Jakie dokumenty są wymagane do zameldowania na pobyt stały?
Aby dokonać zameldowania na pobyt stały na terenie Krakowa wymagane są następujące dokumenty:
1. Formularz zgłoszenie pobytu stałego (zał. Nr 1 do procedury SA-14)
2. Dowód osobisty lub odpis skrócony aktu urodzenia osoby niepełnoletniej, nieposiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość.
3. Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego w przypadku, gdy wymeldowanie nastąpiło wcześniej i nie jest zgłaszane równocześnie z zameldowaniem (w przypadku zgłoszenia pobytu stałego).
4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu - do wglądu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
Ponadto informuje się, że:
• W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się, zgłoszenia może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.
• Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązku meldunkowego dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
• Dla osób niepełnoletnich druki meldunkowe wypełnia się oddzielnie nawet wówczas, jeśli meldowane są równocześnie z opiekunem.
Druk meldunkowy konieczny do dopełnienia obowiązku meldunkowego jak i pełną treść procedury można odszukać tutaj