Przeniesienie zgłoszenia na rzecz innego inwestora
Przejdź do karty usługi AU-19 na Portalu Elektronicznych Usług
Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu składa się w:
Formularz wniosku o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego udostępnia pod adresem elektronicznym określonym w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu. Link: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/#gunb_epb_8_przeniesienie_praw_zgloszenie
Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - obok postaci papierowej - może być również złożone w postaci elektronicznej. Musi być jednak opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub osobistym. Tak podpisane oświadczenie jest uznawane za oryginalne. Link: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/#gunb_epb_5_oswiadczenie
Wydział Architektury i Urbanistyki, ul. Mogilska 41, 31-545 Kraków
Do wniosku o wydanie decyzji przenoszącej zgłoszenie na rzecz nowego inwestora należy dołączyć:
UWAGA:
Dokumenty przedkładane do akt sprawy, winny być składane w oryginale, z wyłączeniem dokumentu, o którym mowa w art. 40 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 40 ust. 4 Prawa budowlanego.
Jeżeli dokument, wymagany w danej sprawie, znajduje się w aktach innego organu administracji lub podmiotów, które z mocy prawa lub porozumienia upoważnione są do załatwiania spraw indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych lub wydawania zaświadczeń, wystarczającym jest przedstawienie przez stronę urzędowo poświadczonego przez ten organ lub podmiot odpisu lub wyciągu z tego dokumentu (art. 76a § 1 k.p.a.).
Uprawnionymi do poświadczenia odpisów dokumentów są również notariusze, a także występujący w sprawie pełnomocnicy strony będący adwokatami, radcami prawnymi, rzecznikami patentowymi, doradcami podatkowymi oraz upoważniony pracownik organu prowadzącego postępowanie, któremu został okazany dokument (art. 76a § 2 i 2b k.p.a.).
Opłata skarbowa:
UWAGA!- Nie podlega opłacie skarbowej dokonanie innej niż wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Banku Polskiego S.A. na terenie Krakowa i kasach Urzędu. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej w oryginale należy załączyć do wniosku.
NUMER KONTA
Opłata skarbowa - 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Decyzja Prezydenta Miasta Krakowa.
Załatwienie sprawy zgodnie z art. 35 i 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Brak.
Od decyzji służy odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa - Wydział Architektury i Urbanistyki UMK, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Procedurę, druk wniosku o przeniesienie zgłoszenia oraz druk oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – stanowiące załączniki do procedury – można pobrać: