Świadczenie poradnictwa specjalistycznego w Centrum dla Rodzin dla mieszkańców GMK
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ WKRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób
Tytuł zadania publicznego: Świadczenie poradnictwa specjalistycznego w Centrum dla Rodzin dla mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków
Komórka realizująca: Dział Koordynacji Pracy Filii - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 2 246 400,00 zł (słownie: dwa miliony dwieście czterdzieści sześć tysięcy czterysta złotych 00/100), w tym:
- od 1 kwietnia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.: 561 600,00 zł (słownie: pięćset sześćdziesiąt jeden tysięcy sześćset złotych 00/100),
- od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.: 748 800,00 zł (słownie: siedemset czterdzieści osiem tysięcy osiemset złotych 00/100),
- od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.: 748 800,00 zł (słownie: siedemset czterdzieści osiem tysięcy osiemset złotych 00/100),
- od 1 stycznia 2027 r. do 31 marca 2027 r.: 187 200,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt siedem tysięcy dwieście złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2027 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków, lokal wskazany przez Zleceniodawcę.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
W 2023 i 2024 r. w ramach realizowanego projektu "Moc Relacji - wdrożenie zintegrowanego modelu profilaktyki przemocy domowej" działało Centrum dla Rodzin, finansowane ze środków norweskich i krajowych w ramach programu „Sprawiedliwość”. Wartość projektu to 2 057 372,50 zł.
Świadczenie poradnictwa specjalistycznego w Centrum dla Rodzin to zadanie stanowiące kontynuację realizacji projektu pn. „Moc Relacji – wdrożenie zintegrowanego modelu profilaktyki przemocy domowej”, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie w partnerstwie z Miejskim Centrum Profilaktyki Uzależnień oraz Krakowską Fundacją Psychoterapii i Rozwoju „Dom Terapii”, w okresie od stycznia 2023 r. do marca 2024 r.
W ramach prowadzonych działań Centrum dla Rodzin funkcjonować będzie nadal w modelu zintegrowanym, stosując narzędzie projektowe – Narzędzie Oceny Ryzyka Relacyjnego (NORR).
Odbiorcami zadania zleconego są rodziny i pary, a także rodzice wychowujący dzieci w opiece naprzemiennej, zamieszkujące w Gminie Miejskiej Kraków.
Wsparciem Centrum dla Rodzin nie mogą zostać objęte osoby, na rzecz których prowadzona jest procedura „Niebieskie Karty”.
Celem realizacji usług jest udzielenie wsparcia ukierunkowanego na poprawę relacji w związku, kształtowanie umiejętności komunikacyjnych, rozwiązywanie konfliktów i wzmocnienie kompetencji wychowawczych. Otrzymane wsparcie ma na celu również podnieść świadomość społeczną na temat znaczenia dobrych relacji oraz ich chroniącego wpływu przed wystąpieniem przemocy domowej.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do realizacji następujących usług:
1) Poradnictwa psychologicznego, realizowanego przez osoby z wykształceniem psychologicznym.
2) Poradnictwa rodzinnego, realizowanego przez osoby z wykształceniem wyższym, uprawniającym do świadczenia takiej usługi.
3) Terapii, realizowanej przez osoby posiadające następujące przygotowanie zawodowe: certyfikat psychoterapeuty PTP albo certyfikat specjalisty terapii środowiskowej PTP albo całościowe szkolenie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP (ewentualnie będące w trakcie całościowego szkolenia do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP) oraz udokumentowane minimum roczne doświadczenie zawodowe w pracy z rodzinami/parami.
Terapia powinna być prowadzona w formie:
- indywidualnej, rozumianej jako spotkanie osoby z wykwalifikowanym terapeutą, ukierunkowane na pomoc w rozwiązaniu jej problemu, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej;
- rodzinnej, rozumianej jako spotkanie rodziny/pary z dwoma terapeutami, ukierunkowane na pomoc w rozwiązaniu problemu rodziny/pary, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej;
- grupowej, rozumianej jako spotkanie dwóch terapeutów z grupą osób mających podobne problemy, ukierunkowane na pomoc członkom grupy w ich rozwiązaniu, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej.
