Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Trening kompetencji i umiejętności społecznych dla osób z niepełnosprawnością
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresiepomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób
Tytuł zadania publicznego: Trening kompetencji i umiejętności społecznych dla osób z niepełnosprawnością.
Komórka realizująca: Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 1 995 000,00 zł (słownie: jeden milion dziewięćset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100), w tym:
w 2025 r.: 277 000,00 zł (słownie: dwieście siedemdziesiąt siedem tysięcy złotych 00/100),
w 2026 r.: 665 000,00 zł (słownie: sześćset sześćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100),
w 2027 r.: 665 000,00 zł (słownie: sześćset sześćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100),
w 2028 r.: 388 000,00 zł (słownie: trzysta osiemdziesiąt osiem tysięcy złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 sierpnia 2025 r. do 31 lipca 2028 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju: Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2024 r. przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środki finansowew wysokości 806 871,53 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienie realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
Realizacja zadania publicznego obejmuje świadczenie usług treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla osób z niepełnoprawnością (zwanych dalej „usługami”).
Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Zleceniodawcę osoby z orzeczoną niepełnosprawnością (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) znajdujące się w wieku aktywności zawodowej (zwane dalej „Uczestnikiem” lub „Uczestnikami”), Usługi zrealizowane na rzecz osób, które nie zostały skierowane przez Zleceniodawcę uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji. W przypadku zgłoszenia się do usług liczby osób przewyższającej możliwość udzielenia wsparcia wszystkim tym osobom, Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do ustalenia zasad kolejności, w jakiej osoby te kwalifikowane będą do udziału w usługach.
Wymiar liczby godzin usług zleconych w poszczególnych latach realizacji zadania publicznego wynosi łącznie 39 750, w tym:
1) w 2025 r.:
a) 5 500 godzin usług w formie indywidualnej,
b) 20 godzin usług w formie grupowej;
2) w 2026 r.:
a) 13 200 godzin w formie indywidualnej,
b) 50 godzin w formie grupowej;
3) w 2027 r.:
a) 13 200 godzin w formie indywidualnej,
b) 50 godzin w formie grupowej;
4) w 2028 r.:
a) 7 700 godzin w formie indywidualnej,
b) 30 godzin w formie grupowej.
W uzasadnionych sytuacjach Zleceniobiorca może dokonać przesunięć pomiędzy liczbą godzin usług zleconych o charakterze indywidualnym i grupowym, o której mowa w ust. 3, możliwej do realizacji w danym roku budżetowym, niemniej zmiana ta wymaga zgody Zleceniodawcy i aneksu do umowy pod rygorem nieważności. Zmiana ta nie może wpłynąć na wysokość dotacji przyznanej na realizację zadania w danym roku budżetowym.
Zleceniobiorca nie ma możliwości przesuwania niewykorzystanej w danym roku budżetowym liczby godzin usług, o której mowa w ust. 3, na kolejny rok budżetowy.
Zleceniodawca zastrzega, że ostateczna liczba godzin usług możliwych do realizacji (o których mowa w ust. 3) nie jest gwarantowana i jest uzależniona od rzeczywistych potrzeb środowiska lokalnego.
Do liczby godzin zrealizowanych usług w formie indywidualnej wlicza się również jedną godzinę usługi, w której spełnione zostaną wszystkie z poniższych warunków, tj.:
1) Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do świadczenia usługi zaplanowanej do realizacji w Harmonogramie, o którym mowa w ust. 24 oraz
2) wykonanie usługi, o której mowa w pkt. 1, nie było możliwe ze względu na nieobecność Uczestnika lub z uwagi na inne przyczyny leżące po stronie Uczestnika uniemożliwiające realizację usługi oraz
3) usługa, o której mowa w pkt. 1, nie została w żaden sposób odwołana oraz
4) sytuacja, o której mowa w pkt 1-3, została zgłoszona przez Zleceniobiorcę najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od jej wystąpienia, e-mailem na adres mailowy właściwej ze względu na miejsce pobytu Uczestnika Filii MOPS, a Zleceniobiorca przesłał wraz ze zgłoszeniem w ww. terminie skan harmonogramu realizacji usługi, o którym mowa w pkt. 1 oraz
5) Zleceniodawca po weryfikacji przekazanych mu informacji wyraził zgodę w formie mailowej, na rozliczenie tej godziny,
z zastrzeżeniem ust. 8-9.
Koszt 1 godziny usługi, o której mowa w ust. 7, stanowi 50% kosztu realizacji 1 godziny usług, o którym mowa w ust. 11 pkt 1.
Liczba podlegających kwalifikowalności i rozliczeniu z dotacji godzin usług, o których mowa w ust. 7, nie może przekroczyć 5% zrealizowanych godzin usług w danym roku budżetowym. Godziny usług, o których mowa w ust. 7, zrealizowane powyżej 5% godzin usług zrealizowanych w danym roku budżetowym, uznane zostaną za niekwalifikowalne, a więc ich koszt nie zostanie pokryty z dotacji – ostateczne rozliczenie godzin usług, o których mowa w ust. 7 nastąpi po zakończeniu każdego roku budżetowego realizacji zadania.
W ramach liczby godzin zrealizowanych usług w formie indywidualnej Zleceniobiorca może rozliczyć czas pracy Trenerów oraz Trenerek, poprzez których rozumie się osoby świadczące usługi (zwanych dalej „Trenerem” lub „Trenerami”), przeznaczony na prowadzenie dokumentacji Uczestników związanej z realizacją zadania, z zastrzeżeniem że:
1) czas poświęcony na prowadzenie dokumentacji, o którym mowa w niniejszym ustępie, nie może przekroczyć 10% liczby godzin usług w formie indywidualnej zrealizowanych przez Trenera na świadczenie usług dla danego Uczestnika w danym miesiącu oraz
2) wymiar czasu poświęconego na sporządzenie dokumentacji w przypadku każdego z Uczestników ewidencjonowany będzie w dokumentacji, o której mowa w ust. 26.
Wysokość dotacji (tj. środków publicznych zaplanowanych na realizację przedmiotowego zadania) została wyliczona jako suma:
1) iloczynu liczby planowanych do realizacji godzin usług w formie indywidualnej (o których mowa w ust. 3) i kosztu realizacji jednej godziny usługi o charakterze indywidualnym, tj. 50,00 zł (słownie: pięćdziesiąt złotych 00/100) oraz
2) iloczynu liczby planowanych do realizacji godzin usług w formie grupowej (o których mowa w ust. 3) i kosztu realizacji jednej godziny usługi o charakterze grupowym, tj. 100,00 zł (słownie: sto złotych 00/100),
z zastrzeżeniem pkt 3-4:
3) koszt realizacji jednej godziny usługi obejmuje zarówno koszty merytoryczne, jak i administracyjne związane z realizacją zadania;
4) poprzez koszt realizacji jednej godziny usługi, o którym mowa w niniejszym ustępie, rozumieć należy koszt za faktycznie zrealizowaną usługę, zarówno w formie indywidualnej, jak i grupowej; w przypadku zajęć grupowych należy rozróżnić rozumienie usługi, która faktycznie została zrealizowana i która może zostać rozliczona z dotacji, od osobogodziny, która nie może zostać rozliczona z dotacji; koszt realizacji jednej godziny usługi jest zgodny z pkt 1-2, bez względu na to, ilu Trenerów świadczy tą usługę.
Ostateczna kwota należnej dotacji w danym roku budżetowym stanowi sumę:
1) iloczynu faktycznie zrealizowanej przez Zleceniobiorcę liczby godzin usług w formie indywidualnej i kosztu realizacji jednej godziny usługi o charakterze indywidualnym, o którym mowa w ust. 11 pkt 1, z uwzględnieniem zapisów, o których mowa w ust. 7-9, oraz
2) iloczynu faktycznie zrealizowanej przez Zleceniobiorcę liczby godzin usług w formie grupowej i kosztu realizacji jednej godziny usługi o charakterze grupowym, o którym mowa w ust. 11 pkt 2,
zastrzeżeniem, że liczba godzin usług o charakterze indywidualnym i grupowym, podlegających rozliczeniu z dotacji w danym roku budżetowym, nie może być wyższa niż określono dla tego roku budżetowego w ust. 3.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzenia zestawienia kosztów realizacji zadania publicznego w ofercie (oraz ewentualnych jego aktualizacji w toku realizacji zadania) w taki sposób, że:
1) suma kosztów planowanych do poniesienia z dotacji w danym roku budżetowym na:
a) wynagrodzenia Trenerów za pracę polegającą na świadczeniu usług,
b) koszty przejazdów Trenerów związane z realizacją usług,
c) ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków Trenerów,
nie będzie niższa niż 80% dotacji zaplanowanej do wydatkowania w tym roku budżetowym;
2) suma kosztów planowanych do poniesienia z dotacji na inne niż wyszczególnione w pkt. 1 wydatki, nie będzie wyższa niż 20% dotacji zaplanowanej do wydatkowania w danym roku budżetowym.
Usługi w formie indywidualnej stanowić będą osobiste, bezpośrednie spotkania Trenera z Uczestnikiem i obejmowały będą prowadzenie treningu w zakresie:
1) prowadzenia gospodarstwa domowego, w tym przede wszystkim: utrzymania czystości w miejscu zamieszkania, przygotowywania posiłków, racjonalnego gospodarowania środkami pieniężnymi;
2) dbałości o podstawowe potrzeby Uczestnika, w tym przede wszystkim: dbałości o higienę i właściwe zaspokajanie niezbędnych potrzeb, dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo, dbałości o dobrostan psychiczny, umiejętności właściwego reagowania w sytuacjach trudnych lub kryzysowych;
3) organizacji i przestrzegania planu dnia, w tym przede wszystkim: planowania i realizacji działań obejmujących dbałość o systematyczne spożywanie posiłków, właściwą organizację i realizację priorytetowych czynności (np. związanych z leczeniem, pracą), organizację czasu wolnego – z zastrzeżeniem, że udział Trenera w czynnościach związanych z czasem wolnym Uczestnika nie może przekraczać 20% liczby godzin usług zrealizowanych w danym miesiącu w pracy z tym Uczestnikiem; czas pracy Trenera związanej z czasem wolnym Uczestnika musi być w sposób jednoznaczny odnotowywany w dokumentacji, o której mowa w ust. 26;
4) załatwiania spraw urzędowych, w tym przede wszystkim: uzupełniania i kompletowania dokumentacji, przestrzegania wymaganych terminów, umiejętności poruszania się po urzędach i kontaktów z urzędnikami;
5) poszukiwania i utrzymania zatrudnienia, w tym przede wszystkim: poszukiwania informacji o wolnych stanowiskach pracy, udziału w procesie rekrutacji, radzenia sobie z problemami w pracy;
6) kształtowania i utrzymywania właściwych relacji Uczestnika z otoczeniem, w tym przede wszystkim: uczestniczenia w życiu rodzinnym, nawiązywania i utrzymywania relacji w społeczności lokalnej (np. z sąsiadami), przestrzegania norm społecznych w różnych sytuacjach życia codziennego, trening uważności i właściwego reagowania na zagrożenia płynące z otoczenia (np. próby wyłudzeń, przemoc);
7) pokonywania barier związanych z niepełnosprawnością, w tym przede wszystkim: rozpoznawania wpływu choroby na życie i umiejętności radzenia sobie z ograniczeniami wynikającymi ze stanu zdrowia, przełamywania lęku związanego z opuszczaniem mieszkania i/lub kontaktami ze światem zewnętrznym, samodzielnego pokonywania barier komunikacyjnych (w tym np. podstawowej obsługi urządzeń i przedmiotów ułatwiających komunikację, np. komputer, telefon, z zastrzeżeniem, że trening obsługi urządzeń i przedmiotów ułatwiających komunikację może trwać maksymalnie 1 godzinę w trakcie jednej usługi a czas pracy Trenera związany z tego rodzaju treningiem musi być w sposób jednoznaczny odnotowywany w dokumentacji, o której mowa w ust. 26), pozyskiwania i korzystania ze wsparcia dedykowanego osobom z niepełnosprawnościami (np. wsparcie PFRON, projekty aktywizacyjne dla osób z niepełnosprawnościami);
8) poszukiwania, pozyskiwania i korzystania ze wsparcia w obszarach, w których Uczestnik nie jest w stanie poradzić sobie samodzielnie i/lub chciałby rozwinąć swoją wiedzę i kompetencje i/lub mógłby nabyć uprawnienia (np. do świadczeń z zabezpieczenia społecznego);
9) innym, niż wskazano powyżej z zastrzeżeniem, że zakres ten musi zostać uzgodniony ze Zleceniodawcą, jednoznacznie zdefiniowany i uzasadniony w dokumentacji Uczestnika.
Do usług o charakterze indywidualnym zalicza się również:
1) czas poświęcony na uczestniczenie Trenera w spotkaniach w ramach zespołów interdyscyplinarnych oraz w indywidualnych konsultacjach z pracownikami Zleceniodawcy, w tym w celu zapoznania się z sytuacją osoby, która ma zostać objęta wsparciem – czas poświęcony na tego typu działanie, jeżeli prowadzone jest bez obecności Uczestnika, po otrzymaniu przez Zleceniobiorcę zlecenia, o którym mowa w ust. 19 i sporządzeniu harmonogramu, o którym mowa w ust. 24, może zostać rozliczone z dotacji, pod warunkiem potwierdzenia realizacji tego typu działania przez pracownika Zleceniodawcy w Miesięcznej Karcie Usług, o której mowa w ust. 26 – tego typu działanie jest jedyną możliwą do rozliczenia pracą związaną ze świadczeniem usług przez Trenera na rzecz Uczestnika, bez obecności tego Uczestnika; inne działania realizowane przez Trenera bez obecności Uczestnika będą uznawane za niekwalifikowalne, a wiec koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji;
2) działania o charakterze interwencyjnym mającym na celu ochronę zdrowia i/lub życia Uczestnika (np. wezwanie służb), z zastrzeżeniem, że działania te muszą zostać szczegółowo opisane w dokumentacji, o której mowa w ust. 26; o realizacji tych działań Zleceniobiorca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Zleceniodawcę co najmniej drogą mailową.
Do usług o charakterze indywidualnym nie zalicza się działań Trenera o charakterze gospodarczym, opiekuńczym, rehabilitacyjnym, asystenckim, medycznym i pielęgnacyjnym. Usługi w danym dniu, w zakresie których zrealizowane zostaną działania tego typu, uznane zostaną w całości za niekwalifikowalne, a więc koszt ich realizacji nie zostanie pokryty z dotacji.
Średni czas trwania usług o charakterze indywidualnym dla danego Uczestnika w danym miesiącu nie może być dłuższy niż 3 godziny. Średni czas trwania usług wyliczony zostanie według algorytmu: łączna liczba godzin zrealizowanych usług o charakterze indywidualnym dla danego Uczestnika w danym miesiącu podzielona przez liczbę spotkań (usług) Trenera/Trenerów z tym Uczestnikiem w tym miesiącu.
W szczególnie uzasadnionych sytuacjach możliwa jest realizacja usług o charakterze indywidualnym w wymiarze większym niż średnio 3 godziny – w tych sytuacjach Zleceniobiorca zobligowany jest do szczegółowego uzasadnienia potrzeby realizacji wsparcia dla danego Uczestnika w wymiarze większym niż ww. średni czas trwania usług przed rozpoczęciem realizacji usług w zwiększonym wymiarze i uzyskania mailowej zgody w tym zakresie od Zleceniodawcy. Czas usług zrealizowany ponad ww. średni czas trwania usług bez uprzedniego mailowego uzgodnienia tego faktu ze Zleceniodawcą uznany zostanie za niekwalifikowalny, a więc jego koszt nie zostanie pokryty z dotacji.
Usługi w formie grupowej stanowiły będą wsparcie uzupełniające mające na celu wzmocnienie wiedzy i kompetencji społecznych oraz poczucia własnej wartości Uczestników i dotyczyły będą zdiagnozowanej przez Zleceniobiorcę tematyki w zakresie której Uczestnicy jako grupa wymagają wsparcia (np. w zakresie sposobów redukcji stresu, rozpoznawania i reagowania na przemoc i inne potencjalne zagrożenia, radzenia sobie w trudnych sytuacjach, wzmocnienia poczucia własnej wartości Uczestników, jako pełnowartościowych członków społeczeństwa, przeciwdziałania poczuciu osamotnienia – np. grupa wsparcia), z zastrzeżeniem, że:
1) zaleca się, aby Uczestnikami jednej usługi w formie grupowej było nie mniej niż 5 osób;
2) maksymalną liczbę Uczestników zajęć grupowych należy dostosować do sytuacji zdrowotnej i możliwości Uczestników oraz tematyki/formy spotkania;
3) przeprowadzenie zajęć o charakterze grupowym musi zostać poprzedzone stworzeniem konspektu zajęć, zawierającego m.in. takie informacje, jak: diagnoza Zleceniobiorcy w zakresie potrzeby realizacji spotkań o danej tematyce, tematyka spotkania, szczegółowy zakres zajęć, planowany termin i czas trwania zajęć, osoba prowadząca;
4) udział Uczestników w zajęciach grupowych należy potwierdzić na liście obecności zawierającej co najmniej takie informacje, jak: data spotkania, imię i nazwisko Uczestników zaproszonych na spotkanie, podpisy Uczestników, którzy wzięli udział w spotkaniu, podpis osoby prowadzącej spotkanie, tematyka spotkania.
Podstawą do rozpoczęcia realizacji usług będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę od Zleceniodawcy pisemnego zlecenia wraz z informacją nt. Uczestnika skierowanego do usługi. Usługi zrealizowane przed datą otrzymania zlecenia przez Zleceniobiorcę nie będą kwalifikowalne, a więc ich koszt nie zostanie pokryty z dotacji.
Usługi zostaną wdrożone przez Zleceniobiorcę w terminie do 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 19. W przypadku braku możliwości terminowego wdrożenia usług, Zleceniobiorca zobowiązany jest do przesłania drogą mailową wyjaśnienie w tym zakresie, na właściwą Filię MOPS, w terminie do 14 dni od daty otrzymania zlecenia oraz bieżącego informowania Zleceniodawcy o przewidywanym terminie wdrożenia usług.
Usługi będą dokumentowane w sposób rzetelny, czytelny, z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę, w tym m.in. Indywidualnego Planu Pracy (zwanego dalej IPP), oceny IPP, miesięcznego Harmonogramu realizacji usług, Opinii Specjalisty, Miesięcznej Karty Usług (zwanej dalej MKU). Zleceniobiorca zobowiązany jest do stosowania się do wytycznych Zleceniodawcy w zakresie rodzaju stosowanej dokumentacji i sposobu jej uzupełniania oraz korygowania. Nieczytelność zapisów w dokumentacji, o której mowa w ust. 26, może wpłynąć na uznanie usługi, w zakresie której zapisy są nieczytelne, za niekwalifikowalną.
Wzory dokumentów, o których mowa w ust. 21, przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania. Wzory oraz rodzaj tych dokumentów mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczaniem. Ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Zleceniodawca.
Indywidualny Plan Pracy (IPP):
1) sporządzany będzie podczas wspólnego spotkania diagnostycznego pomiędzy Zleceniobiorcą, Zleceniodawcą oraz Uczestnikiem, który ma skorzystać z usługi, w miejscu pobytu / zamieszkania Uczestnika lub siedzibie MOPS;
2) obejmował będzie ustalenie m.in.: celów współpracy, działań, szacunkowego średniomiesięcznego wymiaru liczby godzin realizowanych usług;
3) może ulegać zmianom w toku współpracy z Uczestnikiem, za zgodą wszystkich Stron biorących udział w jego ustaleniu;
4) podlega ocenie co najmniej raz na 6 miesięcy udziału Uczestnika w zadaniu oraz na zakończenie udziału Uczestnika w zadaniu;
5) czas związany ze sporządzeniem IPP może zostać rozliczony w ramach czasu poświęconego na sporządzenie dokumentacji, zgodnie z zasadami określonymi w ust. 10; wliczenie czasu poświęconego na sporządzenie IPP do czasu realizacji usługi wpłynie na uznanie tej usługi w całości za niekwalifikowalną, a więc koszt jej realizacji nie zostanie pokryty z dotacji.
Miesięczny Harmonogram realizacji usług:
1) po raz pierwszy sporządzany będzie po sporządzeniu IPP, a kolejno harmonogram na każdy kolejny miesiąc ustalany będzie w miesiącu poprzedzającym realizację usług;
2) obejmował będzie ustalenie m.in.: terminów, miejsca, godzin spotkań Trenera z Uczestnikiem w danym miesiącu;
3) może ulegać zmianom na wniosek stron uczestniczących w jego ustalaniu, za ich obopólną zgodą;
4) dzień sporządzenia pierwszego Harmonogramu u danego Uczestnika, uznaje się jako początek realizacji wsparcia na jego rzecz; usługi zrealizowane przed sporządzeniem pierwszego Harmonogramu realizacji usług nie będą kwalifikowalne;
5) czas poświęcony na sporządzenie Harmonogramu może zostać rozliczony w ramach czasu poświęconego na sporządzenie dokumentacji, zgodnie z zasadami określonymi w ust. 10; wliczenie czasu poświęconego na sporządzenie harmonogramu do czasu realizacji usługi wpłynie na uznanie tej usługi w całości za niekwalifikowalną, a więc koszt jej realizacji nie zostanie pokryty z dotacji.
Ocena Indywidualnego Planu Pracy (ocena IPP):
1) sporządzana będzie podczas wspólnego spotkania pomiędzy Zleceniodawcą, Zleceniobiorcą oraz Uczestnikiem korzystającym z usługi, w miejscu pobytu / zamieszkania Uczestnika lub w siedzibie MOPS;
2) sporządzana będzie co najmniej raz na 6 miesięcy udziału Uczestnika w zadaniu oraz na zakończenie udziału Uczestnika w zadaniu;
3) obejmowała będzie m.in.: ocenę stopnia realizacji celów wynikających z IPP, decyzję o kontynuacji / zaprzestaniu / zmianie tych założeń;
4) czas poświęcony na sporządzenie oceny IPP może zostać rozliczony w ramach czasu poświęconego na sporządzenie dokumentacji, zgodnie z zasadami określonymi w ust. 10; wliczenie czasu poświęconego na sporządzenie oceny IPP do czasu realizacji usługi wpłynie na uznanie tej usługi w całości za niekwalifikowalną, a więc koszt jej realizacji nie zostanie pokryty z dotacji.
Miesięczna Karta Usług (MKU):
1) stanowi dokument, na podstawie którego ustalana jest liczba zrealizowanych godzin usług w formie indywidualnej podlegających kwalifikowalności;
2) prowadzona będzie odrębnie dla każdego Uczestnika, w każdym miesiącu jego udziału w usłudze, przez Trenera / Trenerów świadczącego / świadczących tą usługę, z zastrzeżeniem, że w przypadku, w którym usługi mają być świadczone dla więcej niż 1 osoby w Rodzinie, możliwym jest prowadzenie jednej (wspólnej) MKU oraz pozostałej dokumentacji (IPP, oceny IPP itp.) dla tych osób;
3) zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
4) obejmowała będzie ewidencję wsparcia udzielonego Uczestnikowi, w każdym miesiącu jego udziału w zadaniu, w tym m.in. daty i godziny realizacji usługi, szczegółowy opis działań zrealizowanych przez Trenera podczas pracy z Uczestnikiem w danym miesiącu, miejsce realizacji usługi, wskazanie rezultatów osiągniętych w pracy z Uczestnikiem w tym miesiącu, ewidencję spotkań, które zostały zaplanowane i nie zostały zrealizowane wraz z podaniem przyczyny braku realizacji tych spotkań;
5) w części obejmującej m.in. rodzaj treningu zrealizowanego w danym dniu usługi, uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem Trenera świadczącego usługę i Uczestnika każdorazowo w dniu realizacji usługi, na zakończenie jej realizacji; brak podpisów Uczestnika i Trenera potwierdzających każdą ze zrealizowanych usług, skutkował będzie uznaniem usługi za niekwalifikowalną, a więc koszt jej realizacji nie zostanie pokryty z dotacji; Zleceniodawca dopuszcza możliwość braku podpisu Uczestnika w sytuacji, w której Trener podejmuje działania interwencyjne, o których mowa w ust. 15 pkt 2, w trakcie których pozyskanie podpisu od Uczestnika jest niemożliwe – w sytuacjach tych Trener winien pozyskać podpis od Uczestnika wraz z aktualną datą złożenia tego podpisu podczas najbliższego spotkania z Uczestnikiem lub w przypadku braku takiej możliwości zamieścić stosowną adnotację w tym zakresie;
6) w części dotyczącej m.in. szczegółowego opisu dotyczącego zrealizowanej usługi w danym dniu, uzupełniana będzie przez Trenera po zakończeniu realizacji usługi, bez obecności Uczestnika, najpóźniej do dnia rozpoczęcia przez Trenera kolejnej usługi w danym miesiącu u tego Uczestnika, a w przypadku ostatniej usługi w danym miesiącu – najpóźniej do momentu zatwierdzenia MKU przez Koordynatora lub osobę przez niego wskazaną; zawarty w tej części dokumentu opis realizacji usługi musi zostać sporządzony w sposób uwiarygadniający ilość czasu poświęconego na realizację tej usługi, w przeciwnym razie usługa może zostać uznana za niekwalifikowalną.
Opinia Specjalisty:
1) sporządzana będzie przez Zleceniobiorcę nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy udziału Uczestnika w zadaniu, każdorazowo przez sporządzeniem oceny IPP, o której mowa w ust. 25, oraz na prośbę Zleceniodawcy, w terminie 7 dni od daty wyrażenia tej prośby;
2) skan opinii Specjalisty doręczany będzie na właściwą Filię MOPS najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem oceny IPP,
3) obejmowała będzie opinię Specjalisty m.in. w zakresie zaangażowania Uczestnika we współpracę z Trenerem, wywiązywania się Uczestnika z powziętych ustaleń, pozytywnych stron i trudności wynikających ze współpracy z Uczestnikiem, rekomendacje do dalszej pracy w Uczestnikiem;
4) czas poświęcony na sporządzenie opinii Specjalisty może zostać rozliczony w ramach czasu poświęconego na sporządzenie dokumentacji, zgodnie z zasadami określonymi w ust. 10; wliczenie czasu poświęconego na sporządzenie opinii Specjalisty do czasu realizacji usługi wpłynie na uznanie tej usługi w całości za niekwalifikowalną, a więc koszt jej realizacji nie zostanie pokryty z dotacji.
Dokumentacja, o której mowa w ust. 23, 25 i 27 (IPP, Ocena IPP, Opinia Specjalisty) doręczana będzie Zleceniodawcy:
1) w formie zaszyfrowanego skanu przesłanego e-mailem na właściwą Filię MOPS oraz na wskazany adres mailowy Działu Koordynacji Pracy Filii MOPS, w terminie 3 dni roboczych od daty jej sporządzenia oraz
2) przekazana zostanie w oryginale na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia, w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy ta dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS.
Pozostała dokumentacja związana z realizacją zadania przechowywana będzie przez Zleceniobiorcę i udostępniana będzie (w formie skanu, kopii lub oryginału) na każde żądanie Zleceniodawcy w terminie 7 dni od daty wyrażenia tego żądania.
Trener świadczący usługę otrzyma oraz zapoznany zostanie przez Zleceniobiorcę z Regulaminem świadczenia usług, w którym określone zostaną jego prawa i obowiązki wynikające z realizacji usług. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Zleceniodawcy w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania. Fakt zapoznania się Trenera z Regulaminem winien zostać odzwierciedlony w dokumentacji gromadzonej przez Zleceniobiorcę.
Trener, w toku spotkania diagnostycznego, o którym mowa w ust. 23 pkt 1, przekaże i omówi z Uczestnikiem Regulamin korzystania z usług, w którym określone zostaną prawa i obowiązki Uczestników związane z korzystaniem z usług. Zleceniobiorca zobligowany jest do gromadzenia potwierdzeń zapoznania się Uczestników z Regulaminem. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Zleceniodawcy w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
1) świadczenia usług przez 7 dni w tygodniu, w godzinach od 7.00 do 20.00, zgodnie z ustalonym miesięcznym harmonogramem realizacji usług, o którym mowa w ust. 24; usługi (z wyłączeniem działań o charakterze interwencyjnym, o których mowa w ust. 15 pkt 2), które zrealizowane zostaną poza ww. wymiarem godzin, bez uprzedniego, mailowego uzgodnienia tego faktu ze Zleceniodawcą, uznane zostaną za niekwalifikowalne;
2) świadczenia usług o charakterze indywidualnym przede wszystkim w miejscu zamieszkania Uczestnika lub innych miejscach aktywności społecznej tej osoby, a w uzasadnionych przypadkach, w lokalu Zleceniobiorcy, do którego posiada on tytuł prawny, z zastrzeżeniem że powód realizacji usług w lokalu Zleceniobiorcy musi zostać uzasadniony w MKU, o której mowa w ust. 26; Zleceniobiorca zobowiązany jest do każdorazowego wskazywania w sposób precyzyjny miejsca realizacji usługi w dokumentacji, o której mowa w ust. 26;
3) świadczenia usług o charakterze grupowym w lokalu Zleceniobiorcy, do którego posiada on tytuł prawny lub innym miejscu zorganizowanym przez Zleceniobiorcę;
4) dostosowania wymiaru oraz form wsparcia do indywidualnych potrzeb Uczestnika, zgodnie z ustaleniami poczynionymi podczas spotkania diagnostycznego, o którym mowa w ust. 23 pkt 1, z zastrzeżeniem, że okres udziału Uczestnika w usłudze nie powinien przekraczać 24 miesięcy w ciągu ostatnich 5 lat;
5) pozyskania nowych kandydatów do udziału w zadaniu i kierowania ich do Zleceniodawcy, w przypadku braku osób chętnych do skorzystania z usługi wśród osób zgłaszających się do objęcia wsparciem bezpośrednio do Zleceniodawcy;
6) niezwłocznego, w terminie do 48 godzin od zaistnienia zdarzenia, informowania Zleceniodawcy drogą mailową skierowaną na właściwą Filię MOPS, co najmniej o takich sytuacjach, jak:
a) zakończenie / przerwanie realizacji usługi na rzecz Uczestnika wraz z podaniem przyczyny zaistnienia takiej sytuacji,
b) brak współpracy Uczestnika z Trenerem lub inne trudności we współpracy z Uczestnikiem uniemożliwiające realizację usług,
c) zaistnienie sytuacji wymagającej interwencji MOPS lub innych służb (np. podejrzenie problemu przemocy, uzależnienia) wraz z opisem danej sytuacji – w sytuacjach tego wymagających Zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego wzywania służb (np. policja, pogotowie) oraz informowania Zleceniodawcy o tym fakcie;
7) współpracy z pracownikami Zleceniodawcy w zakresie realizowanego zadania;
8) dokumentowania podejmowanych działań w sposób uwiarygadniający realizację zadania publicznego zgodnie z warunkami otwartego konkursu ofert,
9) zatrudnienia do realizacji usług Trenerów posiadających:
a) co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracy z osobami z orzeczoną niepełnosprawnością oraz
b) predyspozycje osobowościowe do pracy z osobami z niepełnosprawnością oraz
c) udokumentowane kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, terapeuty zajęciowego, asystenta osoby z orzeczoną niepełnosprawnością lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć wymagane usługi,
z zastrzeżeniem, że usługi o charakterze grupowym mogą być świadczone lub nadzorowane wyłącznie przez osoby z wykształceniem wyższym, posiadające doświadczenie w prowadzeniu zajęć grupowych oraz kwalifikacje niezbędne do prowadzenia zajęć o określonej tematyce;
10) gromadzenia dokumentacji potwierdzającej doświadczenie zawodowe oraz kwalifikacje Trenerów, o których mowa w pkt 9;
11) bieżącego informowania Zleceniodawcy o osobach zatrudnionych do świadczenia usług, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, doświadczenie w pracy z osobami z orzeczoną niepełnosprawnością, kwalifikacje zawodowe;
12) sporządzania okresowych i końcowej ewaluacji zadania z uwzględnieniem następujących zasad:
a) ewaluacje okresowe obejmowały będą okres od 1 sierpnia 2025 r. do 31 lipca 2026 r. oraz od 1 sierpnia 2026 r. do 31 lipca do 2027 r. a ich wyniki doręczone zostaną Zleceniodawcy w terminie 30 dni od daty zakończenia ww. okresów,
b) ewaluacja końcowa obejmowała będzie okres realizacji całego zadania, a jej wyniki doręczone zostaną Zleceniodawcy w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji tego zadania,
c) wzór narzędzia ewaluacyjnego Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Zleceniodawcy do 31 października 2025 r.,
d) ewaluacja obejmowała będzie co najmniej takie informacje, jak:
- cel i zakres ewaluacji,
- kluczowe pytania badawcze, na jakie ma odpowiedzieć przeprowadzona ewaluacja,
- sposób realizacji ewaluacji oraz narzędzia badawcze skonstruowane w sposób pozwalający na udzielenie odpowiedzi na kluczowe pytania badawcze oraz uwzględniający profil osób objętych badaniem,
e) ewaluacja nie może stanowić powielenia danych zawieranych w sprawozdaniach z realizacji zadania;
13) ponoszenia kosztów:
a) zatrudnienia Trenerów świadczących usługę, przy czym Zleceniobiorca ma prawo do różnicowania wynagrodzeń,
b) ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków Trenerów świadczących usługi, z zastrzeżeniem, że wszystkie osoby winny zostać objęte ubezpieczeniem na tych samych warunkach,
c) przejazdów Trenerów związanych z realizacją usług, z zastrzeżeniem, że Zleceniobiorca zobowiązany jest do ustalenia regulaminu pokrywania kosztów przejazdów, gwarantującego przejrzystość i równość w zakresie sposobu pokrywania tych kosztów,
d) związanych z obsługą zadania i kosztów innych niezbędnych do prawidłowego wykonania zadania publicznego (np. abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, środki ochrony osobistej niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego w okresie epidemii),
e) szkoleń podnoszących wiedzę i umiejętności Trenerów, z zastrzeżeniem, że szkolenia te mogą być realizowane przez podmioty zewnętrzne oraz osoby nieuczestniczące w realizacji zadania;
14) zapewnienia Trenerom świadczącym usługę identyfikatorów lub legitymacji służbowych; Zleceniobiorca zobowiązany jest do pozyskania od Trenerów pisemnego potwierdzenia faktu odbioru identyfikatorów lub legitymacji służbowych a Trenerzy zobowiązani są do każdorazowego posiadania legitymacji/identyfikatora w trakcie realizacji usług;
15) sporządzania i doręczania Zleceniodawcy, do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji zadania, zestawienia danych dotyczącego wsparcia udzielonego w danym miesiącu, obejmującego m.in. wykaz Uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu, liczby zrealizowanych godzin usług; dane te sporządzane będą przez Zleceniobiorcę w zakresie i na wzorze dokumentu sporządzonym przez Zleceniodawcę, który przekazany zostanie Zleceniobiorcy w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania; wzór zestawienia danych może ulegać zmianie w toku realizacji zadania, decyzję w tym zakresie podejmuje Zleceniodawca;
16) sporządzania i doręczania Zleceniodawcy, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji zadania ewidencji, o której mowa w pkt. 15 z wykorzystaniem aplikacji – w sytuacji przekazania aplikacji Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę;
17) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa funkcjonowania Uczestników przejawiająca się wzrostem poziomu ich samodzielności i aktywności oraz minimalizowaniem barier psychospołecznych.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Wzrost poziomu samodzielności i/lub aktywności i/lub minimalizacja barier psychospołecznych u co najmniej 80% Uczestników korzystających z usług.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzeniarealizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
Oferent może złożyć wyłącznie jedną ofertę na realizację zadania publicznego określonego w ogłoszeniu konkursowym.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnychi opłat za media) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła sięo więcej niż 15%.
W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%.
W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, z tym że w razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, traktowanego wyłącznie jako zasób, należy szczegółowo opisać przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego wkład osobowy i/lub rzeczowy w sekcji IV poz. 2 oferty – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 i art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411),postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr2 do ogłoszenia.
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 10-11niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów..
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Dotacja nie może zostać przeznaczona na cele inwestycyjne, w tym zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których jednostkowy koszt przekracza 10 000 zł.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent
oraz Dział Koordynacji Pracy Filii MOPS dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 ze zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana:
1) w 2025 r. w dwóch transzach:
a) I transza w wysokości 110 800,00 zł (słownie: sto dziesięć tysięcy osiemset złotych 00/100) płatna do 20 sierpnia 2025 r.,
b) II transza w wysokości 166 200,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt sześć tysięcy dwieście złotych 00/100) płatna do 20 października 2025 r.;
2) w 2026 r. w czterech równych transzach w wysokości po 166 250,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt sześć tysięcy dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100) każda, płatnych do 20 dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał danego roku ;
3) w 2027 r. w czterech równych transzach w wysokości po 166 250,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt sześć tysięcy dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100) każda, płatnych do 20 dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał danego roku;
4) w 2028 r. w trzech transzach:
a) I transza w wysokości 166 285,71 (słownie: sto sześćdziesiąt sześć tysięcy dwieście osiemdziesiąt piec złotych 71/100) płatna do 20 stycznia 2028 r.,
b) II transza w wysokości 166 285,71 (słownie: sto sześćdziesiąt sześć tysięcy dwieście osiemdziesiąt piec złotych 71/100) płatna do 20 kwietnia 2028 r.,
c) III transza w wysokości 55 428,58 zł (słownie: pięćdziesiąt pięć tysięcy czterysta dwadzieścia osiem złotych 58/100) płatna do 20 lipca 2028 r.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu
wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 08.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez: 1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnejza ogłoszony konkurs ofert LUB 2) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (uprawnionych) statutowo osoby (osób) oraz pieczątką (pieczątkami) imienną (imiennymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 28 lipca 2025 r.o godz. 08.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 roku LUB
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy. Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do MOPS lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące (lub, które będą prowadzić) działalność pożytku publicznego na rzecz mieszkańców GMK, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 30 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2)b złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem; czy wnioskowana kwota dotacji nie przekracza maksymalnej kwoty dotacji możliwej do wnioskowania określonej w ogłoszeniu konkursowym; złożenie oferty przekraczającej limit składanych ofert określony w ogłoszeniu konkursowym);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka, informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego(w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodnyz ogłoszeniem konkursu),
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodniez danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 6do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje i doświadczenie osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób;
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, pod numerem tel. 12 616 53 26 lub w pokoju nr 207a w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381,
email: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIEOGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Trening kompetencji i umiejętności społecznych dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością”w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacjo życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący/przewodnicząca komisji – przedstawiciel/przedstawicielka komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
2) do czterech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca/zastępczyni przewodniczącego/przewodniczącej;
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznegoi o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący/Przewodnicząca komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący/przewodnicząca komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.– Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
3) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załączniknr 7do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata/kandydatkę oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant/Reprezentantka organizacji pozarządowych powołany/powołana do komisji konkursowej będzie zobowiązany/zobowiązana, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert. do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 16 lipca 2025 r. o godz. 12.00.Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl lub
- wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 (Dziennik Podawczy) lub
- przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert lub
- przesłać poprzez rejestrowane doręczenia elektroniczne eDoręczenia w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej UMK powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XIV/358/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D28241%26typ%3Du.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie – Dział Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14.