OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Tytuł zadania publicznego:
„Prowadzenie w lokalach podmiotów na terenie Dzielnicy I i II środowiskowych domów samopomocy typu A, oraz na terenie Dzielnicy IV i VIII środowiskowego domu samopomocy typu AB, przeznaczonych łącznie dla 127 osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków” w tym:
1)prowadzenie na terenie Dzielnicy I środowiskowego domu samopomocy typu A przeznaczonego dla 22 osób przewlekle psychicznie chorych;
2)prowadzenie na terenie Dzielnicy II środowiskowego domu samopomocy typu A przeznaczonego dla 47 osób przewlekle psychicznie chorych;
3)prowadzenie na terenie Dzielnicy IV oraz Dzielnicy VIII środowiskowego domu samopomocy typu AB przeznaczonego dla 58 osób przewlekle psychicznie chorych oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Komórka realizująca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie – Dział Domów Pomocy Społecznej
i Ośrodków Wsparcia
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadań publicznych wynosi łącznie:
8 254 211,12 zł (słownie: osiem milionów dwieście pięćdziesiąt cztery tysiące dwieście jedenaście złotych 12/100), w tym:
1) w 2024 roku planowana wysokość środków publicznych na realizację zadań łącznie wynosi: 2 341 091,12 zł (słownie: dwa miliony trzysta czterdzieści jeden tysięcy dziewięćdziesiąt jeden złotych 12/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy I środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 22 osób przewlekle psychicznie chorych – 396 070,40 zł (słownie: trzysta dziewięćdziesiąt sześć tysięcy siedemdziesiąt złotych 40/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy II środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 47 osób przewlekle psychicznie chorych – 850 201,12 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt tysięcy dwieście jeden złotych 12/100); z czego 846 150,40 zł (słownie: osiemset czterdzieści sześć tysięcy sto pięćdziesiąt złotych 40/100) to dotacja na 47 miejsc podstawowych,
a 4 050,72 zł (słownie: cztery tysiące pięćdziesiąt złotych 72/10) na 2 miejsca dla osób ze spektrum autyzmu bądź niepełnosprawnością sprzężoną;
- prowadzenie na terenie Dzielnicy IV oraz Dzielnicy VIII środowiskowego domu samopomocy typu AB przeznaczonego dla 58 osób przewlekle psychicznie chorych oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną – 1 094 819,60 zł (słownie: jeden milion dziewięćdziesiąt cztery tysiące osiemset dziewiętnaście złotych 60/100); z czego 1 044 185,60 zł (słownie: jeden milion czterdzieści cztery tysiące sto osiemdziesiąt pięć złotych 60/100) to dotacja na 58 miejsc podstawowych, a 50 634,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy sześćset trzydzieści cztery złote 00/10) na 25 miejsc dla osób ze spektrum autyzmu bądź niepełnosprawnością sprzężoną;
2) w 2025 roku planowana wysokość środków publicznych na realizację zadań łącznie wynosi: 2 956 560,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset pięćdziesiąt sześć tysięcy pięćset sześćdziesiąt złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy I środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 22 osób przewlekle psychicznie chorych – 512 160,00 zł (słownie: pięćset dwanaście tysięcy sto sześćdziesiąt złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy II środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 47 osób przewlekle psychicznie chorych – 1 094 160,00 zł (słownie: jeden milion dziewięćdziesiąt cztery tysiące sto sześćdziesiąt złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy IV oraz Dzielnicy VIII środowiskowego domu samopomocy typu AB przeznaczonego dla 58 osób przewlekle psychicznie chorych oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną – 1 350 240,00 zł (słownie: jeden milion trzysta pięćdziesiąt tysięcy dwieście czterdzieści złotych 00/100);
3) w 2026 roku planowana wysokość środków publicznych na realizację zadań łącznie wynosi: 2 956 560,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset pięćdziesiąt sześć tysięcy pięćset sześćdziesiąt złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy I środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 22 osób przewlekle psychicznie chorych – 512 160,00 zł (słownie: pięćset dwanaście tysięcy sto sześćdziesiąt złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy II środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 47 osób przewlekle psychicznie chorych – 1 094 160,00 zł (słownie: jeden milion dziewięćdziesiąt cztery tysiące sto sześćdziesiąt złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy IV oraz Dzielnicy VIII środowiskowego domu samopomocy typu AB przeznaczonego dla 58 osób przewlekle psychicznie chorych oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną – 1 350 240,00 zł (słownie: jeden milion trzysta pięćdziesiąt tysięcy dwieście czterdzieści złotych 00/100);
Wysokość miesięcznej dotacji w roku 2024 na uczestnictwo jednej osoby w środowiskowym domu samopomocy wynosi 2 250,40 zł (słownie: dwa tysiące dwieście pięćdziesiąt złotych 40/100) miesięcznie, Natomiast wysokość wyżej wymienionej dotacji w latach 2025-2026 wynosi 1 940,00 zł (słownie: jeden tysiąc dziewięćset czterdzieści złotych 00/100).
Kwota dotacji może być zwiększona, nie więcej niż o 30% na uczestników z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub spektrum autyzmu, którzy posiadają orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności wraz ze wskazaniem konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczona możliwością samodzielnej egzystencji. Tym samym Wojewoda Małopolski zabezpieczył środki finansowe na wypłatę dodatkowej dotacji w wysokości 675,12 zł (słownie: sześćset siedemdziesiąt pięć złotych 12/100) na miejsce, na okres od maja 2024 r. do lipca 2024 r.
Ostateczna wysokość środków na realizację zadania w latach 2024-2026 uzależniona jest od wysokości dotacji z administracji rządowej przyznanej na ten cel przez Wojewodę Małopolskiego. Ewentualne zmiany w wysokości dotacji na dany rok będą określone w aneksach do umowy.
Dotacja na prowadzenie środowiskowego domu samopomocy może ulec zmianie
w przypadku:
1) zmiany przez Wojewodę Małopolskiego, miesięcznej wysokości dotacji na jednego uczestnika środowiskowego domu samopomocy;
2) zmiany liczby miejsc w środowiskowym domu samopomocy.
Termin realizacji zadania:
Od 01.05.2024 r. do 31.12.2026 r.
Miejsce realizacji zadania:
Lokale podmiotów położone na terenie Gminy Miejskiej Kraków w Dzielnicach: I, II, IV oraz VIII do których oferent będzie posiadał tytuł prawny. Jednocześnie Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie zastrzega sobie prawo do przeprowadzania wizji lokalnej obiektów.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Małopolski Urząd Wojewódzki przekazał Gminie Miejskiej Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2023 na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środki finansowe w wysokości 13 851 324,52 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych działań w celu eliminacji zużycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
1) Prowadzenia środowiskowego domu samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 249) w sprawie środowiskowych domów samopomocy skierowanych przez Zleceniodawcę zadania, zgodnie z decyzją wydaną z upoważnienia Prezydenta Miasta Krakowa;
2) Realizacji zadania w lokalu spełniającym standardy określone w § 18 i 18a rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy. Standard usług w Domu uważa się za spełniony, jeżeli lokal jest usytuowany w miejscu zapewniającym bezpieczeństwo i spokój uczestników; powierzchnia użytkowa przypadająca na jednego uczestnika wynosi nie mniej niż 8 m²; jest pozbawiony barier architektonicznych; jest wyposażony w udogodnienia umożliwiające funkcjonowanie osobom niepełnosprawnym; znajdują się w nim pomieszczenia wyposażone w meble i sprzęty niezbędne do prowadzenia zajęć; jest wyposażony w sprzęty odpowiednie do realizacji zadań wspierająco-aktywizujących;
3) Zapewnienia pokoju do indywidualnego poradnictwa psychologicznego, socjalnego, pedagogicznego lub logopedycznego, pełniącego ponadto funkcję pokoju wyciszeń, przy czym w domach, w których uczestnikami są osoby ze spektrum autyzmu w liczbie przekraczającej 3 osoby, pokój wyciszeń stanowi odrębne pomieszczenie;
4) Prowadzenia Domu co najmniej 5 dni w tygodniu po 8 godzin dziennie, w tym prowadzenia zajęć z uczestnikami przez co najmniej 6 godzin dziennie;
5) Prowadzenia ewidencji nieobecności. Każda nieobecność na zajęciach powinna być usprawiedliwiana przez uczestnika lub opiekuna/członka rodziny. Długotrwała nieobecność uczestnika spowodowana chorobą/pobytem w szpitalu powinna być usprawiedliwiana stosownym zaświadczeniem. W przypadku nieobecności nieusprawiedliwionej uczestnika, trwającej powyżej 30 dni, kierownik Domu zobligowany jest do powiadomienia Zleceniodawcy o konieczności zmiany decyzji o skierowaniu do Domu;
6) Zatrudnienia kierownika domu posiadającego wykształcenie wyższe na kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w domu oraz co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi, do którego zalicza się okres zatrudnienia w domu.
7) Zatrudnienia odpowiednio do potrzeb, pracowników posiadających kwalifikacje zawodowe: psychologa, pedagoga, pracownika socjalnego, instruktora terapii zajęciowej, asystenta osoby niepełnosprawnej lub innych specjalistów, którzy będą odpowiadali rodzajowi i zakresowi usług świadczonych w domu. Staż pracy oraz przeszkolenie i doświadczenie zgodne z wymogami określonymi odpowiednimi przepisami;
8) W przypadku zlecania usług zewnętrznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do określenia w umowie zawartej z wykonawcą usługi szczegółowego zakresu świadczenia usług, obowiązków stron, ceny (stawki godzinowej) oraz zasad dokonywania rozliczeń;
9) W przypadku świadczenia usługi transportowej polegającej na dowożeniu na zajęcia z miejsca zamieszkania lub z innego miejsca uzgodnionego z kierownikiem Domu i odwożeniu po zajęciach Zleceniobiorca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi np. karty drogowej;
10) Przekazania Zleceniodawcy zadania w terminie 7 dni od daty wprowadzenia, wszelkich dokumentów stanowiących wewnętrzne uregulowania Zleceniobiorcy, które mają wpływ na sposób wydatkowania przyznanej dotacji;
11) Zapewnienia odpowiedniego do typu domu, wskaźnika zatrudnienia pracowników zespołu wspierająco-aktywizującego (osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę z wyłączeniem osób przebywających na urlopach wychowawczych) określonego w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy, to jest w przypadku Domu typu A - 1 etat na 7 uczestników, w przypadku Domu typu B - 1 etat na 5 uczestników. W przypadku uczestników z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub spektrum autyzmu wskaźnik zatrudnienia wynosi nie mniej niż 1 etat na 3 uczestników. W przypadku łączenia typów domów wskaźnik zatrudnienia stosuje się odpowiednio do liczby uczestników każdego typu.
12) Zapewnienia w szczególności następujących usług:
a) trening funkcjonowania w codziennym życiu, w tym trening dbałości o wygląd zewnętrzny, trening nauki higieny, trening kulinarny, trening umiejętności praktycznych, trening gospodarowania własnymi środkami finansowymi;
b) trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, w tym: kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika z osobami bliskimi, sąsiadami, z innymi osobami, w czasie zakupów, w środkach komunikacji publicznej, w urzędach, w instytucjach kultury;
c) trening umiejętności komunikacyjnych, w tym z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się, w przypadku osób z problemami w komunikacji werbalnej;
d) trening umiejętności spędzania czasu wolnego, w tym: rozwijanie zainteresowań literaturą, audycjami radiowymi, telewizyjnymi, internetem, udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych
e) poradnictwo psychologiczne;
f) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych;
g) pomoc w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych, w tym uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt u lekarza, pomoc w zakupie leków, pomoc w dotarciu do jednostek ochrony zdrowia;
h) niezbędną opiekę, w szczególności dla uczestników, o których mowa w art. 51c ust. 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
i) terapię ruchową, w tym: zajęcia sportowe, turystykę i rekreację.
13) Umożliwienia uczestnikom spożywania gorącego posiłku, przyznanego w ramach zadania własnego gminy (na podstawie przepisów ustawy o pomocy społecznej) lub w ramach treningu kulinarnego. Dopuszcza się możliwość zakupu gorącego posiłku dla uczestników.
14) Współpracy z: rodzinami uczestników, ośrodkami pomocy społecznej, poradniami zdrowia psychicznego, szpitalem psychiatrycznym i innymi zakładami opieki zdrowotnej, powiatowym urzędem pracy, organizacjami pozarządowymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, ośrodkami kultury, organizacjami kulturalno- rozrywkowymi, placówkami oświatowymi i innymi jednostkami świadczącymi usługi dla osób niepełnosprawnych.
15) Prowadzenia dokumentacji potwierdzającej realizację wsparcia określonego w punkcie 5) oraz 11).
16) Prowadzenia dokumentacji potwierdzającej prowadzenie działań zmierzających do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów zleconego zadania.
17) Opracowania Regulaminu organizacyjnego Domu i przedstawienia go do akceptacji Zleceniodawcy zadania w terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy.
18) Informowania, że zadanie jest finansowane ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy. Informacja na ten temat powinna się znaleźć we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego, o treści: „Projekt jest finansowany ze środków budżetu państwa”.
