Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresiepomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób
Tytuł zadania publicznego:
Świadczenie usługi asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025.
Komórka realizująca:
Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
1 838 528,00 zł (słownie: jeden milion osiemset trzydzieści osiem tysięcy pięćset dwadzieścia osiem złotych 00/100), w tym:
1 656 528,00zł (słownie: jeden milion sześćset pięćdziesiąt sześć tysięcy pięćset dwadzieścia osiem złotych 00/100) ze środków Funduszu Solidarnościowego,
182 000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100) ze środków Gminy Miejskiej Kraków.
Termin realizacji zadania: od 3 lutego 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2023 przekazała na realizację tego samego rodzaju zadania publicznego środki finansowe w wysokości 5 344 843,83 zł, tj. 2 214 546,83 zł w 2023 r. oraz 3 130 297,00 zł w 2024 r.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienia realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienia ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Warunki realizacji zadania oraz kwalifikacje kadry zatrudnionej do jego realizacji określa ogłoszony przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025 w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do ogłoszenia oraz Regulamin przyjmowania zgłoszeń oraz uczestnictwa w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025 w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do ogłoszenia.
Odbiorcami zadania zleconego są skierowani przez Zleceniodawcę mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków z orzeczoną niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym lub znacznym albo posiadający orzeczenie równoważne do ww. (zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44) oraz dzieci z niepełnosprawnością od ukończenia 2 roku życia do 16 roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności, tj. konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji (zwani dalej „uczestnikami”), którzy w ramach zadania zostaną objęci wsparciem w postaci usługi asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością(zwanej dalej „usługą”).
Kosztami związanymi bezpośrednio z realizacją usług asystencji osobistej są:
1) wynagrodzenie asystenta za wykonaną usługę asystencji osobistej;
2) koszt zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi oraz koszt przejazdów asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu – wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i uczestnika;
3) koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi;
4) koszt ubezpieczeń OC oraz NNW asystentów, związanych ze świadczeniem usług asystencji osobistej, w wysokości nie większej niż 62,50 zł rocznie dla jednego asystenta, przy czym zapewnienie ubezpieczenia OC jest obowiązkiem Zleceniobiorcy zadania, natomiast ubezpieczenie NNW jest dobrowolne.
Koszty, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, mogą zostać uwzględnione w wysokości:
1) nie większej niż 300 zł miesięcznie na asystenta wykonującego usługę asystencji osobistej dla jednej osoby z niepełnosprawnością;
2) nie większej niż 500 zł miesięcznie na asystenta pod warunkiem, że wykonuje on usługę asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby z niepełnosprawnością oraz gdy koszty te związane są ze świadczeniem usług asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby z niepełnosprawnością.
Koszt wynagrodzenia asystenta za zrealizowaną jedną godzinę zegarową usługi asystencji osobistej wynosi 50,00 zł (słownie: pięćdziesiąt złotych 00/100) brutto wraz z kosztami pracy zatrudniającego. Przez koszty pracy zatrudniającego należy rozumieć sumę wynagrodzeń (brutto) oraz składek na ubezpieczenia społeczne, PPK, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz ZFŚS, poniesionych przez zatrudniającego. Nie jest dopuszczalne pokrywanie z tej kwoty kosztów administracyjnych Zleceniobiorcy.
Łączny koszt zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi, koszt przejazdów asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu oraz koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi nie może przekroczyć 54 528,00 zł (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące pięćset dwadzieścia osiem złotych 00/100), w tym:
1) 30 240,00 zł dla asystentów wykonujących usługę asystencji osobistej dla jednej osoby z niepełnosprawnością;
2) 24 288,00 zł dla asystentów wykonujących usługę asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby z niepełnosprawnością.
Łączny koszt ubezpieczeń OC oraz NNW nie może przekroczyć 7 500,00 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych 00/100).
Koszty obsługi Zleceniobiorcy na realizację zadania nie mogą przekroczyć 182 000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100) uwzględniając realizację zadania na poziomie minimum 80%. W przypadku wykonania zadania na poziomie niższym niż 80%, wartość kosztów obsługi zadania będzie stanowić 11% poniesionych wydatków, o których mowa w ust. 2.