4) Konsultacji z seksuologiem, realizowanej przez osoby z wykształceniem psychologicznym, posiadające dyplom ukończenia studiów podyplomowych z zakresu seksuologii (ewentualnie będące w trakcie studiów podyplomowych w zakresie seksuologii).
5) Szkoły dla Rodziców, realizowanej przez osoby mające udokumentowaną praktykę w prowadzeniu zajęć grupowych, certyfikat edukatora „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców” oraz posiadające wykształcenie pedagogiczne/psychologiczne lub certyfikat psychoterapeuty PTP albo całościowe szkolenie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP (ewentualnie będące w trakcie całościowego szkolenia do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP).
Szkoła dla Rodziców winna być prowadzona w formie grupowej, jednorazowo dla nie więcej niż 20 uczestników.
6) Treningów pracy z ciałem, realizowanych przez osoby z wykształceniem psychologicznym lub pedagogicznym, posiadające certyfikat psychoterapeuty PTP albo całościowe szkolenie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP (ewentualnie będące w trakcie całościowego szkolenia do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP) lub realizowanych przez osoby z wykształceniem psychologicznym lub pedagogicznym, które posiadają dyplom ukończenia studiów podyplomowych z psychotraumatologii.
W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Zleceniodawcy, istnieje możliwość poszerzenia wsparcia, o którym mowa w ust. 4, o inne usługi wynikające ze zdiagnozowanych potrzeb odbiorców zadania.
Realizacja dodatkowych form wsparcia odbywać się będzie w ramach przyznanych środków finansowych.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do realizacji usług, o których mowa w ust. 4 i 5, w wymiarze nie mniejszym niż:
1) w okresie kwiecień – grudzień 2024 r. –2 340 usług;
2) w 2025 r. – 3 120 usług;
3) w 2026 r. – 3 120 usług;
4) w okresie styczeń - marzec 2027 r. – 780 usług.
Miesięczne wykonanie usług nie może być niższe niż 200 usług.
Do liczby zrealizowanych usług wlicza się również jedną usługę w sytuacji, w której:
1) Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do świadczenia usługi zaplanowanej do realizacji w miesięcznym harmonogramie wsparcia
oraz
2) wykonanie usługi, o której mowa w ust. 7 pkt 1, nie było możliwe ze względu na nieobecność Uczestnika lub ze względu na brak warunków do jej realizacji
oraz
3) usługa, o której mowa w ust. 7 pkt 1, nie została w żaden sposób odwołana
oraz
4) sytuacja, o której mowa w ust. 7 pkt 1-3 została zgłoszona Zleceniodawcy, który po weryfikacji przekazanych mu informacji wyraził zgodę, w formie mailowej, na rozliczenie tej usługi.
Koszt realizacji jednej usługi wynosi:
1) w 2024 r. - 240,00 zł (słownie: dwieście czterdzieści złotych 00/100);
2) w 2025 r. – 240,00 zł (słownie: dwieście czterdzieści złotych 00/100);
3) w 2026 r. – 240,00 zł (słownie: dwieście czterdzieści złotych 00/100);
4) w 2027 r. - 240,00 zł (słownie: dwieście czterdzieści złotych 00/100).
Poprzez koszt realizacji jednej usługi, o którym mowa w ust. 8, rozumieć należy koszt za faktycznie zrealizowaną usługę, zarówno w formie indywidualnej, jak i grupowej. W przypadku zajęć grupowych należy rozróżnić rozumienie usługi, która faktycznie została zrealizowana i która może zostać rozliczona z dotacji, od osobogodziny, która nie może zostać rozliczona z dotacji. Koszt realizacji jednej usługi jest zgodny z ust. 8, bez względu na to, ilu Specjalistów i Specjalistek (poprzez których rozumie się osoby świadczące usługi) świadczy tą usługę.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia dotacji, co może wiązać się ze zmianą zakresu rzeczowego zadania, tj. zwiększenia szacunkowej liczby usług do realizacji, o których mowa w ust. 6. Możliwe jest również zwiększenie dotacji bez zmiany zakresu rzeczowego zadania. Każda ze zmian, której dotyczy niniejszy ustęp wymaga sporządzenia aneksu do umowy pod rygorem nieważności. Z zastrzeżeniem ust. 11.
Wysokość dotacji na realizację zadania publicznego może ulec zwiększeniu w przypadku dokonania przez Zleceniodawcę waloryzacji, o nie więcej niż proponowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem przyjęty w projekcie ustawy budżetowej na dany rok / w przypadku wzrostu wynagrodzenia minimalnego, którego poziom znacząco wpływa na koszty realizacji zadania. Zmiana ta wymaga sporządzenia stosownego aneksu do umowy.
Ostateczna kwota należnej dotacji stanowi iloczyn wynikającego z ust. 8 kosztu jednej usługi oraz faktycznej liczby usług zrealizowanych przez Zleceniobiorcę w okresie trwania zadania.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
1) świadczenia usług w lokalu Zleceniodawcy, znajdującym się przy ul. Wodnej 2b w Krakowie.
Zleceniodawca zapewnia umeblowanie lokalu oraz poniesienie kosztów związanych z jego utrzymaniem. Lokal posiada własny węzeł sanitarny, recepcję wraz z poczekalnią. W lokalu znajdują się 4 gabinety przystosowane do świadczenia usług o charakterze indywidualnym oraz 1 sala do realizacji zajęć grupowych oraz superwizji;
2) świadczenia usług przez minimum 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 09.00 do 19.00.
W uzasadnionych sytuacjach, po uzyskaniu zgody Zleceniodawcy, usługi mogą być świadczone do godziny 20:00 lub w soboty;
3) zapoznania się z sytuacją każdej z osób lub rodzin przed przystąpieniem do realizacji usług na ich rzecz, poprzez wcześniejszą konsultację z Case Managerem oraz zapoznanie się ze sporządzoną przez niego dokumentacją (o której mowa poniżej). Case Menager to osoba zatrudniona przez Zleceniodawcę, przeprowadzająca diagnozę sytuacji osoby/rodziny z wykorzystaniem Narzędzia Oceny Ryzyka Relacyjnego (NORR), sporządzająca formularz zgłoszenia uczestnika, Plan Wsparcia Relacyjnego (PWR), miesięczny harmonogram wsparcia oraz ewidencje obecności uczestnika;
4) zgłoszenia Case Managerowi wszelkich sytuacji dotyczących klientów Centrum dla Rodzin, wymagających interwencji MOPS lub innych służb;
5) udziału w końcowej ocenie Planu Wsparcia Relacyjnego (PWR) klientów, która odbywać się będzie podczas posiedzenia Zespołu interdyscyplinarnego powołanego przez Case Managera;
6) kontynuacji udzielonego wsparcia na rzecz osób/rodzin, które korzystały z usług Centrum dla Rodzin, w przypadku gdy kontynuacja udzielonych przed 1 kwietnia 2024 r. usług na rzecz tych osób/rodzin jest wskazana;
7) gromadzenia dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje i doświadczenie zawodowe osób zaangażowanych do realizacji zadania oraz prowadzenia superwizji.
Zleceniobiorca zobligowany jest do składania następujących sprawozdań:
1) miesięcznego zestawienia danych na wzorze opracowanym przez Zleceniodawcę, obejmującego m.in. wykaz osób objętych wsparciem, formę udzielonego wsparcia, liczbę zrealizowanych usług, datę realizacji usługi; Zestawienie winno być przekazywane na adres cdr@mops.krakow.pl w zaszyfrowanym pliku, do 7 dni roboczych po zakończeniu każdego miesiąca realizacji zadania; wzór zestawienia zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę do 14 dni od daty rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert; Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zmiany wzoru zestawienia w toku realizacji zadania;
2) sprawozdania częściowego (kwartalnego) z realizacji zadania publicznego, do 5 dni roboczych
po zakończeniu kwartału, sporządzonego według wzoru określonego w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego;
3) sprawozdania rocznego z realizacji zadania publicznego, do 30 stycznia następnego roku, sporządzonego według wzoru określonego w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego;
4) sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego, do 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, sporządzonego według wzoru określonego w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego.
