Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzeniazadania publicznego w zakresiepomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Tytuł zadania publicznego: Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością
Komórka realizująca:
Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
3 215 974,00 zł (słownie: trzy miliony dwieście piętnaście tysięcy dziewięćset siedemdziesiąt cztery złote 00/100), w tym:
2 915 974,00zł (słownie: dwa miliony dziewięćset piętnaście tysięcy dziewięćset siedemdziesiąt cztery złote 00/100) ze środków Funduszu Solidarnościowego,
300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100) ze środków Gminy Miejskiej Kraków.
Termin realizacji zadania: od 1 lutego 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2024 przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środki finansowe w wysokości 5 145 024,18 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienie realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
Realizacja zadania publicznego obejmuje świadczenie usługi asystenta osoby z niepełnosprawnością (zwanej dalej: „usługą” lub „usługą asystencji osobistej”) w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 (zwanego dalej: „Programem”).
Odbiorcami zadania zleconego (zwanymi dalej: uczestnikami) są wyłącznie skierowani przez Zleceniodawcę mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków posiadający aktualne orzeczenie o niepełnosprawności:
1) w stopniu znacznym lub
2)w stopniu umiarkowanym lub
3) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w pkt 1-2 zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (zwane dalej: „orzeczeniem równoważnym”)
oraz
4) dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
Kosztami związanymi bezpośrednio z realizacją usługi asystencji osobistej są:
1) wynagrodzenie asystenta za wykonaną usługę asystencji osobistej, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji usługi asystencji osobistej:
a) nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika,
b) wlicza się czas oczekiwania / gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 minut; jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 minut, wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 minut trwania; do czasu oczekiwania / gotowości na świadczenie usług nie zalicza się sytuacji, w których asystent pozostawał w gotowości do świadczenia usługi, a usługa ta się nie odbyła;
2) koszt:
a) zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej / prywatnej dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi podczas przejazdu,
b) przejazdu asystenta towarzyszącego uczestnikowi podczas przejazdu – własnym asystenta / udostępnionym przez osobę trzecią środkiem transportu,
c) przejazdu asystenta towarzyszącego uczestnikowi podczas przejazdu – innym środkiem transportu np. taksówką, w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu oraz gdy usługi asystencji osobistej będą wykonywane po zakończeniu przejazdu (nie dotyczą przypadku, gdy np. przejazd następuje do miejsca zamieszkania uczestnika, po zakończeniu wykonywania usługi asystencji osobistej); koszt przejazdów asystentów w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu jest kosztem kwalifikowalnym, wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i uczestnika oraz wyłącznie, gdy usługi asystencji osobistej będą wykonywane po zakończeniu przejazdu;
3) koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi;
4) koszt ubezpieczeń OC oraz NNW asystentów, związanych ze świadczeniem usług asystencji osobistej, w wysokości nie większej niż 200 zł rocznie, przy czym zapewnienie ubezpieczenia OC jest obowiązkiem Zleceniobiorcy zadania, o ile asystent nie został już uprzednio objęty ochroną ubezpieczeniową OC, w tym zakresie; ubezpieczenie NNW jest dobrowolne;
z zastrzeżeniem ust. 4-11.
Koszt wynagrodzenia asystenta, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, za zrealizowaną jedną godzinę zegarową usługi asystencji osobistej wynosi 55,00 zł (słownie: pięćdziesiąt pięć złotych 00/100) brutto wraz z kosztami pracy zatrudniającego. Przez koszty pracy zatrudniającego należy rozumieć sumę wynagrodzeń (brutto) oraz składek na ubezpieczenia społeczne, PPK, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz ZFŚS, poniesionych przez zatrudniającego. Nie jest dopuszczalne pokrywanie z tej kwoty kosztów administracyjnych Zleceniobiorcy. Koszty administracyjne pokryte z kwoty przeznaczonej na wynagrodzenie asystenta uznane zostaną za niekwalifikowalne.
Koszty, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 3, mogą zostać poniesione w wysokości:
1) nie większej niż 300 zł miesięcznie na asystenta, gdy koszty te są związane ze świadczeniem usług asystencji osobistej dla jednego uczestnika;
2) nie większej niż 500 zł miesięcznie na asystenta pod warunkiem, że wykonuje on usługę asystencji osobistej dla więcej niż jednego uczestnika oraz gdy koszty te związane są ze świadczeniem usług asystencji osobistej dla więcej niż jednego uczestnika.