Nie jest dopuszczalne dokonywanie przesunięć środków finansowych między kategoriami kosztów, o których mowa w ust. 4-7.
Koszty będą kwalifikowane, jeżeli:
1) z usługi asystencji osobistej u jednego asystenta w tym samym czasie będzie korzystać jeden uczestnik;
2) zostaną poniesione w okresie obowiązywania umowy, tj. od 03.02.2025 r. do 31.12.2025 r.;
3) koszt przejazdu asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu, jest wliczony w czas pracy asystenta wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i uczestnika. Zwrot kosztów nie dotyczy przejazdów środkiem transportu uczestnika oraz środkiem transportu należącym do członków rodziny uczestnika;
4) będzie prowadzona ewidencja jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej, zawierająca m.in. informacje dotyczące: daty zakupu biletów, liczby zakupionych biletów, danych asystenta, daty i celu podróży, do której należy dołączyć dowód poniesienia wydatku, tj. fakturę dokumentującą ww. zakup;
5) będzie prowadzona ewidencja przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta/udostępnionego przez osobę trzecią lub ewidencja kosztów przejazdu innym środkiem transportu np. taksówką, zawierająca m.in. następujące informacje: dane asystenta, datę i cel podróży, do której należy dołączyć dowód poniesienia wydatku np. rachunek, paragon, fakturę dokumentującą ww. przejazd;
6) będzie prowadzona ewidencja biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne, zawierająca m.in. następujące informacje: dane asystenta, datę zakupu biletów, datę wykorzystania biletów, do której należy dołączyć dowód poniesienia wydatku np. rachunek, paragon, fakturę dokumentującą ww. zakup.
Zlecenie usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej obejmuje realizację 31 890 godzin usług asystencji osobistej dla minimum 175 osób z niepełnosprawnościami. Szacunkowo zakłada się realizację usługi w wymiarze:
1) 4 950 godzin usług dla minimum 22 osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, w tym orzeczenia równoważne;
2) 18 600 godzin usług dla minimum 93 osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności, w tym orzeczenia równoważne;
3) 4 340 godzin usług dla minimum 28 osób z orzeczonym umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, w tym orzeczenia równoważne;
4) 2 750 godzin usług dla minimum 22 osób z orzeczonym umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, w tym orzeczenia równoważne;
5) 1 250 godzin usług dla minimum 10 dzieci w wieku do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, posiadających orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności, tj. konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
Limit godzin usług asystenta osobistego na 1 uczestnika, zgodnie z zaakceptowanym przez Małopolski Urząd Wojewódzki wnioskiem Gminy Miejskiej Kraków na realizację Programu wynosi:
1) 225 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną lub traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
2) 200 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
3) 155 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną lub traktowane na równi z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
4) 125 godzin rocznie dla:
a) osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub traktowane na równi z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
b) dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
Roczny wymiar godzin przypadających na 1 uczestnika może ulec zmianie w przypadku m. in. zwiększenia liczby godzin przez MUW, niewykorzystania limitu godzin przez uczestników objętych usługą.
W przypadku zmiany stopnia niepełnosprawności uczestnika wpływającego na przyznany limit godzin usług, Zleceniobiorca może zwiększyć roczny wymiar godzin usług tylko w przypadku posiadania wolnego limitu godzin.
Zleceniobiorca przyznając usługi asystencji osobistej w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby:
1) osób z niepełnosprawnościami samotnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich,
2) osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich,
3) osób, które przy wsparciu asystenta zwiększą możliwości prowadzenia bardziej samodzielnego i aktywnego życia.
O wszelkich zmianach mających wpływ na prawo do korzystania z usług asystenta albo na wymiar limitu godzin usług asystencji osobistej (np. utrata statusu osoby z niepełnosprawnością, zmiana stopnia niepełnosprawności, korzystanie w danym roku kalendarzowym z usług asystencji osobistej finansowanych ze środków z Funduszu w ramach innych programów Ministra dotyczących usług asystencji osobistej) uczestnik zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Zleceniobiorcę, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia nastąpienia zmiany.
W przypadku zwiększenia dotacji na realizację zadania publicznego, w tym w przypadku pozyskania środków zewnętrznych w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zwiększenia liczby godzin usług asystencji osobistej zleconych do realizacji i minimalnej liczby osób, która ma być objęta usługą oraz wysokości dotacji, o której mowa w ust.17.
Dotacja przekazana zostanie Zleceniobiorcy w następujący sposób:
1) I transza w wysokości 182 000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100) płatna do 30 dni od daty zawarcia umowy,
2) II transza w wysokości 414 132,00 zł (słownie: czterysta czternaście tysięcy sto trzydzieści dwa złote 00/100) płatna do 30 kwietnia 2025 r.
3) III transza w wysokości 414 132,00 zł (słownie: czterysta czternaście tysięcy sto trzydzieści dwa złote 00/100) płatna do 31 lipca 2025 r.
4) IV transza w wysokości 414 132,00 zł (słownie: czterysta czternaście tysięcy sto trzydzieści dwa złote 00/100) płatna do 31 sierpnia 2025 r.
5) V transza w wysokości 414 132,00 zł (słownie: czterysta czternaście tysięcy sto trzydzieści dwa złote 00/100) płatna do 31 października 2025 r.
z zastrzeżeniem ust. 19.
Terminy transz zawartych w ust. 17 pkt. 2-5 mogą ulec zmianie w zależności od harmonogramu transz środków finansowych przekazywanych przez Wojewodę na realizację zadania.
Ostateczna kwota należnej dotacji stanowi iloczyn wynikającego z ust. 4 kosztu 1 godziny usługi oraz faktycznej liczby godzin usług zrealizowanych przez Zleceniobiorcę oraz kosztów wymienionych w ust. 2 pkt. 2-4 oraz ust. 7 z zastrzeżeniem spełniania wymagań określonych w ust. 5-7 i ust. 9.
Zleceniodawca uzależnia przekazanie kolejnych transz dotacji od wydatkowania co najmniej 50% przekazanych środków.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzenia miesięcznych sprawozdań z realizacji zadania publicznego (oraz ewentualnych jego aktualizacji w toku realizacji zadania) oraz sprawozdania rocznego zawierających następujące dane:
1) wartość wydatkowanych środków finansowych z podziałem na:
a) wynagrodzenie asystentów;
b) koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi oraz koszt zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi oraz koszt przejazdów asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu - z podziałem na asystentów wykonujących usługę dla jednej osoby z niepełnosprawnością oraz więcej niż jednej osoby z niepełnosprawnością;
2) ogólną liczbę Uczestników Programu, w tym:
a) liczbę Uczestników z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, w tym orzeczenia równoważne;
b) liczbę Uczestników z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności bez niepełnosprawności sprzężonej, w tym orzeczenia równoważne;
c) liczbę Uczestników z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, w tym orzeczenia równoważne;
d) liczbę Uczestników z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bez niepełnosprawności sprzężonej, w tym orzeczenia równoważne;
e) liczbę Uczestników od 2 roku życia do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
3) ogólną liczbę godzin udzielonego wsparcia przez asystentów wobec wszystkich Uczestników Programu z podziałem na:
a) liczbę godzin zrealizowanych na rzecz Uczestników z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, w tym orzeczenia równoważne;
b) liczbę godzin zrealizowanych na rzecz Uczestników z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności bez niepełnosprawności sprzężonej, w tym orzeczenia równoważne;
c) liczbę godzin zrealizowanych na rzecz Uczestników z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, w tym orzeczenia równoważne;
d) liczbę godzin zrealizowanych na rzecz Uczestników z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bez niepełnosprawności sprzężonej, w tym orzeczenia równoważne;
e) liczbę godzin zrealizowanych na rzecz Uczestników od 2 roku życia do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
4) liczbę asystentów osobistych osób niepełnosprawnych, w tym:
a) liczbę asystentów osób niepełnosprawnych wykonujących usługę asystencji osobistej dla jednej osoby z niepełnosprawnością;
b) liczbę asystentów osób niepełnosprawnych wykonujących usługę asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby z niepełnosprawnością;
5) koszt zakupu ubezpieczenia OC/NNW asystentów.
Wzory ewidencji, o których mowa w ust. 9 pkt. 4-6 oraz sprawozdania miesięcznego i rocznego, o których mowa w ust. 20 zostaną przekazane Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę zadania w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania.
Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
1) wsparcia Uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
2) wsparcia Uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
3) wsparcia Uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
4) wsparcia Uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Asystenci zobowiązani są dokumentować realizowane działania z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Zleceniodawcę zadania.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
1) zapewnienia możliwości realizacji usługi przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tę samą osobę maksymalnie do 12 godzin na dobę, zgodnie z ustalonym miesięcznym harmonogramem realizacji usług, o którym mowa w ust. 32 pkt 2. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej. Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika;
2) realizacji usługi w mieszkaniu osoby z niepełnosprawnością bądź w miejscach jej aktywności społecznej w zależności od potrzeb. Rodzaj wykonywanych czynności i ich zakres godzinowy powinny być uzależnione od osobistej sytuacji osoby z niepełnosprawnością, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności;
3) dostosowania wymiaru oraz form wsparcia do indywidualnych potrzeb Uczestnika, z zastrzeżeniem ust. 11, zgodnie z ustaleniami poczynionymi podczas spotkania diagnostycznego i zapisów zawartych w Karcie Zakresu Czynności, o której mowa w ust. 32 pkt 1;
4) realizacji usługi asystencji osobistej na terenie szkoły lub placówki oświatowej tylko w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi;
5) czasu realizacji usług asystencji osobistej wliczać czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 minut. Jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 minut, wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 minut trwania;
6) udziału w procesie pozyskiwania nowych Uczestników do udziału w zadaniu i kierowaniu ich do Zleceniodawcy, w przypadku braku osób chętnych do skorzystania z usługi wśród osób objętych wsparciem Zleceniodawcy;
7) niezwłocznego, w terminie do 48 godzin od zaistnienia zdarzenia, informowania Zleceniodawcy, drogą mailową skierowaną do właściwej Filii MOPS, co najmniej o takich sytuacjach, jak:
a) zakończenie/przerwanie realizacji usługi na rzecz Uczestnika wraz z podaniem przyczyny zaistnienia takiej sytuacji,
b) brak realizacji spotkań ustalonych w harmonogramie, o którym mowa w ust. 32 pkt 2 lub inne zmiany w założeniach tego harmonogramu,
c) brak współpracy Uczestnika z asystentem,
d) zaistnienie sytuacji wymagającej interwencji MOPS lub innych służb (np. podejrzenie problemu przemocy, uzależnienia) wraz z opisem danej sytuacji – w sytuacjach tego wymagających Zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego wzywania służb (np. policja, pogotowie) oraz informowania Zleceniodawcy o tym fakcie;
8) współpracy z pracownikami Zleceniodawcy w zakresie realizowanego zadania;
9) zatrudnienia do realizacji usług asystentów posiadających:
a) dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą Zleceniodawcy, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym
lub
b) co najmniej 6-miesięczne udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu. Posiadanie doświadczenia może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością
lub
c) wskazanie przez Uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Oświadczenia Uczestnika/czki Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025 stanowiącym załącznik nr 4 do Regulaminu przyjmowania zgłoszeń oraz uczestnictwa w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025 oraz – w przypadku gdy uczestnikiem ma być małoletni – w Akceptacji osoby asystenta ze strony rodzica/opiekuna prawnego stanowiącym załącznik nr 5 do Regulaminu przyjmowania zgłoszeń oraz uczestnictwa w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025,
d) w przypadku, gdy usługi asystencji osobistej będą świadczone na rzecz osób z niepełnosprawnością od 2 roku życia do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, w odniesieniu do osoby, która ma świadczyć usługi asystencji osobistej, muszą zostać spełnione warunki określone w art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560).
10) gromadzenia dokumentacji potwierdzającej posiadane doświadczenie oraz kwalifikacje asystentów do świadczenia usług;
11) zapoznania asystentów zatrudnionych do wykonywania usługi z regulaminem jej świadczenia, zawierającym szczegółowy zakres powierzonych zadań;
12) realizacji usługi w ten sposób, że z asystencji osobistej u jednego asystenta w tym samym czasie może korzystać 1 uczestnik Programu;
13) nie pobierania odpłatności od Uczestników za realizację usługi asystencji osobistej.
W trakcie realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283), inne usługi finansowane w ramach Funduszu albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 22, pkt 1-4 finansowane ze środków publicznych.
Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę z niepełnosprawnością, lecz wyłącznie udzielenie jej pomocy lub wsparcia w realizacji osobistych celów.
Asystent osobisty realizuje usługi wyłącznie na rzecz osoby z niepełnosprawnością, na podstawie jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla osób trzecich, w tym członków rodziny osoby z niepełnosprawnością.
Asystent osobisty nie może świadczyć usługi na rzecz członków swojej rodziny ani w stosunku do osób, dla których został ustanowiony opiekunem prawnym. Ponadto asystent osobisty nie może faktycznie zamieszkiwać razem z Uczestnikiem Programu. Na potrzeby realizacji zadania za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z Uczestnikiem.
Podstawą do rozpoczęcia realizacji usługi będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę od Zleceniodawcy pisemnej Karty Zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”- edycja 2025 wraz z załącznikiem nr 4 do Regulaminu – Oświadczenie uczestnika, wskazanie asystenta oraz załącznikiem nr 5 do Regulaminu – Akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica/opiekuna prawnego.
Usługi zrealizowane przed datą otrzymania przez Zleceniobiorcę dokumentów wymienionych w ust. 29 nie będą kwalifikowalne.
Usługi będą dokumentowane w sposób rzetelny, czytelny, z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Zleceniodawcę zadania, w tym m.in. Karty realizacji usług asystenckich, miesięcznego Harmonogramu realizacji usług. Wzory dokumentów przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Wzory dokumentów mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczaniem.
Prowadzenie dokumentacji związanej ze świadczeniem usług asystencji osobistej obejmuje następujące dokumenty:
1) Karta Zakresu Czynności:
a) sporządzana będzie podczas wspólnego spotkania diagnostycznego pomiędzy Asystentem oraz Uczestnikiem, który ma skorzystać z usługi, w miejscu pobytu/zamieszkania Uczestnika;
b) obejmowała będzie ustalenie m.in.: zakresu czynności w ramach usługi, szacunkowego średniomiesięcznego wymiaru liczby godzin realizowanych usług, potrzeb i oczekiwań Uczestnika w zakresie realizowanej usługi;
c) może ulegać zmianie w toku współpracy z Uczestnikiem, za zgodą wszystkich stron biorących udział w jej ustaleniu;
2) Miesięczny Harmonogram realizacji usług:
a) sporządzany będzie w uzgodnionym miejscu spotkania pomiędzy Asystentem a Uczestnikiem, u którego będzie świadczona usługa;
b) obejmował będzie ustalenie m.in.: terminów, miejsca, godzin spotkań Asystenta z Uczestnikiem w danym miesiącu;
c) może ulegać zmianom na wniosek stron uczestniczących w jego ustalaniu, za ich obopólną zgodą;
d) po raz pierwszy sporządzany będzie po sporządzeniu Karty Zakresu Czynności, a kolejno harmonogram na każdy kolejny miesiąc ustalany będzie w miesiącu poprzedzającym (tj. przynajmniej w ostatnim dniu tego miesiąca, w którym na rzecz danego Uczestnika świadczona jest usługa);
e) dzień sporządzenia pierwszego Harmonogramu u danego Uczestnika uznaje się jako początek realizacji wsparcia na jego rzecz; usługi zrealizowane przed sporządzeniem pierwszego Harmonogramu realizacji usług nie będą kwalifikowalne;
3) Karta Realizacji Usług Asystenckich:
a) stanowi dokument, na podstawie którego ustalana jest liczba zrealizowanych godzin usług podlegających kwalifikowalności;
b) prowadzona będzie odrębnie dla każdego Uczestnika, w każdym miesiącu jego udziału w usłudze, przez Asystenta świadczącego tę usługę;
c) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
d) obejmowała będzie ewidencję wsparcia udzielonego Uczestnikowi, w każdym miesiącu jego udziału w zadaniu, w tym m.in. daty i godziny realizacji usługi, opis działań zrealizowanych przez Asystentów podczas pracy z Uczestnikiem w danym miesiącu, miejsce realizacji usługi, ewidencję spotkań, które zostały zaplanowane i nie zostały zrealizowane wraz z podaniem przyczyny braku realizacji tych spotkań;
e) w części dotyczącej zakresu realizowanej w danym dniu usługi uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem Asystenta świadczącego usługę i Uczestnika każdorazowo w dniu realizacji usługi, na zakończenie jej realizacji; brak podpisów Uczestnika i Asystenta potwierdzających każdą ze zrealizowanych usług skutkował będzie uznaniem usługi za niekwalifikowalną;
4) Ewidencja jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej:
a) stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest poniesiony przez Asystenta miesięczny koszt zakupu biletów komunikacji publicznej/prywatnej w ramach świadczonej przez niego usługi, podlegający kwalifikowalności;
b) zawiera m.in. informacje dotyczące: daty zakupu biletów, liczby zakupionych biletów, danych asystenta, daty i celu podróży, poświadczone podpisem Asystenta;
c) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
5) Ewidencja przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta/udostępnionego przez osobę trzecią:
a) stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest poniesiony przez Asystenta miesięczny koszt przejazdu własnym/udostępnionym pojazdem w ramach świadczonej przez niego usługi, podlegający kwalifikowalności;
b) zawiera m.in. informacje dotyczące: daty przejazdu, danych asystenta, daty i celu podróży;
c) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
6) Ewidencja przejazdu innym środkiem transportu np. taksówką:
a) stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest poniesiony przez Asystenta miesięczny koszt przejazdu innym środkiem transportu w ramach świadczonej przez niego usługi, podlegający kwalifikowalności;
b) zawiera m.in. informacje dotyczące: daty przejazdu, danych asystenta, daty i celu podróży;
c) do ewidencji należy dołączyć dowód poniesienia wydatku np. rachunek, paragon, fakturę dokumentującą ww. przejazd;
d) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
7) Ewidencja biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne:
a) stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest poniesiony przez Asystenta miesięczny koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne w ramach świadczonej przez niego usługi, podlegający kwalifikowalności;
b) zawiera m.in. informacje dotyczące: daty zakupu biletów, liczby zakupionych biletów, danych asystenta, daty wykorzystania, poświadczona podpisem Asystenta;
c) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną.
Zleceniodawca uprawniony jest dokonywać doraźnych kontroli i monitorowania świadczonych usług asystencji osobistej. Czynności w zakresie kontroli i monitorowania dokonywane i dokumentowane są bezpośrednio w miejscu realizacji usług asystencji osobistej w formie pisemnej.
Dokumentacja, o której mowa:
1) w ust. 32 pkt 2-7 (Miesięczny Harmonogram realizacji usług, Karta Realizacji Usług Asystenckich, Ewidencja jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej, Ewidencja przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta/udostępnionego przez osobę trzecią, Ewidencja przejazdu innym środkiem transportu, Ewidencja biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne) doręczana będzie Zleceniodawcy zadania:
a) w formie kopii dostarczanych osobiście lub przesłanych e-mailem na adres: dm@mops.krakow.pl do 5-go dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym usługa była realizowana,
b) prawidłowość sporządzenia dokumentacji uzgodniona zostanie z pracownikiem MOPS w terminie do 10-go dnia roboczego miesiąca następującego po jej sporządzeniu,
c) w oryginale, w terminie do 15-go dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia, w sposób określony w ust. 34 pkt 4;
2) w ust. 29 (Karta Zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025 wraz ze wskazanymi załącznikami):
a) doręczana będzie Zleceniobiorcy zadania w formie skanu przesłanego e-mailem na wskazany adres Zleceniobiorcy,
b) doręczana będzie Zleceniobiorcy w oryginale, w terminie do 10-go dnia miesiąca następującego po miesiącu jej otrzymania;
3) sprawozdania miesięczne i sprawozdanie roczne oraz ewentualne inne zbiorcze dane, o które zwróci się Zleceniodawca zadania, doręczane będą Zleceniodawcy zadania e-mailem w formie elektronicznej (edytowalnej) na adres: dm@mops.krakow.pl oraz w formie papierowej (lub za pośrednictwem e-PUAP) potwierdzonej podpisem (lub podpisem elektronicznym / Profilem Zaufanym) na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie, w przypadku sprawozdania miesięcznego w terminie do 10-go dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi, w przypadku sprawozdania rocznego do 31.12.2025 r.;
4) w niniejszym ustępie oraz ewentualnie wszelka inna dokumentacja dotycząca Uczestników objętych usługami:
a) w oryginałach przekazywana będzie na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie,
b) może być korygowana w przypadku stwierdzonych przez Zleceniodawcę lub Zleceniobiorcę braków lub nieprawidłowości w jej uzupełnianiu, zgodnie z wytycznymi w tym zakresie, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania.
W zakresie realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
1) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania i niezbędnych do prawidłowej realizacji zadania (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, środki ochrony osobistej niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego, np. w okresie epidemii, media itp.);
2) sporządzania i doręczania Zleceniodawcy zestawienia danych dotyczącego wsparcia udzielonego w danym miesiącu, obejmującego m.in. wykaz Uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą zrealizowanych godzin usługi, z których skorzystali; wykaz Uczestników kończących udział w zadaniu w danym miesiącu lub ewentualnie innych zestawień niezbędnych do rozliczenia zadania; dane te sporządzane będą przez Zleceniobiorcę na wzorze sporządzonym przez Zleceniodawcę, który przekazany zostanie Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania; wzór zestawień danych może ulegać zmianie w toku realizacji zadania;
3) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie zawartej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
4) sporządzenia kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w taki sposób, aby suma kosztów administracyjnych nie przekroczyła 11% kwoty dotacji; Zleceniodawca jest zobligowany do zachowania tej proporcji również w przypadku sporządzania aktualizacji kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji;
5) zapewnienia minimalnych wymagań w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
Zleceniobiorca przeprowadzi ewaluację uwzględniającą między innymi badanie ankietowe oceniające oddziaływanie asystencji osobistej i poziom satysfakcji odbiorców usługi.
Zleceniobiorca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest przekazać Zleceniodawcy projekt Standardu Ochrony Małoletnich obowiązującego u Zleceniobiorcy w ramach realizowanego zadania.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami przejawiająca się wzrostem poziomu ich samodzielności i aktywności w życiu społecznym.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Włączenie osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami w życie społeczne, minimalizacja poziomu alienacji społecznej poprzez zapewnienie osobie z niepełnosprawnościami dostępu do podstawowych usług i infrastruktury miasta.
Tworzenie warunków sprzyjających korzystaniu przez osoby z niepełnoprawnościami z różnorodnych usług świadczonych na poziomie lokalnej społeczności (wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych, sportowych, programów zdrowotnych, rehabilitacji medycznej) z uwzględnieniem szczególnych wymagań i potrzeb wynikających ze specyfiki stanu zdrowia.
Uzyskanie pozytywnych zmian w funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnościami w obszarze zaradności i aktywności społecznej poprzez doświadczenie sprawczości, poczucie wpływu i kontroli nad swoim życiem.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania
Na podstawie przeprowadzonej przez Zleceniobiorcę ewaluacji zakłada się, że:
1. u 50 % uczestników Programu zmniejszy się poziom odczuwania alienacji społecznej,
2. 50 % uczestników Programu odczuje zwiększenie samodzielności,
3. 40 % uczestników Programu zadeklaruje lepszy dostęp do dóbr kultury i życia społecznego, w tym wyrównanie szans edukacyjnych.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
5. Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
6. Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, zgodnie z zapisami art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r poz. 560) przed nawiązaniem stosunku pracy z osobami realizującymi zajęcia lub przed dopuszczeniem ich do innej działalności w związku z realizacją przedmiotowego zadania publicznego do uzyskania informacji z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym – czy dane tych osób są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym lub w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do sprawy przeciwdziałania wykorzystania seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
7. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
8. Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów administracyjnych określonych w części V.A.II. Kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%. Przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów realizacji działań określonych w części V.A.I. Kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego są dopuszczalne niezależnie od wartości przesunięć, pod warunkiem uzyskania uprzedniej zgody Zleceniodawcy”.
9. W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, z tym że w razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, traktowanego wyłącznie jako zasób, należy szczegółowo opisać przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego wkład osobowy i/lub rzeczowy w sekcji IV poz. 2 oferty – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
10. Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
11. Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411), w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr2 do ogłoszenia.
12. W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 10-11niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
13. Do zlecenia realizacji zadania objętego niniejszym konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1289).
14. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
15. W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym, stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub w całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
16. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
17. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
18. W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników podatku VAT, prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej, podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT, powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
19. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
20. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciele Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
21. W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
22. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
23. Dotacja, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 ze zm.), po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana:
1) I transza w wysokości 182 000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100) płatna do 30 dni od daty zawarcia umowy,
2) II transza w wysokości 414 132,00 zł (słownie: czterysta czternaście tysięcy sto trzydzieści dwa złote 00/100) płatna do 30 kwietnia 2025 r.
3) III transza w wysokości 414 132,00 zł (słownie: czterysta czternaście tysięcy sto trzydzieści dwa złote 00/100) płatna do 31 lipca 2025 r.
4) IV transza w wysokości 414 132,00 zł (słownie: czterysta czternaście tysięcy sto trzydzieści dwa złote 00/100) płatna do 31 sierpnia 2025 r.
5) V transza w wysokości 414 132,00 zł (słownie: czterysta czternaście tysięcy sto trzydzieści dwa złote 00/100) płatna do 31 października 2025 r.
Terminy transz zawartych w ust. 23 pkt. 2-5 mogą ulec zmianie w zależności od harmonogramu transz środków finansowych przekazywanych przez Wojewodę na realizację zadania.
24. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
25. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
26. Oferent, przyjmując zlecenie realizacji zadania, zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 19.
27. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego, będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
28. Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
29. Dotacje udzielone z budżetu Miasta i Funduszu Solidarnościowego wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
30. Z wykonania zadania publicznego objętego umową oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3do ogłoszenia), w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze ofert na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert pracę nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego NGO Generatora ofert, oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez: 1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert LUB 2) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej/-ych statutowo osoby/-ób oraz pieczątką/-ami imienną/-ymi, z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 3 stycznia 2025 r. o godz. 12.00.
Ofertę wraz z załącznikami po wygenerowaniu w NGO Generatorze należy: 1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator, zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. LUB 2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej, w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta, wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14na Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do MOPS lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert, wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, oferent zobowiązany jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona, w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty – wraz z załącznikami – podpisanej Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka, informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;?
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu);
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących – w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m.in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 6do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób;
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-14.30 w Dziale Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie ul. Józefińska 14pod numerem tel. 12 616 54 45 lub w pokoju nr 211 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Świadczenie usługi asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025” w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572);
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik nr 7do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert, do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załączniknr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 24 grudnia 2024 r. o godz. 12.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl; lub
- wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy; lub
- przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej UMK powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XIV/358/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D27490%26typ%3Du.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków.