentów mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczaniem.
Plan Pracy z Rodziną (PPR):
1) sporządzony będzie podczas wspólnego spotkania pomiędzy Zleceniobiorcą, Zleceniodawcą oraz Rodziną, która ma skorzystać z usług, w miejscu pobytu/zamieszkania rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością;
2) składa się z dwóch części:
a) Części I, która obejmuje ustalenie m. in. celów współpracy, działań planowanych do podjęcia przez Rodzinę i specjalistę świadczącego usługi, szacunkowego średniomiesięcznego wymiaru liczby godzin realizowanych specjalistycznych usług. Wypełnienie Część I jest obowiązkowe;
b) Części II, dotyczącej zakresu specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością, która winna być uzupełniona wyłącznie w przypadku, gdy zmianie uległ zakres usług w stosunku do zakresu określonego w przekazanym Zleceniobiorcy skanie Ankiety – potrzeby w zakresie specjalistycznych usług, o którym mowa w ust. 18;
3) może ulec zmianie za zgodą wszystkich stron biorących udział w jego ustalaniu, co zostanie odzwierciedlone w dokumentacji realizacji zadania;
4) podlega ocenie co najmniej raz na 6 miesięcy korzystania Rodziny ze wsparcia, na zakończenie realizacji usług oraz na prośbę Zleceniodawcy, w terminie 7 dni od daty wyrażenia tej prośby;
5) czas poświęcony na sporządzenie PPR może zostać rozliczony w ramach czasu poświęconego na dokumentację, o którym mowa w ust. 9.
Miesięczny Harmonogram realizacji usług:
1) ustalony będzie między osobą świadczącą usługi i rodziną z dzieckiem z niepełnosprawnością podczas pierwszego spotkania z rodziną, a kolejno w miesiącu poprzedzającym (tj. w ostatnim dniu tego miesiąca, w którym na rzecz danej Rodziny świadczone są usługi);
2) obejmował będzie ustalenie m.in.: terminów, miejsca, godzin realizacji specjalistycznych usług w danym miesiącu;
3) może ulegać zmianom na wniosek stron uczestniczących w jego ustalaniu, za ich obopólną zgodą; o wszelkich zmianach w harmonogramach Zleceniobiorca jest zobligowany informować drogą mailową właściwą Filię MOPS w terminie 48 godzin od daty zaistnienia tych zmian;
4) czas poświęcony na sporządzenie Harmonogramu może zostać rozliczony w ramach czasu poświęconego na dokumentację, o którym mowa w ust. 9.
Ocena Planu Pracy z Rodziną (ocena PPR):
1) sporządzana będzie podczas wspólnego spotkania pomiędzy Zleceniodawcą, Zleceniobiorcą oraz Rodziną korzystającą ze wsparcia, w miejscu pobytu/zamieszkania Rodziny;
2) sporządzana będzie co najmniej raz na 6 miesięcy korzystania Rodziny ze wsparcia w formie specjalistycznych usług, na zakończenie realizacji usług oraz na prośbę Zleceniodawcy, w terminie 7 dni od daty wyrażenia tej prośby;
3) obejmowała będzie m.in.: ocenę stopnia realizacji celów wynikających z PPR, decyzję o kontynuacji/zaprzestaniu/zmianie założeń PPR;
4) czas poświęcony na sporządzenie oceny PPR może zostać rozliczony w ramach czasu poświęconego na dokumentację, o którym mowa w ust. 9.