Koszty, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 3, nie mogą przekroczyć łącznie kwoty 100 720,00 zł (słownie: sto tysięcy siedemset dwadzieścia złotych 00/100), w tym:
1) 72 040,00 zł (słownie: siedemdziesiąt dwa tysiące czterdzieści złotych 00/100) dla asystentów wykonujących usługę asystencji osobistej dla jednego uczestnika;
2) 28 680,00 zł (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy sześćset osiemdziesiąt złotych 00/100) dla asystentów wykonujących usługę asystencji osobistej dla więcej niż jednego uczestnika.
Koszt ubezpieczeń OC oraz NNW asystentów, o którym mowa w ust. 3 pkt 4, nie może przekroczyć łącznie 18 504,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy pięćset cztery złote 00/100).
Koszty obsługi Zleceniobiorcy na realizację zadania nie mogą przekroczyć 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100) uwzględniając realizację liczby zleconych godzin usługna poziomie minimum 80%. W przypadku realizacji liczby godzin usług na poziomie niższym niż 80%, wartość kosztów obsługi zadania nie może wynosić więcej niż 10% poniesionych wydatków, o których mowa w ust. 3.
Nie jest dopuszczalne dokonywanie przesunięć środków finansowych pomiędzy kategoriami kosztów, o których mowa w ust. 4-8. Zmiana w tym zakresie wymaga zgody Zleceniodawcy i zawarcia aneksu do umowy na realizację zadania.
Koszty, o których mowa w ust. 3, będą kwalifikowane, jeżeli:
1) z usługi asystencji osobistej u jednego asystenta w tym samym czasie będzie korzystać tylko jeden uczestnik;
2) wydatki zostaną faktycznie poniesione w okresie obowiązywania umowy na realizację zadania publicznego na zasadach określonych w Programie i w warunkach realizacji zadania publicznego;
3) koszt przejazdu asystentów własnym / udostępnionym przez osobę trzecią / innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu, zostanie wliczony w czas pracy asystenta wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i uczestnika; zwrot kosztów nie dotyczy przejazdów środkiem transportu uczestnika oraz środkiem transportu należącym do członków rodziny uczestnika, o których mowa w części IV ust. 5 Programu;
4) będzie prowadzona odrębnie dla każdego uczestnika ewidencja:
a) jednorazowych biletów komunikacji publicznej / prywatnej,
b) przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta / udostępnionego przez osobę trzecią,
c) kosztów przejazdu innym środkiem transportu, np. taksówką,
zgodnie ze wzorami ewidencji, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert;
5) koszt przejazdu innym środkiem transportu, np. taksówką, udokumentowany zostanie dowodem poniesienia wydatku, tj. wyłącznie fakturą dokumentująca przejazd;
6) koszt zakupu:
jednorazowych biletów komunikacji publicznej / prywatnej oraz
biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp.,
dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu, udokumentowany zostanie w formie biletu, rachunku, paragonu albo faktury, dokumentujących wydatek; w tej samej formie, w celu wykazania przejazdu lub uczestnictwa asystenta w wydarzeniu, musi zostać udokumentowany fakt przejazdu lub uczestnictwa w wydarzeniu przez uczestnika, któremu towarzyszy asystent, o ile przejazd lub uczestnictwo w wydarzeniu przez uczestnika nie jest nieodpłatny/e, co musi zostać również udokumentowane,
7) nie zostaną poniesione na wydatki, o których mowa w części V ust. 14 Programu oraz na inne wydatki niezwiązane z realizacją zadania.
Niedozwolone jest podwójne finansowanie tego samego wydatku związanego z realizacją usług asystencji osobistej, zarówno w ramach Programu, jak i w ramach innych programów lub projektów finansowanych ze środków publicznych, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Niedozwolone jest pobieranie opłat od uczestników Programu.
Zlecenie usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej obejmuje realizację 50 850 godzin usług asystencji osobistej dla minimum 285 uczestników. Szacunkowo zakłada się realizację usługi w wymiarze:
1) 6 900 godzin dla minimum 30 uczestników posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w orzeczeniu są minimum 2 symbole przyczyn niepełnosprawności), w tym orzeczenie równoważne;
2) 30 000 godzin dla minimum 150 uczestników posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności, w tym orzeczenie równoważne;
3) 6 750 godzin dla minimum 45 uczestników posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w orzeczeniu są minimum 2 symbole przyczyn niepełnosprawności), w tym orzeczenie równoważne;
4) 3 600 godzin dla minimum 30 uczestników posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym orzeczenie równoważne;
5) 3 600 godzin dla minimum 30 dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności (łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia o konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji).