Zleceniobiorca zobowiązany jest również do ponoszenia kosztów:
1) zatrudnienia Specjalistów świadczących usługę oraz Superwizorów;
2) ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków Specjalistów świadczących usługi;
3) związanych z obsługą zadania oraz materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania usługi m.in. materiały edukacyjne dla uczestników grupowych form wsparcia;
4) organizacji i realizacji superwizji indywidualnych i grupowych dla pracowników Centrum dla Rodzin, realizowanych przez osoby posiadające minimum 5-letnie lub 300-stu godzinne udokumentowane doświadczenie w superwizji i psychoterapii par/rodzin oraz posiadające certyfikat superwizora psychoterapeuty PTP lub będące superwizorem-aplikantem PTP.
Zleceniobiorca winien sporządzić kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w taki sposób, aby suma kosztów administracyjnych nie przekroczyła 10% dotacji zaplanowanej na dany rok budżetowy. Zleceniodawca jest zobligowany do zachowania tej proporcji również w przypadku sporządzania aktualizacji kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji.
Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia ewaluacji jakości realizowanych usług np. w formie anonimowej ankiety.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz za ewentualne szkody z niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem realizacji zadania publicznego jest poprawa jakości życia mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków poprzez wzmocnienie relacji partnerskich/małżeńskich/rodzinnych oraz ich kompetencji wychowawczych, a także udzielenie wsparcia osobom/rodzinom w rozwiązywaniu ich problemów życiowych.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia:
1) wskaźników określonych w warunkach realizacji zadania publicznego, tj.: udzielenie wparcia na poziomie miesięcznej minimalnej liczby usług, wskazanej w ust. 6 warunków realizacji zadania publicznego;
2) minimum jednego celu określonego w Planie Wsparcia Relacyjnego (PWR) u 70 % uczestników.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzeniarealizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 10 %.
W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 10 %.
W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego.
W razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, nie wycenianego, traktowanego jako zasób, należy szczegółowo opisać wkład osobowy i/lub rzeczowy przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego w sekcji IV oferty poz. 2 – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
Oferent jest zobligowany do wykazania w ofercie w sekcji III poz. 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” – konkretnych działań przy realizacji zadania w zakresie zapewnienia dostępności cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszenia „Schemat informacji o minimalnych wymaganiach zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami”.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku nie dopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 10-11 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Do zlecenia realizacji zadania objętego konkursem, nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875).
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciele Działu Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w następujący sposób:
1) w 2024 r. w łącznej wysokości 561 600,00 zł (słownie: pięćset sześćdziesiąt jeden tysięcy sześćset złotych 00/100) w trzech równych transzach:
- I transza w wysokości 187 200,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt siedem tysięcy dwieście złotych 00/100) płatna do 20 kwietnia 2024 r.,
- II transza w wysokości 187 200,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt siedem tysięcy dwieście złotych 00/100) płatna do 20 lipca 2024 r.,
- III transza w wysokości 187 200,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt siedem tysięcy dwieście złotych 00/100) płatna do 20 października 2024 r.;
2) w 2025 r. w łącznej wysokości 748 800,00 zł (słownie: siedemset czterdzieści osiem tysięcy osiemset złotych 00/100) w równych transzach kwartalnych, każda w wysokości 187 200,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt siedem tysięcy dwieście złotych 00/100) w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał;
3) w 2026 r. w łącznej wysokości 748 800,00 zł (słownie: siedemset czterdzieści osiem tysięcy osiemset złotych 00/100) w równych transzach kwartalnych, każda w wysokości 187 200,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt siedem tysięcy dwieście złotych 00/100) w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał;
4) w 2027 r. w wysokości 187 200,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt siedem tysięcy dwieście złotych 00/100) w jednej transzy płatnej do 20 stycznia 2027 r.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 17.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez: 1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert LUB 2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 29.03.2024 r.o godz. 08:00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz z załącznikami należy: 1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 roku LUB 2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie, 2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty, w tym:
a) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszenia „Schemat informacji o minimalnych wymaganiach zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami”,
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego,
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 6do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy) – niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób,
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie ul. Józefińska 14, pod numerem tel. 12 616 53 55 lub w pokoju nr 207 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Świadczenie poradnictwa specjalistycznego w Centrum dla Rodzin dla mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków” w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert, do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załączniknr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 19.03.2024 r.roku o godz. 8.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy: - przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl lub - wysłać pocztą / kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy lub - przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 430/2023Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 16 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą Nr CXXIII/3361/23 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków.