Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
Tytuł zadania publicznego:
”Kompleksowe wsparcie młodzieży w procesie usamodzielnienia”
Komórka realizująca: Dział Pomocy Dzieciom Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 430 279,28 zł (słownie: czterysta trzydzieści tysięcy dwieście siedemdziesiąt dziewięć złotych 28/100), w tym:
w 2025 roku – 58 486,69 zł (słownie: pięćdziesiąt osiem tysięcy czterysta osiemdziesiąt sześć złotych 69/100);
w 2026 roku – 206 639,10 zł (słownie: dwieście sześć tysięcy sześćset trzydzieści dziewięć złotych 10/100);
w 2027 roku – 165 153,49 zł (słownie: sto sześćdziesiąt pięć tysięcy sto pięćdziesiąt trzy złote 49/100).
Termin realizacji zadania: od 1 września 2025 r. do 31 grudnia 2027 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2024 nie przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środków finansowych.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienia realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji zużycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Zleceniobiorca będzie realizował zadanie zgodnie z Kartą Praw Podstawowych, Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych oraz Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 i Standardami Dostępności dla Polityki Spójności 2021-2027.
Odbiorcami zadania zleconego są osoby usamodzielniane tj. takie, które po osiągnięciu pełnoletności opuszczają pieczę zastępczą.
Zamieszkują one (w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego), pracują lub uczą się na terenie Gminy Miejskiej Kraków. Wsparcie osób opuszczających pieczę zastępczą realizowane jest w ramach Projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Rozwój usług w Gminie Miejskiej Kraków w zakresie dostępności usług kierowanych do dzieci i młodzieży – usamodzielniających się wychowanków opuszczających pieczę zastępczą” i obejmuje szacunkowo nie mniej niż 90 uczestników w okresie trwania zadania.
Ze wsparcia mogą skorzystać wyłącznie uczestnicy skierowani do Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę. Wsparcie udzielone innym osobom uznane zostanie za niekwalifikowalne, a więc koszt wsparcia nie zostanie pokryty z dotacji.
Za kwalifikowalne uznaje się wyłącznie te wydatki na realizację wsparcia, które zostało faktycznie udzielone, przy czym warunkiem potwierdzającym jego przeprowadzenie jest udokumentowanie obecności uczestników zgodnie z listą, o której mowa w ust. 1
Realizacja zadania zleconego obejmuje:
Wsparcie doradcy zawodowego poprzez indywidualne konsultacje/treningi z osobami usamodzielnianymi wraz z wykorzystaniem standaryzowanych narzędzi diagnostycznych np. Test Gallupa lub Wielowymiarowy Kwestionariusz Preferencji. Wsparcie obejmować będzie minimum 26 uczestników po min. 6 godzin (2 spotkania x 3 godziny), w wyniku którego, opracowana zostanie ścieżka rozwoju kompetencji, w tym w zakresie kursów zawodowych/szkoleń dedykowanych.
Indywidualne poradnictwo specjalistyczne psychologa w wymiarze średnio 16 godzin w miesiącu, prowadzone przez osoby z wykształceniem wyższym psychologicznym uprawniającym do prowadzenia tego typu wsparcia.
Kursy zawodowe lub szkolenia dedykowane, ukierunkowane na indywidualne potrzeby uczestników zwiększające ich szanse na rynku pracy, dobrane w konsultacji z doradcą zawodowym skierowane do minimum 15 uczestników w czasie realizacji zadania, w następujący sposób:
- w 2025 r.- min. 2 uczestników,
- w 2026 r.- min. 10 uczestników,
- w 2027 r. – min. 3 uczestników.
Trening kompetencyjne:
z zakresu finansów osobistych/budżet domowy - w każdym roku jedna grupa szkoleniowo-warsztatowa po minimum 15 uczestników, czas trwania jednego szkolenia minimum 10 godzin, obejmujące m.in. podstawy tworzenia budżetu domowego, oszczędzania i zarządzania finansami;
z zakresu seksuologii - w każdym roku jedna grupa szkoleniowo-warsztatowa po minimum 12 uczestników, czas trwania jednego szkolenia minimum 10 godzin, obejmujące m.in aspekty biologiczne, psychologiczne, społeczne i prawne w celu podniesienia poziomu wiedzy na temat fizjologii, badań profilaktycznych, antykoncepcji, zagrożeń związanych z nadużywaniem nowych mediów, tożsamości płciowej, stawiania granic;
z zakresu rozwoju relacyjnego i osobistego - w każdym roku jedna grupa szkoleniowo-warsztatowa po minimum 12 uczestników, czas trwania jednego szkolenia minimum 10 godzin, obejmujące budowanie poczucia własnej wartości, naukę rozpoznawania swoich emocji i potrzeb, rozpoznawania i reagowania na sytuacje przemocy, stawiania granic i dbania o bezpieczeństwo emocjonalne;
rozwijające motywację wewnętrzną i umiejętność planowania działań – w każdym roku jedna grupa szkoleniowo-warsztatowa po minimum 10 uczestników, czas trwania jednego szkolenia minimum 15 godzin, obejmujące naukę rozpoznawania emocji, które motywują uczestnika najbardziej, zarządzania motywacją wewnętrzną oraz opracowanie własnej strategii motywowania się, mobilizowania i orientowania na cel;
z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji – 2 grupy szkoleniowo-warsztatowe liczące minimum 15 uczestników każda, po 1 grupie w roku 2026 i 2027, czas trwania minimum 60 godzin, obejmujące m.in. wykorzystanie AI do tworzenia własnego CV i listów motywacyjnych, przygotowania do rozmów kwalifikacyjnych;
z zakresu obsługi usług cyfrowych i e-administracji – w 2026 i 2027 roku po jednej grupie szkoleniowo-warsztatowej, po minimum 15 uczestników, czas trwania jednego szkolenia minimum 8 godzin, obejmujące m.in. poznanie sposobów na załatwianie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu, możliwości i zasad korzystania z Profilu Zaufanego, Elektronicznej Skrzynki Podawczej, e-doręczeń;
z zakresu tworzenia i zarządzania profilami w social mediach – w 2026 i 2027 roku po jednej grupie szkoleniowo-warsztatowej, po minimum 15 uczestników, czas trwania jednego szkolenia minimum 10 godzin, obejmujące m.in. dobre praktyki, informacje jak zostać „social media ninja” oraz, sposoby walki z hejtem, monetyzację profili;
z zakresu przygotowania, nagrywania i dystrybucji podcastów – w 2026 i 2027 roku po jednej grupie szkoleniowo-warsztatowej, po minimum 15 uczestników, czas trwania jednego szkolenia minimum 10 godzin, obejmujące m.in. zasady tworzenia, dobór sprzętu, przygotowanie do nagrania, nagranie, montaż, monetyzację;
z zakresu bezpieczeństwa w intrenecie - w każdym roku jedna grupa szkoleniowo-warsztatowa po minimum 15 uczestników, czas trwania jednego szkolenia minimum 10 godzin, obejmujące rozpoznawanie zagrożeń, zapobieganie cyberatakom, informacje jak postępować w przypadku cyberataku.
Jeżeli z przyczyn niezależnych od Zleceniobiorcy tj. skierowanie niewystarczającej liczby uczestników przez Zleceniodawcę, zakres rzeczowy wsparcia określony w ust 3 dla każdego roku realizacji zadania nie zostanie wykonany, na Zleceniobiorcy ciąży obowiązek zwrotu niewykorzystanej dotacji. Istnieje możliwość realizacji wsparcia, niewykonanego w danym roku w kolejnych latach realizacji zadania.
Zleceniobiorca zapewni zasoby lokalowe, dydaktyczne i technologiczne niezbędne do przeprowadzenia działań wskazanych w ust. 4 zgodnie z rzeczywistymi potrzebami wynikającymi z tematyki i charakteru wsparcia.
Zleceniobiorca zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz zobowiązuje się przestrzegać innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych.
Zleceniobiorca zobowiązuje się dostosować wsparcie do indywidualnych potrzeb osób oraz rodzaju ich niepełnosprawności.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do zapewnienia minimalnych wymagań w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych:
w załączniku nr 2 („Standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027”) do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027. Niespełnienie powyższego warunku skutkować będzie zwrotem łącznej kwoty dotacji przekazanej Zleceniobiorcy na realizację przedmiotowego zadania
oraz
w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411).