Zleceniobiorca zobowiązany jest do przestrzegania limitu godzin usług asystenta osobistego przypadającego na 1 uczestnika, zgodnego z zaakceptowanym przez Małopolski Urząd Wojewódzki wnioskiem Gminy Miejskiej Kraków na realizację Programu, który wynosi:
1) 230 godzin dla uczestników posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w orzeczeniu są minimum 2 symbole przyczyn niepełnosprawności), w tym orzeczenie równoważne;
2) 200 godzin dla uczestników posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności, w tym orzeczenie równoważne;
3) 150 godzin dla uczestników posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w orzeczeniu są minimum 2 symbole przyczyn niepełnosprawności), w tym orzeczenie równoważne;
4) 120 godzin dla uczestników posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym orzeczenie równoważne;
5) 120 godzin dla dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności (łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia o konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji).
Roczny wymiar godzin usług przypadających na 1 uczestnika, o którym mowa w ust. 13, może ulec zmianie w przypadku m.in. zwiększenia liczby godzin przez MUW, niewykorzystania limitu godzin przez uczestników objętych usługą – zmiana ta wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
W przypadku zmiany stopnia niepełnosprawności uczestnika, wpływającego na przyznany limit godzin usług, Zleceniobiorca może zmienić roczny wymiar godzin usług dla tego uczestnika w sposób uwzględniający limit godzin określony w ust. 13; zwiększenie tego limitu nastąpi tylko w przypadku posiadania wolnego limitu godzin; nowy limit dla uczestnika, z uwzględnieniem wcześniej wykorzystanych w 2026 r. godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków z Funduszu w ramach Programu bądź innych programów Ministra, będzie ustalany od dnia, w którym nastąpiły zmiany ww. okoliczności.
W przypadku zwiększenia dotacji na realizację zadania publicznego, w tym w przypadku pozyskania środków zewnętrznych w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zwiększenia liczby godzin usług asystencji osobistej zleconych do realizacji i minimalnej liczby osób, która ma być objęta usługą oraz wysokości dotacji. Zmiana ta wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Ostateczna kwota należnej dotacji stanowi sumę:
iloczynu kosztu wynagrodzenia asystenta za zrealizowaną 1 godzinę zegarową usługi, wynikającego z ust. 4, i faktycznej liczby godzin usług zrealizowanych przez Zleceniobiorcę oraz
sumy kosztów poniesionych w związku z realizacją usług, o których mowa w ust. 3 pkt. 24 oraz ust 8, z zastrzeżeniem spełniania wymagań określonych w ust. 4-11.
Podstawą do rozpoczęcia realizacji usługi będzie:
uzyskanie przez Zleceniobiorcę od Zleceniodawcy dokumentacji uczestnika, w tym m.in. pisemnej Karty Zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 oraz
podpisanie „Karty zlecenia realizacji usługi”, która zawierana będzie podczas spotkania diagnostycznego pomiędzy uczestnikiem / opiekunem prawnym uczestnika, asystentem oraz pracownikiem socjalnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie,
z zastrzeżeniem, że usługi zrealizowane przed dniem odbioru dokumentacji uczestnika i podpisania „Karty zlecenia realizacji usługi” dla tego uczestnika uznane zostaną za niekwalifikowalne.
Zleceniobiorca przyznając usługi asystencji osobistej w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby osób, o których mowa w części IV ust. 10 Programu.
Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu uczestnika przez asystenta, w różnych sferach życia, w tym:
1) w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
2) w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
3) w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
4) w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Asystent zobowiązany jest do:
1) dokumentowania zrealizowanych działań oraz prowadzenia ewidencji związanych ze świadczeniem usług, z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę;
2) świadczenia usługi asystencji osobistej w sposób zgodny z regulaminem jej świadczenia;
3) świadczenia usług asystencji osobistej w zakresie zgodnym z zakresem usług przyznanych uczestnikowi określonym w „Karcie zakresu czynności” oraz ustalonym harmonogramem realizacji usług;
4) realizacji usługi wyłącznie na rzecz uczestnika, na podstawie jego decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla osób trzecich, w tym członków rodziny osoby z niepełnosprawnością.