Miesięczna Karta Usług (MKU):
1) stanowi dokument, na podstawie którego ustalana jest liczba zrealizowanych godzin usług podlegających kwalifikowalności;
2) prowadzona będzie odrębnie dla każdej rodziny z dzieckiem z orzeczoną niepełnosprawnością, w każdym miesiącu jej udziału w usłudze, przez osobę realizującą tą usługę; w przypadku realizacji usług w rodzinie dla więcej niż jednego dziecka z orzeczoną niepełnosprawnością, MKU prowadzona będzie odrębnie dla każdego dziecka;
3) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
4) obejmowała będzie ewidencję wsparcia udzielonego Rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością, w każdym miesiącu jej udziału w zadaniu, w tym m.in. daty i godziny realizacji usług, opisu działań podjętych przez osobę świadczącą usługi podczas pracy z Rodziną w danym miesiącu, miejsce realizacji usługi oraz ewidencję spotkań, które zostały zaplanowane i nie zostały zrealizowane wraz z podaniem przyczyny braku realizacji tych spotkań; informacje o braku realizacji usług należy zamieścić w polu „Uwagi”;
5) w części dotyczącej zakresu zrealizowanych w danym dniu usług, uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem osoby świadczącej usługę i rodzica/opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością każdorazowo w dniu realizacji usług, na zakończenie jej wykonywania; brak podpisów rodzica/opiekuna prawnego dziecka lub osoby świadczącej usługi potwierdzających każdą ze zrealizowanych usług skutkować będzie uznaniem usługi za niekwalifikowalną;
6) w części dotyczącej szczegółowego opisu zrealizowanych w danym dniu usług, uzupełniana będzie przez osobę świadczącą specjalistyczne usługi po zakończeniu realizacji usługi, bez obecności rodziny objętej wsparciem, najpóźniej do dnia rozpoczęcia przez specjalistę kolejnej usługi w danym miesiącu na rzecz tej Rodziny, a w przypadku ostatniej usługi w danym miesiącu – najpóźniej do momentu przekazania dokumentu Zleceniodawcy, zgodnie z terminami, o których mowa w ust. 27 pkt 2-3; czas poświęcony na wprowadzenie szczegółowego opisu zrealizowanych działań może zostać rozliczony w ramach czasu poświęconego na dokumentację, o którym mowa w ust. 9.
Dokumentacja o której mowa:
1) w ust. 21-23 (PPR, miesięczny Harmonogram realizacji usług, Ocena PPR) doręczana będzie Zleceniodawcy: a) w formie skanu przesłanego e-mailem na właściwą Filię MOPS, w terminie 5 dni od daty jej sporządzenia,
b) w oryginale, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia;
2) w ust. 24 (MKU):
a) doręczana będzie Zleceniodawcy w formie skanu przesłanego e-mailem na właściwą Filię MOPS, w terminie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy MKU,
b) prawidłowość jej sporządzenia uzgodniona zostanie z pracownikami socjalnymi MOPS w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po sporządzeniu MKU; w przypadku konieczności dokonania korekty MKU, skan skorygowanego dokumentu ponownie zostanie przesłany do właściwej Filii MOPS,
c) doręczana będzie Zleceniodawcy w oryginale, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu sporządzenia MKU;
3) w ust. 28 pkt 4 (zestawienia danych), doręczane będą Zleceniodawcy e-mailem w formie elektronicznej (edytowalnej) na adres: dm@mops.krakow.pl oraz w formie papierowej (lub za pośrednictwem e-PUAP) potwierdzonej podpisem (lub podpisem elektronicznym/ Profilem Zaufanym) na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi;
4) w niniejszym ustępie:
a) będzie w oryginałach przekazywana na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie, w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy ta dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS,
b) może być korygowana w przypadku stwierdzonych przez Zleceniodawcę lub Zleceniobiorcę braków lub nieprawidłowości w jej uzupełnianiu, zgodnie z wytycznymi w tym zakresie, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania.
Osoba świadcząca specjalistyczne usługi otrzyma oraz zapoznana zostanie przez Zleceniobiorcę z Regulaminem świadczenia usług, w którym określone zostaną jej prawa i obowiązki wynikające z realizacji usług. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Zleceniodawcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Fakt przekazania i omówienia treści Regulaminu z osobą świadczącą specjalistyczne usługi winien zostać odzwierciedlony w dokumentacji gromadzonej przez Zleceniobiorcę.
Osoba świadcząca specjalistyczne usługi opiekuńcze, w trakcie pierwszej usługi realizowanej na rzecz Rodziny, przekaże i omówi z Rodziną Regulamin korzystania z usług, w którym określone zostaną prawa i obowiązki związane z korzystaniem z usług. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Zleceniodawcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Fakt przekazania i omówienia treści Regulaminu z Rodziną winien zostać odzwierciedlony w MKU i potwierdzony podpisem Rodzica/opiekuna prawnego dziecka. Czas poświęcony na czynności związane z omówieniem regulaminu z Uczestnikiem może zostać wliczony do czasu przeznaczonego na prowadzenie dokumentacji, o której mowa w ust. 9 pkt. 1.