Niespełnienie powyższego warunku skutkować będzie zwrotem łącznej kwoty dotacji przekazanej Zleceniobiorcy na realizację przedmiotowego zadania.
Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zwiększenia dotacji, co może wiązać się ze zmianą zakresu rzeczowego zadania; możliwe jest również zwiększenie dotacji bez zmiany zakresu rzeczowego zadania.
Zmiana o której mowa w ust 11 wymaga sporządzenia aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Realizacja zadania zleconego będzie dokumentowana z wykorzystaniem wzorów dokumentów, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę przed datą rozpoczęcia realizacji zadania, w tym co najmniej list obecności oraz zestawienia danych dotyczącego wsparcia udzielanego w danym miesiącu.
Wzory dokumentów mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczaniem.
Zestawienie danych dotyczące wsparcia udzielanego w danym miesiącu, o których mowa w ust. 13 Zleceniobiorca składać będzie:
za pośrednictwem poczty e-mail na adres: dd@mops.krakow.pl, w zaszyfrowanym pliku, e mailem w formie elektronicznej (edytowalnej), w terminie do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi
oraz
na dzienniku podawczym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14
lub
za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej
lub
adresu do e-doręczeń
w terminie do 8 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi.
W zakresie realizacji zadania publicznego, Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
zatrudnienia osób z uprawnieniami do realizacji poszczególnych działań, poświadczonych odpowiednimi dokumentami,
gromadzenia dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje i doświadczenie kadry świadczącej usługi,
prowadzenia i przechowywania całości dokumentacji, w tym list obecności, wszelka dokumentacja związana z realizacją zadania musi być zgodna z obowiązującymi przepisami,
ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania i niezbędnych do prawidłowego jego wykonania (np. abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne, środki ochrony osobistej niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego w okresie epidemii itp.). Do kosztów realizacji zadania mogą być wliczone wyłącznie koszty ponoszone w związku z realizacją zlecanego zadania, w przypadku realizacji w tym samym lokalu innego zadania, koszty utrzymania lokalu, mediów muszą być proporcjonalnie podzielone,
udostępnienia dokumentacji realizacji zadania Zleceniodawcy, która podlegać może bieżącej weryfikacji przez pracowników Działu Pomocy Dzieciom Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie pod katem poprawności jej sporządzania,
prowadzenia działań informacyjnych dot. zleconego zadania publicznego m.in. poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej, w siedzibach Zleceniobiorcy,
niezwłocznego informowania Zleceniodawcy o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności,
współpracy z pracownikami Zleceniodawcy w zakresie realizowanego zadania.
Sporządzenia kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w taki sposób, aby:
Koszty realizacji działań uwzględniały podział na: wsparcie doradcy zawodowego; indywidualne poradnictwo specjalistyczne psychologa, kursy zawodowe/szkolenia dedykowane, treningi z zakresu finansów osobistych/budżet domowy, treningi z zakresu seksuologii, treningi z zakresu rozwoju relacyjnego i osobistego, treningi rozwijające motywację wewnętrzną i umiejętność planowania działań, treningi z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji, treningi z zakresu usług cyfrowych i e-administracji; treningi z zakresu tworzenia i zarządzania profilami w social mediach, treningi z zakresu przygotowywania, nagrywania i dystrybucji podcastów, treningi z zakresu bezpieczeństwa w internecie.
suma kosztów administracyjnych nie przekroczyła 15% kosztów merytorycznych zaplanowanych na dany rok budżetowy, Zleceniobiorca jest zobligowany do zachowania tej proporcji również w przypadku sporządzania aktualizacji kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Wsparcie osób opuszczających pieczę zastępczą w nabywaniu kompetencji umożliwiających samodzielne funkcjonowanie w społeczeństwie, przy czym efektem realizacji zadania jest faktyczne przeprowadzenie działań potwierdzone dokumentacją obecności uczestników..
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Liczba osób, które faktycznie wzięły udział w zaplanowanych formach wsparcia.
Liczba godzin wsparcia faktycznie zrealizowanego.
Podmiot może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego, wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
Oferent może złożyć wyłącznie jedną ofertę na realizację zadania publicznego określonego w ogłoszeniu konkursowym.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków lub pracują lub uczą się na jej terenie.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%.
W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 20%.
W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, z tym że w razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, traktowanego wyłącznie jako zasób, należy szczegółowo opisać przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego wkład osobowy i/lub rzeczowy w sekcji IV poz. 2 oferty – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych:
w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 141 w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty
oraz
w załączniku nr 2 („Standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027”) do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027,
w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 2do ogłoszenia.
W przypadku nie dopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 10-11 niniejszego ogłoszenia konkursowego,oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym, stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub w całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1018 z późn. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację
w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciel Działu Pomocy Dzieciom Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków
i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.) po podpisaniu umowy
z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w następujący sposób:
1) w 2025 r. w wysokości 58 486,69 zł (słownie: pięćdziesiąt osiem tysięcy czterysta osiemdziesiąt sześć złotych 69/100) płatna w terminie do 14 września 2025 r.,
2) w 2026 r. w trzech transzach:
a) I transza w wysokości 68 880,00 zł (słownie: sześćdziesiąt osiem tysięcy osiemset osiemdziesiąt złotych 00/100) płatna w terminie do 20 lutego 2026 r.,
b) II transza w wysokości 68 880,00 zł (słownie: sześćdziesiąt osiem tysięcy osiemset osiemdziesiąt złotych 00/100) płatna w terminie do 20 maja 2026 r.,
c) III transza w wysokości 68 879,10 zł (słownie: sześćdziesiąt osiem tysięcy osiemset siedemdziesiąt dziewięć złotych 10/100) płatna w terminie do 20 września 2026 r.,
3) w 2027 r. w trzech transzach:
a) I transza w wysokości 55 051,00 zł (słownie: pięćdziesiąt pięć tysięcy pięćdziesiąt jeden złotych 00/100) płatna w terminie do 20 lutego 2027 r.,
II transza w wysokości 55 051,00 zł (słownie: pięćdziesiąt pięć tysięcy pięćdziesiąt jeden złotych 00/100) płatna w terminie do 20 maja 2027 r.,
III transza w wysokości 55 051,49 zł (słownie: pięćdziesiąt pięć tysięcy pięćdziesiąt jeden złotych 49/100) płatna w terminie do 20 września 2027 r.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Krakowie - Działem Pomocy Dzieciom w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 18.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej
z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego,
w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu
wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dd@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jest składanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików
z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami
do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator,
a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego
z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej /-ych statutowo osoby/-ób oraz pieczątką
/-ami imienną /-ymi z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 18 sierpnia 2025 r.
o godz. 12:00.
Ofertę wraz z załącznikami po wygenerowaniu w NGO Generatorze należy:
przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 roku
LUB
wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta, wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, 30 - 529 Kraków,
Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje działania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 30 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
złożenie oferty po terminie,
złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem, wnioskowania kwoty dotacji przekraczającej maksymalną kwotę możliwą do wnioskowania, określoną w ogłoszeniu konkursowym, złożenie oferty przekraczającej limit składanych ofert, określonych w ogłoszeniu konkursowym),
złożenie formularza oferty bez wymaganego załączników (w tym analizy ryzyka oraz informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty,
złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazanego w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu),
złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji
oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 6 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową
lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób,
analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
nie zostanie złożona żadna oferta,
żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 15:00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Limanowskiego 13/5-6, pod numerem tel. 12 616 53 32 lub w pokoju nr 2 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełnienia formularza oferty oraz jej składania. Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dd@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Kompleksowe wsparcie młodzieży w procesie usamodzielnienia” w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
do czterech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji
z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 57;
wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 9do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 8 sierpnia 2025 roku o godz. 12:00.Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: dd@mops.krakow.pl
lub
wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, 30529 Kraków, Dziennik Podawczy
lub
przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MOPS powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MOPS są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XIV/358/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2024 roku, w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D28241%26typ%3Du
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, Dział Pomocy Dzieciom, ul. Limanowskiego 13/5-6, pok. 1.