19) Niezbywania związanych z realizacją zadania rzeczy zakupionych na swoją rzecz za środki pochodzące z dotacji przez okres 5 lat od dnia dokonania ich zakupu.
20) Składania Zleceniodawcy sprawozdań częściowych półrocznych i rocznych oraz sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), stanowiącym załącznik nr 1 do Ogłoszenia, w terminie wskazanym w zawartej umowie.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Zabezpieczenie uczestnikom usług w ramach indywidualnych lub zespołowych treningów samoobsługi i treningów umiejętności społecznych, polegających na nauce, rozwijaniu lub pootrzymywaniu umiejętności w zakresie czynności dnia codziennego i funkcjonowania w życiu społecznym.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
1) Zapewnienie miejsc dla uczestników przewlekle psychicznie chorych lub z niepełnosprawnością intelektualną;
2) Objęcie usługami i wsparciem o których mowa w pkt. 11 wszystkich skierowanych uczestników.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się
z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa
z dnia 14 marca 2024 r. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2024/814/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofertw_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2024.html
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Państwa może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków. Mieszkańcy innych gmin mogą być uczestnikami zadania wyłącznie na podstawie zawartego porozumienia, przy czym Gmina Miejska Kraków zastrzega, że w pierwszej kolejności zabezpiecza miejsca dla osób pochodzących z terenu Gminy Miejskiej Kraków.
5. Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego
do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
7. Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15 %. W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 20 %.
8. W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego.
9. W razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, nie wycenianego, traktowanego jako zasób, należy szczegółowo opisać wkład osobowy i/lub rzeczowy przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego w sekcji IV oferty poz. 2 – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
10. Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu
do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
11. Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022r. poz. 2240), postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr 2 do ogłoszenia.
12. Do zlecenia realizacji zadania objętego konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 857.).
13. W przypadku nie dopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 10-11 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
14. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
15. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r., poz. 120 ze zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104.).
16. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
17. W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
18. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Zleceniodawca dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
19. W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
20. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
21. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
22. Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w transzach zgodnie z zapisami umowy.
23. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Krakowie - Działem Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
24. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
25. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 21.
26. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
27. Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
28. Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu
wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
29. Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) w terminach określonych
w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
2. Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
4. Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
5. Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
6. W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dn@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
7. Obligatoryjnym jest składanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
8. Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
9. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
10. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 17 kwietnia 2024 r. o godz. 12.00.
11. Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r.
LUB
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, 30 – 529 Kraków, Dziennik Podawczy, z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta (-ów) oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art.3 ust. 2 oraz art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje działania z zakresu pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym, ze szczególnym uwzględnieniem zakresu rzeczowego zadania proponowanego do realizacji:
1) w rozdziale IV ust. 2 oferty konkursowej należy ująć wykaz wszystkich stanowisk
z wyszczególnieniem kwalifikacji osób, przy udziale których Oferent będzie realizował zadanie, w rozdziale IV ust. 2 oferty konkursowej należy ująć wykaz wszystkich stanowisk z wyszczególnieniem kwalifikacji osób, przy udziale których Oferent będzie realizował zadanie, (z uwzględnieniem osoby kierującej Domem, która powinna spełniać wymogi określone w art. 122 ustawy o pomocy społecznej to jest posiadać co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej i specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej, oraz wymogi określone w § 9 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy to jest posiadać wykształcenie wyższe na kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w domu oraz co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi ),w przeliczeniu na pełne etaty;
2) w rozdziale IV ust. 1 oferty konkursowej należy ująć informacje na temat posiadanego doświadczenia w realizacji zadań publicznych podobnego lub tego samego rodzaju;
3) w rozdziale V oferty należy uwzględnić kalkulację przewidywanych kosztów na realizację zadania w poszczególnych latach:
a) w pozycji I kosztorysu Koszty realizacji działań należy opracować według następujących pozycji:
- koszty wynagrodzeń wraz z pochodnymi osób zaangażowanych do realizacji zadania w przeliczeniu na pełny etat. Wysokość wynagrodzenia kierownika wraz ze wszystkimi składnikami i świadczeniami związanymi z pracą nie może przekraczać 200% średniego wynagrodzenia pracowników merytorycznych,
- koszty związane z utrzymaniem i obsługą lokalu, w którym realizowane jest zadanie (czynsz, energia elektryczna, woda, ubezpieczenie, wywóz nieczystości, podatek od nieruchomości, telefon, internet itp. Wysokość kosztów realizacji działań w latach 2024 – 2026 musi być większa lub równa 80% całości kosztów wykazanych w kosztorysie.
- koszty bieżących remontów, drobnych napraw; doposażenia.
- koszty zakupu środków czystości
- koszty zakupu materiałów i usług do terapii, w tym do treningu kulinarnego, transport, wyjazdy, wycieczki, zajęcia terapeutyczne itp.
- inne koszty (szkolenia pracowników, zakup odzieży ochronnej, transport, itp.)
b) w pozycji II kosztorysu Koszty administracyjne należy wykazywać:
- koszty wynagrodzenia administracji (w tym m. in. usługi prawne, księgowe, administracyjne),
- inne koszty (opłaty bankowe, pocztowe, materiały biurowe, usługi bhp, itp.)
Wykazane koszty powinny wynikać z przedstawionych celów oraz działań w zakresie realizacji zadania publicznego.
3. Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami pkt 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
4. W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie
do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
5. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
6. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
7. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
8. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
9. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka, informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty,
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego,
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
10. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
11. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
12. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
13. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 6 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
14. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy.
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne.
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy – niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób.
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
15. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
16. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
17. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
18. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 15:00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pod numerem tel. 12 616 53 18 lub w pokoju nr 103A w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełnienia formularza oferty oraz jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dn@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Prowadzenie w lokalach podmiotów na terenie Dzielnicy I i II środowiskowych domów samopomocy typu A, oraz na terenie Dzielnicy IV i VIII środowiskowego domu samopomocy typu AB, przeznaczonych łącznie dla 127 osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków” w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji
z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
5. Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
6. W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
7. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
8. Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
9. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
10. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zadania publicznego, którego dotyczy konkurs ofert.
11. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
– Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2023 r., poz. 775.);
3) mają doświadczenie w przedmiocie określonego zadania publicznego oraz w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy;
4) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
5) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
12. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
13. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 9 do ogłoszenia konkursowego.
14. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 10 kwietnia 2024 roku o godz. 12:00.
Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: dn@mops.krakow.pl
lub
- wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków, Dziennik Podawczy
lub
- przesłać poprzez e-PUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
15. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa Zarządzenie nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 marca 2024 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2024/814/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofertw_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2024.html
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą Nr CXXIII/3361/23 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2023 r., w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D27490%26typ%3Du
3. Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje Zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2023/336/w_sprawie_wprowadzenia_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_aplikacji_NGO_Generatori_regulaminu_jego_uzytkowania.html
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, Dział Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia, ul. Józefińska 14, pok. 103A (I p.).
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 –formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – schemat informacji o minimalnych wymaganiach zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
załącznik nr 3 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 4 –formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 5 –karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 6 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 7 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;
załącznik nr 8 - formularz oświadczenia dla członka komisji konkursowej o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie;
załącznik nr 9 - wzór oświadczenia członka komisji o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej.
załącznik nr 10 -zarządzenie Nr 30/2024 Dyrektora MOPS z dnia 27.03.2024 r. w sprawie ogłoszenia i przeprowadzenia otwartego konkursu ofert
załącznik nr 11 -zarządzenie Nr 30/2024 Dyrektora MOPS z dnia 27.03.2024 r. w sprawie ogłoszenia i przeprowadzenia otwartego konkursu ofert - wersja edytowalna
załącznik nr 12 -zarządzenie Nr 40/2024 Dyrektora MOPS z dnia 17.04.2024 r. w sprawie powołania komisji konkursowej
załącznik nr 13 -zarządzenie Nr 40/2024 Dyrektora MOPS z dnia 17.04.2024 r. w sprawie powołania komisji konkursowej - wersja edytowalna
załącznik nr 14 -zarządzenie Nr 45/2024 Dyrektora MOPS z dnia 30.04.2024 r. w sprawie zatwierdzenia wyników otwartego konkursu ofert
załącznik nr 15 -zarządzenie Nr 45/2024 Dyrektora MOPS z dnia 30.04.2024 r. w sprawie zatwierdzenia wyników otwartego konkursu ofert - wersja edytowalna
załącznik nr 16 -zarządzenie Nr 47/2024 Dyrektora MOPS z dnia 06.05.2024 r. w sprawie zmiany zatwierdzenia wyników otwartego konkursu ofert
załącznik nr 17 -zarządzenie Nr 47/2024 Dyrektora MOPS z dnia 06.05.2024 r. w sprawie zmiany zatwierdzenia wyników otwartego konkursu ofert - wersja edytowalna