W zakresie realizacji zadania publicznego, Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
1) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania;
2) ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zlecenia (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne itp.);
3) zapewnienia osobom bezpośrednio świadczącym specjalistyczne usługi odpowiednich warunków do pracy, w tym:
a) dostępu do informacji na temat zagrożeń i ryzyk związanych z wykonywaniem pracy,
b) ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków,
c) zapewnienia, w razie takiej konieczności, rękawiczek jednorazowych, środka do dezynfekcji rąk, maseczek ochronnych,
d) szkoleń podnoszących wiedzę i umiejętności,
e) identyfikatorów lub legitymacji służbowych,
f) zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla osób świadczących specjalistyczne usługi;
4) sporządzania i doręczania Zleceniodawcy, w terminie do 10-go dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania specjalistycznych usług, zestawienia zawierającego dane dotyczące wsparcia udzielonego w danym miesiącu; dane te przekazywane będą przez Zleceniobiorcę na wzorze sporządzonym przez Zleceniodawcę, który doręczony zostanie Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu na realizację zadania. W przypadku przekazania aplikacji przez Zleceniodawcę, ww. ewidencja będzie przesyłana za jej pośrednictwem;
5) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa jakości życia dzieci z niepełnosprawnością w rodzinach, integracja rodziny, podniesienie świadomości w zakresie planowania i funkcjonowania rodziny, kształtowanie pozytywnych relacji pomiędzy członkami rodziny, odciążenie rodziców/opiekunów dzieci z niepełnosprawnością, zwiększenie samodzielności dzieci i zwiększenie ich aktywności.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia co najmniej wskaźników określonych w warunkach realizacji zadania publicznego, tj.:
1. Objęcie wsparciem co najmniej 120 rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością w okresie trwania zadania, przy zachowaniu średniomiesięcznie liczby 90 rodzin objętych usługami.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzeniarealizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15 %.
W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15 %.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Oferent jest zobligowany do wykazania w ofercie w sekcji III poz. 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” - konkretnych działań przy realizacji zadania w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszenia „Schemat informacji o minimalnych wymaganiach zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami”.
Do zlecenia realizacji zadania objętego konkursem, nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1083).
W przypadku nie dopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 8-10 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289 z późn. zm.).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 z późn. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciele Działu Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w następujący sposób:
1) w 2023 r. w dwóch transzach:
- I transza w wysokości 310 200,00 zł (słownie: trzysta dziesięć tysięcy dwieście złotych 00/100) płatna do 30 dni od daty zawarcia umowy,
- II transza w wysokości 310 200,00 zł (słownie: trzysta dziesięć tysięcy dwieście złotych 00/100) płatna do 20 października 2023 r;
2) w 2024 r. w wysokości 1 320 000,00 zł (słownie: milion trzysta dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) w równych transzach kwartalnych, każda w wysokości 330 000,00 zł (słownie: trzysta trzydzieści tysięcy złotych 00/100) w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał;
3) w 2025 r. w wysokości 1 320 000,00 zł (słownie: milion trzysta dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) w równych transzach kwartalnych, każda w wysokości 330 000,00 zł (słownie: trzysta trzydzieści tysięcy złotych 00/100) w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał;
4) w 2026 r. w wysokości 1 320 000,00 zł (słownie: milion trzysta dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) w równych transzach kwartalnych, każda w wysokości 330 000,00 zł (słownie: trzysta trzydzieści tysięcy złotych 00/100) w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał;
5) w 2027 r. w dwóch transzach:
- I transza w wysokości 220 000,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) płatna do 20 stycznia 2027 r.,
- II transza w wysokości 220 000,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) płatna do 20 marca 2027 r.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 18.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 12.06.2023 r.o godz. 12:00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz z załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 roku https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2023/336/w_sprawie_wprowadzenia_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_aplikacji_NGO_Generatori_regulaminu_jego_uzytkowania.html LUB
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami pkt. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty, w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie;
b) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszenia „Schemat informacji o minimalnych wymaganiach zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami”,
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego,
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 6do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy),
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie ul. Józefińska 14, pod numerem tel. 12 616 53 55 lub w pokoju nr 207a w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Świadczenie specjalistycznych usług dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością w zakresie: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załączniknr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 06.06.2023 roku o godz. 9.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy: - przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl lub - wysłać pocztą / kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy lub - przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 430/2023Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 16 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2023 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą Nr C/2722/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2023 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – schemat informacji o minimalnych wymaganiach zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
załącznik nr 3 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 4 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;