Asystentowi nie wolno podejmować takich działań, jak:
1) podejmowanie decyzji za uczestnika – asystent może wyłącznie udzielać mu pomocy lub wsparcia w realizacji osobistych celów;
2) świadczenie usług na rzecz:
członków swojej rodziny z uwzględnieniem, że za członków rodziny uznaje się osoby wskazane w części IV ust. 5 Programu,
osób, dla których asystent został ustanowiony opiekunem prawnym,
osób, z którymi asystent faktycznie zamieszkuje;
3) świadczenia usług w tym samym czasie dla więcej niż jednego uczestnika.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
1) zapewnienia realizacji usługi:
a) w taki sposób, aby rozpoczęcie usług odbyło się w możliwie najkrótszym terminie od dnia odebrania od Zleceniodawcy oryginałów dokumentacji dotyczącej uczestnika zakwalifikowanego do Programu (w tym m.in. karty zgłoszenia uczestnika do Programu),
b) w taki sposób, aby na rzecz danego uczestnika usługę realizował tylko jeden asystent, z wyłączeniem sytuacji, w których usługa miałaby być realizowana przez dłuższy czas niż 12 godzin na dobę,
c) przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tego samego asystenta maksymalnie do 12 godzin na dobę; przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej,
d) w wymiarze i formie dostosowanej do indywidualnych potrzeb Uczestnika, z zastrzeżeniem ust. 13, zgodnie z ustaleniami poczynionymi podczas spotkania diagnostycznego i zapisów zawartych w karcie zakresu czynności, o której mowa w ust. 23 pkt 10 lit. a,
e) w mieszkaniu uczestnika bądź w miejscach aktywności społecznej uczestnika, adekwatnie do potrzeb z zastrzeżeniem, że usługa asystencji osobistej na terenie szkoły lub placówki oświatowej może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi,
f) w godzinach, w których na rzecz uczestnika nie są świadczone są inne formy pomocy usługowej, w tym:
usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
usługi finansowane ze środków Funduszu albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
o ile obejmują analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 20, finansowane ze środków publicznych;
2) zatrudnienia do realizacji usługi asystentów spełniających wymogi określone w części IV ust. 4-7 Programu, gromadzenie dokumentacji potwierdzającej spełnianie tych wymogów oraz nadzoru nad prawidłowością wykonywanych przez nich zadań;
3) gromadzenia dokumentacji potwierdzającej posiadane doświadczenie oraz kwalifikacje asystentów do świadczenia usług;
4) przygotowania i przedłożenia Zleceniodawcy w terminie 7 dni od dnia, w którym rozstrzygnięty zostanie otwarty konkurs ofert, propozycji regulaminu świadczenia usługi asystencji osobistej (obejmującego m.in. prawa i obowiązki asystenta) oraz regulaminu korzystania z tej usługi (obejmującego m.in. prawa i obowiązki uczestnika); regulaminy muszą uwzględniać wymogi Programu, „Regulaminu przyjmowania zgłoszeń oraz uczestnictwa w Programie”, niniejszych warunków realizacji zadania, jak i mogą uwzględniać dodatkowe aspekty wynikające z doświadczenia Zleceniobiorcy wynikające z realizacji podobnych zadań; ostateczna wersja regulaminów musi zostać zaakceptowana przez Zleceniodawcę;
5) zapoznania zatrudnionych asystentów z regulaminem świadczenia usług zaakceptowanym przez Zleceniodawcę, co musi się odbyć przed rozpoczęciem świadczenia usług przez asystenta;
6) zapoznania uczestników z regulaminem korzystania z usług zaakceptowanym przez Zleceniodawcę, co musi się odbyć najpóźniej w dniu, w którym ustalana jest karta zakresu czynności, o której mowa w ust. 23 pkt 10 lit. a;
7) udokumentowania realizacji działań, o których mowa w pkt 5-6;
8) współpracy z pracownikami Zleceniodawcy w zakresie realizowanego zadania;
9) niezwłocznego, w terminie do 48 godzin od zaistnienia zdarzenia, informowania Zleceniodawcy, drogą mailową skierowaną do właściwej Filii MOPS, co najmniej o takich sytuacjach, jak:
a) zakończenie / przerwanie realizacji usługi na rzecz uczestnika wraz z podaniem przyczyny zaistnienia takiej sytuacji,
b) brak współpracy uczestnika z asystentem lub inne trudności we współpracy z uczestnikiem lub inne zdarzenia, które mogą mieć wpływ na prawidłowy przebieg świadczonych usług,
c) zaistnienie sytuacji wymagającej interwencji MOPS lub innych służb (np. podejrzenie problemu przemocy, uzależnienia) wraz z opisem danej sytuacji – w sytuacjach tego wymagających (np. zagrożenie życia lub zdrowia uczestnika) Zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego wzywania służb (np. policja, pogotowie) oraz informowania Zleceniodawcy o tym fakcie;
10) prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zadania z wykorzystaniem wzorów dokumentów, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert, w tym co najmniej:
a) karta zakresu czynności:
sporządzana będzie po podpisaniu „Karty zlecenia realizacji usługi”, o której mowa w ust. 18, podczas wspólnego spotkania pomiędzy asystentem oraz uczestnikiem, który ma skorzystać z usługi, w miejscu pobytu / zamieszkania uczestnika,
obejmowała będzie przede wszystkim ustalenie zakresu czynności asystenta w ramach usługi, z uwzględnieniem co najmniej potrzeb zgłoszonych przez uczestnika w „Karcie zgłoszenia do Programu” oraz „Informacjach uzupełniających do karty zgłoszenia”,
może ulegać zmianie w toku współpracy z Uczestnikiem, za zgodą wszystkich stron biorących udział w jej ustaleniu z zastrzeżeniem, że zmiana ta musi zostać udokumentowana,
b) harmonogram realizacji usługi:
sporządzany będzie pomiędzy asystentem a uczestnikiem w każdym miesiącu udziału uczestnika w zadaniu,
po raz pierwszy sporządzany będzie po podpisaniu karty zakresu czynności przez uczestnika i asystenta; harmonogram na kolejne miesiące ustalany będzie do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego,
dzień sporządzenia pierwszego Harmonogramu u danego uczestnika uznaje się jako początek realizacji wsparcia na jego rzecz; usługi zrealizowane przed sporządzeniem pierwszego Harmonogramu uznane zostaną za niekwalifikowalne,
obejmował będzie ustalenie m.in.: terminów, miejsca, godzin spotkań uczestnika z asystentem w danym miesiącu,
przekazywany będzie na właściwą Filię MOPS w formie zaszyfrowanego skanu, w terminie 3 dni roboczych od daty jego sporządzenia,
może ulegać zmianom na wniosek stron uczestniczących w jego ustalaniu, za ich obopólną zgodą z zastrzeżeniem, że zmiana ta musi zostać udokumentowana i zgłoszona do właściwej Filii MOPS w terminie 3 dni roboczych od daty jej sporządzenia,
c) karta realizacji usług asystencji osobistej:
stanowi dokument, na podstawie którego ustalana jest liczba zrealizowanych godzin usług podlegających kwalifikowalności,
prowadzona będzie przez asystenta świadczącego usługę u uczestnika, w każdym miesiącu, w którym uczestnik będzie korzystał z usług,
obejmowała będzie ewidencję wsparcia udzielonego Uczestnikowi w danym miesiącu, w tym m.in. daty i godziny realizacji usługi, opis działań zrealizowanych przez asystenta podczas pracy z uczestnikiem w danym miesiącu, miejsce realizacji usługi, ewidencję spotkań, które zostały zaplanowane w harmonogramie i nie zostały zrealizowane wraz z podaniem przyczyny braku realizacji tych spotkań,
uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem asystenta świadczącego usługę i uczestnika każdorazowo w dniu realizacji usługi, na zakończenie jej realizacji; brak podpisów uczestnika i asystenta potwierdzających każdą ze zrealizowanych usług skutkował będzie uznaniem tych usług za niekwalifikowalne,
prawidłowość jej sporządzenia zatwierdzana będzie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym realizowana była usługa, przez koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub inną osobę przez niego wyznaczoną,
d) ewidencja biletów komunikacyjnych:
stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest podlegający kwalifikowalności miesięczny koszt zakupu biletów komunikacji publicznej lub prywatnej, powstały w ramach usługi świadczonej przez asystenta dla danego uczestnika,
zawiera m.in. informacje dotyczące: daty zakupu biletów, liczby zakupionych biletów, daty i celu podróży,
uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem asystenta świadczącego usługę, w dniu realizacji usługi w trakcie której poniesiony został wydatek związany z przejazdem – brak podpisu asystenta lub brak wymaganego załącznika potwierdzającego poniesienie danego wydatku, skutkował będzie uznaniem tego wydatku za niekwalifikowalny,
prawidłowość jej sporządzenia zatwierdzana będzie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym realizowana była usługa, przez koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub inną osobę przez niego wyznaczoną,
e) ewidencja przebiegu pojazdu:
stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest podlegający kwalifikowalności miesięczny koszt przejazdu własnym asystenta / udostępnionym przez osobę trzecią środkiem transportu, powstały w ramach usługi świadczonej przez asystenta dla danego uczestnika,
zawiera m.in. informacje dotyczące: daty przejazdu, danych pojazdu, daty i celu podróży,
uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem asystenta świadczącego usługę w dniu realizacji usługi w trakcie której poniesiony został wydatek związany z przejazdem – brak podpisu asystenta potwierdzającego poniesienie danego wydatku, skutkował będzie uznaniem tego wydatku za niekwalifikowalny,
prawidłowość jej sporządzenia zatwierdzana będzie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym realizowana była usługa, przez koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub inną osobę przez niego wyznaczoną,
f) ewidencja przejazdu innym środkiem transportu np. taksówką:
stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest podlegający kwalifikowalności miesięczny koszt przejazdu innym środkiem transportu, powstały w ramach usługi świadczonej przez asystenta dla danego uczestnika,
zawiera m.in. informacje dotyczące: daty przejazdu, danych asystenta, daty i celu podróży;
uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem asystenta świadczącego usługę w dniu realizacji usługi w trakcie której poniesiony został wydatek związany z przejazdem – brak podpisu asystenta lub brak wymaganego załącznika potwierdzającego poniesienie danego wydatku, skutkował będzie uznaniem tego wydatku za niekwalifikowalny,
prawidłowość jej sporządzenia zatwierdzana będzie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym realizowana była usługa, przez koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub inną osobę przez niego wyznaczoną,
g) ewidencja zakupu biletów wstępu:
stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest podlegający kwalifikowalności miesięczny koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp., powstały w ramach usługi świadczonej przez asystenta dla danego uczestnika,
zawiera m.in. informacje dotyczące: daty zakupu biletów, liczby zakupionych biletów,
uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem asystenta świadczącego usługę w dniu realizacji usługi, w trakcie której poniesiony został wydatek związany z zakupem biletów wstępu – brak podpisu asystenta lub brak wymaganego załącznika potwierdzającego poniesienie danego wydatku, skutkował będzie uznaniem tego wydatku za niekwalifikowalny,
prawidłowość jej sporządzenia zatwierdzana będzie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym realizowana była usługa, przez koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub inną osobę przez niego wyznaczoną,
h) miesięczna ewidencja z realizacji zadania publicznego obejmująca co najmniej takie dane, jak:
wartość wydatkowanej dotacji na wynagrodzenia asystentów,
wartość wydatkowanej dotacji na koszty wymienione w ust. 3 pkt 23 (z podziałem na te koszty oraz z podziałem na asystentów świadczących usługę dla jednego uczestnika oraz dla więcej niż jednego uczestnika),
łączna liczba uczestników Programu oraz liczba uczestników w każdej z grup uczestników, o których mowa w ust. 13 pkt 15,
łączna liczba zrealizowanych godzin usług asystencji osobistej oraz liczba godzin asystencji osobistej zrealizowanej dla każdej z grup uczestników, o których mowa w ust. 13 pkt 15,
liczba asystentów realizujących usługę, w tym: liczba asystentów realizujących usługę dla jednego uczestnika oraz liczba asystentów realizujących usługę dla więcej niż jednego uczestnika,
wartość wydatkowanej dotacji na zakup ubezpieczenia OC i NNW asystentów,
i) miesięczne zestawienie wsparcia uczestników obejmujące m.in.:
wykaz uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą zrealizowanych godzin usług dla każdego z tych uczestników,
wykaz uczestników kończących udział w zadaniu w danym miesiącu,
j) sprawozdanie z realizacji usług, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do Programu,
z zastrzeżeniem, że zakres wymaganej dokumentacji oraz danych, o których mowa w niniejszym punkcie lit. a-j, może ulec zmianie w okresie realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczeniem – ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Zleceniodawca, a Zleceniobiorca zobligowany jest prowadzenia dokumentacji i ewidencjonowania danych w sposób wskazany przez Zleceniodawcę; czas poświęcony na sporządzenie dokumentacji, o której mowa w niniejszym punkcie nie wlicza się do czasu realizacji usług i jest niekwalifikowalny;
11) prowadzenia dokumentacji, o której mowa w ust. 23 pkt 10, w sposób rzetelny, kompleksowy i czytelny; nieczytelność lub niekompletność zapisów w zakresie danych mających wpływ na przyznanie dotacji (np. godziny realizacji usługi w karcie zakresu czynności) może wpłynąć na uznanie usług za niekwalifikowalne;
12) dokonywania korekt zapisów w dokumentacji związanej z realizacją zadania zgodnie z wytycznymi Zleceniodawcy, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania; korekty w dokumentacji w zakresie danych mających wpływ na przyznanie dotacji (np. godziny realizacji usług w karcie zakresu czynności), które sporządzone zostaną w sposób niezgodny z wytycznymi Zleceniodawcy, mogą wpłynąć na uznanie usług za niekwalifikowane;
13) przechowywania dokumentacji, o której mowa w ust. 23 pkt10 lit. a-g;
14) udostępniania wszelkiej dokumentacji i informacji związanych z realizacją zadania (w formie kopii, skanu lub oryginału) na każde żądanie Zleceniodawcy w terminie 7 dni od daty wyrażenia tego żądania;
15) doręczania dokumentacji, o której mowa:
w ust. 23 pkt 10 lit. hi, do 10-go dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi lub w terminie wcześniejszym w przypadku konieczności przekazania danych do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
w ust. 23 pkt 10 lit. j, w terminie wskazanym w umowie na realizację zadania
oraz ewentualnie innych wskazanych przez Zleceniodawcę danych:
emailem w formie elektronicznej (zaszyfrowany edytowalny plik) na adres: dm@mops.krakow.pl oraz
w formie papierowej potwierdzonej podpisem osoby upoważnionej ze strony Zleceniobiorcy na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie lub w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym osoby upoważnionej ze strony Zleceniobiorcy za pośrednictwem skrzynki eDoręczeń;
16) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania i niezbędnych do prawidłowej realizacji zadania (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, środki ochrony osobistej niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego, np. w okresie epidemii, media itp.);
17) sporządzenia kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w taki sposób, aby suma kosztów administracyjnych nie przekroczyła kwoty 300 000,00 zł; w przypadku sporządzania aktualizacji kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji niedozwolone jest przesuwanie środków przeznaczonych na koszty związane bezpośrednio z realizacją usług asystencji osobistej do kosztów obsługi zadania; Zleceniobiorca zobligowany jest do zachowania w trakcie realizacji zadania proporcji, o której mowa w ust. 8;
18) posiadania, przez cały okres realizacji zadania, powszechnie dostępnej strony internetowej lub profilu w internetowych serwisach społecznościowych, z wyróżnioną i łatwo dostępną zakładką dotyczącą Programu i jego realizacji przez Zleceniobiorcę; zakładka dotycząca Programu musi zawierać co najmniej:
a) dokument Programu,
b) wyodrębnione, każdy w osobnym dokumencie, wzory dokumentacji, o której mowa w ust. 23 pkt 10 lit. a-g,
c) odnośnik do zakładki Programu na stronie Zleceniodawcy, w tym do zasad przyjmowania zgłoszeń do Programu,
d) wskazanie koordynatora zadania wraz z danymi kontaktowymi w postaci numeru telefonu i adresu e-mail,
e) adres lokalu, w którym można załatwić sprawy związane z realizacją Programu, wraz ze wskazaniem godzin pracy, numeru telefonu i adresu e-mail,
f) inne materiały i informacje wskazane przez Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
19) stosowania obowiązków informacyjnych określonych w umowie na realizację zadania oraz w części IX ust. 3 pkt 13-16 Programu;
20) zapewnienia minimalnych wymagań w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
21) realizacji standardów ochrony małoletnich zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich;
22) realizacji zadania publicznego zgodnie z niniejszymi warunkami realizacji zadania publicznego oraz warunkami określonymi w:
a) ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do ogłoszenia
oraz
b) Regulaminem przyjmowania zgłoszeń oraz uczestnictwa w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do ogłoszenia;
23) przetwarzania danych osobowych zgodnie z polityką RODO, z uwzględnieniem części VIII Programu,
24) przeprowadzenia ewaluacji z realizacji zadania publicznego z uwzględnieniem następujących zasad:
a) ewaluacja obejmowała będzie co najmniej takie informacje, jak:
cel i zakres ewaluacji,
kluczowe pytania badawcze, na jakie ma odpowiedzieć przeprowadzona ewaluacja,
sposób realizacji ewaluacji oraz narzędzia badawcze skonstruowane w sposób pozwalający na udzielenie odpowiedzi na kluczowe pytania badawcze oraz uwzględniający profil osób objętych badaniem, z zastrzeżeniem lit. b,
b) ewaluacja musi obejmować badanie ankietowe, które przeprowadzone zostanie z uczestnikiem na zakończenie jego udziału w zadaniu, w ramach którego Zleceniobiorca pozyska informacje nt. oddziaływania asystencji osobistej i poziomu satysfakcji odbiorców usługi, wpływu asystencji na osiągnięcie rezultatów i celu realizacji zadania publicznego,
c) wzór narzędzia ewaluacyjnego Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Zleceniodawcy w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy na realizację zadania,
d) ewaluacja obejmowała będzie cały okres realizacji zadania, a opracowanie jej wyników doręczone zostanie Zleceniodawcy w terminie 20 dni od daty zakończenia realizacji zadania;
25) przekazania uczestnikom i asystentom materiałów informacyjnych, edukacyjnych lub ewaluacyjnych wskazanych przez Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych za pośrednictwem wojewodów; w przypadku materiałów ewaluacyjnych Zleceniobiorca jest obowiązany do zebrania od uczestników i asystentów wypełnionych materiałów ewaluacyjnych;
26) udziału w procesie pozyskiwania nowych uczestników do udziału w zadaniu i kierowaniu ich do Zleceniodawcy, w przypadku braku osób chętnych do skorzystania z usługi;
27) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie zawartej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności.
Zleceniodawca uprawniony jest do dokonywania doraźnych kontroli i monitorowania świadczonych usług asystencji osobistej. Czynności w zakresie kontroli i monitorowania dokonywane i dokumentowane są bezpośrednio w miejscu realizacji usług asystencji osobistej w formie pisemnej.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa funkcjonowania uczestników w ich środowisku, zwiększenie możliwości zaspokajania ich potrzeb oraz włączenie ich w życie społeczne.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Zmniejszenie poziomu odczuwania alienacji społecznej u co najmniej 50% uczestników objętych usługą asystencji osobistej.
Poczucie zwiększenia samodzielności u co najmniej 50% uczestników objętych usługą asystencji osobistej.
Lepszy dostęp do dóbr kultury i życia społecznego, w tym wyrównanie szans edukacyjnych, u co najmniej 40% uczestników objętych usługą asystencji osobistej.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzeniarealizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
Oferent może złożyć wyłącznie jedną ofertęna realizację zadania publicznego określonego w ogłoszeniu konkursowym.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent prowadzący w ramach realizowanego zadania publicznego działalność związaną z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich lub z opieką nad nimi, zobowiązany jest podczas realizacji zadania publicznego do stosowania ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 1802 ze zm.), w szczególności do spełnienia wymogów określonych w art. 21 ustawy oraz do wprowadzenia i opublikowania na swojej stronie internetowej „Standardów ochrony małoletnich” (także w wersji skróconej dla dzieci) oraz wywieszenie tego dokumentu w widocznym miejscu w swoim lokalu – zgodnie z art. 22 b i art. 22c ww. ustawy.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15 %, z zastrzeżeniem, że Zleceniobiorca zobowiązany jest jednocześnie do uwzględnienia zasad dotyczących możliwości dokonywania przesunięć pomiędzy pozycjami kosztów, które określone zostały w ust. 9 warunków realizacji zadania publicznego.
W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowegoi/lub rzeczowego, z tym że w razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, traktowanego wyłącznie jako zasób, należy szczegółowo opisać przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego wkład osobowy i/lub rzeczowy w sekcji IV poz. 2 oferty – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnychwymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 i art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, wpostaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr2 do ogłoszenia.
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 11-12niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Dotacja nie może zostać przeznaczona na cele inwestycyjne, w tym zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których jednostkowy koszt przekracza 10 000 zł.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem, zostanie przekazana w następujących transzach:
I transza dotacji w wysokości 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100) w terminie do 15 lutego 2026 r.,
II transza dotacji w wysokości 728 994,00 zł (słownie: siedemset dwadzieścia osiem tysięcy dziewięćset dziewięćdziesiąt trzy złote 00/100) w terminie do 31 marca 2026 r.,
III transza dotacji w wysokości 728 994,00 zł (słownie: siedemset dwadzieścia osiem tysięcy dziewięćset dziewięćdziesiąt trzy złote 00/100) w terminie do 30 maja 2026 r.,
IV transza dotacji w wysokości 728 993,00 zł (słownie: siedemset dwadzieścia osiem tysięcy dziewięćset dziewięćdziesiąt trzy złote 00/100) w terminie do 31 lipca 2026 r.,
V transza dotacji w wysokości 728 993,00 zł (słownie: siedemset dwadzieścia osiem tysięcy dziewięćset dziewięćdziesiąt trzy złote 00/100) w terminie do 31 października 2026 r.,
z zastrzeżeniem, że wskazane powyżej terminy przekazania transz mogą ulec zmianie w zależności od harmonogramu transz środków finansowych przekazywanych przez Wojewodę.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 20.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia 2026 r.
Dotacje udzielona na realizację zadania, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości, podlega zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym
na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 14 stycznia 2026 r. o godz.12.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 roku
LUB
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy. Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do MOPS lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące (lub, które będą prowadzić) działalność pożytku publicznego na rzecz mieszkańców GMK, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje zakrespomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 30 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem; wnioskowania kwoty dotacji przekraczającej maksymalną kwotę możliwą do wnioskowania, określoną w ogłoszeniu konkursowym; złożenie oferty przekraczającej limit składanych ofert określonych w ogłoszeniu konkursowym);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka, informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu);
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących; w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS;
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 6 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób,
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta;
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00 w Dziale Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, pod numerem tel. 12 616 53 26 lub w pokoju nr 207 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl;
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIEOGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
2) do czterech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
3) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 7do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 5 stycznia 2026 r. roku o godz. 12.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl lub
wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 – Dziennik Podawczy lub
przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert; lub
przesłać poprzez rejestrowane doręczenia elektroniczne eDoręczenia w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej UMK powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2026 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XLI/856/25 Rady Miasta Krakowa z dnia 19 listopada 2025 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2026 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D28780%26typ%3Du
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Dziale Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 1